درب های اتوماتیک شیشه ای نیم دایره و دایره کامل محدب یا مقعر 

()

درب ‌های اتوماتیک شیشه ای انواع و مدل‌های مختلفی دارند که هر کدام با توجه به مکان مورد استفاده در اشکال، طرح‌ها و ابعاد مختلف طراحی و اندازه گیری و ساخته می‌شوند. مدل‌های درب‌ های اتوماتیک شیشه ای شامل اسلایدی، تلسکوپی، فولدینگ، چرخشی، مثلثی و در نهایت درب اتوماتیک کرو می‌باشد که در اینجا قصد داریم درباره این موضوع صحبت کنیم.

 

درب اتوماتیک کرو یا نیم دایره یا منحنی مدلی از درب اتوماتیک شیشه ای است که کارکرد و زیبایی منحصر به فرد خود را دارد. این درب‌ها در اشکال مختلف محدب، مقعر، نیم دایره، دایره، بیضی و کشویی قابل طراحی و اجرا هستند و علاوه بر آن که شکل بسیار زیبا و شیک را به نمای ورودی ساختمان می‌دهند، شکل‌های محدب و مقعر درب اتوماتیک این امکان را برای شما فراهم می‌کند که در شعاع دلخواه به اندازه ساختمان مورد نظر قابلیت اجرا داشته باشند و همچنین با معماری ساختمان تناسب و همخوانی خوبی برقرار کنند.

البته جهتی که برای اجرای تحدب و یا تعقر در نظر گرفته می‌شود با توجه به معماری و ساختار ساختمان و سازه متفاوت است و سعی می‌شود که هماهنگی لازم بین درب اتوماتیک کرو و معماری ساختمان صورت گیرد.

همچنین درجه میزان قوس تحدب و تقعر نیز با توجه به اندازه نمای ورودی ساختمان اندازه گیری می‌شود تا بهترین شکل از درب به نمایش گذاشته شود. درب اتوماتیک نیم‌دایره ای ۳ یا ۴ عدد سلول فضایی دارد که می‌تواند از اتلاف انرژی در ساختمان جلوگیری کند و مانع ورود و خروج هوای ساختمان گردد. در نتیجه انرژی گرمایشی و سرمایشی فضای داخلی به خوبی حفظ می‌شود و در مصرف انرژی صرفه‌جویی می‌شود.

درب اتوماتیک گرد عملکردی مشابه درب کشویی دارد و تنها تفاوت آن منحنی بودن آن است که زیبایی بسیار خاص و جذابی را به فضای ساختمان می بخشد. این درب قابل نصب و استفاده به طرف داخل (مقعر) ، به طرف بیرون (محدب) ، نیم گرد و یا کاملا گرد (استوانه) با قطرهای متفاوت هستند.

درب کرو یا منحنی همانند سایر درب های اتوماتیک شیشه ای قابلیت اتصال به سیستم های کنترل تردد همچون دستگاه اثر انگشت و دستگاه کارتخوان را دارند.

مزایای استفاده از درب اتوماتیک شیشه ای کرو:

  • حرکت بی صدا، روان و سریع
  • پشتیبانی از سیستم های کنترل تردد
  • دارای امنیت بالا
  • ظاهر زیبا و جذاب
  • مناسب فضاهای کم عرض
  • دارای سیستم ضد برخورد هوشمند
  • قابل نصب به صورت نیم دایره و یا دایره کامل
  • دارای میکروکنترل هوشمند

جنس این نوع درب در چارچوب‌ها از فلزهایی چون روی و فولاد ضد زنگ ساخته شده و از این جهت ایمنی و دوام برای درب ایجاد می‌کند. استفاده از فولاد ضد زنگ در قفل درب اتوماتیک که باعث ایجاد زیبایی در نمای ظاهری آن می‌شود.

این نوع درب های اتوماتیک شیشه ای با استانداردهای ایمنی در درجه‌ی بالا مطابقت دارد و از این جهت کیفیت بالایی را دارا می‌باشند.

از این درب ها می‌توان در جاهایی که تردد بالا و ازدحام جمعیت زیادی وجود دارد استفاده کرد، چون باز و بسته شدن درب به صورت اتوماتیک و چشمی صورت می‌گیرد تا تردد بالا موجب اتلاف انرژی فضای داخلی نگردد و بعد از هر عبور و مرور درب به صورت خودکار بسته شده و مانع هدر رفت انرژی خواهد شد.

درب ‌های اتوماتیک کرو قابل تغییر از قوس ۱۸۰ تا ۳۶۰ درجه را دارد و می‌تواند با توجه به ورودی ساختمان مورد نظر و اندازه مورد نظر، طراحی، ساخت و نصب شود. همچنین به علت این تغییر قوس زاویه از ۱۸۰ درجه تا ۳۶۰ درجه باعث می‌شود که اشکال، اندازه‌ها و طرح‌های مختلفی برای درب اتوماتیک کشویی قابل تصور باشد.

 این درب ها چارچوب و قابی بسیار زیبا و فلزی دارند و ظاهر کلی آن نیز شیشه ای است که خود زیبایی خاص و منحصر به فردی را به نمای ساختمان هدیه می‌کنند. علاوه بر آن درب اتوماتیک کرو با توجه به متریال‌های به کار برده شده در ساخت آن بسیار سبک بوده و باز و بسته شدن درب نیز خودکار صورت می‌گیرد.

این درب ها در مقابل صدا عایق هستند به طوری که از ورود صدای بیرون به فضای داخل تا حد زیادی جلوگیری می‌کنند.

درب های اتوماتیک شیشه ای کرو در مکان های مختلف همچون هتل ها، فرودگاه ها ، فروشگاه ها، ادارات، بانک ها ، مراکز خرید، فرودگاه ها و ورودی و خروجی ساختمان ها مورد استفاده قرار میگیرد. این درب ها براساس سلیقه مشتری و بسته به نیاز محل مورد استفاده به صورت نیم گرد، تمام گرد، نیم گرد به طرف بیرون (محدب)  و نیم گرد به طرف داخل (مقعر) انتخاب می‌شوند. این درب ها به دلیل خم شدن شیشه و فریم ، قیمت به مراتب بالاتری نسبت به درب های اتوماتیک شیشه ای اسلایدینگ و درب اتوماتیک شیشه ای کشویی دارد.

امکان انتخاب رنگ سازه درب های اتوماتیک شیشه ای کرو متناسب با فضای پیرامون زیبایی این سیستم ها را دو چندان می نماید، سازه‌ی خاص این سیستم ها را با رنگ های پودری و یا آنادایز در طیف های گوناگون مطابق با نظر مشتریان می‌توان رنگ کرد، همچنین استفاده از روکش استیل با رنگ دلخواه سیستم های دایره و نیم دایره را جذاب و لوکس تر می‌سازد.

نحوه کارکرد درب اتوماتیک نیم دایره:

نحوه‌ی کارکرد این درب ها دقیقا همانند درب کشویی می‌باشد با این تفاوت که بر روی خط نیم دایره باز و بسته می شود و به دلیل وجود شیشه های خم شده، دارای ظاهر جذاب و بسیار زیبایی است. درب های اتوماتیک کرو در دو شکل نیم گرد (۲لت ثابت و ۲ لت متحرک) و تمام گرد (۴ لت متحرک و ۴ لت ثابت) در بازار وجود دارند. این درب از فریم و شیشه سکوریت تشکیل شده است که البته می‌توان به جای استفاده از شیشه سکوریت از شیشه ی ضد گلوله هم برای امنیت بیشتر این درب استفاده کرد.

زمانی که ترجیح می دهیم ظاهر خاص و زیبای درب گردان و منحنی را در ورودی خود داشته باشیم اما نیا ز به محدود کردن دسترسی باشد و فضای کمی در اختیار باشد، درب های اتوماتیک شیشه ای کرو راه حل بسیار خوبی است.

این درب ها به لطف ظاهر منحنی ورودی بزرگتری نسبت به درب های کشویی ساده با همان اندازه نصب، حتی در فضاهای کوچک تر ارائه می دهند و همزمان ظاهر جذاب تر و تأثیرگذارتری ایجاد می کنند.

درب های اتوماتیک شیشه ای منحنی می توانند با هر طراحی معماری هارمونی و هماهنگی ایجاد نمایند. شکل محدب و مقعر با هر شعاع  مورد نظر باعث آزادی عمل بهینه در طراحی و تضمین حداکثر راحتی برای کاربر می باشد.

درب های اتوماتیک دایره ای یکی از پیشرفته ترین درب های اتوماتیک می باشند. از آن جایی که مسیر حرکت درب، از خط مسیر افراد دور است به عنوان امن ترین نوع درب اتوماتیک شناخته می‌شود.

در درب های اتوماتیک شیشه ای باید سطح بالایی از امنیت حاصل شود که حوادث تقریبا به طور کامل از بین روند.

عملکرد درب های اتوماتیک امروزی به سمت بالاتر بردن سرعت،عدم وقفه در رفت و آمد، ایمنی بیش تر در آن ها رفته است که این عملکرد ها از طریق اپراتور درب اتوماتیک اجرا می شوند.

اپراتور های درب اتوماتیک شیشه ای منحنی انواع مختلفی از لحاظ عملکرد دارند. به طور کلی اپراتور ها از طریق دستی، فشار دکمه، سنسور، ریموت کنترل و سیستم ورودی فعال می شوند.

اپراتور ها را می‌توان در حالت های باز و بسته کردن درب به صورت اتوماتیک، تعیین میزان باز شدن درب، توالی باز شدن، عملکرد ریست، تعیین نوع قفل و تغییر آن به حالت قفل کلید سوئیچ جهت جلوگیری از ورود غیر مجاز، عملکرد باز شدن درب به تعداد باز تعریف شده برنامه ریزی کرد.

عملکرد ایمن درب های اتوماتیک، توسط اپراتور درب ها امکان پذیر است .اپراتورها هنگام قطع برق و مواقع اضطراری در حالت معکوس قرار می گیرند و میزان حساسیت تنظیمات معکوس در حالت باز یا بسته قابل تنظیم می باشد.

از دیگر قابلیت های اپراتور های درب اتوماتیک، محافظت در برابر عدم بسته شدن درب بر روی انگشت فرد می باشد که در چنین مواقعی اپراتور درب به سرعت عمل کرده و درب باز می شود.

از موارد دیگر عملکرد ایمنی اپراتورها می توان به حالت ایمنی سرعت درب که به صورت اتوماتیک طبق وزن درب و فشار تنظیم می شود و همچنین ذخیره تنظیمات در مواقع قطع برق اشاره کرد.اپراتور ها از عملکرد هشدار حریق نیز برخوردار هستند.

گروه صنعتی آکام به منظور ارائه ی انواع درب های اتوماتیک شیشه ای با بالاترین کیفیت و مناسبترین قیمت در خدمت شما می باشد.
“آکام آرایه کاشانه مانا”

با ما تماس بگیرید: ۰۹۱۲۹۶۷۷۹۵۰ –۰۹۱۲۴۰۲۷۵۷۰

 

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟

برای امتیاز به مطلب روی ستاره ها بزنید

میانگین رضایت کاربران / ۵. تعداد رای ها

اولین نفری باشید که به این مطلب امتیاز می دهید

اگر مطالب ما برای شما مفید بوده است ...

مطالب ما در اینستاگرام را هم دنبال کنید

از اینکه این مطلب نظر شما را جلب نکرده است، پوزش می‌طلبیم.

فرصت دهید مطلب را بهتر خواهیم کرد.

جهت ارتقا این مطلب پیشنهاد خود را در بخش نظرات ارسال کنید.

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
شبکه های اجتماعی
درب های اتوماتیک شیشه ای دایره ای
نکات مدیریتی
پر بازدیدترین مقالات
مقالات اخیر
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x