ایمنی ساختمان با درب های اتوماتیک، محافظت از مردم و دارایی ها 

()

یک مفهوم ایمنی در درب های اتوماتیک شیشه ای شامل کلیه اقدامات پیشگیرانه یا کاهش دهنده خسارت متناسب با نیازها ، خواسته ها و اهداف حفاظتی است. این اقدامات عمدتا اقدامات محافظت در برابر آتش ، حفاظت از خروج اضطراری ، سیستم های استخراج دود ، کنترل دسترسی و محافظت در برابر سرقت است. مفهوم ایمنی برای استفاده از ساختمان باید با مفهوم کلی ایمنی سازمان مطابقت داشته باشد و به طور منظم به روز شود – به ویژه هنگامی که تغییراتی در استفاده از ساختمان ایجاد می شود ، به عنوان مثال به دنبال تغییرات سازمانی.

ایمن سازی ساختمان کار پیچیده ای است. افزایش تقاضاهای ایمنی و قوانین و مقررات خاص باید رعایت شود.

خطرات عملکرد ساختمان چیست؟

هر ساختمانی متفاوت است. درست مثل افرادی که از آن استفاده می کنند. و کالاهایی که در آنجا تولید یا ذخیره می شوند. هرکسی که مسئول ایمنی یک ساختمان است باید تجزیه و تحلیل تمام خطرات و اهداف حفاظتی را در نظر بگیرد. یک مفهوم ایمنی برای ساختمان ، مقررات قانونی و الزامات بیمه را در نظر می گیرد.

تدابیر امنیتی برای ساختمان های خاص مانند ساختمان های عمومی ، کودکستان ها ، ساختمان های صنعتی ، مجتمع های اداری ، ساختمان های بلند ، هتل ها ، مراکز خرید ، مدارس و همچنین بیمارستان ها و خانه های سالمندان متفاوت از اقدامات مربوط به ساختمان های خصوصی است. همچنین این امر همیشه به تعداد افراد در ساختمان بستگی دارد، اینکه چقدر در ساختمان تردد دارند.

خطرات احتمالی:

  • آتش سوزی / انفجار
  • خطاهای الکتریکی و مکانیکی
  • مواد خطرناک
  • جاسوسی / خرابکاری
  • سرقت
  • سرقت / تخریب
  • حمله

محافظت از درب ها و پنجره های اتوماتیک:

اگر ساختمان ها درب و پنجره اتوماتیک داشته باشند ، مسئول ایمنی ترافیک آنها به عهده اپراتور است. طبق استاندارد اروپا EN 16005 در مورد ایمنی در استفاده از درب های اتوماتیک ، اقدامات لازم برای محافظت از مناطق خطرناک توسط:

استفاده از سنسورها برای جلوگیری از خرد شدن ، برش زدن و ضربه در هنگام باز و بسته شدن (سنسورهای تشخیص حضور)

حفظ فواصل ایمن برای جلوگیری از خرد شدن و کشیده شدن

محدود کردن نیروی لت ها

حفاظت در مقابل آتش

حفاظت از سازه در برابر آتش در درجه اول شامل استفاده از اجزای سازنده و مصالح ساختمانی و همچنین برنامه ریزی و ساخت مسیرهای مناسب برای نجات مردم و حیوانات است.

مسیرهای فرار و نجات

افراد در صورت خطر از مسیرهای فرار استفاده می کنند. به عنوان مثال در آتش سوزی یا وضعیت وحشت، برای خروج از ساختمان این مسیرها باید از قبل در هنگام برنامه ریزی ساختمان تعریف شده باشند. ساختمان کوچکتر با ترافیک کمتر ، تقاضای متفاوتی نسبت به یک مرکز خرید بزرگ با ترافیک زیاد دارد. 

درب های محافظ در برابر آتش

مقررات ساختمانی و مشخصات ویژه ساختمان ، لزوم و درجات لازم برای محافظت در برابر آتش (درب های ضد حریق) را در ساختمان ها تنظیم می کنند. وظیفه اصلی آنها ایمن سازی دهانه ها در دیوارهای ضد آتش یا مقاوم در مقابل آتش در برابر نفوذ آتش است. بنابراین باید همیشه بسته شوند ، یا حداقل در صورت آتش سوزی به طور کنترل شده بسته شوند.

اگر قرار است درب های ضد حریق نیز به عنوان راه های فرار عمل کنند ، باید در هر زمان باز شوند. برای انجام همزمان وظیفه خود به عنوان درهای محافظ در برابر حریق ، آنها به قفلهای خاصی نیاز دارند که پس از باز شدن درها به طور خودکار بسته می شوند و همچنین آنها را – حتی بدون برق – بسته نگه می دارند تا از باز نشدن آنها جلوگیری کرده و در نتیجه فرار غیرممکن شود. یا همه آنها باز و اجازه دسترسی به سارقین را می دهند.

کنترل دسترسی و حفاظت از خروج اضطراری

ایمنی ساختمان همچنین به معنای محافظت از ساختمان ها ، اتاق ها ، داده ها و املاک در برابر دسترسی غیر مجاز است. این بدان معنی است که فقط اجازه دسترسی افراد مجاز به مناطق خاص در ساختمانها یا مناطق حفاظت شده ، مناطق حساس معمول مانند مراکز رایانه ای ، اتاق های تمیز ، مناطق شرکت ها ، فرودگاه ها ، بانک ها و غیره را می دهد. اپراتور تعیین می کند چه کسی مجاز است کجا و چه زمانی – حتی در زمانهای خاص

در مواقع اضطراری ، همه باید بتوانند خارج شوند – اما همه نباید وارد شوند. اینجاست که سیستم های حفاظت از خروج اضطراری وارد سیستم می شوند: آنها عملکرد متعادل سازی بین دسترسی کنترل شده و باز شدن اضطراری را با زنگ هشدار (از طریق دکمه اضطراری) در شرایط اضطراری مدیریت می کنند.

درب به عنوان مهمترین جنبه در مورد ایمنی ساختمان است

درب ها می توانند به عنوان دسترسی به ساختمان ، خروج اضطراری و اتصالات محافظت شده به اتاق های دیگر با مناطق مختلف عملکردی عمل کنند. آنها از نظر ایمنی ساختمان وظیفه مهمی را باید انجام دهند. آنها همچنین از نظر حفاظت در برابر آتش ، عایق صدا و قابلیت دسترسی به سایر خواسته های فنی پاسخ می دهند.

در نتیجه ، درب های اتوماتیک به طور خاص به سیستم های پیچیده ای با درایوهای هوشمند تبدیل شده اند. درب های چند منظوره توابع زیر را انجام می دهند:

کنترل دسترسی

دزدگیر آتش و دود

سیستم کنترل درب فرار

محافظت توسط حسگرها ، به عنوان مثال آشکارسازهای حضور و حرکت

اگر سیستم های درب در سیستم های اتوماسیون ساختمان یا مدیریت ساختمان ادغام شده باشند ، می توان وضعیت عملکرد آنها را از راه دور نمایش داد و کنترل کرد.

قفل الکترومکانیکال

قفل های الکترومکانیکال خود قفل کننده ایمنی سازش ناپذیری را برای افراد و اموال در شرایط اضطراری فراهم می کند. از یک طرف ، مردم باید بتوانند در عرض چند ثانیه از ساختمان خارج شوند تا از خطر فرار کنند. از طرف دیگر ، مالکان و اپراتورها باید از مناطق حساس در برابر دسترسی غیر مجاز محافظت کنند.

آکام قفل های الکترومکانیکال خود قفل شونده (قفل های IQ) را برای این منظور ارائه می دهد. آنها از قفل سازگار با بیمه ، محافظت در برابر سرقت و دسترسی کنترل شده ، اما همچنین باز شدن سریع در موارد اضطراری اطمینان حاصل می کنند.

گروه صنعتی آکام به منظور ارائه ی انواع درب های اتوماتیک شیشه ای با بالاترین کیفیت و مناسبترین قیمت در خدمت شما می باشد.
“آکام آرایه کاشانه مانا”

با ما تماس بگیرید: ۰۹۱۲۹۶۷۷۹۵۰ –۰۹۱۲۴۰۲۷۵۷۰

 

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟

برای امتیاز به مطلب روی ستاره ها بزنید

میانگین رضایت کاربران / ۵. تعداد رای ها

اولین نفری باشید که به این مطلب امتیاز می دهید

اگر مطالب ما برای شما مفید بوده است ...

مطالب ما در اینستاگرام را هم دنبال کنید

از اینکه این مطلب نظر شما را جلب نکرده است، پوزش می‌طلبیم.

فرصت دهید مطلب را بهتر خواهیم کرد.

جهت ارتقا این مطلب پیشنهاد خود را در بخش نظرات ارسال کنید.

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
شبکه های اجتماعی
نکات مدیریتی
پر بازدیدترین مقالات
مقالات اخیر
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x