غلطک در درب‌های اتوماتیک شیشه‌ای 

()

یکی از انواع درب‌های پر کاربرد که امروزه بسیار مورد استفاده قرار گرفته است، درب‌های اتوماتیک شیشه‌ای می‌باشد. این درب‌ها کاملا اتوماتیک هستند یعنی با نیروی برق باز و بسته می‌شوند و زمانی هم که برق قطع باشد، درب‌های اتوماتیک شیشه‌ای از انرژی ذخیره شده در باتری خود استفاده می‌کند. امروزه این درب‌ها در انواع محیط‌ها مانند: بیمارستان‌ها، فروشگاه‌ها، ورزشگاه‌ها و… نصب می‌شود و نمای زیبایی را در فضا ایجاد می‌کند که علاوه بر زیبایی، بسیار امن می‌باشد و همچنین دارای ویژگی‌های خاصی مانند سر و صدای کم، مانع ورود گرد و خاک، جلوگیری کننده از هدر رفتن انرژی، امکان رفت و آمد سریع‌تر، کاهش انتقال بیماری توسط دستگیره‌ها مخصوصاً در بیمارستان‌ها و… می‌شود. درب‌های اتوماتیک شیشه‌ای دارای اجزای پیچیده می‌باشند ولی بر خلاف آن بسیار کارکردن با آن آسان است. به طوری که با قرار گرفتن در برابر سنسورهای حسگر، این درب‌ها باز و بسته می‌شوند. کنترل این درب‌ها از راه دور نیز امکان پذیر است که این کنترل توسط ریموت انجام می‌شود. باز و بسته شدن درب‌های اتوماتیک شیشه‌ای فقط از طریق حسگرها انجام نمی‌شود، بلکه تعداد اجزا و قطعات برای باز و بسته شدن این درب بسیار زیاد است که یکی از قطعات غلطک و یا هنگر درب‌های اتوماتیک شیشه‌ای می‌باشد.

غلطک و هنگر درب‌های اتوماتیک شیشه‌ای چیست؟

غلطک یکی از انواع قطعات درب‌های اتوماتیک شیشه‌ای این که روی ریل اصلی و لت‌ها در زیر شیشه قرار دارد و حرکت درب را به طرف چپ یا راست در هنگام باز و بسته شدن را کنترل می‌کند و حرکت آرام، روان و نرمی دارد. غلطک و هنگر درب‌های اتوماتیک شیشه‌ای باید بسیار با کیفیت باشد زیرا با آسیب کمی که به این قطعه وارد شود تمام فعالیت این درب دچار مشکل می‌شود. این قطعات با پیچ به سرهای خود محکم شده و اتصال شیشه به شیارهای ریل را ممکن کرده است.

بهترین جنس غلطک ها:

بهترین غلطک ها،غلطک های از جنس پلاستیک فشرده یا پلی‌آمید هستند که نه تنها دوستدار محیط زیست بودن سیستم را تضمین می‌کند بلکه از استعلاک و فرسودگی بسیار کمتری برخوردار است و نسبت به غلطک های تفلون بیصدا تر هستند.

امروزه در سیستم های به روز و پیشرفته در صنعت درب های اتوماتیک شیشه ای از غلطک های پلی‌آمخید استفاده می‌گردد.

۶ غلطک به هنگر یا دستک هایی متصل می‌باشند، هر سه غلطک به یک هنگر متصل است. هنگر ها از آلیاژ فولاد هستند که به لت های متحرک وصل شده و حرکت یکنواخت درب را در هنگام عملکرد ایجاد می‌نمایند.

غلطک و هنگر درب‌های اتوماتیک شیشه‌ای چگونه کار می‌کند؟

غلطک‌ها با قرار گرفتن روی شیارهای ریل در بالای درب و روی فریم شیشه‌ها با حضور افراد در برابر حسگرها، سیگنال‌هایی به کنترل باکس ارسال می‌شود و بعد از بررسی این سیگنال توسط کنترل باکس موتور نیروی لازم برای باز شدن را تهیه کرده و به تسمه‌ها می‌فرستد. تسمه‌ها با دریافت نیرو به جهت‌های مختلف حرکت می‌کند. با حرکت تسمه‌ها نیز هرزگردها به حرکت در می‌آیند و در نهایت غلطک‌ها با حرکت روی ریل و به سمت چپ و راست باعث باز شدن درب می‌شود. درب‌های اتوماتیک شیشه‌ای برای حرکت به ۶ غلطک نیاز دارد که ۴ تا از این غلطک‌ها بزرگ و قوی‌تر بوده که برای تحمل وزن هر لنگه می‌باشد و ۲ غلطک کوچک‌تر است که برای حفظ تعادل درب و جلوگیری از ایجاد ارتعاش و لرزش موقع حرکت و جا به جایی است.

پنج نمونه از ویژگی‌های استفاده از غلطک و هنگر درب‌های اتوماتیک شیشه‌ای:

  1. غلطک و هنگر‌ها هنگام حرکت سر و صدایی ایجاد نمی‌کند.
  2. حرکت نرم، آرام و روان دارد.
  3. کارکرد این قطعه بسیار ساده‌ای می‌باشد.
  4. دارای مواد تشکیل دهنده از پلاستیک فشرده یا پلی‌آمید جهت بی صدایی و روانی در عملکرد. 
  5. هنگر‌ها با پیچ های فولادی به لت های متحرک متصل می‌شوند.

بهترین برند غلطک و هنگر درب‌های اتوماتیک شیشه‌ای کدام است؟

غلطک‌ها از قطعاتی می‌باشد که  بر روی قسمت‌های بیرونی درب‌های اتوماتیک شیشه‌ای نصب شده است و به خاطر ساخته شدن با فلز و قرار داشتن در محیط بیرون باید بالاترین کیفیت و مقاومت در برابر تغییرات محیطی مثل: تغییر دما در فصل‌های مختلف، نوسانات رطوبتی و… را داشته باشد. چون بر خلاف آن این قطعه دچار زنگ زدگی و انبساط و انقباض می‌شود و فعالیت و عملکرد آن با مشکل رو به رو می‌شود در نتیجه جنس و کیفیت غلطک‌های درب‌های اتوماتیک شیشه‌ای بسیار مهم بوده و باید از کیفیت بالایی برخوردار باشد. گروه صنعتی آکام دارای ۲۰ سال تجربه در تولید، نصب و ارائه درب‌های اتوماتیک شیشه‌ای می‌باشد که با استفاده از با کیفیت‌ترین قطعات، محصولاتی تضمین شده، با کیفیت و مقرون به صرفه به کاربران ارائه کرده است. این گروه برای اثبات کیفیت، آزمایش‌های گوناگونی روی پارامترهای مختلف انجام داده است که از اصل بودن و کیفیت قطعات مطمئن شوند. این گروه با توجه به این نکات درب‌های ایمن، زیبا و با کیفیت بالا به مشتریان عرضه کرده تا مورد رضایت آن‌ها باشد. شما برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید به اپلیکیشن گروه آکام و یا سایت گروه صنعتی آکام مراجعه کنید.

قیمت غلطک و هنگر درب‌های اتوماتیک شیشه‌ای چقدر است؟

قیمت غلطک‌ و هنگر درب‌های اتوماتیک شیشه‌ای مانند سایر اجزا و قطعات این درب ثابت نمی‌باشد و دائماً درحال تغییر است. نوسان قیمت‌ها به عواملی مانند: رنگ، ابعاد، اندازه، جنس، برند و… بستگی دارد و مهم‌ترین عامل آن نوسان قیمت دلار و… می‌باشد. گروه صنعتی آکام توانسته شرایطی ایجاد کند که شما کاربران عزیز بتوانید همیشه و در هر مکانی با متخصصان با تجربه این مردم در ارتباط باشید و از قیمت‌ها و کیفیت محصولات این گروه اطلاع پیدا کنید. گروه صنعتی آکام با ایجاد پلتفرم‌های آنلاین روشی نوین و عالی برای اطلاع رسانی به شما کاربران را به وجود آورده است.

جمع بندی:

درب‌های اتوماتیک شیشه‌ای دارای اجزا و قطعات مختلفی است که این درب‌ها بتوانند حرکت کنند. غلطک و هنگر درب‌های اتوماتیک شیشه‌ای از مهم‌ترین قطعه این درب می‌باشد زیرا لنگه‌ها با حرکت این قطعه باز و بسته می‌شود‌. هنگام باز و بسته شدن درب، با قرار گرفتن افراد در برابر حسگرها این سیگنال به کنترل باکس منتقل شده و کنترل باکس دستورانتقال نیرو را به موتور می‌دهد و با حرکت تسمه‌ها به جهت‌های مختلف هرزگردها شروع به حرکت کرده و در نتیجه غلطک‌ها حرکت کرده و به سمت چپ و راست باز می‌شود. گروه صنعتی آکام که از بزرگ‌ترین تولیدکننده انواع درب‌های اتوماتیک در جهان است با تشکیل گروهی از تکنسین های فنی، مدیریتی و کارشناسی با تجربه شرایطی را ایجاد کرده که کاربران درب‌های اتوماتیک شیشه‌ای می‌توانند هر زمان از شبانه روز با مراجعه به سایت رو اپلیکیشن این گروه با خیال راحت محصول مورد نظر خود را با کیفیت بالا و با قیمتی مقرون به صرفه تهیه کنند و بعد از دریافت و یا ثبت محصول هزینه را به صورت آنلاین پرداخت کنند.

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟

برای امتیاز به مطلب روی ستاره ها بزنید

میانگین رضایت کاربران / ۵. تعداد رای ها

اولین نفری باشید که به این مطلب امتیاز می دهید

اگر مطالب ما برای شما مفید بوده است ...

مطالب ما در اینستاگرام را هم دنبال کنید

از اینکه این مطلب نظر شما را جلب نکرده است، پوزش می‌طلبیم.

فرصت دهید مطلب را بهتر خواهیم کرد.

جهت ارتقا این مطلب پیشنهاد خود را در بخش نظرات ارسال کنید.

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
شبکه های اجتماعی
نکات مدیریتی
پر بازدیدترین مقالات
مقالات اخیر
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x