دربهای اتوماتیک شیشه ای اسلایدینگ تک لنگه 

()

درب­ های شیشه­ ای اتوماتیک اسلایدینگ تک لنگه امروزه یکی از رایج ترین و متداول ترین درب­ های شیشه ای می باشند. که در اکثر فروشگاه­های زنجیره ای، مراکز خرید، سینماها، بیمارستان­ ها، سازمان­ها ،ارگان­ها و… به صورت درب­ های شیشه­ ای اتوماتیک اسلایدینگ تک لنگه یا دو لنگه مشاهده می­کنیم. این درب­ها با توجه به کارایی بالایی که دارند همچنین قیمت مناسب و زیبایی که به محیط می­بخشند برای انواع ورودی­ها قابل اجراهستند.

درب­ های شیشه­ ای اتوماتیک اسلایدینگ تک لنگه به صورت ریلی باز و بسته می­شوند. به این صورت که با تسمه و انرژی تولید شده ازالکتروموتور و فرمان بورد الکترونیکی دستگاه، این درب­ها به صورت اتوماتیک کشویی بازو بسته می­شوند.

در درب­ های اتوماتیک شیشه ­ای اسلایدینگ تک لنگه از سنسور تشخیص حرکت یا سنسور تشخیص نور استفاده می­شود که سبب باز و بسته شدن خودکاردراین درب­­ها شده است. این سنسورها را در دو طرف درب­ های شیشه ­ای اسلایدینگ تک لنگه در محل­های ورودی و خروجی­ نصب می­کنند. سنسورهای نصب شده در دوطرف درب افراد واشیا را توسط مادون قرمز شناسایی می­کند و سبب باز و بسته شدن درب و ورود وخروج افراد می­شود. از آنجایی که این درب­ ها بدون دستگیره هستند بیشترین کارایی را دربین انواع درب­های مختلف دارند و از آن­ها در مکان­های شلوغ و پرتردد استفاده می­کنند.

همانطورکه مطالعه کردید در بالا توضیحاتی به صورت خلاصه وار راجع به درب­ های اتوماتیک شیشه ­ای اسلایدینگ داشتیم. حال نگاهی به یکی ازبرندهای معروف در ساخت و تولید این درب­ ها باهم بیاندازیم تا با خصوصیات این درب­ها بیشتر آشنا شویم.

گروه صنعتی آکام یکی از بزرگترین برندهای تولیدی و طراحی درب­ های اتوماتیک شیشه ­ای در کشور محسوب می­شود. این گروه درتولید انواع مختلف درب­ های شیشه ­ای حرف اول را درسطح کشور و درسطح منطقه می­زند. شرکت آکام علاوه بر تولید درنصب و خدمات پس از فروش محصولات خود نیز بسیار قوی عمل می­کنند تا جایی که رضایت تمامی مشتریان خود را کسب کرده اند. این شرکت با متشکیل از کادری مجرب از بهترین طراحان ،تکنسین ها و مهندسان در زمینه های فنی و مهندسی است. گروه تولیدی آکام با ساخت این درب­ها و تکیه بر تجربه ۲۰ساله ی مدیران خود یکی از برترین شرکت­ها در زمینه­ی طراحی درب­های شیشه­ای است.

امروزه پیشرفت­های سریع و گوناگون که در زمینه­های مختلف صنعتی می­بینیم. همچنین نیاز مردم به محصولاتی با کیفیت و به روز در حال گسترش است.گروه صنعتی آکام محصولات خود را در زمینه تولید انواع درب­­های اتوماتیک، پنجره­های دوجداره­ی UPVC و الومینیومی، کرکره­های برقی ،جک­های پارکینگی و راه بندها با بهترین کیفیت و استانداردهای بین المللی دراختیارمشتریان قرار دهد. با این کار به شما درخریدی هوشمندانه و بهترین طراحی نسبت به محیط مورد نیاز کمک کند.

درب شیشه ­ای اتوماتیک اسلایدینگ تک لنگه چه ویژگیهایی دارد؟

مختصر توضیحاتی که در بالا راجع به درب­های شیشه­ای گفته شد. با توجه به این توضیحات می­توان گفت که درب­های شیشه ­­ای اسلایدینگ تک لنگه نوعی از درب­های شیشه­ای اتوماتیک هستند که به صورت کشویی باز و بسته می­شوند. تک لنگه بودن آن­ها به این معناست که یک طرف درب به صورت اتوماتیک کشویی باز وبسته می­شود و طرف دیگردرب به صورت ثابت قرار دارد. همچنین درب­های شیشه ­ای اتوماتیک اسلایدینگ را می­توان به صورت درب شیشه ­ای اسلایدینگ تک لنگه ودرب شیشه ­ای اسلایدینگ دو لنگه تولید کرد.

 

مزایای استفاده از درب­های شیشه ­ای اسلایدینگ تک لنگه چیست؟

امروزه با توجه به سابقه استفاده از درب­های اتوماتیک شیشه­ای در کشورتقریبا همه ما با مزایای به کار بردن درب­های شیشه­ای اسلایدینگ اشنایی داریم. ازجمله مزایای آن می­توان به:

  • سهولت در استفاده : به این منظور که درب­های شیشه ای اسلایدینگ اتوماتیک تک لنگه نیاز به دستگیره برای باز و بسته شدن ندارند. با توجه به سنسور نصب شده بر بالای محل­های ورودی و خروجی به صورت اتوماتیک باز وبسته می­شوند.
  • مناسب برای سالمندان و کودکان : باز و بسته شدن خودکار درب­های شیشه­ ای اسلایدینگ تک لنگه به تشخیص سنسورهای حرارتی و مادون قرمز سبب راحتی کار برای افراد ناتوان سالمند و کودکان شده است.
  • کاهش آلودگی صوتی :یکی از بهترین خصوصیت این درب­ها جلوگیری از به هم خوردن لنگه با لولای درب است که ازایجاد این صدای گوش خراش جلوگیری می­کند.
  • استفاده بهینه از فضاهای کم :امروزه با توجه به کارایی درب­های شیشه ­ای اسلایدینگ تک لنگه می­توان از آن­ها درمحیط­های که دارای فضای کمی هستند نیزنهایت استفاده را کرد.
  • افزایش امنیت:یکی از خصوصیات بارز درب­های شیشه ای اسلایدینگ تک لنگه نسبت به درب­های معمولی داشتن قفل از راه دور است. این درب­ها دارای قفل امنیتی هستند.که نسبت به شرایط اضطراری می­توان آ­ن­ها را فعال کرد و از ورود و خروج افراد به محیط جلوگیری به عمل آورد.
  • احترام به مراجعه کننده : هنگامی که افراد به محیط­های که دارای درب­های شیشه ای اتوماتیک اسلایدینگ است وارد می­شوند. باز و بسته شدن خودکار این درب­ها سبب می­شود که مراجعه کننده­ها حس بهتری داشته باشد و حس احترام و خوش آمدگویی به آن­ها دست می­دهد.

 

 

 

آیا از معایب درب­های شیشه ای اتوماتیک اسلایدینگ تک لنگه اطلاع دارید؟

با توجه به مزایای گفته شده برای درب­های شیشه­ای اتوماتیک اسلایدینگ تک لنگه این درب­ها دارای معایبی نیزهستند که به صورت خلاصه وار به آن­ها می­پردازیم. همانطورکه اطلاع دارید این درب­های شیشه­ای اتوماتیک توسط نیروی برق کار می­کنند. یعنی زمانی که برق فروشگاه یا ارگانی که از این درب­های شیشه­ای استفاده می­کنند برود این درب­ها دیگر باز و بسته نمی­شوند مگر اینکه به منبع تغذیه ای جدا متصل باشند.

همچنین زمانی که درب­های شیشه ­ای اتوماتیک اسلایدینگ تک لنگه به هر دلیلی دچارنقص فنی شد باید از تعمیرکار تخصصی شرکت و خدمات پشتیبانی شرکت فروشنده کمک بخواهیم. زیرا تعمیر سیستم برقی این درب­ها فقط توسط متخصص آن­ها انجام می­شود درغیر این صورت ممکن است مشکلاتی به بارآید. پس باید درهنگام خرید به این نکات توجه کنیم تا از شرکتی که محصول با کیفیت تر و خدمات پس از فروش بهتری ارایه می­دهد درب­های شیشه­ ای اسلایدینگ را خریداری کنیم.

اجزا درب ­های شیشه­ ای اتوماتیک اسلایدینگ تک لنگه :

  • اپراتور یا گرداننده:

که شامل موتور، برد الکترونیکی، تسمه، غلتک، هرزگرد،موتور سیستم، سنسورهای حرکتی و ایمنی، فریم، شیشه، فریم های دور تا دور شیشه ها، لاستیک های مقاوم در برابر انبساط و انقباض جهت عایق بندی، شیشه و قفل امنیتی و همچنین ترانس تروئیدی

 

برای خرید درب­ های شیشه ­ای اتوماتیک اسلایدینگ تک لنگه باید اطلاعاتی راجع به برندهای مختلف داشته باشیم. از جمله این اطلاعات انواع درب شیشه ­ای ،انواع طراحی وشکل ظاهری ،نوع جنس شیشه و ابعاد درب اتوماتیک شیشه ای ،نوع فریم درب (استیل یا الومینیوم) و… است. زیرا قیمت نهایی درب­های شیشه­ای به همه ی این عوامل بستگی دارد. همانطور که گفته شد شرکت صنعتی آکام می­تواند پکیجی از اطلاعات دقیق درمورد درب­ های شیشه­ ای اسلایدینگ تک لنگه دراختیار مشتریان خود قرار دهد. تا مشتری با خاطری آسوده و اطمینان کامل خرید خود را انجام دهد.

مقالات مربوط

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟

برای امتیاز به مطلب روی ستاره ها بزنید

میانگین رضایت کاربران / ۵. تعداد رای ها

اولین نفری باشید که به این مطلب امتیاز می دهید

اگر مطالب ما برای شما مفید بوده است ...

مطالب ما در اینستاگرام را هم دنبال کنید

از اینکه این مطلب نظر شما را جلب نکرده است، پوزش می‌طلبیم.

فرصت دهید مطلب را بهتر خواهیم کرد.

جهت ارتقا این مطلب پیشنهاد خود را در بخش نظرات ارسال کنید.

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
شبکه های اجتماعی
نکات مدیریتی
پر بازدیدترین مقالات
مقالات اخیر
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x