درب‌های اتوماتیک چرخان 

()

درب‌های اتوماتیک شیشه‌ای ریولوینگ revolving، با نام‌های درب‌های چرخان و یا گردان نیز شناخته می‌شوند. این درب‌ها یکی از محصولات پرفروش گروه صنعتی آکام بوده‌اند. این گروه، انواع درب‌های اتوماتیک را با بالاترین کیفیت تولید می‌کند و در اختیار مشتریان قرار می‌دهد. این گروه، اولین گروه صنعتی با پلتفرم آنلاین است و از نظر پشتیبانی نظیر ندارد. پشتیبانان این گروه در هر ساعت از شبانه روز، پاسخگوی نیازها و سوالات مشتریان خواهند بود. حال به بررسی این نوع از درب‌های اتوماتیک بپردازیم. خوب است بدانید این درب‌ها، از دسته درب‌های شیک و لاکچری هستند و به همین علت قیمتشان به نسبت سایر درب ها بیشتر است. بدیهی‌ست که این درب‌ها نیز مثل هر محصول دیگری، از ویژگی‌های به خصوصی بهره‌مند هستند و به واسطه همین ویژگی‌ها نیز، کاربردهای خاصی دارند. در ادامه این متن، می‌خواهیم تاریخچه و ویژگی‌ها و نحوه عملکرد این درب‌ها را مورد بررسی قرار دهیم و سپس موارد استفاده و کاربردهای آن را نیز شرح دهیم.

درب اتوماتیک شیشه ای
درب اتوماتیک چرخان

تاریخچه درب‌های اتوماتیک ریولوینگ:

برای آگاهی از تاریخچه درب‌های اتوماتیک شیشه‌ای ریولوینگ ، خوب است نخست نگاهی به تاریخ ساخته شدن آن‌ها برای بار اول بیندازیم. این تاریخ به سال ۱۸۸۱ باز می‌گردد، که در آن سال این نوع درب‌ها توسط H. Bockhacker، یک مخترع آلمانی برای اولین‌بار ساخته شدند. البته باید بگوییم که تلاش‌های این مخترع آلمانی در حد ایده باقی ماندند و به نتیجه نرسیدند. بنابراین، در سال ۱۸۸۸ بود که مخترع آمریکایی، تئوفیلوس وان کانل، این ایده را بالاخره عملی کرد و حق ثبت اختراع آن را از آن خود ساخت. با این که اطلاعات زیادی از این مخترع و اهداف و دیدگاه او در دسترس نیست، با این حال، روایتی از او به شهرت قابل توجه‌ای رسیده است. گفته می‌شود یکی از علل او برای اختراع درب‌های اتوماتیک شیشه‌ای ریولوینگ، این بوده که از صبر کردن مردان و باز کردن درب‌ها توسط آن‌ها برای عبور بانوان خوشش نمی‌آمده است. بنابراین، به اختراع دربی روی آورده، که بتواند در آن واحد گروهی از افراد را عبور دهد و همچنین، به طور خودکار عمل کند. نتیجه تلاش‌های این مخترع آمریکایی، عمل شدن ایده‌های قبلی درباره این درب‌های اتوماتیک چرخان بوده است.

درب‌های اتوماتیک شیشه‌ای ریولوینگ چه ویژگی هایی دارند؟

قبل از هر چیز، باید بدانید که درب‌های اتوماتیک شیشه‌ای ریولوینگ برقی یا اتوماتیک می‌باشند (البته می‌توان آن ها را به صورت غیر اتوماتیک هم نصب نمود) که بیشتر مناسب شرکت‌ها و اماکن پر رفت و آمد هستند. چرا که با استفاده از برق، تمامی عملیات‌های مورد نیاز را، از قبیل باز کردن، هل دادن و بستن، خود به خود انجام می‌دهند و سهولت استفاده بسیار زیادی دارند. به علاوه، آن ها شیشه ای هستند و به همین علت، از ظاهر بسیار لوکس و زیبایی بهره مند می باشند، که آن ها را برای استفاده در اماکن لوکس وکلاسیک مناسب کرده است. خوب است بدانید که درب‌های اتوماتیک شیشه‌ای ریولوینگ در واقع یک محفظه شیشه ای می باشد. هنگامی که استفاده کننده وارد این محفظه می شود، سنسور های قدرتمند این درب ها حضور او را حس می کنند. سپس، درب به شکل اتوماتیک شروع به گردش می کند، تا باعث جا به جایی شخص شود. همه این اعمال، به شکل کاملا اتوماتیک انجام می شوند و نیاز به دخالت شخص استفاده کننده نمی باشد.

این درب‌ها، می توانند با توجه به نوع‌شان و مورد استفاده‌شان، از دو، سه و حتی چهار باله بهره‌مند باشند، این امر می‌تواند به قطر درب و ترافیک محل استفاده نیز بستگی داشته باشد. از مزیت‌های این درب‌ها، می توان به این مورد اشاره کرد که با این که آن‌ها با استفاده از برق کار می‌کنند، اما در صورت قطعی برق به راحتی می توانند به صورت دستی نیز به کارشان ادامه دهند. یعنی باله‌های درب، حین قطعی برق، خود را آزاد خواهند کرد و همین امر باعث می شود شخص بتواند به راحتی، با یک حرکت دست آن را هول دهد و عبور کند. مورد دیگری که محبوبیت درب‌های اتوماتیک شیشه‌ای ریولوینگ را تا حد بسیار زیادی افزایش داده است، قابلیت ورود و خروج همزمان از آن‌هاست. برای مثال، برخی افراد از یک سوی درب، می‌خواهند وارد شوند. همزمان برخی افراد نیز از سوی دیگر، می‌خواهند خارج شوند. بدون نیاز به صبر کردن و اتلاف وقت، هر دو دسته می‌توانند با توجه به حرکت باله‌ها، وارد محفظه درب شوند و به سوی مقصد خود حرکت کنند.

استفاده از درب های اتوماتیک ریولوینگ گروه صنعتی آکام چه مزایایی دارد؟

همان‌طور که پیش‌تر نیز گفتیم، یکی از مزایای قابل توجه و بارز این درب‌ها، ظاهر جذاب و شیک‌شان است، که آن‌ها برای اماکن لاکچری مناسب ساخته است. به علاوه، این درب‌ها می توانند به طور همزمان چندین نفر را عبور دهند و نیز، اجازه می‌دهند افراد بتوانند به طور همزمان هم وارد شوند و هم خارج. همین امر آن‌ها را برای استفاده در مکان های‌شلوغ و پر رفت و آمد، شرکت‌های بزرگ و مجتمع‌های تجاری بسیار کاربردی ساخته است. خوب است بدانید این درب‌ها می‌توانند به شکل تنظیم شوند که درب‌شان یا تمام مدت بسته باشد و یا تمام مدت باز باشد. این امر می تواند باعث حفظ شدن دمای محیط محفظه آن ها از سرما و یا گرمای اطراف باشد. به همین علت، برای استفاده در اماکنی که اختلاف دما در آن‌ها زیاد است مناسب هستند. در نظر داشته باشید که این قابلیت درب‌های اتوماتیک شیشه‌ای ریولوینگ، تاثیر فوق‌العاده‌ای در صرفه‌جویی در مصرف انرژی دارد. این درب‌ها از سنسورهای زیاد و قدرتمند بهرهمند هستند، این سنسورها به امنیت نیز حساسیت دارند و در حفظ امنیت تاثیر فوق‌العاده‌ای دارند.

قابلیت‌های درب‌های اتوماتیک ریولوینگ گروه صنعتی آکام:

آن‌ها در مصرف انرژی صرفه جویی می‌کنند و از سیستم صرفه‌جویی نیز بهره‌مند هستند.

آن‌ها با استفاده از تلفن همراه قابل کنترل هستند.

آن‌ها از سیستم ضد برخورد بهره مندند.

بدون نیاز به اپراتور، می‌توانند باله‌هایشان را آزاد کنند.

می‌توانید آن‌ها را با سه نوع شیشه، معمولی، سکوریت و یا ضد گلوله تهیه کنید.

آن‌ها کلید های حالت لمسی نیز دارند.

درب های اتوماتیک شیشه ای
درب اتوماتیک شیشه ای

جمع بندی کلی:

این درب‌ها، از مناسب‌ترین و بهترین گزینه‌ها برای استفاده در اماکن بسیار شلوغ و پرتردد هستند. علت این امر آن است که این درب‌ها، قادر هستند در آن واحد، افراد بسیار زیادی را عبور دهند. به علاوه، افراد می‌توانند از طریق این درب‌ها، هم‌زمان خارج و وارد شوند. گروه صنعتی آکام، یکی از موفق‌ترین تولیدکننده‌های این نوع از درب، با پلتفرم آنلاین بوده است. تولیدات این گروه، از نظر کیفیت و دقت در استانداردها و جزئیات، در مقام بالایی قرار دارند. درضمن، این گروه از نظر پشتیبانی نیز بسیار قوی عمل کرده‌اند. گروه پشتیبانی اکام، به عنوان گروهی متعهد و سخت‌کوش در ارائه اطلاعات مفید برای مشتریان کلیه درب های اتوماتیک در هر ساعت شبانه روز پاسخگوی سوال‌ها و نیازهای مشتریان هستند

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟

برای امتیاز به مطلب روی ستاره ها بزنید

میانگین رضایت کاربران / ۵. تعداد رای ها

اولین نفری باشید که به این مطلب امتیاز می دهید

اگر مطالب ما برای شما مفید بوده است ...

مطالب ما در اینستاگرام را هم دنبال کنید

از اینکه این مطلب نظر شما را جلب نکرده است، پوزش می‌طلبیم.

فرصت دهید مطلب را بهتر خواهیم کرد.

جهت ارتقا این مطلب پیشنهاد خود را در بخش نظرات ارسال کنید.

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
شبکه های اجتماعی
نکات مدیریتی
پر بازدیدترین مقالات
مقالات اخیر
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x