اکسسوری‌های موجود در درب‌های اتوماتیک شیشه‌ای 

()

اکسسوری موجود در درب‌های اتوماتیک شیشه‌ای برای بالا بردن رفاه و سیستم حفاظتی در حین ورود و خروج عابران بکار برده می شود. همانطور که می‌دانید درب‌های اتوماتیک شیشه‌ای با فشار دادن دکمه یا هل دادن، باز و بسته می‌شوند زیرا سنسورهایی با تجهیزات پیشرفته روی آن‌ها طراحی و ساخته شده است تا رفت و آمد افراد را به راحتی انجام دهد. لازم به ذکر است که این نوع درب ها از سیستم‌های کنترلی به وجود آمده‌اند که سنسورها باعث ایجاد گونه و نوع‌های زیادی از این درب‌های اتوماتیک شیشه‌ای شده است. دقت کنید که گروه صنعتی آکام از کارکنان و مشاوران باتجربه به وجود آمده و برای کسانی که قصد خرید این نوع درب‌ها را دارند یا می‌خواهند با تجهیزات و اکسس‌های موجود در درب اتوماتیک شیشه‌ای آشنا شوند، برای آن‌ها خدمات عالی و مشاوره کاملا رایگانی را در اختیار بگذارد.

ما در این مقاله سعی داریم اطلاعات کافی را درباره اکسسوری موجود در درب‌های اتوماتیک شیشه‌ای با تمام ویژگی و تجهیزات داخل این نوع درب‌ها را برای شما بازگو کنیم تا در حین خرید درب اتوماتیک شیشه‌ای با مشکل مواجه نشوید.

تجهیزات درب‌های اتوماتیک شیشه‌ای :

قسمت‌های مهم و ضروری درب‌های اتوماتیک شیشه‌ای عبارتند از :

  • موتور الکتریکی

همانطور که می‌دانید هر درب اتوماتیک شیشه‌ای به یک موتور الکتریکی نیاز دارد در اصل تجهیزات اصلی آن‌ها، این اکسسوری است. اغلب اوقات از موتور تک فاز که از نوع CD با ولتاژ ۲۴ ولت تا ۹۰ ولتی بوده برای این قسمت درب استفاده می‌کنند زیرا قابلیت چپ گردی و راست گردی را موتور دوفاز ندارد و این عامل باعث ایجاد خلل در بعضی از درب‌های اتوماتیک خواهد شد. دقت کنید که حدودا چهار سیم از موتور الکتریکی درب خارج می شود که دوسیم به زمین و دوسیم دیگر به سر خازن متصل می‌شود و هر چهار سیم در آخر به ترمینال های مدار الکتریکی وصل خواهند شد. لازم به ذکر است که این نوع تجهیز وزن و اندازه نسبتا زیادی دارد و در درب‌های دو لنگه از آن استفاده می‌کنند. در آخر اینکه توجه داشته باشید که حتما موتور به صورت مداوم کار نکند زیرا در آخر کار موتور داغ می‌شود و این باعث ایجاد خلل و مشکل در کار خواهد شد.

  • برد الکتریکی

این قسمت از درب اتوماتیک شیشه‌ای برای تنظیم کردن زمان باز و بسته شدن درب در حین عبور افراد بکار برده می‌شود. همانطور که می‌دانید محل قرارگیری برد الکتریکی در درب‌های اتوماتیک شیشه‌ای با محل قرارگیری در درب‌های دیگر بسیار فرق دارد به عنوان مثال در درب‌های لولایی این نوع برد به صورت جداگانه در درب قرار می‌گیرد و به صورت منظم کار خود را به جلو می‌برد.

  • مکانیکی یا گیربکس

اگر در یک درب اتوماتیکی موتور الکتریکی خوب کار نکند در این هنگام سیستم این نوع درب‌ها خود به خود نیروی خود را به گیربکس انتقال می‌دهد تا کار باز و بسته کردن درب را برعهده بگیرد. لازم به ذکر است که این قسمت از درب، توسط جعبه دنده کار می‌کند و نیروی باز و بسته شدن درب توسط این جعبه دنده صورت می‌گیرد. به عنوان مثال  در درب کشویی، نیرو توسط چرخ دنده به دنده شانه منتقل می‌شود و در درب های دولنگه نیرو از پیچ حلزونی به طرف مهره‌ها حرکت کرده و باعث ایجاد عملکرد سریع در این قسمت خواهد شد.

  • تجهیزات ایمنی

برای جلوگیری از خراب شدن درب یا ایجاد مشکل در یکی از قسمت‌های تجهیزات درب اتوماتیک شیشه‌ای، طراحان یک نوع سیستمی را ساخته‌اند که باعث ایجاد امنیت و حفظ قسمت‌های این نوع درب می‌شود. لازم به ذکر است که این تجهیزات ایمنی باعث حرکت راحت افراد شده و از ابزارهایی برای کنترل آن‌ها استفاده می‌کنند.

  • کلیدهای کنترل دستی

همانطور که از نامش پیداست، دو کلید برای کنترل روی این نوع درب‌ها طراحی شده است که در زمان کار نکردن ریموت کنترل، به صورت دستی کلیدهای امنیت را فعال می‌کنند. دقت کنید که این کلیدها تنها برای باز شدن و بسته شدن کارایی دارد.

  • سنسورهای مادون قرمز

نام علمی این قسمت از درب اتوماتیک شیشه‌ای، infra red بوده و از قسمت‌های فرستنده و گیرنده به وجود آمده است. دقت کنید که سنسور مادون قرمز در قسمت بیرونی سیستم قرار دارد و در ارتفاع مناسب و معینی تنظیم شده است که فرستنده توسط فتودیود فعال می‌شود و به گیرنده فرستاده خواهد شد. ضروری است که بدانید در حین فعال بودن سنسور مادون قرمز، کنتاکت‌هایی بر روی مدار الکتریکی متصل خواهند شد و برای توقف و غیر فعال کردن سنسور، به موتور الکتریکی رو می‌آورند تا کار درب را به خوبی انجام داده و به جلو ببرد.

  • ریموت کنترل

هر نوع دربی برای کنترل از ریموت‌های مخصوص به خود ساخته شده است که اغلب از راه دور می‌توان درب را کنترل کرد. لازم به ذکر است که ریموت کنترل از راه دور توط گیرنده و فرستنده کار می‌کند که در ابتدا فرستنده دیویی را به گیرنده منتقل کرده و سپس فرستنده با فشار دادن کلیدهای کنترل، درب را باز و بسته می‌کند. در آخر اینکه این تجهیزات از آنتن و مدارهای گوناگونی از جمله مدار رادیویی به وجود آمده و به صورت منظم روی سیستم طراحی شده است.

  • باطری پشتیبان

این قسمت از درب، به منظور تولید برق و ایجاد نوسانات قطع و وصل برای باز و بسته کردن ردب‌های اتوماتیک شیشه‌ای بکار برده می‌شود که با قطع شدن برق، سیستم برقی نیز در نهایت از کار می‌افتد و درب خود به خود به سیستم باطری روی می‌آورد تا کار خود را نیمه تمام رها نکند. لازم به ذکر است که این سیستم از ولتاژ و قدرت ۱ کیلو وات به وجود آمده است که با نصب و راه‌اندازی آن در روی ریل درب قدرت باز و بسته شدن درب را به بالای ۳۰۰ بار نیز خواهد برد.

جمع‌بندی :

درب اتوماتیک شیشه‌ای انواع و گونه‌های زیادی داشته و هر یک عملکرد متفاوتی را به دنبال دارند که از تجهیزات و اکسسوری‌های موجود در درب‌های اتوماتیک شیشه‌ای به وجود آمده‌اند. دقت کنید که هر تجهیزات بکار برده شده در بعضی از درب‌ها با توجه به شکل درب طراحی و ساخته می شود و قطعات هر یک باهمدیگر فرق دارد. برای اینکه یک درب اتوماتیک شیشه‌ای با تجهیزات مکانیکی بالا و پیشرفته را خریداری کنید توصیه می‌کنیم به شرکت صنعتی آکام مراجعه کنید زیرا در این گروه در کنار به فروش رساندن درب‌های اتوماتیک خود، یک مشاوره و خدمات رایگان در اختیار کاربران و مخاطبان قرار می‌دهد. ما در این مقاله سعی کردیم تمام آنچه را که باید از اکسسوری‌های موجود در درب‌های اتوماتیک شیشه‌ای بدانید را برای شما توضیح دادیم، حال بهتر است قبل از خرید هر نوع درب از گروه صنعتی آکام، این مقاله را با دقت بالا مطالعه کنید تا با همه قطعات یک درب آشنا شوید.

 

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟

برای امتیاز به مطلب روی ستاره ها بزنید

میانگین رضایت کاربران / ۵. تعداد رای ها

اولین نفری باشید که به این مطلب امتیاز می دهید

اگر مطالب ما برای شما مفید بوده است ...

مطالب ما در اینستاگرام را هم دنبال کنید

از اینکه این مطلب نظر شما را جلب نکرده است، پوزش می‌طلبیم.

فرصت دهید مطلب را بهتر خواهیم کرد.

جهت ارتقا این مطلب پیشنهاد خود را در بخش نظرات ارسال کنید.

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
شبکه های اجتماعی
نکات مدیریتی
پر بازدیدترین مقالات
مقالات اخیر
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x