تجهیزات استفاده شده در درب های اتوماتیک شیشه ای 

()

درب های قدیمی یا سنتی ساختار ساده ای داشتند ک عملکرد تمامی آنها به وسیله‌ی لولاهایی از جنس چوب یا فلز صورت می‌گرفت، جنس درب از چوب بود و به‌ وسیله‌ی دستگیره‌هایی که بر روی آن تعبیه‌ شده بود باز و بسته می‌شد.

با گذشت زمان و پیشرفت تکنولوژی در زمینه های مختلف تغییر و تحولات زیادی در زندگی بشر به وجود آمد. همینطور در صنعت درب هم شاهد این تحولات بودیم که درب های قدیمی جای خود را به درب های اتوماتیک شیشه ای دادند.

درب های اتوماتیک شیشه ای از محصولاتی هستند که ما امروزه در بسیاری از ساختمان های تجاری، بیمارستان ها، سوپر مارکت ها و… استفاده می‌شوند.

مزایای زیادی را می‌توان برای این درب‌ها ذکر کرد. اولین عامل، کیفیت و ایمنی بالای این درب‌هاست که برای طراحی و ساخت آن از شیشه‌های سکوریت (شیشه‌ی نشکن) استفاده ‌شده است. عامل بعدی جلوگیری از اتلاف انرژی و حرارت در فصول مختلف سال است. کنترل عبور و مرور افراد به‌صورت هوشمند عامل بعدی است. این درب‌ها ضد حریق هستند و در برابر گرما و نوسانات دمایی بسیار مقاوم‌اند. امکان نفوذ گردوخاک، آلودگی، بو، حشرات و جانوران موذی و آلودگی‌های صوتی از طریق این درب‌ها وجود ندارد.

برای طراحی و ساخت درب های اتوماتیک شیشه‌ای به علت ساختار پیچیده‌ی آن ها از یراق‌آلات و اجزای زیادی بهره‌گیری می‌شود که همگی با هم و طی عمل مونتاژ، ساختار درب اتوماتیک شما را تشکیل می‌دهند. درب اتوماتیک شیشه‌ای نسبت به درب‌های قدیمی ساده از تجهیزات و اجزای بیشتری برخوردار است و به همین علت سازوکار پیچیده‌تری هم خواهند داشت.

کتیبه در درب های اتوماتیک به چه معناست؟

تمام درب ها از ارتفاع یکسانی تشکیل شده اند، در صورت بیشتر بودن ارتفاع تمامی شرکت ها مجبور به پوشش فضای اضافه هستند که در اصطلاح به آن ها کتیبه می‌گویند. منظور از فضای اضافه استفاده از شیشه، سنک در درب ها است.

نصب ریل درب اتوماتیک شیشه ای:

یکی از اصلی‌ترین قسمت‌هایی که در تمامی درب های‌ اتوماتیک شیشه ای وجود دارد و به‌عنوان یراق الات درب اتوماتیک در نظر گرفته می‌شود، ریل درب اتوماتیک شیشه ای است. همان‌طور که می‌دانیم حرکت درب اتوماتیک به‌صورت هوشمند و بدون دخالت نیروی دست افراد است. برای این منظور یک ‌چشمی در قسمت بالای درب اتوماتیک تعبیه‌ شده است. سنسورها در حال تابیدن اشعه‌ی مادون‌قرمز به محیط اطراف هستند. در حالت عادی این اشعه به‌ صورت یک خط صاف تابیده می‌شوند. درصورتی‌که فرد یا هرگونه جسمی در مقابل این اشعه قرار بگیرد این خط صاف شکسته می‌شود و سیگنالی مبنی بر شکسته شدن خط به حس‌گر ارسال می‌گردد. حس‌گرها با پردازش و آنالیز این سیگنال، پیغامی به کنترل باکس دستگاه ارسال می‌کنند. در این زمان موتور به حرکت درآمده و با تأمین نیرو و انتقال آن به تسمه‌ها و چرخ‌دنده‌ها درب را به‌صورت اتوماتیک باز و بسته می‌کنند.

نصب کاور درب اتوماتیک شیشه ای:

پس ‌از آنکه شیشه‌های سکویت به‌وسیله‌ی نوار و سپس فریم به‌طور کامل پوشانده شدند بر روی شیار ریل‌ها قرار می‌گیرند. این اتصال به شیارهای ریل از طریق غلطک ها امکان‌پذیر است. غلطک از یک ‌طرف بر روی شیارهای ریل قرار می‌گیرند و از سوی دیگر به پیرابندها متصل می‌شوند و درب به‌صورت نرم و روان بر روی این شیارها به حرکت درمی‌آید.

همان‌طور که مطالعه کردید تعداد اجزا و یراق‌آلات درب اتوماتیک بسیار زیادتر از درب‌های قدیمی است و نیاز به فضایی بزرگ است تا این‌همه را بتواند در خود جای دهد. این فضا کاور نامیده می‌شود که تمامی این متعلقات را به انضمام ریل می‌تواند در خود جای دهد و در قسمت بالایی درب قرارگرفته است.

کارکرد ریل درب های اتوماتیک شیشه ای :

ریل قطعه‌ای مقاوم و از جنس آلومینیوم است که در قسمت فوقانی درب قرار می‌گیرد. این قطعه دارای شیارهای متعددی است که قطعات مختلف دیگر ازجمله کنترل باکس، موتور، تسمه، همگر و… دیگر اجزای درب اتوماتیک بر روی آن نصب می‌شوند. تمامی این قطعات به‌وسیله‌ی پیچ سرهای خود محکم می‌شوند. همگرها از طرف دیگر بر روی لت‌ها نصب می‌شوند و در داخل ریل در قسمت سطح مقطع به‌صورت کشویی قرار می‌گیرند؛ و بدین ترتیب حرکت‌ درب اتوماتیک را در حالات مختلف امکان‌پذیر می‌سازند.

کارکرد کاور درب های اتوماتیک شیشه ای:

همه‌ی ما می‌دانیم که کاور به معنای پوشاندن است. همان‌طور که از نام این قطعه پیداست وظیفه‌ی آن در سیستم پوشاندن قسمتی از دستگاه است. زمانی که تمامی قطعات و یراق‌آلات بر روی سیستم و در قسمت ریل نصب گردید ما با حجم زیادی از سیم‌کشی‌ها و قطعات مواجه خواهیم بود. کاور قطعه‌ای است که تمامی این قطعات و تجهیزات را می‌پوشاند و آن‌ها را از دسترسی افراد مصون نگاه می‌دارد. همچنین نصب آن بر روی ریل زیبایی و هماهنگی چشم‌نوازی به درب های اتوماتیک می‌بخشد. انتخاب رنگ و جنس این کاور برای هماهنگی بیشتر با محیط شما قابل انتخاب است و به سلیقه‌ی شما بستگی دارد و یکی از عناصری است که در زیبایی درب اتوماتیک و فضای پیرامون تأثیر به سزایی دارد. چشمی بر روی کاور قرار می‌گیرد.

 

گروه صنعتی آکام به منظور ارائه ی انواع درب های اتوماتیک شیشه ای با بالاترین کیفیت و مناسبترین قیمت در خدمت شما می باشد.
“آکام آرایه کاشانه مانا”

با ما تماس بگیرید: ۰۹۱۲۹۶۷۷۹۵۰ –۰۹۱۲۴۰۲۷۵۷۰

 

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟

برای امتیاز به مطلب روی ستاره ها بزنید

میانگین رضایت کاربران / ۵. تعداد رای ها

اولین نفری باشید که به این مطلب امتیاز می دهید

اگر مطالب ما برای شما مفید بوده است ...

مطالب ما در اینستاگرام را هم دنبال کنید

از اینکه این مطلب نظر شما را جلب نکرده است، پوزش می‌طلبیم.

فرصت دهید مطلب را بهتر خواهیم کرد.

جهت ارتقا این مطلب پیشنهاد خود را در بخش نظرات ارسال کنید.

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
شبکه های اجتماعی
نکات مدیریتی
پر بازدیدترین مقالات
مقالات اخیر
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x