درب اتوماتیک شیشه ای و باز و بسته کردن آنها در زمان قطع برق 

()

باز و بسته کردن درب اتوماتیک شیشه ای بدون برق، از جمله اقداماتی است که برای مواقع ضروری مثل قطعی برق و یا در حین نصب درب اتوماتیک صورت می‌گیرد.

درب اتوماتیک شیشه ای

تجهیزات لازم برای باز و بسته کردن درب اتوماتیک شیشه ای بدون برق و یا باز کردن کرکره برقی بدون ریموت برای مواقع حساس و شرایط خاص در سیستم درب‌های اتوماتیک شیشه ای طراحی شده است. از دیگر مواردی که نیاز به باز و بسته کردن درب اتوماتیک بدون برق را ایجاد می‌کند، عدم دسترسی به ریموت، بهم ریختن تنظیم زمان بسته شدن درب اتوماتیک، اتصالی در سیستم برق و مواردی از این قبیل که نیاز به کلید دستی و کلید خلاص کن درب اتوماتیک را بوجود می‌آورند.

برای باز و بسته کردن درب اتوماتیک شیشه ای در زمان قطع برق و یا در هنگام نصب و اجرای دستگاه می‌توان از آچار آلن و یا کلید مخصوصی که همراه خود درب اتوماتیک در زمان نصب ارائه می‌شود کمک گرفت.

برای این کار آچار آلن و یا کلید مخصوص درب را روی قسمت مشخصی در موتور گیربکس قرار می‌دهند و با چرخاندن آن درب را باز و بسته می‌کنند.

در چنین شرایطی باید توجه داشت اگر به هر علتی جریان برق شهری برقرار نیست، ابتدا آن را به‌وسیله‌ی کلید برق اصلی خاموش کرد و یا با استفاده از کابل اصلی برق ورودی را از دستگاه جدا نمود، سپس درپوش پلاستیکی قسمت مورد نظر را باید برداشت و با استفاده از آچار آلن و کلید مخصوص با چرخاندن خلاص کن در حالت‌های مختلف، خلاص کن را در وضعیت مورد نظر قرار داد.

اهمیت این دو سیستم در درب‌های اتوماتیک بسیار بالاست. درب‌های اتوماتیک بسته به کاربرد و مصرف خود می‌توانند یکی یا هر دوی این سیستم‌ها را داشته باشند.

همه‌ی ما می‌دانیم که قطع جریان برق مشکلی است که همیشه می‌تواند پیش بیاید؛ پس به‌منظور جلوگیری از بروز مشکلات برای تردد افراد باید از سیستم های باکیفیت و ایمنی برای درب اتوماتیک بهره گرفت که در زمان قطع جریان برق ما را با مشکل مواجه نسازند و بتوانند کارایی لازم را داشته باشند.

کلید خلاص کن درب های اتوماتیک :

همان‌طور که از اسم درب‌های اتوماتیک شیشه ای مشخص می‌باشد، درب اتوماتیک به‌صورت برقی و اتوماتیک باز و بسته می‌شوند، که این امر موجب تسریع بخشیدن به رفت‌وآمد و سهولت استفاده از آن شده است و نباید نقصی را که می‌تواند گریبان گیر درب اتوماتیک در زمان قطع برق، نادیده گرفت و آن باز و بسته نشدن درب می‌باشد.

برای برطرف کردن این نقص چاره‌ای اندیشیده شده وآن مجهز شدن به کلید خلاص کن درب اتوماتیک که باز و بسته شدن درب در زمان قطع جریان الکتریکی را امکان‌پذیر نموده است.

درب

سیستم برق اضطراری:

سیستم برق اضطراری درب اتوماتیک که به نام UPS هم شناخته می‌شود از قوی‌ترین سیستم‌هایی است که برای دستگاه‌های برقی در نظر گرفته‌شده تا عملکرد دستگاه در زمان قطع جریان برق دچار خلل نشود و دستگاه به کار خود ادامه دهد.

این سیستم به‌صورت تمام‌خودکار در زمان قطع جریان برق وارد عمل شده و نیروی لازم برای شروع به کار موتور و سایر قسمت‌های درب اتوماتیک را فراهم می‌نماید و بسته به میزان توان و قدرت این سیستم درب می‌تواند برای دفعات متعددی باز و بسته شود.

سیستم‌های برق اضطراری توان و ظرفیت‌های مختلفی دارند و برای مصارف گوناگون و متعددی طراحی‌شده‌اند و برخی از آن‌ها بین ۳ الی ۸ ساعت می‌تواند در زمان قطع جریان برق به کار خود ادامه دهند و برخی دیگر بسیار قوی‌تر هستند و می‌توانند تا ۲۴ ساعت کار کنند.

میزان حساسیت و هوشمندی این سیستم‌ها، با یکدیگر متفاوت است. در برخی مکان‌ها مانند پارکینگ‌ها و بانک‌ها بسته شدن کامل درب به‌منظور رعایت اصول امنیتی و ایمنی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

در بانک‌ها سیستم‌های برق اضطراری از این هم پیچیده‌تر است و در زمان قطع جریان برق، به‌سرعت وارد عمل می‌شود و تمامی درب‌ها را به‌صورت اتوماتیک قفل می‌کند. این سیستم‌ها بسیار قدرتمند هستند و مخصوص مراکزی طراحی‌شده‌اند که نیاز به امنیت و ایمنی بالایی دارند.

سیستم برق اضطراری چنین مراکزی قابلیت برنامه‌ریزی دارد و می‌توان حالت‌های مختلفی را برای آن تعریف کرد .

ممکن است حین انجام باز و بسته شدن درب، سیستم برق شهری به‌صورت ناگهانی قطع شود و درب به‌صورت نیمه بسته باشد؛

در چنین شرایطی سیستم برق اضطراری مخصوص این درب ها چنین شرایطی را تشخیص می‌دهد و وارد عمل شده و درب را به‌صورت کامل می‌بندد.

به بیان دیگر دربهای اتوماتیک میبایست مجهز به باتری بک آپ باشند، باتریهای بک آپ وظیفه باز و بسته کردن درب در زمانهای قطع برق را عهده دار بوده که پس از اتمام شارژ آنها در صورت عدم وصل جریان برق میتوان از خلاص کن دستی اشاره شده استفاده نمود، باتری های بک آپ دربهای اتوماتیک آکام از دو نوع ۷.۲ آمپر و یا ۲.۲ آمپر میباشند که بسته به انتخاب شما بر روی سیستم نصب میگردد، باتری ۷.۲ آمپر میتواند باز و بسته نمودن درب اتوماتیک را طی ۲۴ ساعت تا ۸۰۰ بار انجام داده و باتری های ۲.۲ آمپری در همین مدت زمان قادر به باز و بسته نمودن درب تا ۴۰۰ بار می باشند، از نکات حائز اهمیت دیگر در دربهای اتوماتیک امکان اتصال کنترل باکس یا بُرد سیستم به دستگاههای برق اضطراری موجود در محل بوده تا سریع ترین زمان انتقال جریان برق در مواقع لزوم ایجاد گردد.
در خرید دربهای اتوماتیک میبایست به زمان تولید و تاریخ مصرف باتری بک آپ نیز توجه نمود.

خلاص کردن درب های اتوماتیک به‌ صورت دستی:

برای درب‌های اتوماتیک در زمان قطع جریان برق علاوه بر سیستم برق اضطراری که باز و بسته کردن آن را به‌صورت تمام اتوماتیک انجام می‌دهد، حالتی دیگر هم تعریف‌شده که وسیله‌ای است تا خلاص کردن درب اتوماتیک به‌صورت دستی باز و بسته شود. در چنین حالتی با خلاص کردن محور گیربکس می‌توان درب را باز و بسته کرد.

باز کردن درب ها بدون ریموت:

در زمان قطع برق به دلیل نرسیدن انرژی الکتریکی به سنسورها و به تبع آن متصل نشدن فرکانس‌های ریموت امکان باز شدن درب پارکینگ بدون برق امکان‌پذیر نیست و زمانی می‌توان اقدام به باز کردن درب اتوماتیک پارکینگ بدون ریموت پرداخت که درب پارکینگ مجهز به خلاص کن دستی باشد.

درب اتوماتیک شیشه ای

گروه صنعتی آکام در خصوص ارائه ی هرگونه درب اتوماتیک با بهترین بهره وری و کیفیت در خدمت شما می باشد.

“آکام آرایه کاشانه مانا”

با ما تماس بگیرید: ۰۹۱۲۹۶۷۷۹۵۰ –۰۹۱۲۴۰۲۷۵۷۰

 

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟

برای امتیاز به مطلب روی ستاره ها بزنید

میانگین رضایت کاربران / ۵. تعداد رای ها

اولین نفری باشید که به این مطلب امتیاز می دهید

اگر مطالب ما برای شما مفید بوده است ...

مطالب ما در اینستاگرام را هم دنبال کنید

از اینکه این مطلب نظر شما را جلب نکرده است، پوزش می‌طلبیم.

فرصت دهید مطلب را بهتر خواهیم کرد.

جهت ارتقا این مطلب پیشنهاد خود را در بخش نظرات ارسال کنید.

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
شبکه های اجتماعی
نکات مدیریتی
پر بازدیدترین مقالات
مقالات اخیر
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x