درب‌های اتوماتیک بیمارستانی 

()

درب‌های اتوماتیک بیمارستانی، یکی از بهترین گزینه‌ها برای استفاده در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی و بهداشتی هستند. خوب است بدانید این درب‌ها، با نام درب‌های اتوماتیک شیشه‌ای هرماتیک نیز شناخته می‌شوند. یکی از مجموعه‌های تولید کننده این نوع از درب‌ها، گروه صنعتی آکام می باشد که عنوان اولین ارائه دهند پلتفرم آنلاین درب‌های اتوماتیک را از آن خود ساخته است. یکی از نقاط قوت گروه صنعتی آکام، بهره مندی از کارکنان و پشتیبانان سخت‌کوش و متعهد است که در هر ساعت از شبانه روز، پاسخگوی مشتریان خواهند بود و در جهت رفع مشکلات آنان تلاش خواهند کرد. توجه داشته باشید که در اماکنی مثل بیمارستان‌ها، رفت و آمد به طور معمول بسیار زیاد است و افراد زیادی در این اماکن به تردد مشغول هستند. نکته مهم این جاست که بیمارستان یک مرکز درمانی می باشد و حفظ نظافت و بهداشت در محیط آن از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. یکی از موانع بر سر راه حفظ بهداشت این اماکن رفت و آمد زیاد افراد است. اگر هر کسی بخواهد حین تردد به درها دست بزند، ممکن است موارد بهداشتی آن‌طور که باید رعایت نشوند و در نتیجه، بیماری بین افراد منتقل شود. از این حیث است که می‌گوییم استفاده از درب‌های اتوماتیک بیمارستانی بسیار مهم است. البته، باید ذکر کنیم که این دلیل، تنها دلیل برای استفاده از درب‌های اتوماتیک بیمارستانی نیست؛ استفاده از آن‌ها مزایای بسیار زیادی دارد که در ادامه این متن به آن‌ها خواهیم پرداخت. هم چنین، در ادامه به ویژگی‌های خاص این درب‌ها، نحوه عملکرد آن‌ها، انواع مختلف آن‌ها و سایر سوالات متداول درباره آن‌ها خواهیم پرداخت.

مزایا و دلایل استفاده از درب‌های اتوماتیک بیمارستانی گروه صنعتی آکام:

قبل از هر چیز باید ذکر کنیم که درب‌های اتوماتیک گروه صنعتی آکام، از نظر کیفیت طراحی و ساخت کم نظیر هستند و تمامی نکات امنیتی و استاندارد ها در ساخته شدن آن‌ها، رعایت شده است. به علاوه، این گروه از پشتیبانی قوی‌ای نیز بهره مند است که باعث می‌شود مشتری بتواند در هر موقع از شبانه روز، در صورت مواجه شدن با هر مشکلی، از آنان کمک بگیرد. حال نکته اولی که باید درباره درب‌های اتوماتیک بیمارستانی ذکر کنیم، نقش بزرگ آن‌ها در تسریع اعمال کادر درمانی می‌باشد. این درب ها اتوماتیک هستند و به چشمی‌های الکترونیکی مجهز هستند. معمولا این چشمی‌ها با استفاده از مادون قرمز عمل می‌کنند و در صورت درک کردن یک محرک، به برد اصلی فرمان می‌فرستند و در نتیجه، درب باز خواهد شد. این امر می‌تواند کمکی بزرگی به کادر درمان باشد، چرا که به آن‌ها اجازه می‌دهد در مواقع اضطراری، بدون مشکل بتوانند در سالن‌ها حرکت کنند. به علاوه، همان‌طور که پیش‌تر نیز ذکر کردیم، استفاده از این درب‌ها تاثیر فوق‌العاده ای در حفظ بهداشت دارند. چرا که دیگر نیازی نیست هر شخصی هنگام ورود و خروج به این درب‌ها دست بزند و در صورت بیمار بودن، بیماری را به افراد دیگر نیز منتقل کند. این امر باعث می‌شود بهداشت تا حد بسیار بالایی رعایت شود و تا اندازه قابل توجهی، از انتقال و شیوع بیماری در محیط بیمارستان‌ها جلوگیری به عمل آید. همان‌طور که خودتان نیز می‌دانید، بهداشت یکی از مهم‌ترین اصول هایی ست که باید در بیمارستان‌ها رعایت شود، از همین حیث استفاده از این درب‌ها، دیگر یک انتخاب نیست، بلکه یک ضرورت محسوب می‌شود.

انواع درب‌های اتوماتیک بیمارستانی:

توجه داشته باشید که بیمارستان بخش‌های مختلفی دارد و درب هر یک از این بخش‌ها، باید با توجه به نیازها و ویژگی‌های آن بخش طراحی شود. این امر باعث می‌شود ما انواع بسیار متنوعی از درب‌های اتوماتیک بیمارستانی داشته باشیم. در ادامه این بخش از متن می‌خواهیم برخی از انواع درب‌های اتوماتیک بیمارستانی را مورد بررسی قرار دهیم و نیز، کاربرد آن ها را شرح دهیم و موارد استفاده از آن ها را ذکر کنیم.

نوع اول: درب لولایی ضد تشعشع (سربی)

این نوع از درب ها، در دو مدل تک لنگه و دو لنگه موجود هستند. همچنین، خوب است بدانید که به طور معمول ضخامت این نوع از درب‌ها و نیز عرض آن‌ها، با توجه به خواسته مشتری طراحی می‌شود. ممکن است این درب ها، از پنجره نیز بهره‌مند باشند، که البته این پنجره‌ها نیز باید بتوانند به صورت ضد تشعشع عمل نمایند. در درب های اتوماتیک ضدتشعشع حتما از لنگه های سرب با ضخامت ۱ میل یا ۲ میل استفاده میگردد که بر این سیاق در صورت نیاز به شیشه هم شیشه ها از جنس شیشه های سربی خواهد بود. هدف از طراحی ضد تشعشع این درب‌های اتوماتیک بیمارستانی، این است که از خروج اشعه از محیط جلوگیری نماید. از این حیث، می‌توانیم بگوییم که کاربرد این نوع از درب‌ها، بیشتر در بخش‌های رادیولوژی و رادیوتراپی مورد استفاده می‌باشند. این درب ها قابلیت قفل شدن نیز دارند، که از ورود افراد غریبه به محیط جلوگیری شود و تنها مسئولین می‌توانند این نوع درب‌ها را باز نمایند.

نوع دوم: درب کشویی ICU

این درب‌ها از دسته درب های پر فروش و پر کاربرد هستند. همان‌طور که از نام شان پیداست، این درب‌ها برای اتاق‌های ICU کاربرد دارند و به علت لولایی بودن شان، برای فضاهایی با عرض کم بسیار مناسب و کاربردی هستند. درب های اتوماتیک ICU، سنسورهای قدرتمندی دارند و هم چنین، از قابلیت کنترل از راه دور بهره مند هستند که این امر می تواند تا حد زیادی باعث افزایش سهولت حرکت و تسریع رفت و آمد و تردد گردد.

نوع سوم: درب اتوماتیک Clean Room

این نوع از درب‌ها، کاربرد بسیار خاصی دارند که در ادامه آن را شرح خواهیم داد. همان‌طور که از نامش مشخص است، کاربرد این نوع درب در اتاق تمیز بیمارستان است. با نگاهی به چیستی اتاق تمیز بیمارستان، می‌توانیم به خوبی کارکرد این درب‌ها را تشخیص دهیم. اتاق تمیز، محیطی در بیمارستان است که باید تمامی موارد ذرات در هوا، دما، رطوبت و حتی فشار هوا در آن کنترل شود. این اتاق ها به طور معمول، برای داروسازی، داروخانه، آزمایشگاه و موارد این چنینی مناسب هستند. در طراحی درب های مخصوص این اتاق‌ها، تمامی نکات بهداشتی با جزئیات و ریز به ریز رعایت می شود، تا از بروز هر نوع مشکلی جلوگیری به عمل آید. خوب است بدانید که انواع درب‌های اتوماتیک بیمارستانی، به این تعداد محدودی که ما در این بخش معرفی کردیم محدود نمی شوند. چراکه هر بیمارستان شامل بخش های بسیار متفاوتی‌ست و هر یک از این بخش ها با توجه به ویژگی های خاص خود، نیاز به درب های مخصوصی نیز دارند. خوب است اگر تصمیم به خرید این درب‌ها دارید، به خوبی درباره ویژگی‌های خاص آن‌ها و کاربرد اصلی‌شان مطالعه نمایید.

جمع بندی کلی:

گروه صنعتی آکام، یکی از بهترین تولیدکننده‌های درب‌های اتوماتیک بیمارستانی می‌باشد. این گروه درب‌های اتوماتیک بیمارستانی را با رعایت دقیق جزئیات و طبق بالاترین و جدیدترین استانداردها تولید می‌کند. همان‌طور که خودتان می‌دانید، بیمارستان یک محیط بهداشتی درمانیست. به همین علت، رعایت دقیق استانداردها در ساخت این درب‌ها بسیار حائز اهمیت است. درضمن، مزیت دیگر گروه صنعتی آکام، بهره‌مندی آن‌ها از گروه پشتیبانی متعهد است، که در هر ساعت از شبانه‌روز، پاسخگوی نیازهای مشتریان خواهند بود.

مقالات مربوط

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟

برای امتیاز به مطلب روی ستاره ها بزنید

میانگین رضایت کاربران / ۵. تعداد رای ها

اولین نفری باشید که به این مطلب امتیاز می دهید

اگر مطالب ما برای شما مفید بوده است ...

مطالب ما در اینستاگرام را هم دنبال کنید

از اینکه این مطلب نظر شما را جلب نکرده است، پوزش می‌طلبیم.

فرصت دهید مطلب را بهتر خواهیم کرد.

جهت ارتقا این مطلب پیشنهاد خود را در بخش نظرات ارسال کنید.

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
شبکه های اجتماعی
نکات مدیریتی
پر بازدیدترین مقالات
مقالات اخیر
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x