طراحی کانکس شیشه ای 

()

کانکس های شیشه ای سازه هایی پیش ساخته و شیشه ای به شمار می‌آیند که استفاده های مختلفی در پروژه های متنوع دارند. فرقی ندارد که پروژه شما یک دفتر اداری، فروشگاه، کافی شاپ، کانکس نگهبانی یا فضایی برای پرورش گیاهان باشد، شما در همه این موارد و بیشتر از آن می‌توانید از این کانکس ها استفاده کنید. میزان سطوح شیشه ای در انواع این سازه ها متنوع بوده و شما با توجه به نیاز های خود می‌توانید در یک ضلع یا هر چهار ضلع از شیشه استفاده کنید.

دلیل استفاده از شیشه در دیواره ها، ایجاد دید مناسب به بیرون و استفاده از نور طبیعی در داخل می‌باشد و شما می‌توانید برای جلوگیری از تابش مستقیم نور خورشید از شیشه های دودی برای این کانکس ها استفاده کنید تا چشم های شما نیز اذیت نشوند. آکام دُر برای آشنایی بیشتری شما با کانکس شیشه ای و انواع آن این مطلب را گردآوری کرده است، پس با ما همراه باشید.

کانکس
کانکس

کانکس شیشه ‌ای چیست؟

این سازه ها از شیشه هایی همچون شیشه سکوریت و انواع دیگر می‌توانند ساخته شوند که بستگی به نیاز شما دارد. همچنین باتوجه به نیاز مشتری این کانکس ها می‌توانند در یک ضلع تا هر چهار ضلع دارای شیشه باشند تا افراد بتوانند از ویژگی های مختلف آن همچون افزایش دید به بیرون کانکس یا نور طبیعی بیشتر استفاده کنند. همانطور که گفتیم در صورت بروز مشکل تابش نور مستقیم شما هم می‌توانید دیواره جنوبی کانکس خود را از مصالح دیگری ساخته و شیشه ای نکنید تا این مشکل تا حد زیادی برطرف شود، و هم می‌تواند از کانکس های شیشه ای با شیشه های دودی استفاده کنید.

به همین دلایل، این کانکس ها برای مسئولان دفاتر، مراکز اداری، فروشگاهی، غذا خوری ها و کافی شاپ ها می‌تواند گزینه مناسبی باشد. اگر شما به فضای کاری نیاز دارد یا در پروژه ساختمانی خود به بخشی نیاز دارید تا دسترسی و دید کامل به محیط بیرونی داشته باشد، کانکس های شیشه ای بهترین گزینه برای برطرف کردن مشکل یا نیاز شما می‌باشند.

ویژگی های کانکس شیشه‌ ای

در این بخش می‌خواهیم به طیف بلندی از دلایل بپردازیم که چرا باید از این کانکس ها در سازه های خود استفاده کرد. این وِیژگی ها که سبب می‌شوند این محصولات تا این حد کارایی و طرفدار داشته باشند شامل موارد زیر می‌شوند:

متنوع بودن در کاربری

یکی از مهم ترین کانکس های شیشه ای که منجر شده بدون هیچ محدودیت و با رعایت و ضوابط ساخت و ساز بنا تا این حد مورد استفاده قرار بگیرد، ویژگی تنوع بالای کاربری آن می‌باشد. شما می‌توانید از این محصولات در بسیاری از پروژه ها به عنوان بنای اصلی استفاده کنید یا که در بخش های خاصی از سازه خود از کانکس های شیشه ای بهره ببرید. این طیف طولانی کاربری نشان دهنده ارزش بالای این محصول می‌باشد.

اسکلت سازه

همانطور که از نام کانکس های شیه ای پیداست یکی از بخش های مهم تشکیل دهنده این کانکس ها، شیشه می‌باشد. به همین خاطر در خصوص طراحی و ساخت کیوسک شیشه ای برای اینکه با اطمینان خاطر بیشتر ساخت این محصول آغاز شود، شما باید انتخاب کنید که در چند و کدام اضلاع این محصول درخواست شیشه دارید.

به خاطر داشته باشید که شیشه سکوریت وزن بالایی داشته و توصیه مهندسین در این صنعت این گونه می‌باشد که برای این که در هنگام انتقال سازه به محل نصب یا جا به جایی دوباره آن در هر زمان دیگری دچار حادثه نشوید، بهتر است از ستون سازه شیشه ای از نوع پروفیل آهن سنگین استفاده کنید. پس به خاطر داشته باشید، شمایی که به دنبال خرید کانکس شیشه ای هستید، این نوع از شیشه در بسیاری از اوقات بهترین و مناسب ترین گزینه شما می‌باشد.

 

اتصالات این کانکس ها

اتصالات قطعات و  اجزای در این کانکس های شیشه ای از جمله ستون ها از جوش های ممتد می‌باشد. همچنین شاسی این کانکس های پیش ساخته که در اغلب موارد برای راه اندازی کافی شاپ، مراکز فروش و میوه و تره بار و موارد مشابه استفاده می‌شود با توجه به ضوابط و قوانین ساختمان سازی از نوع تیر آهن با نمره دور کلاف ۱۶ و همراه با قید های فرعی می‌باشد. مهندسین سازه باید در طراحی و ساخت این کیوسک ها به گونه ای عمل کرده تا هنگام انتقال و جابجایی آنها به هیچ وجه اسکلت و شاسی آنها دچار تغییر شکل نشود.

ایمنی سازه

بسیاری از خریداران نگران مبحث ایمنی این سازه های پیش ساخته می‌باشند، اگر شما از کانکس های شیشه ای در محوطه ای که دارای دوربین های مدار بسته می‌باشد همچون، پاساژ ها، فروشگاه ها، ادارات، بیمارستان ها یا مراکز تفریحی استفاده می‌کنید، دیگر نیازی به این نیست که نگران امنیت این سازه های باشید.

همچنین شما می‌توانید برای حفظ و افزایش ایمنی این سازه های پیش ساخته از حفاظ نیز استفاده کنید اما بسیاری معتقدند که با انجام این کار از زیبایی و نمای کلی کانکس شیشه ای آنها کاسته می‌شود. به همین دلیل تدابیری به عمل آمده و در این مواقع از نرده های پلکانی، مشابه با نمونه های موجود در بازار برای جلوگیری از هر نوع سرقت و دزدی از کانکس های شیشه ای استفاده می‌شود.

کانکس شیشه ای
کانکس شیشه ای

نمای کانکس شیشه ای

در ابتدای کار در این بخش باید در نظر داشت که مشتری ما با توجه به هدف و بودجه ای که دارد دنبال چه مدل نمایی می‌گردد. مورد بعدی در بررسی کانکس های شیشه ای، نما اصلی سازه می‌باشد که از اهمیت بالایی برخوردار می‌باشد. شما می‌توانید با توجه به شکل و طراحی خارجی سازه اصلی خود، کانکسی سفارش دهید که با محیط اطراف آن سازگاری و هارمونی بیشتری داشته باشد.

نوع شیشه

پیش تر همانطور که مشاهده کرده اید در بین صحبت هایمان به جنس شیشه اشاره کرده ایم که یکی از بخش های اصلی تشکیل دهنده این مدل از کانکس ها می‌باشند. پیشنهاد اول و هیمیشگی ما شیشه های سکوریت می‌باشد، چرا که این شیشه ها پس از شکسته شدن فقط به قطعات ریزی تبدیل می‌شوند. بنابراین، استفاده از این متریال برای فضایی که قرار است محل کار شما در قالب کار های مختلف همچون کافی شاپ، فروشگاه و دفتر کاری باشد، انتخاب مطلوب و مناسبی به شمار می‌آید. چرا که اگر شکستگی به هر دلیلی رخ دهد هیچ کس آسیب ندیده و صدمه جدی و تلفات جانی نخواهد داشت.

از جهتی دیگر می‌توان گفت که رنگ شیشه به خودی خود یکی از انتخابات مهم شما در خرید کانکس های شیشه ای به شمار می‌آید، چرا که همخوانی آن با مترایال های دیگر ساختمانی و سازه شما، امری مهم بوده و تاثیر شایانی در طراحی خارجی سازه شما خواهد داشت. به همین دلیل رنگ شیشه می‌تواند بر حسب بررسی همه جانبه موارد بالا، یکی از رنگ هایی چون، دودی، سفید، برنزی ‌باشد. همچنین در کنار رنگ می‌توانید از طرح های برجسته در صورت درخواست برای شیشه کانکس پیش ساخته مورد نظرتان بکار برید.

شیشه های کانکس ها علاوه بر جنس سکوریت می‌توانند از شیشه های دیگری نیز تولید شوند. برای مثال مشتریانی که برای مراکز آزمایشگاهی، بیمارستان ها، مرکاز نظامی و موارد دیگر به دنبال خرید کانکس های شیشه ای می‌باشند می‌توان از شیشه خودرو در ساخت این کانکس ها بهر ببرند. نکته آخر در مورد نوع شیشه ها ضخامت شیشه های مورد استفاده در کانکس های شیشه ای می‌باشد که حدود یک الی دو سانتی متر می‌باشد.

درب کانکس ها

این کانکس ها می‌توانند از طیف وسیعی از در ها استفاده کنند. بسته به نیاز شما در ساختمان های مسکونی، اداری، سازمان ها، نهاد ها و بسیاری از بنا های دیگر می‌توان از در های ریلی، لولایی و حتی انواع ضد سرقت این درب ها نیز استفاده کرد.

کاربرد کانکس شیشه ‌ای

  • بهتر است بدانید که کانکس های شیشه ‌ای برای مکان هایی همچون نگهبانی انواع بیمارستان ها، سازمانها و ادارات و مراکز دولتی – خصوصی و … بیشترین کاربرد را دارد.
  • در میان مشاغل متعددی که در حال حاضر وجود دارد، به خوبی می‌توان از این کانکس پیش ساخته برای محل کار خود بهره برد. به طور مثال می‌توان به گل فروشی ها، اغذیه فروشی ها، کافی شاپ و … اشاره نمود.
  • بر حسب موضوعات مختلف در محوطه انواع نمایشگاه ها می‌توان از این سازه پیش ساخته به عنوان اطلاع رسانی و معرفی محوصلات نمایشگاه در مکان های مختلف و… استفاده نمود.
  • برخی مواقع بعضی موسسات و ادارات بر مبنای اهدافی که دارند به دنبال ساخت کانکس مدیریتی آن هم از نوع کانکس شیشه ‌ای می‌باشند.
  • برای باجه ها و کیوسک هایی که در سطح شهر به منظور اطلاع رسانی یا بلیط فروشی دایر شدند، از این کانکس ها استفاده شده و کارایی زیادی دارند.
  • در کل بر اساس هدفی که دارید و می‌خواهید افراد بیرون و داخل کانکس شیشه ‌ای دید مناسب به محیط اطراف خود داشته باشند، این سازه می‌تواند انتخاب مطلوبی باشد، حال این ممکن است یک کانکس نگهبانی باشد یا یک دفتر مدیریت.
  • از این نوع کانکس ها در سایر بخشها و حوزه ها از جمله، بخش صنعتی می‌توان تحت عنوان کانکس شیشه ‌ای مدیریتی برای مدیران شرکت ها و مراکز در کوتاهترین زمان بهره برد.
  • کانکس شیشه‌ای کنترل، گونه ‌ای دیگر از کاربری کانکس شیشه‌ ای می‌باشد که بیشتر در کارگاه ها و معادن و … به منظور کنترل امور با مستقر کردن افراد مورد استفاده قرار می‌گیرد.

قیمت کانکس شیشه‌ ای

قیمت این محصولات در درجه اول به ابعاد، نوع کاربری، نوع شیشه و مصالح به کار رفته، طراحی های شخصی سازی شده و چندین پارامتر دیگر بستگی دارد. به همین خاطر نمی‌توان به راحتی قیمتی مشخص برای کانکس ها مشخص کرد، با تغییر قیمت روزانه شیشه و مواد اولیه قیمت ها بسیاری متغیر می‌باشند به صورتی که نیاز است شما با یک فرد متخصص برای رسیدن به قیمت نهایی صحبت کنید. در صورت وجود سوالات بیشتر درباره کانکس شیشه ای و محصولات دیگر شما می‌توانید با تیم کارشناسی آکام صنعت با شماره های ۰۹۱۲۹۶۷۷۹۵۰ و۰۹۱۲۴۰۲۷۵۷۰ در ارتباط باشید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟

برای امتیاز به مطلب روی ستاره ها بزنید

میانگین رضایت کاربران / ۵. تعداد رای ها

اولین نفری باشید که به این مطلب امتیاز می دهید

اگر مطالب ما برای شما مفید بوده است ...

مطالب ما در اینستاگرام را هم دنبال کنید

از اینکه این مطلب نظر شما را جلب نکرده است، پوزش می‌طلبیم.

فرصت دهید مطلب را بهتر خواهیم کرد.

جهت ارتقا این مطلب پیشنهاد خود را در بخش نظرات ارسال کنید.

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
شبکه های اجتماعی
طراحی کانکس شیشه ای
نکات مدیریتی
پر بازدیدترین مقالات
مقالات اخیر
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x