درب های اتوماتیک شیشه ای نیم دایره و دایره ای 

()

درب های اتوماتیک گرد از انواع درب هایی هستند که برای ورودی ساختمان ها، بیمارستان، فضاهای تجاری و … مورد استفاده قرار می گیرد. درب های اتوماتیک گرد در دو مدل نیم دایره و دایره ای طراحی می شوند و نمایی بسیار زیبا به ورودی ساختمان می دهند. این درب ها را می توان با سیستم های کنترل تردد نیز ادغام کرد.

درب های اتوماتیک شیشه ای

درب های اتوماتیک شیشه ای گرد و طراحی زیبای آن:

درب های اتوماتیک گرد و اسلایدینگ از نظر کاربری و نحوه کار و حتی طراحی و سیستم کنترل کننده شباهت های بسیار زیادی به یکدیگر دارند. در واقع می توان گفت که یک درب اتوماتیک گرد، نمونه شیک تر و خاص تر از درب اتوماتیک اسلایدینگ است. مهمترین وجه مشترک بین این درب ها جنس شیشه ای لت های به کار رفته در آن هاست. درب های دایره و نیم دایره به دلیل طراحی خاص تر و زیبایی و نمای بیشتر، توجه افراد زیادی را به خود جلب می کنند. درب های گرد قابلیت طراحی و ساخت برای ورودی هایی با ابعاد مختلف را دارند. این درب ها می توانند مطابق با سلیقه مشتری با اندازه و قطرهای مختلف تولید و ارائه شوند.
درب های اتوماتیک شیشه ای گرد دارای دو نوع دایره و نیم دایره است که زیبایی خاصی دارند. این درب ها به حالت استوانه ای ساخته می شوند و در ورودی ساختمان مورد استفاده قرار می گیرند. با توجه به این که این درب ها طراحی خاصی دارند در معماری های روز به خصوص برای ساختمان های دارای معماری منحنی قابل استفاده هستند و نمای ساختمان را زیباتر می کنند. این درب ها با سنسورهای مختلفی کار می کنند که معمولاً با حضور فرد به صورت کامل یا یک لنگه باز می شوند. بسته به فضایی که درب بر روی آن تعبیه می‌شود، اندازه آن متغیر است. البته در فضاهای محدود نمی‌توان درب اتوماتیک گرد را طراحی کرد.

انواع درب اتوماتیک شیشه ای دایره ای برای ورودی ساختمان:

درب های اتوماتیک شیشه ای در دو نوع دایره ای و نیم دایره موجود هستند. انواع نیم دایره به صورت دو لت ثابت و یک یا دو لت متحرک هستند و انواع دایره ای دارای چهار لت ثابت و چهار یا دو لت متحرک هستند. این مدل یک پاگرد دایره ای را ایجاد می کند که مسیر بین دو ورودی را تشکیل می دهند.
انواع درب های اتوماتیک شیشه ای گرد را می توان با سیستم های کنترل تردد نیز ادغام کرد و بدین صورت باز و بسته شدن آن ها را با کارت، تشخیص چهره یا اثر انگشت انجام داد. در این صورت برای مراکز امنیتی به صورت کاملاً استاندارد مورد استفاده قرار می گیرند.
این درب ها به علت باز و بسته شدن اتوماتیک از هدر رفت انرژی به مقدار زیادی جلوگیری می کنند و از این طریق هزینه ی سرمایش و گرمایش را کاهش می دهند. روش کار آن نیز مانند درب های اتوماتیک شیشه ای کشویی است فقط طراحی این دو درب با هم متفاوت است. درب های اتوماتیک شیشه ای اسلایدینگ به صورت صاف ولی این نوع درب در حالت گرد طراحی می شوند که زیبایی بیشتری را به فضا می دهند.
درب اتوماتیک گرد معمولا از جنس شیشه بسیار مقاوم است و جزو درب های اتوماتیک شیشه ای دسته بندی می شود. درب های اتوماتیک شیشه ای جزو پرطرفدارترین نمونه های درب اتوماتیک هستند، چرا که این درب ها دارای طرح های بسیار متنوعی می باشند، قیمت آن ها مقرون به صرفه است و می توانند در فضاهای مختلف مورد استفاده قرار گیرند.

ویژگی های درب های اتوماتیک شیشه ای دایره ای:

سیستم درب اتوماتیک دایره مانند درب های اتوماتیک اسلایدینگ است. این سیستم که با نام کرو شناخته می شود، لت های متحرک را باز و بسته می کند. در سیستم کرو حسگرهای حساس به موارد مختلف نیز به کار رفته است که امنیت سیستم ورودی را تأمین می کند. یکی از مهمترین سنسورهای به کار رفته در این سیستم، سنسور ضد برخورد است که مانع از ماندن بین لت ها و آسیب دیدگی می شود. همچنین شما می توانید به وسیله سیستم کنترل مرکزی، میزان باز و بسته شدن دهانه و حرکت لت ها را تنظیم کنید. این مهم امکان تردد دو طرفه و همچنین کنترل رفت و آمد را تسهیل می کند.
شما می توانید بین سیستم کرو و انواع دستگاه های کنترل عبور و مرور ارتباط برقرار کنید. برای مثال می توانید کارتخوان یا سنسورهای بیومتریک مانند تشخیص اثر انگشت در کنار درب استفاده کنید تا تنها افراد خاص بتوانند به داخل ساختمان دسترسی داشته باشند. این موضوع باعث شده است که درب اتوماتیک گرد برای فضاهای اداری نیز مناسب باشند.
امنیت درب اتوماتیک دایره ای نیز در سطح قابل قبولی قرار دارد. شیشه های استفاده شده در این درب از جنس شیشه های نشکن هستند و نفوذ به آن ها کار ساده ای نیست. سیستم درب به سختی هک می شود و حتی با قطع برق نیز نمی توان به آن نفوذ کرد. شما می توانید در کنار درب اتوماتیک گرد از سایر وسایل امنیتی مانند دزدگیر یا دوربین های مدار بسته نیز استفاده کنید. همچنین هنگام وقوع سرقت شما می توانید با بستن تمام درب های مجموعه از خروج سارقین جلوگیری کنید و تا زمان آمدن پلیس آن ها را نگه دارید.
لت های درب های اتوماتیک شیشه ای گرد، آرام، روان و بی صدا حرکت می کنند. جنس بدنه این لت ها نسبت به تغییرات آب و هوایی مقاوم است. همچنین لت ها عایق هستند و مانع از هدر رفتن انرژی داخل ساختمان می شوند.

درب های اتوماتیک شیشه ای گرد برای چه فضاهایی مناسب هستند؟

پیش از این که درباره این فکر کنید که درب های اتوماتیک دایره ای برای چه فضاهایی مناسب هستند، بهتر است به ایده ها و طراحی نمای ساختمان مورد نظر خود توجه کنید. درب اتوماتیک گرد مدلی است که می تواند برای فضاهای مختلف مورد استفاده قرار گیرد و محدودیتی ندارد.
درب های دایره ای این قابلیت را دارند که به شکل دایره کامل، نیم دایره یا قوسی از دایره، طراحی و ساخته شوند. این موضوع باعث می شود که برای انواع ورودی ها مناسب باشند.
اگر طراحی ساختمان مورد نظر شما به شکل دایره یا استوانه باشد، استفاده از درب اتوماتیک دایره ای با نمای ساختمان هماهنگی زیبایی ایجاد می کند.
درب اتوماتیک دایره ای برای فضاهای تجاری مانند مجتمع های تجاری یا فروشگاه های بزرگ، فضاهای اداری مانند بانک ها، سالن های فرودگاه و راه آهن، بیمارستان ها، هتل ها و… مناسب است.

مزیت های استفاده از درب های اتوماتیک شیشه ای دایره ای:

درب اتوماتیک دایره ای برای ورودی های کم عرض گزینه مناسبی است. اگر در این ورودی ها از درب های دایره ای استفاده کنید، نه تنها کم عرض به نظر نمی رسند بلکه زیبایی ظاهری و نمای ساختمان نیز حفظ خواهد شد.
شکل منحنی این درب ها باعث می شود که میزان تبادل هوا بین محیط داخل و خارج ساختمان به کمترین میزان خود برسد و علاوه بر حفظ انرژی داخل ساختمان مانع از ورود گرد و غبار به داخل می شود.
فضای استوانه ای که درب اتوماتیک دایره ای در ورودی ایجاد می کنند، همچنین باعث می شود که افراد هنگام ورود و خروج با یکدیگر برخورد نکنند. به همین دلیل درب اتوماتیکدایره ای برای مجموعه هایی که دارای رفت و آمد زیاد است نیز گزینه مناسبی است.

درب اتوماتیک شیشه ای نیم دایره :

در این روز ها بخاطر استفاده ی زیاد و کاربردی و روان درب های اتوماتیک شیشه ای و انواع ویژگی های خوب این درب ها نسبت به بقیه درب های موجود در بازار در مکان های مختلفی از آنها استفاده می‌شود .

برخی از ویژگی های درب اتوماتیک شیشه ای نیم‌دایره شامل این موارد می باشد :

  •  کاربرد آسان و راحت در باز و بسته کردن درب اتوماتیک
  •  از لحاظ مصرف انرژی صرفه جویی میشود 
  • قابل استفاده برای افراد مسن و ناتوان جسمی بدون دخالت دست ها .

امروزه استفاده از انواع درب های اتوماتیک شیشه ای در بسیاری از فضاها رواج پیدا کرده است ، همانند فروشگاه های بزرگ و لوکس ، اداره های مختلف و مکان های دولتی مثل بانک ها و هتل ها و فرودگاه ها و … .
درب اتوماتیک شیشه ای نیم‌دایره که یک نوع درب اتوماتیک شیشه ای می باشد در مکان ها و فضاهایی بیش تر قابل استفاده می باشد که از لحاظ نمای ظاهری حالتی کمانی یا نیم دایره ای دارد که البته زاویه قوس این درب ها بستگی به سلیقه درخواست‌کنندگان و مشتریان و نوع محل مورد استفاده دارد. درب های اتوماتیک شیشه ای نیم‌دایره سیستمی با رنگ ها و طرح های مختلفی است که البته این رنگ ها طبق سلیقه و خواسته های مشتریان است با طرح ها و رنگ های مختلف در شیشه و فریم شیشه های استفاده شده در این محصولات ، درب اتوماتیک شیشه ای نیم‌دایره مانند سایر انواع درب های اتوماتیک شیشه ای تلسکوپی و یا درب های اتوماتیک شیشه ای کشویی در چندین رنگ و طرح وجود دارد ( مانند آنادایز طرح چوب فریم و … . ) که در این مورد نیز سلیقه با مشتریان می باشد . شکل ظاهری درب اتوماتیک شیشه ای نیم‌دایره بسیار لوکس و دارای طرح های زیباست و به محل مورد استفاده ظاهری زیبا می بخشد. درب های اتوماتیک شیشه ای برای محل هایی که محدودیت فضا دارند مناسب است ، این درب ها به دلیل اینکه به صورت نیم‌دایره یا دایره ای هستند نصب میوشند گزینه مناسبی برای هدر رفتن انرژی می باشد عملکرد این نوع درب های شیشه ای مانند درب کشویی می باشد با این تفاوت که این نوع درب ها به صورت منحنی طراحی شده است . یکی دیگر از مشخصات درب اتوماتیک نیم گرد جلوگیری از هدر رفتن سرمایش در تابستان و گرمایش در زمستان ها است .
مهم ترین ویژگی درب اتوماتیک شیشه ای نیم‌دایره و دایره ای قابل اجرا به صورت نیم دایره، دایره کامل و یا بیضی است.
نصب درب اتوماتیک شیشه ای نیم دایره و دایره ای چه مزیت هایی دارد:
با نصب این درب ها به صورت دایره کامل باعث ایجاد یک فضای استوانه ای می گردد که این فضا تبادل هوای داخل و بیرون را به حداقل رسانده و اثر قابل توجهی در جلوگیری از اتلاف انرژی و نفوذ گرد و خاک و دیگر عوامل طبیعی به داخل ساختمان و همچنین عدم تداخل نفرات در هنگام ورود و خروج می گردد.

درب های اتوماتیک شیشه ای

گروه صنعتی آکام به منظور ارائه ی انواع درب های اتوماتیک شیشه ای با بالاترین کیفیت و مناسبترین قیمت در خدمت شما می باشد.
“آکام آرایه کاشانه مانا”

با ما تماس بگیرید: ۰۹۱۲۹۶۷۷۹۵۰ –۰۹۱۲۴۰۲۷۵۷۰

 

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟

برای امتیاز به مطلب روی ستاره ها بزنید

میانگین رضایت کاربران / ۵. تعداد رای ها

اولین نفری باشید که به این مطلب امتیاز می دهید

اگر مطالب ما برای شما مفید بوده است ...

مطالب ما در اینستاگرام را هم دنبال کنید

از اینکه این مطلب نظر شما را جلب نکرده است، پوزش می‌طلبیم.

فرصت دهید مطلب را بهتر خواهیم کرد.

جهت ارتقا این مطلب پیشنهاد خود را در بخش نظرات ارسال کنید.

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
شبکه های اجتماعی
نکات مدیریتی
پر بازدیدترین مقالات
مقالات اخیر
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x