نحوه تمیز کردن و حفظ و نگه داری درب اتوماتیک شیشه ای 

()

همانطور که از نام این درب ها پیدا است، درب های شیشه ای اتوماتیک از نوع شیشه ای هستند که قاب هایی از جنس چوب یا فلز دارند. البته امروزه  قاب‌هایی از جنس مواد خاصی مانند وینیل ساخته می شوند. بنابراین یکی از مهم ترین اقدامات بعد خرید، تمیز کردن درب شیشه ای است. شما می توانید درب های اتوماتیک را با برخورداری از بهترین استاندارد های بین المللی مانند ISO و EN؛ از گروه صنعتی آکام خریداری کنید.

تمیز کردن درب شیشه ای و مراحل آن

نصب درب‌های شیشه ‌ای بدون قاب می تواند به عنوان یک بازسازی زیبا شناخته شود. چرا که زیبایی، راحتی و عملکرد بهتری  را به خانه  ها منتقل  می کند. بنابراین  یافتن راه هایی برای تمیز کردن درب شیشه ای می تواند بسیار چالش برانگیز باشد.

۱) منطقه را آماده کنید

اولین کار این است که منطقه را آماده کنید تا بتوانید اقدامات لازم برای تمیز کردن درب شیشه ای را انجام دهید. شما به آب، یک پارچه میکروفیبر، مقداری سرکه سفید، چند روزنامه یا پارچه کهنه، یک برس، یک اسفنج، یک جاروبرقی و یک جاروبرقی نیاز دارید.

۲) باز کردن درب و نظافت

در را باز کنید و مسیرها را جاروبرقی بکشید. از یک مسیر خلاء برای رسیدن به گوشه های مسیر استفاده کنید. سعی کنید تکه های بزرگ تر کثیفی یا زباله را بلند کنید تا تمیز کردن بقیه بخش ها راحت تر باشد.

باز کردن درب و نظافت
باز کردن درب و نظافت

۳) ایجاد محلولی از چند تمیز کننده

ظرفی حاوی تقریبا ۲۴۰ میلی لیتر آب را با یک قطره از پاک کننده غیر ساینده ترکیب کنید. چند قطره پاک کننده مانند صابون مورفی، الکل دناتوره شده یا صابون ظرفشویی را در یک سطل با یک فنجان آب گرم بریزید. محلول را با هم مخلوط کنید.

ایجاد محلول
ایجاد محلول

۴) پاکسازی مسیر ها

مسیرها را با برس سیمی و محلول تمیز کننده به خوبی پاکسازی کنید. اگر مسواک سیمی ندارید، می توانید به جای آن از مسواک معمولی استفاده کنید. برس را به محلول آغشته کرده و روی قسمت داخلی مسیرها بکشید. از یک طرف مسیر به سمت دیگر حرکت کنید و روی مناطقی که در آن خاک گیر کرده، بیش تر بمانید تا به خوبی تمیز شود.

پاکسازی مسیر ها
پاکسازی مسیر ها

۵) خشک کردن

مسیر ها را با پارچه یا دستمال کاغذی پاک کنید. هنگامی که مسیرها را تمیز کردید، آن ها را با یک دستمال کاغذی یا پارچه به خوبی خشک کنید. درب را ببندید و مسیر های درب دیگر را جاروبرقی بکشید، بشورید و چندین بار تکرار کنید تا تمیز کردن درب شیشه ای کامل شود.

پاکسازی مسیر ها
پاکسازی مسیر ها

 

 

هنگامی که کارتان تمام شد، مسیر های هر دو درب باید به خوبی تمیز شوند. هفته ای یک بار  این بخش ها را به خوبی تمیز کنید تا درب ها عملکرد خوبی داشته باشند. تمیز کردن درب شیشه ای به شکلی ساده و یک بار در هفته، کمک می کند کثیفی از مسیر درب خارج شود و به خوبی باز و بسته شود.

بهترین محلول تمیز کننده

پیشنهاد ما برای کثیفی های سرسخت استفاده از جوش شیرین و سرکه است. مقدار مساوی آب سرد و سرکه سفید را در یک بطری اسپری مخلوط کنید. بعد از اینکه بطری را با سرکه و آب پر کردید، تکان دهید تا با هم مخلوط شوند. این به عنوان محلول تمیز کننده کاربرد زیادی دارد.

بهترین محلول تمیز کننده
بهترین محلول تمیز کننده

برای تمیز کردن درب شیشه ای، کافی است آن ها را باز کرده و جوش شیرین را روی مسیر ها بپاشید. را روی نواحی ای از درب که کثیفی زیادی دارند، جوش شیرین اضافی بریزید. با این کار، قطعا تمیز تر خواهد شد.

بهترین روان کننده های درب شیشه ای اتوماتیک کشویی

سه نوع روان کننده اصلی وجود دارد که می توانید برای درب های شیشه ای کشویی استفاده کنید. عنصر اصلی ساخت این مواد بر پایه نفت، سیلیکون و موم است. در بیش تر موارد باید از روان کننده های موم اجتناب شود، زیرا معمولا ترکیبات سمی تری دارند و استفاده از آن ها با کثیفی زیادی همراه است. در حالی که روان کننده های مبتنی بر سیلیکون و نفت به همان اندازه موثر هستند. استفاده از آن ها بسیار ساده تر بوده و عموما مواد سمی کم تری دارند.

۱) روان کننده سیلیکونی ضد آب تخصصی WD-40

روان کننده سیلیکونی ضد آب بدون شک بهترین روان کننده موجود در بازار برای چسباندن درب های شیشه ای کشویی است.

روان کننده سیلیکونی ضد آب تخصصی WD-40
روان کننده سیلیکونی ضد آب تخصصی WD-40

۲) اسپری سیلیکون (نوع خشک) روان کننده

روان کننده اسپری سیلیکون از نوع خشک، یکی دیگر از گزینه های فوق العاده موثر بوده که از صدای جیر جیر، چسبندگی و خوردگی جلوگیری می کند.

اسپری سیلیکون (نوع خشک) روان کننده
اسپری سیلیکون (نوع خشک) روان کننده

۳) روان کننده سیلیکونی سنگین سی-آر-سی

روان کننده سیلیکونی برای سطوح چوبی، فلزی یا لاستیکی ایده آل است و می تواند در محیط های بسیار مرطوب و خشن مقاومت کند.

روان کننده سیلیکونی سنگین سی-آر-سی
روان کننده سیلیکونی سنگین سی-آر-سی

تفاوت روان کننده مبتنی بر نفت و مبتنی بر سیلیکون

همان طور که گفته شد، روان کننده های مبتنی بر نفت یا روان کننده های روغنی عموما ضخیم تر هستند و کاربرد آن ها بسیار ضعیف است. به علاوه، از آنجایی که ضخامت زیادی دارند؛ خاک و گرد و غبار می توانند سریع تر به آن ها بچسبند. در حالی که روان کننده های مبتنی بر سیلیکون، ماندگاری طولانی تری داشته و برای ماندگاری موثر نیازی به چندین بار استفاده ندارند.

هر چند وقت یک بار باید  بر روی درب شیشه ای روغن کاری شود؟

هیچ جدول زمانی مشخصی برای درب های شیشه ای کشویی، تعیین نشده است. با توجه به آنچه گفته شد، به طور گسترده توصیه می شود که حداقل هر ماه یک بار مسیر ها، غلتک ها و چرخ ها را تمیز کنید تا اطمینان یابید که کثیفی یا زباله جمع نمی شود. زیرا این کار، کل فرآیند تمیز کردن درب شیشه ای را در این مسیر دشوار تر می کند.

بنابراین به طور کلی در حالت ایده‌آل باید هفته ای یکبار درب های شیشه ای را تمیز کنید تا ظاهر خوبی داشته باشند. هنگامی که به تمیز کردن درب شیشه ای خود عادت کردید، این کار زمان زیادی نمی برد و سپس می توانید از منظره  درب های شیشه ای خود  لذت ببرید.

پس اگر درب های اتوماتیک شیشه ای را از گروه صنعتی آکام سفارش دادید؛ بهتر است این نکات را رعایت کنید تا دربی تمیز و بدون آلودگی داشته باشید. در این صورت عملکرد بهتری داشته و به تعمیرکار نیاز پیدا نخواهید کرد.


منبع :nytimes ، thisoldhouse ، youtu

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟

برای امتیاز به مطلب روی ستاره ها بزنید

میانگین رضایت کاربران / ۵. تعداد رای ها

اولین نفری باشید که به این مطلب امتیاز می دهید

اگر مطالب ما برای شما مفید بوده است ...

مطالب ما در اینستاگرام را هم دنبال کنید

از اینکه این مطلب نظر شما را جلب نکرده است، پوزش می‌طلبیم.

فرصت دهید مطلب را بهتر خواهیم کرد.

جهت ارتقا این مطلب پیشنهاد خود را در بخش نظرات ارسال کنید.

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
شبکه های اجتماعی
تمیز کردن درب شیشه ای
نکات مدیریتی
پر بازدیدترین مقالات
مقالات اخیر
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x