درب های اتوماتیک شیشه ای تک لنگه اسلایدینگ (کشوئی) 

()

درب های اتوماتیک شیشه ای با قاب های جذاب و طراحی های چشم نواز امروزه مهمان ما در هر محیطی می باشد . این درب ها بهترین انتخاب برای ورودی هایی ست که تردد بالا ، طراحی های منحصر به فرد ، سهولت در تردد ، میزان حداکثری عبور نور ، بهداشت محیط ، عایق بندی حرارت و صدا و … امری ضروری می باشد.
تنوع طرح و رنگ در مدل بازشو ، نوع اپراتور انتخابی ، فریم دور شیشه بکار رفته در درب های اتوماتیک شیشه ای از جنس آلومینیوم بوده که با روکش استیل یا رنگ های پودری و آنادایز ارائه میگردند، انتخاب رنگ فریم در این درب ها بسیار متنوع می باشد به طوریکه میتوان منطبق با رنگ دیوارها و یا سقف و کف محیط رنگ مورد سلیقهُ خود را انتخاب نمود، اجزای اپراتور درب اتوماتیک شیشه ای شامل موتور ، سنسورهای الکترونیکی ، مرکز فرمان یا کنترل باکس ، فریم و شیشه، ریل و شاسی، غلتک ها و دستک ها،تسمه و هرزگرد، باطری پشتیبان،کنترل پنل، ریموت رسیور و قفل الکترومکانیکال می باشد، در واقع میتوان اپراتور درب های اتوماتیک شیشه ای را عمده ترین قسمت تشکیل دهنده ی قیمت نهایی یک درب اتوماتیک تعریف نمود. پس دقت در مشخصات فنی قطعات یاد شده ما را در انتخابی هوشمند یاری می نماید، درخصوص این جزئیات فنی در نوشته های پیشین به تفصیل ارائهُ مطلب نمودیم و در این مقاله و مقاله های پیش رو قصد داریم با در نظر گرفتن عرض و ارتفاع مکان نصب درب، بهترین گزینهُ های ممکن برای انتخاب درب اتوماتیک را برای شما هموار سازیم.
در ابتدا با ابعاد اپراتور آشنا میشویم، همانطور که میدانید اپراتور دستگاه درب اتوماتیک شیشه ای باکسِ مستطیل شکلی ست که در ارتفاع مکان ورودی نصب گردیده و از خارج و داخل هم رنگ و متناسب با نوع و رنگ فریم ها کاور می شود،مناسب ترین ابعاد اپراتور در سیتم های کشویی یا اسلایدینگ ۱۲ سانتی متر ارتفاع با عمق ۱۳.۵ سانتی متر است، در این ابعاد هست که کمپانی های سازنده بر اساس به روزترین استانداردهای جهانی از باکیفیت ترین متریال در تولید شاسی، هنگرها و غلتک ها و اساسا کلیهُ قطعات درب های اتوماتیک استفاده می نمایند.
با دانستن ابعاد اپراتور ارتفاع بازشوی مورد نیاز در هر محل مشخص می گردد، بعنوان مثال چنانچه ارتفاع مکان مورد نظر ۲.۴ سانتی متر باشد ارتفاع بازشوی مفید با کسر ۱۲ سانت ارتفاع اپراتور ۲.۲۸ سانتی متر خواهد بود. اشاره به این نکته ضروریست که با توجه به اهمیت حفظ انرژی و تردد مناسب بسته به بلندی قامت حداکتری افراد یادشده عموما ارتفاع بازشوی مناسبی ست که در اکثر پروژه ها ایجاد می شود ولیکن در مکان هایی که ارتفاع محل بیش از ۲.۴ سانتی متر است میتوان از کتیبهُ شیشه ای استفاده کرده و یا با بهره گیری از سیتم های دوموتوره ارتفاع بازشو را تا حداکثر ۴ متر بصورت یک تکه افزایش داد.

درب های اتوماتیک شیشه ای تک لنگه متحرک اسلایدینگ(کشویی):

حال که با ارتفاع و ارتفاع بازشوی مناسب آشنا شدیم، نوبت به عرض دهانهُ ورودی میرسد، در مکان های مختلف بر اساس عرض کل هر ورودی و عرض بارشوی مورد نیاز میتوان سیستم های مختلفی را پیشنهاد نمود. در این مقاله به درب اتوماتیک تک لت یا یک لنگه متحرک اشاره می‌نماییم.
همانطور که از اسم آن پیداست این سیستم از یک لنگه درب متحرک تشکیل شده که به یک طرف راست و یا چپ باز می شود. این نوع درب ها در مکان هایی به کار میروند که عرض دهانهُ ورودی حداکثر تا ۱۵۰ سانتی متر بوده و فضای لازم و کافی برای حرکت به صورت کشویی در محل تعبیه گردیده است، به بیان دیگر بعنوان مثال چنانچه عرض ورودی مورد نظر ۱۲۰ سانتی متر باشد و تنها از یک طرف دیوار مماس در امتداد یک لنگه و به اندازهُ ۱۲۰ سانتی متر موجود باشد می توان از درب اتوماتیک تک لنگه استفاده نمود، ناگفته نماند دیواره جانبی میتواند از نوع سنگ و آجر، ساندویچ پنل یا پارتیشن شیشه ای باشد. از طرفی اشاره به این نکته ضروری ست که تولید یک لنگهُ متحرک مطابق با عرض کل دهانهُ ورودی به دو شرط اساسی بستگی دارد؛ اول لزوم ایجاد عرض بازشوی کل دهانه مطابق با خواست کارفرما و دوم وجود فضای کافی جهت حرکت تک لنگهُ متحرک بر روی آن.
چنانچه فضای جانبی موجود نبوده و یا کمتر از عرض ورودی مورد نظر باشد میتوان از دیگر سیستم های درب اتوماتیک شیشه ای مانند تلسکوپی اسلایدینگ، سوئینگ و یا حتی فولدینگ استفاده کرد که برای آگاهی بیشتر در این خصوص توجه شما را به مقالهُ “پرونده ای برای معرفی کامل درب های اتوماتیک شیشه ای” جلب می نماییم.

درب های اتوماتیک شیشه ای

این درب ها یکی از ساده ترین و پرمصرف ترین نوع درب های اتوماتیک نفر رو می باشند که به علت حرکت خطی و حداقل نیاز به فضا موجب استفاده بهینه از فضای موجود فروشگاه ها و اماکن عمومی می گردند. در بیشتر ورودی ها این درب ها معمولاً به صورت دو لنگه ثابت و دو لنگه متحرک قابل اجرا می باشند؛ ولی در صورت نیاز می توان به صورت یک لنگه ثابت و یک لنگه متحرک و یا دو لنگه محرک بدون لنگه ثابت و تک لنگه متحرک بدون لنگه ثابت اجرا نمود. که دو نمونه آخر بیشتر در مکان هایی که امکان حرکت درب ها بر روی دیوار امکان پذیر باشد قابل ارائه می باشند.

در این درب ها در بیشتر مواقع از شیشه های ۱۰ میلی متری سکوریت شده استفاده می گردد، ولی در صورت نیاز امکان به کارگیری از شیشه های دوجداره تا ۲۰ میلی متر نیز امکان پذیر می باشد. همچنین کاربران میتوانند نسبت به نیاز خود درب را در وضعیت های اتوماتیک، دائم باز، دائم بسته، حالت زمستانی یا نیمه باز، ورود ممنوع و یا خروج ممنوع تنظیم کنند. وجود سیستم سنسورهای ایمنی خطی بین درب ها و کنترل کننده های هوشمند با قابلیت ضد برخورد، امنیت عابرین در برابر برخورد احتمالی با درب ها را تأمین می کنند.

عملکرد درب های اتوماتیک شیشه ای تک لت:

  • سهولت در تردد
  • جلوگیری از اتلاف انرژی و ورود صدا و گرد و غبار
  • نصب و تنظیم سریع و آسان در صورت نیاز به تعمیر
  • مجهز به قفل الکترومکانیکی جهت افزایش ضریب ایمنی
  • تردد نامحدود در شبانه روز
  • دارای سیستم باطری Back Up
  • دارای ظاهری زیبا و سازگار با هر نوع دکوراسیون
  • حداقل مصرف انرژی
  • استهلاک پایین
  • عدم ایجاد آلودگی صوتی به هنگام باز و بسته شدن
  • کنترل تردد و عبور و مرور افراد
  • قابلیت نصب انواع فریم های آلومینیومی و استیل در رنگهای دلخواه و ابعاد مختلف
  • قابلیت تنظیم سرعت باز و بسته شدن در بنابر میزان تردد، همچنین فصول سال و یا حتی ساعت مختلف شبانه روز

مزایای استفاده از درب های اتوماتیک شیشه ای :

  • اصطلاک پایین با استفاده از درب شیشه ای اتوماتیک
  • حداقل تولید صدا در استفاده از این درب
  • سازگاری درب های اتوماتیک شیشه ای با هر نوع دکوراسیون
  • کنترل دسترسی
  • صرفه‌جویی در زمان
  • سهولت و راحتی در رفت‌وآمد
  • برقراری امنیت بالا برای سازمان‌ها و مکان‌های مورد استفاده
  • جلوگیری از اتلاف انرژی سرمایشی و گرمایشی تا ۷۰ درصد
  • رعایت بهداشت و جلوگیری از انتقال بیماری‌ها

نحوه کارکرد درب های اتوماتیک شیشه ای:

این گونه است که ابتدا برق شهر وارد منبع تغذیه دستگاه شده و به برق ۲۴ ولت برای تغذیه موتور و مرکز کنترل تبدیل می شود . مدار فرمان ، عملکرد موتور و قفل برقی را براساس اطلاعات دریافتی از رادارها و سایر سنسورهای حرکتی زیر نظر می گیرد . در صورتی که سنسورها حضور فرد را تشخیص دهند ، مدار فرمان به موتور فرمان حرکت می دهد و نیروی حاصل از موتور به کمک تسمه انتقال قدرت به هنگرها منتقل می شود . هنگرها نیز که وظیفه ی نگهداری لت های متحرک را بر عهده دارند بر روی ریل تعبیه شده در شاسی به صورت کشویی حرکت کرده و در نتیجه در شیشه ای اتوماتیک  باز می شود . تمامی تجهیزات فوق الذکر درون شاسی درب  قرار گرفته و یک پوشش آلومینیومی با عنوان کاور بر روی آن قرار می گیرد .

درب اتوماتیک شیشه ای

گروه صنعتی آکام در خصوص ارائه ی انواع درب های اتوماتیک با بهترین بهره وری و کیفیت در خدمت شما می باشد.

“آکام آرایه کاشانه مانا”

با ما تماس بگیرید: ۰۹۱۲۹۶۷۷۹۵۰ –۰۹۱۲۴۰۲۷۵۷۰

 

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟

برای امتیاز به مطلب روی ستاره ها بزنید

میانگین رضایت کاربران / ۵. تعداد رای ها

اولین نفری باشید که به این مطلب امتیاز می دهید

اگر مطالب ما برای شما مفید بوده است ...

مطالب ما در اینستاگرام را هم دنبال کنید

از اینکه این مطلب نظر شما را جلب نکرده است، پوزش می‌طلبیم.

فرصت دهید مطلب را بهتر خواهیم کرد.

جهت ارتقا این مطلب پیشنهاد خود را در بخش نظرات ارسال کنید.

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
شبکه های اجتماعی
نکات مدیریتی
پر بازدیدترین مقالات
مقالات اخیر
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x