بررسی درب‌های اتوماتیک شیشه‌ای سربی 

()

درب‌های اتوماتیک شیشه‌ای سربی یا ضد تشعشع نوعی از کاربردی‌ترین و خاص‌ترین انواع درب‌های اتوماتیک شیشه‌ای هستند. این درب‌ها دارای لایه‌های سُرب و همچنین سازه مقاوم ویژه‌ای برای جلوگیری از نفوذ اشعه هستند که در مکان‌های خاصی استفاده می‌شوند. پوشش این درب‌ها از دو لایه سرب به ضخامت یک میلی‌متر و ورق‌های MDF به همراه روکش کامپوزیت و یا استیل ساخته شده است.

گروه صنعتی آکام با بهره‌گیری از مدرن‌ترین و با کیفیت‌ترین تجهیزات روز دنیا درب‌های اتوماتیک شیشه‌ای سربی را با امکان تردد نامحدود طراحی کرده است. مزیتی که استفاده از این نوع درب‌ها دارد امکان اتصال به انواع سیستم‌های کنترل تردد و شبکه‌های سازمانی است. این درب‌‌ها دارای نوعی پنل کنترل ویژه‌ اند که از سیستم هوشمند بهره‌مند هستند. این پنل علاوه بر تعیین وضعیت حالات گوناگون بازشوندگی، با امکان ریست دستگاه مونیتورینگ در مواقع لزوم، موجب حفظ و نگهداری بهتر این نوع درب‌ها می‌شود. استفاده از درب‌های اتوماتیک شیشه‌ای ضد تشعشع نسبت به گذشته بسیار بیشتر و کاربردی‌تر شده است. در این مقاله قصد داریم با ارائه مطالبی مفید شما را با ویژگی‌ها و مزایای استفاده از درب‌های اتوماتیک شیشه‌ای سربی یا ضد تشعشع بیشتر آشنا کنیم.

درب سربی انواع گوناگونی دارد که هر یک کاربرد و طرز کار مختص به خود را دارد. اما این انواع مختلف کدامند و چه ویژگی‌هایی دارند؟

 انواع درب سربی:

  • درب سربی اتوماتیک
  • درب سربی لولایی
  • درب سربی صنعتی
  • درب اتوماتیک سربی ریلی
  • درب سربی اتوماتیک

درب اتوماتیک سربی برقی با توجه به سلیقه و نیاز مشتری طراحی می‌شود اما به طور کلی جهت رفاه و راحتی استفاده کنندگان و همینطور رعایت بهداشت عمومی تولید می شود. نکته مهمی که درباره این نوع درب وجود دارد محافظت بالا و امنیت آن است که سبب محبوبیت این درب‌ها می‌شود. در ساخت این نوع درب از موتور، ریل و همینطور برد بیرونی استفاده می‌شود. گروه صنعتی آکام در ساخت این نوع درب‌ها از سیستم‌ها و تجهیزات پیشرفته استفاده می‌کند و در‌ب‌های سربی اتوماتیک باکیفیتی را طراحی و تولید می‌نماید.

  • درب سربی لولایی

در ساخت این مدل درب از چوب فشرده که مقاومت بالایی دارد و بسیار مرغوب است، استفاده می‌شود، لایه‌های درونی آن از سرب ساخته شده و با توجه به اینکه سرب دارای وزن بالایی است باعث  مقاومت و طول عمر بالای این نوع درب‌ها شده است.

  • درب سربی صنعتی

استفاده از درب‌های سربی صنعتی برای ایزولاسیون و همینطور جلوگیری از خروج اشعه‌های رادیواکتیو در مکان‌هایی که مقدار تشعشعات بیشتر از حد مجاز است ضروری می‌باشد. در طراحی و تولید درب سربی صنعتی از آجر و یا بلوک‌هایی از جنس سرب و بتن ویژه و همچنین از چرخ‌ها، ریل‌های تقویت شده و غلطک‌های خاص و مقاومی استفاده می‌شود.

برای مشخص کردن مقدار سرب و همچنین محاسبه میزان استاندارد تولید چهارچوب جهت نگهداری درب در هنگام تولید این نوع از درب‌ها محاسبه‌های مختلفی انجام می‌شود که این آزمون و محاسبات برای مشخص کردن مقدار سرب ضروری است.

  • درب اتوماتیک سربی ریلی

استفاده از درب‌های اتوماتیک سربی ریلی سبب راحتی رفت و آمد افراد می‌شود لذا در برخی از سازمان‌ها و امکان پر رفت و آمد کاربرد زیادی دارد. در تولید این نوع درب‌ها نیز مانند درب سربی لولایی یا ساده از بلبرینگ‌های مناسبی که با وزن و سایز درب متناسب هستند در بخش بالایی درب‌‌ استفاده می‌شود.

درب‌های اتوماتیک شیشه‌ای سربی به واسطه وزن سنگین سُرب دارای اپراتوری با دو موتور ۱۰۰ وات هستند. قطعات خاص به کار رفته در ساخت اپراتورهای درب‌های اتوماتیک شیشه‌ای ضد تشعشع شامل موارد زیر می‌باشد.

  • غلتک‌های فولادی با روکش رزین
  • دو موتور با ظرفیت‌های ۱۰۰ وات
  • کنترل باکس با نرم افرار هوشمند سه لایه
  • سنسورهای دو کاره پرده‌ای
  • قفل الکترومکانیکال
  • سطح مقطع اکسترود شده با لاستیک ضد ارتعاش
  • باتری بک آپ

درب‌های سُربی به دلیل داشتن خاصیت ضد تشعشع به صورت تک لنگه و یک تکه طراحی و تولید می‌شوند. لنگه متحرک این  نوع درب‌ها برای آسایش، امنیت و همچنین دوام بیشتر با لاستیک‌های ویژه‌ای که در برابر سرما و گرما مقاوم هستند عایق بندی شده‌ است. حال که انواع این درب‌ها و قطعات به کار رفته در آن‌ها را شناختید لازم است ویژگی‌های آن را نیز بشناسید. اما ویژگی‌های درب‌های اتوماتیک شیشه‌ای سربی کدامند؟

ویژگی‌های درب‌های اتوماتیک شیشه‌ای سربی

  • درب‌های اتوماتیک شیشه‌ای سربی گروه صنعتی آکام از مواد مرغوب و درجه یک ساخته شده‌اند. قفل و گیره‌های به کار برده شده در این محصول با توجه به درخواست و سلیقه مشتری کاملا قابل تغییر هستند، همچنین این نوع درب‌ها با اندازه و رنگ سفارشی نیز تولید می‌شوند.
  • دارای توانایی محافظت در مقابل اشعه ایکس می‌باشد.
  • روی اکثر درب‌های اتوماتیک سربی می‌توان شیشه سربی نصب کرد.
  • مقاومت بالایی در برابر انواع خراشیدگی دارد.
  • همچنین دارای قابلیت شستشوی راحت به دلیل روکش و پوشش مخصوص درب‌های اتوماتیک شیشه‌ای سربی است.
  • پوشش‌های ویژه‌ای در داخل این محصول به کار برده شده تا مانع عبور صدا از آن شود. در واقع این درب‌ها عایقی برای عبور صدا هستند.
  • دوربین مدار بسته و همینطور سنسورهای مادون قرمز را می‌توان روی درب‌های اتوماتیک شیشه‌‌ای ضد تشعشع نصب کرد.
  • دارا بودن ریموت کنترل و همینطور ریموت پنل نیز یکی از ویژگی‌های کاربردی این نوع درب است.
  • سرب به کار برده شده در این ورق‌ها بسیار باکیفیت است و میزان خلوص آن ۹۹ درصد می‌باشد.
  • در ساخت درب‌های اتوماتیک شیشه‌ای سربی از ونیر، لمینت، استیل ضد زنگ، آکولین وآکروین استفاده شده است
  • به دلیل استفاده از مواد مخصوص هنگام تولید، این درب‌های سربی مقاومت بسیار بالایی در برابر حریق و سوختگی دارند.

درب‌های اتوماتیک شیشه‌ای سربی در چه مکان‌هایی قابل اجرا هستند؟

به لحاظ داشتن لایه‌های سُرب و سازه‌های ویژه مقاوم از درب‌های اتوماتیک شیشه‌ای سربی در ورودی مراکز پزشکی هسته‌ای، رادیولوژی‌ها، کلینیک‌های دامپزشکی، مراکز درمانی و صنعتی مانند اتاق‌های OPG یا CBCT، دندان پزشکی، آزمایشگاه‌ها و فرودگاه‌ها استفاده می‌شود.

نتیجه گیری

امروزه شاهد پیشرفت علم در جهت استفاده از مواد رادیواکتیو و انواع اشعه‌های کاربردی در پزشکی و صنعت هستیم. تشعشات این مواد علاوه بر اینکه کاربردهای بسیار زیادی در علم پزشکی، تولید و صنعت دارد اما دارای عوارض و مضراتی هستندپکه به مرور زمان سبب ایجاد سرطان می‌شود. لذا نیاز به استفاده از در‌ب‌هایی که از این نوع تشعشعات جلوگیری کند بسیار حس می‌شود. گروه صنعتی آکام توانسته با طراحی و تولید درب‌های اتوماتیک شیشه‌ای سربی با استفاده از متریال باکیفیت به کمک تکنسینی باتجربه و متخصص این مشکل را حل کند. اگر قصد خرید این نوع درب را دارید تکنسین و پشتیبان‌های حضوری و آنلاین این گروه به طور شبانه‌روزی آماده ارائه تمام خدمات فروش و پس از فروش به شما عزیزان هستند. 

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟

برای امتیاز به مطلب روی ستاره ها بزنید

میانگین رضایت کاربران / ۵. تعداد رای ها

اولین نفری باشید که به این مطلب امتیاز می دهید

اگر مطالب ما برای شما مفید بوده است ...

مطالب ما در اینستاگرام را هم دنبال کنید

از اینکه این مطلب نظر شما را جلب نکرده است، پوزش می‌طلبیم.

فرصت دهید مطلب را بهتر خواهیم کرد.

جهت ارتقا این مطلب پیشنهاد خود را در بخش نظرات ارسال کنید.

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
شبکه های اجتماعی
نکات مدیریتی
پر بازدیدترین مقالات
مقالات اخیر
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x