لرزش و خرابی درب اتوماتیک شیشه ای 

()

در صورتی که با لرزش سکوریت اتوماتیک مواجه باشیم ، لت ها به خوبی باز و بسته نشده و به طور کلی کیفیت از دست می رود. لرزش درب اتوماتیک شیشه ای به دلایل و عوامل مختلفی بستگی دارد. چنین وضعیتی به برد موتور آسیب خواهد رساند و مدار را نیز تحت تاثیر قرار می دهد. 

دلایل لرزش درب اتوماتیک شیشه ای

فرسایش هنگرهای پلاستیکی

سفت یا شل بودن تسمه

عدم نصب صحیح راهنمای کف

ارتفاع زیاد درب

سبک بودن درب

تنظیم نبودن قدرت یا سرعت موتور

درب اتوماتیک شیشه ای

معمولا مشکل اصلی بر اثر فرسایش هنگرهای پلاستیکی است. زمانی که این هنگرها کیفیت اولیه ی خود را از دست داده و به نوعی آسیب دیده و تخریب شده اند، با لرزش سکوریت اتوماتیک مواجه خواهیم شد. از آن جایی که هنگرها پلاستیکی هستند، طول عمر به مراتب کمتری نسبت به دیگر اجزای سکوریت اتوماتیک دارند.

البته بعضی عوامل نیز به فرسایش و استهلاک آن ها، دامن می زنند؛ به طور نمونه اگر این درب اتوماتیک شیشه ای در محلی که بخار و پخت و پز در آن جریان دارد، نصب شده باشد؛ چربی و گرفتگی روغنی هنگرها با سرعت بیشتری اتفاق می افتد و به واقع غلطک ها زودتر به نقطه ی فرسایش خود می رسند.

برخی اوقات نیز خود صفحه مقطعی که هنگر روی آن در حرکت است، به مرور زمان تخریب شده و باید با تمیز کردن یا تعویض آن، مشکل رفع گردد. به طور کلی عمده دلیل لرزش درب اتوماتیک شیشه ای را باید همین غلطک ها بدانیم.

مورد بعدی به سفت یا شل بودن تسمه مربوط می شود. در صورتی که تسمه بیش از اندازه سفت بسته شده یا خیلی شل باشد، با لرزش درب روبرو می شویم.

عدم نصب صحیح راهنمای کف (شل یا سفت بودن زیاد از حد آن)، نیز موجب لرزش سکوریت اتوماتیک شده و صدای ناخوشایندی نیز به اضافه ی آن تولید خواهد کرد.

توجه داشته باشید که جنس قطعات درب اتوماتیک شیشه ای و خود شیشه ی به کار رفته در ساخت لت ها، باید تناسب درستی با سایز و ابعاد آن داشته باشد.

در صورتی که برای لت های بزرگ، از شیشه های ضعیف و بی کیفیت و سبک استفاده شود، حین باز و بسته شدن، لرزش به وجود آمده و لت ها نمی توانند به خوبی روی ریل حرکت کنند. به همین دلیل است که همیشه توصیه اکید می شود که قطعات درب اتوماتیک و لت های آن ها را متناسب با کاربری و ابعاد انتخاب و خریداری نمود

اگر سرعت موتور زیاد باشد، برای کنترل آن مشکل به وجود آمده و لت ها حین جا به جایی در ریل نادرست حرکت می کنند. همین موضوع باعث ایجاد لرزش و سر و صدای اضافی خواهد شد.

عدم رسیدگی به لرزش درب اتوماتیک شیشه ای ، عملکرد درب را مختل ساخته و از حرکت روان لت ها روی ریل جلوگیری به عمل می آورد. علاوه بر این صدای اضافی نیز حین باز و بسته شدن و حرکت لت های درب به گوش می رسد، که به هیچ وجه خوشایند نخواهد بود.

در نهایت بر اثر مرور زمان و استمرار لرزش درب، موتور، منبع تغذیه، بورد و به طور کلی طول عمر درب خودکار تحت تاثیر قرار گرفته و با سرعت بیشتری به تخریب نزدیک می شود.

در صورتی که بخواهید درب سکوریت اتوماتیک نصب شده در محل شما، طول عمر کافی داشته و با کیفیت به کار خود ادامه دهد؛ باید به تمام جزئیات اهمیت داده و در صورت مشاهده هرگونه نقصان یا عدم تنظیم در عملکرد و قطعات؛ فورا درخواست سرویس کار بدهید. سرویس کار درب های خودکار، عیب یابی را انجام داده و تعمیراتی متناسب با نیازهای رخ داده، صورت می دهد. به این شکل با هزینه ای اندک، عیب برطرف شده و از طول عمر دستگاه نیز کاسته نمی شود.

درب اتوماتیک شیشه ای

فرآیند عیب یابی برای تعمیر درب اتوماتیک 

اطمینان از این موضوع که باتری دستگاه به صورت کامل و بدون عیب و نقص کار می کند.

در صورتی که درب اتوماتیک شیشه ای فعالیت خود را به درستی انجام نداده و باز و بسته نمیشود دکمه خاموش آن را در ۱۵ ثانیه نگه داشته تا اپراتور ریست شود و مجددا فعالیت خود را آغاز نمایند.

همچنین پیش از آنکه بخواهیم نسبت به تعمیر درب اتوماتیک شیشه ای اقدام نمایید باید از روشن بودن سنسور ها و وجود نداشتن هیچ چیزی در مسیر درب اتوماتیک و همچنین در مسیر سنسورها اطمینان حاصل کنیم.

لازم است تا از بررسی کارکرد دقیق باتری دستگاه و همچنین سالم بودن ریموت کنترل اطمینان حاصل کرده و آن ها را بازبینی نماییم.

تعمیر درب در قسمت کنترل باکس

یکی از مواردی که در هنگام تعمیر درب اتوماتیک شیشه ای باید به آن توجه ویژه داشته باشیم قسمت کنترل باکس درب اتوماتیک می باشد چرا که این قسمت به عنوان اتاق فرمان و دستور دهنده عمل کرده و نقش بسیار مهم و کلیدی را در کارکرد صحیح درب اتوماتیک ایفا می نمایند. مهمترین عیب و نقص هایی که در هنگام کارکرد کنترل باکس به وجود می آید که در نتیجه باید برای تعمیر درب اتوماتیک شیشه ای اقدام نماییم این موضوع باشد که کنترل سیستم وقتی که به صورت کامل برنامه ریزی می شود مجدداً ریست شده و تنظیمات به صورت کامل از بین می‌رود و احتیاج به برنامه‌ریزی دارد همچنین در این موارد ولتاژ دستگاه به صورت قابل توجهی افت کرده و در میکروکنترلر فعالیت خود را از نو شروع می‌کند.

تعمیر درب اتوماتیک در قسمت موتور

در حالت کلی با توجه به ابعاد و اندازه ای که مدل‌های مختلف درب اتوماتیک شیشه ای دارد این دستگاه موتور های مختلفی را در اختیار می‌گیرد که هر کدام از این موتورها دارای کارکرد با ویژگی های منحصر به فرد هستند. یکی از مواردی که در زمینه تعمیر درب اتوماتیک شیشه ای به وجود می‌آید ایجاد مشکل و نقص در قسمت موتور دستگاه می باشد که افراد متخصص و با تجربه و تکنسین تعمیر در جهت از بین بردن مشکل درب اتوماتیک اقدام نموده و به تعمیر آن آن می پردازد.

تعمیر درب اتوماتیک شیشه ای در قسمت ریل و کاور

یکی دیگر از مواردی که در هنگام تعمیر درب اتوماتیک شیشه ای باید به آن توجه ویژه داشت ریل و کاور درب اتوماتیک می باشد. می‌توان گفت ریل و کاور به کار رفته در مدل های مختلف درب اتوماتیک شیشه ای جزو اجزایی هستند که به هیچ وجه خرابی نداشته و احتیاج به تعمیر پیدا نمی‌کند فقط بعد از آنکه به مدت چند سال مورد استفاده قرار گرفتند با توجه به سایش که در این قطعات به وجود می‌آید باید برای تعویض آنها اقدام نمود تا در نتیجه درب اتوماتیک بتواند کارکرد خود را به درستی انجام دهد.

تعمیر درب اتوماتیک در قسمت ریموت کنترل درب

یکی دیگر از اجزایی که در هنگام تعمیر درب اتوماتیک شیشه ای باید به آن توجه کنیم ریموت کنترل درب اتوماتیک می باشد که وظیفه اصلی این ریموت، کنترل از راه دور و باز و بسته کردن درب اتوماتیک شیشه ای می باشد. با توجه به این موضوع که ریموت کنترل به مقدار بسیار زیادی مورد استفاده قرار گرفته و همچنین در مقابل انواع مختلف رطوبت آفتاب و غیره می باشد. احتمال خرابی این قطعه بسیار زیاد بوده و در نتیجه باید در مدت زمان کوتاهی نسبت به تعویض یا تعمیر ریموت درب اتوماتیک اقدام نمایید.

در بعضی موارد پیش می آید که با فشردن دکمه های روی ریموت در بسته و یا باز نمی گردد که در این مواقع ممکن است حافظه از بین رفته باشد و یا اتصالات برقی دچار ایراد شده باشد. همچنین دلایل دیگری نیز وجود دارد که برای از بین بردن و یا تعمیر آن باید یک فرد متخصص و با تجربه که دانش کافی در این زمینه دارد وجود داشته باشد تا با استفاده از دانش خود بتوانند نسبت به تعمیر و تعویض قطعات معیوب اقدام نماید.

گروه صنعتی آکام در خصوص ارائه ی هرگونه درب اتوماتیک با بهترین بهره وری و کیفیت در خدمت شما می باشد.

“آکام آرایه کاشانه مانا”

با ما تماس بگیرید: ۰۹۱۲۹۶۷۷۹۵۰ –۰۹۱۲۴۰۲۷۵۷۰

 

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟

برای امتیاز به مطلب روی ستاره ها بزنید

میانگین رضایت کاربران / ۵. تعداد رای ها

اولین نفری باشید که به این مطلب امتیاز می دهید

اگر مطالب ما برای شما مفید بوده است ...

مطالب ما در اینستاگرام را هم دنبال کنید

از اینکه این مطلب نظر شما را جلب نکرده است، پوزش می‌طلبیم.

فرصت دهید مطلب را بهتر خواهیم کرد.

جهت ارتقا این مطلب پیشنهاد خود را در بخش نظرات ارسال کنید.

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
شبکه های اجتماعی
نکات مدیریتی
پر بازدیدترین مقالات
مقالات اخیر
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x