چگونه درب اتوماتیک شیشه ای اسلایدینگ انتخاب کنیم 

()

درب های اتوماتیک اسلایدینگ (کشویی) نوعی از انواع درب های اتوماتیک است که همان طور که از نامش پیداست به صورت کشویی باز و بسته می شوند. درب اتوماتیک کشویی یکی از ساده ترین و پرکاربرد ترین مدل های درب اتوماتیک می باشد.

موارد استفاده از درب های اتوماتیک اسلایدینگ:

درب اتوماتیک کشویی یا اسلایدینگ به دلیل سادگی در طراحی کاربرد بسیار زیادی دارد. شما حتما این نوع از درب اتوماتیک را بارها دیده اید چرا که در اماکن مختلفی از درب اتوماتیک کشویی استفاده می شود.

این نوع از درب های اتوماتیک به طور عمده در بانک ها، بیمارستان ها، درمانگاه ها و مراکز درمانی، مغازه ها، مراکز تجاری، پاساژ ها، هتل ها، فرودگاه ها، مراکز عمومی مانند اداره ها و شرکت ها، اماکن تفریحی و ورزشی ، اماکن دولتی، فروشگاه های زنجیره ای، سوپرمارکت ها، ایستگاه های قطار شهری ، مترو و … استفاده می شوند. همان طور که ملاحظه می کنید درب اتوماتیک اسلایدینگ از محبوبیت بسیار بالایی برخوردار است و به دلیل کاربرد زیاد آن هر فرد روزانه چندین و چند بار با یکی از مدل های آن مواجه می شود.

مزیت های درب های اتوماتیک کشویی:

اولین مزیت درب اتوماتیک کشویی امنیت بالای آن است. به طور کلی می توان گفت که درب های اتوماتیک به دلیل برقی بودن و استفاده از سیستم های الکترومکانیک امنیت بسیار بیشتری نسبت به درب های قدیمی و سنتی دارند. اگر درب های قدیمی و سنتی برای حفظ امنیت محیط به قفل و کلید نیاز داشتند، حالا با وجود درب های اتوماتیک لزومی به استفاده از قفل و کلید دستی وجود ندارد چرا که مکانیزم درب های اتوماتیک شیشه ای به گونه ای طراحی شده که امنیت بالایی به همراه داشته باشند. درب اتوماتیک کشویی یا اسلایدیگ نیز از این قاعده مستثنا نیست و شاید بتوان یکی از مهم ترین مزیت هایش را در امنیت بالای آن دید.

دومین مزیت مهم درب اتوماتیک کشویی اشغال حداقلی فضا می‌باشد. درب های اتوماتیک کشویی به گونه ای طراحی شده اند که کمترین فضای ممکن را اشغال می‌کنند. نوع باز و بسته شدن درب های برقی کشویی یا اسلایدینگ به صورت حرکت در راستای یک خط افقی می باشد و به همین دلیل تنها فضایی که درب های اتوماتیک کشویی اشغال می کنند به مقدار قطر پایه آن ها می‌باشد که مقدار بسیار ناچیزی است. به همین جهت استفاده از درب های اتوماتیک اسلایدینگ یا کشویی در مکان هایی که فضای کمی دارند مانند برخی مغازه ها و ادارات و … بهترین انتخاب می‌باشد.

مزیت مهم دیگر درب اتوماتیک کشویی که باید به آن اشاره کرد استفاده از مواد مرغوب در اجزای تشکیل دهنده آن می‌باشد. به عنوان مثال درب اتوماتیک شیشه ای کشویی از شیشه سکوریت یا شیشه های نشکن تشکیل می شود. این نوع از شیشه ها مقاومت بالایی در برابر ضربه و همچنین هوای سرد و گرم از خود نشان می‌دهند.

یکی از مزیت های درب های اتوماتیک اسلایدینگ که استفاده از آن را بسیار بالا برده است، سهولت در استفاده از آن است. در واقع هنگام استفاده از درب های اتوماتیک کشویی شما اصلا لازم نیست کاری انجام دهید (حتی فشردن یک دکمه)، بلکه تنها با نزدیک شدن به درب اتوماتیک اسلایدینگ یا کشویی، آن درب باز شده و به شما امکان ورود و خروج از مکان را می‌دهد. این ویژگی درب های اتوماتیک کشویی مخصوصا به کار مکان هایی می‌آید که مراجعه کنندگان زیادی دارند. بانک ها، بیمارستان ها، مراکز خرید و … از این دست اماکن هستند که تردد افراد در آن ها به قدری زیاد است که تنها راه جلوگیری از تجمع بی دلیل و گرفته شدن وقت افراد، استفاده از درب اتوماتیک کشویی یا اسلایدینگ می‌باشد.

از دیگر مزیت های درب اتوماتیک کشویی می‌توان به جلوگیری آن از هدر رفتن انرژی اشاره کرد. درب های اتوماتیک شیشه ای به دلیل داشتن چشمی و سیستم اتوماتیک هشدار دهنده، تنها هنگامی باز می‌شوند که فردی در حال نزدیک شدن به آن ها باشد. به این ترتیب در بقیه موارد درب اتوماتیک کشویی بسته است که این امر به نوبه خود از هدر رفتن انرژی های گرمایشی و سرمایشی به خوبی جلوگیری می‌کند.

یکی از جالب توجه ترین ویژگی های درب اتوماتیک اسلایدینگ قابلیت برنامه ریزی آن است. شما می توانید برای درب اتوماتیک شیشه ای خود برنامه ای تنظیم کنید که بر اساس آن رفت و آمد را کنترل کنید. سیستم های کنترل از راه دور و کنترل رفت و آمد درب های اتوماتیک شیشه ای به شما این امکان را می‌دهند که برای ساعت های خاصی درب اتوماتیک شیشه ای مکان خود را کاملا ببندید یا کاملا باز بگذارید یا آن را به حالت نیمه باز قرار دهید و به این ترتیب رفت و آمد و تردد در مکان را با استفاده از درب اتوماتیک کشویی یا اسلایدینگ کنترل کنید.

مزیت دیگر درب اتوماتیک شیشه ای کشویی این است که یک مجموعه سنسورهای ایمنی در آن به کار رفته اند. این سنسور ها اجازه نمی‌دهند که درب های اتوماتیک شیشه ای در هنگام ازدحام در رفت و آمد بسته شوند تا صدمه ای به کسی وارد نشود. همچنین یکی از سنسورهایی که درب های اتوماتیک کشویی یا اسلایدینگ دارند، سنسوری با قابلیت ضد برخورد می باشد که برای امنیت بیشتر افراد و عابرین در لا به لای درب ها به صورت خطی تعبیه شده اند.

یکی دیگر از مزیت های درب های اتوماتیک شیشه ای اسلایدینگ این است که قابلیت اجرا در هر مکانی را دارا می‌باشد. فرقی نمی‌کند ورودی مکان شما دارای چه اندازه و طول و عرضی باشد، یا فضای داخلی که در اختیار دارید چه مقدار بزرگ یا کوچک باشد، در هر صورت برای ورودی آن مکان می‌توان یک درب اتوماتیک کشویی یا اسلایدینگ طراحی کرد. به این دلیل است که می‌توان گفت درب های اتوماتیک کشویی از قابلیت اجرایی بسیار بالایی برخوردار می‌باشند.

روش های انتخاب درب اتوماتیک شیشه ای:

عوامل مهم در انتخاب درب اتوماتیک شیشه ای عامل تعداد تردد در روز ، کشور سازنده، میزان گارانتی، محل نصب و قیمت می باشد.

تقریبا از اوایل دهه ۷۰ اپیدمی نصب درب اتوماتیک شیشه ای در سازمان و اماکن عمومی شروع شد، و دلیل اصلی آن کنترل مصرف انرژی و تردد راحت و عایق کاری مجتمع و رعایت نکات بهداشتی و ایمنی بود، ضمنا در مترو شهرهای بزرگ جهان جهت حفظ جان مسافران از این نوع درب ها بسیار استفاده می گردد.

درب اتوماتیک شیشه ای کشویی:

این درب ها در دو مدل عرضه می گردند.

۱ـ حالت دو لنگه که در این حالت دو لنگه به صورت ثابت روی موتور نصب می‌گردد و دو لنگه دیگر به صورت متحرک توسط تحریک چشمی بالا درب و یا ریموت کنترل باز و بست می‌گردد.

۲ـ حالت تک لنگه این که در این حالت به دلیل فضای محدود ورودی فقط یک لنگه متحرک می‌باشد و معمولا یک لنگه هم ثابت می‌باشد.

لوازم کنترل accessorise: در این سیستم می توان از تجهیزات کدینگ، کارت خوان، اثر انگشت جهت کنترل رفت و آمد و قفل برقی و راداری بین دهانه درب استفاده نمود.

فریم و شیشه درب اتوماتیک:

ابعاد درب اتوماتیک ۱ متر عرض در ۲.۴۰ ارتفاع می‌باشد و معمولا فریم ها از جنس آلومینیوم با روکش استیل می‌باشند. ابعاد پروفیل های مجاور ۳.۵ و ۵.۵ سانت و پروفیل های کف ۵.۵ و ۸ سانت می‌باشند. در حالت های آنادایز و فرم ساده استفاده می‌کنند. و در مدل فریم استیل دو رنگ طلایی (مات و براق) و نقره ای (مات و براق) استفاده نمی‌شود. شیشه ها هم می توانند به رنگ سفید، آبی، دودی و برنزی باشد و روی آن ها با سیستم سند بلاست طرح مورد نظر را چاپ کرد و ضخامت شیشه ها ۱۰ میل و ۶ میل می باشد.

درب اتوماتیک شیشه ای مدل کشویی یا اسلایدینگ: رایج ترین درب برقی شیشه ای مدل کشویی آن است. این مدل از درب ها توسط سنسورهای حرکتی، باز و بسته می‌شوند. در بسیاری از بانک ها، بیمارستان ها، مراکز تجاری و اداری از این مدل درب شیشه ای استفاده می‌شود.

درب اتوماتیک اسلایدینگ یا کشویی پر کاربرد ترین نوع درب اتوماتیک در کشور می باشد .

این نوع از درب را نسبت به ابعاد و فضایی که وجود دارد به صورت مختلف سفارش می دهند اما استاندارد آن از ۴ لت تشکیل می‌شود که دو لت آن ثابت و دولت آن متحرک می‌باشد .

شیشه های این درب ها اکثرا به صورت شیشه سکوریت نشکن و با قطر ۱۰ میلی متر می‌باشند و در رنگ های گوناگون یافت می‌شود که نسبت به نمای کارشده محیط متفاوت می‌باشد .

درب های اتوماتیک شیشه ای اسلایدینگ ، یا درب های اتوماتیک شیشه ای کشویی نوع کاملا کلاسیک این نوع از درب است که حاصل چندین سال تجربه می‌باشند . درب اتوماتیک شیشه ای در صورت انتخاب درست محصول با توجه به وزن و ابعاد شیشه سکوریت و فریم ها بهترین انتخاب برای سهولت عبور و مرور افراد می باشد .

گروه صنعتی آکام به منظور ارائه ی انواع درب های اتوماتیک شیشه ای با بالاترین کیفیت و مناسبترین قیمت در خدمت شما می باشد.
“آکام آرایه کاشانه مانا”

با ما تماس بگیرید: ۰۹۱۲۹۶۷۷۹۵۰ –۰۹۱۲۴۰۲۷۵۷۰

 

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟

برای امتیاز به مطلب روی ستاره ها بزنید

میانگین رضایت کاربران / ۵. تعداد رای ها

اولین نفری باشید که به این مطلب امتیاز می دهید

اگر مطالب ما برای شما مفید بوده است ...

مطالب ما در اینستاگرام را هم دنبال کنید

از اینکه این مطلب نظر شما را جلب نکرده است، پوزش می‌طلبیم.

فرصت دهید مطلب را بهتر خواهیم کرد.

جهت ارتقا این مطلب پیشنهاد خود را در بخش نظرات ارسال کنید.

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
شبکه های اجتماعی
نکات مدیریتی
پر بازدیدترین مقالات
مقالات اخیر
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x