به کارگیری سیستم های RWA مطابق با استانداردهای جهانی در درب های اتوماتیک شیشه ای (ورودی های خودبازشو) 

()

بیشترین علت مرگ یا جراحت در آتش استنشاق دود است. بخارات فقط در سه بار نفس کشیدن می توانند منجر به بیهوشی و پس از ده بار منجر به مرگ شوند. بخارات سمی نیز خطر جدی دارند ، با این وجود می توان این بخارات را به سرعت از طریق سیستم استخراج دود و گرما به بیرون کشید.

بخارات زندگی را به خطر می اندازد

آتش بدون دود وجود ندارد: ۱۰ کیلوگرم کاغذ یا مقوا هنگام سوزاندن حداکثر ۱۰ هزار متر مکعب گاز آزاد می کند حتی یک سبد کاغذ زباله سوخته به سرعت دفتر را از کف تا سقف پر از دود می کند. هنگام آتش سوزی ، این دود بزرگترین خطر برای افراد گرفتار در آن و آتش نشانان است.

اولین اثر سیگار در کمتر از سه دقیقه اختلال در بینایی است . مسیرهای فرار دیگر قابل تشخیص نیستند. سپس مونوکسیدکربن (CO) به وجود می آید. غلظت این گاز هنگام آتش سوزی به سرعت افزایش می یابد. استنشاق مونوکسیدکربن منجر به سردرد ، علائم مسمومیت ، بیهوشی و در نهایت مرگ می شود.

مسیرهای فرار و نجات بدون دود

بخارات سمی باید در اسرع وقت از ساختمان خارج شوند. دستگاه های کشش دود نصب شده اند تا استخراج طبیعی دود را فراهم کنند. این سیستم ها می توانند به صورت خودکار (از طریق ردیاب دود) یا دستی (از طریق دکمه های RWA) فعال شوند. آنها شکافهای تهویه مانند پنجره ها یا نورگیرها را باز می کنند.

اینها دود و انرژی گرمایی را از ساختمان دور می‌کنند. مسیرهای فرار بدون دود باقی می‌مانند و آتش نشانان می‌توانند دقیقاً در جاهایی که لازم است مداخله کنند.

استخراج دود به هوای تازه نیاز دارد

سیستم های دود و استخراج گرما به خارج شدن دود از بالا و تأمین هوای تازه از پایین بستگی دارد. این هوای تازه اقدامات اطفا حریق را توسط:

افزایش محرک حرارتی ، منجر به کشیدن سریعتر بخار از طریق پنجره ها یا دهانه های سقف (اثر دودکش) ،

ایجاد یک لایه دود کم در قسمت پایین اتاق برای ایجاد یک دید واضح از مسیرهای فرار و نجات ،

کاهش میزان دود و گازهای قابل احتراق منفجره در نتیجه احتراق پاک کننده ،

کاهش گرما ، آتش نشانان را قادر می‌سازد تا به آتش نزدیک شوند.

سیستم های استخراج دود ، استخراج گرما و RWA:

دریچه دود بخشی از حفاظت پیشگیری از آتش است و اطمینان حاصل می‌کند که در صورت آتش سوزی دود خارج می‌شود. هدف یک لایه پایدارهوا با دود کمی در نزدیکی کف است تا بتوان از مسیرهای نجات با خیال راحت استفاده کرد. یک استخراج دود باز نیز گرما را از آتش می‌گیرد. این بدان معنی است که رفتار تحمل کننده اجزای سازنده بار یا جدا کننده به طور قابل توجهی گسترش یافته است. به همین دلیل ، اصطلاحات استخراج دود و گرما (RWA) اغلب به طور مترادف استفاده می شوند.

اگر دود از طریق آسانسور حرارتی طبیعی کار کند ، به عنوان استخراج دود طبیعی (NRA) تعیین می‌شود ، بدون درایو های تهویه اضافی (مانند دستگاه های تهویه).

واحدهای طبیعی جذب و دود (NRWG) شامل ، مثلاً پنجره ها ، پنجره های سقفی ، پرده های تهویه که در صورت آتش سوزی به طور خودکار باز می‌شوند و به بیرون کشیدن دود و بخار گرم از ساختمان کمک می‌کنند.

مطابق با استاندارد DIN EN 12101-2 ، NRWG دستگاهی برای خروج از دود و گرما است که برای نصب به عنوان بخشی از سیستم استخراج دود و گرما در ساختمان در نظر گرفته شده است.

NRWG متشکل از:

  • یک پنجره و اجزای مربوط به آن (پروفیل ، مهر و موم ، اتصالات درب) 
  • پر کردن (به عنوان مثال شیشه ، پانل) 
  • سیستم درایو با اجزای مربوط به آن (درایو ، کنسول ، اتصالات)
  • استخراج مکانیکی دود (MRA) با یک درایو موتوری مانند فن های استخراج دود کار می‌کند. دود را می‌توان با مجاری تهویه یا بدون آن از بین برد.

راه حل های RWA:

راه حل های کامل هوای اگزوز را برای استخراج دود ایمن ، سریع و طبیعی در صورت آتش سوزی و همچنین واحدهای کنترل هوشمند RWA ارائه می‌دهد. سیستم RWA اطمینان حاصل می کند که دود از بین می رود (یا دود خارج می‌شود یا استخراج می‌شود) و در صورت آتش سوزی گرما خارج می‌شود. نصب آسان و کاربر پسند درایوهای زنجیره ای الکتریکی با عملکرد الکتریکی با عمل به عنوان بازکن مستقیم و درایوهای اسپیندل برقی قدرتمند ، مناطق هوای تازه و اگزوز را باز و بسته می‌کنند. این بدان معنی است که درب ها و پنجره ها به زودی زاویه باز زیادی دارند و بسته به نوع طراحی ، دود خارج می‌شود و هوای تازه وارد آن می‌شود.

سیستم RWA از طریق واحد منبع تغذیه اضطراری کنترل می‌شود و دارای دو منبع تغذیه مستقل (شبکه اصلی و باتری) برای عملکرد تضمین شده درهر شرایطی است.

در صورت آتش سوزی ، سیستم از طریق ردیاب های اتوماتیک (ردیاب های دود یا گرما) ، از طریق سیستم اعلام حریق خارجی (BMA) یا فعال سازی دستی (دکمه RWA) به سرعت تحریک می‌شود. پنجره ها ، چراغ های جلو ، پنجره های سقفی و درب ها را می‌توان با توجه به جهت باد کنترل کرد و اجازه داد دود خارج از جهت باد نسبت به ساختمان خارج شود.

گروه صنعتی آکام به منظور ارائه ی انواع درب های اتوماتیک شیشه ای با بالاترین کیفیت و مناسبترین قیمت در خدمت شما می باشد.
“آکام آرایه کاشانه مانا”

با ما تماس بگیرید: ۰۹۱۲۹۶۷۷۹۵۰ –۰۹۱۲۴۰۲۷۵۷۰

 

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟

برای امتیاز به مطلب روی ستاره ها بزنید

میانگین رضایت کاربران / ۵. تعداد رای ها

اولین نفری باشید که به این مطلب امتیاز می دهید

اگر مطالب ما برای شما مفید بوده است ...

مطالب ما در اینستاگرام را هم دنبال کنید

از اینکه این مطلب نظر شما را جلب نکرده است، پوزش می‌طلبیم.

فرصت دهید مطلب را بهتر خواهیم کرد.

جهت ارتقا این مطلب پیشنهاد خود را در بخش نظرات ارسال کنید.

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
شبکه های اجتماعی
نکات مدیریتی
پر بازدیدترین مقالات
مقالات اخیر
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x