درب های اتوماتیک کرکره، رولاپ پارکینگی 

()

هنگامی که سعی در تصمیم گیری برای نصب درب گاراژ را دارید ، بیشتر مردم به دنبال درب رول آپ سکشنال یا درب های سکشنال هستند اما متوجه نمی شوند که تفاوت های مختلفی بین این دو نوع درب وجود دارد. این نوع درب ها در مصالح ، دوام ، نگهداری ، امنیت ، نصب و هزینه های کلی و طول عمر متفاوت هستند که باعث می شود این دو درب گاراژ بسیار متفاوت و مناسب برای کاربردهای مختلف باشد. در این مطلب قصد داریم در مورد درب رول آپ سکشنال توضیح دهیم:

یک درب رول آپ سکشنال استاندارد از چندین بخش ۲۴ اینچی استفاده می کند که برای تکمیل درب به یکدیگر وصل شده اند. مصالح به کار رفته در درب رول آپ سکشنال تأثیر زیادی در دوام و طول عمر آن دارد. مصالح سنگین و مقاوم مورد استفاده در درب رول آپ سکشنال ساخته شده است تا طول عمر آن زیاد شود و در واقع مقاومت در برابر استفاده سنگین داشته باشد. به طور کلی ، درب رول آپ سکشنال برای دهانه های ساختمان کم حجم مناسب تر هستند و به طور معمول به عنوان بهترین راه حل برای مناطق پر رفت و آمد انتخاب نمی شوند. قطعات و مکانیک درب رول آپ سکشنال همچنین برای استفاده در حجم بالاتر طراحی شده اند و برای استفاده مدت طولانی کاربرد دارند.

 

 

درب رول آپ سکشنال به نگهداری بسیار کمی نیاز دارند. فنرهای درب رول آپ سکشنال در حالی که برای ساخت آن ها از مواد صحیح استفاده شود مانع از زنگ زدگی و خوردگی می شود.

درب رول آپ سکشنال، درب های استیل گالوانیزه ای هستند که به شکلی رول شده اند که به یکدیگر وصل شده اند. درب رول آپ سکشنال امنیت و حفاظت عالی را از ورود غیرمجاز و نگرانی های زیست محیطی ارائه می دهند. بسیار ناهموار و بادوام هستند و آنها به گونه ای طراحی شده اند که بسیار طولانی تر از درب های استاندارد گاراژ عمل می کنند.

مزایای درب رول آپ سکشنال:

درب رول آپ سکشنال به چندین بخش تقسیم می شود که به صورت افقی تقسیم می شوند ، آنها به صورت عمودی بر روی یک مسیر باز می شوند و در مقابل سقف مسطح قرار می گیرند تا فضای گاراژ را به حداکثر برساند.

این نوع درب عایق بندی شده و به خوبی مهر و موم شده اند، بنابراین با جلوگیری از ورود و خروج هوا و کاهش گرمای تلف شده انرژی شما را کاهش می دهند. پنل های ضخیم و مستحکم همچنین امنیت بیشتری را ارائه می دهند ، زیرا ورود به آنها بسیار دشوار است. درب رول آپ سکشنال عایق فوق العاده ای را ارائه می دهد و از ورود گرما و سرما به داخل اتاق محافظت می کند.

 

 

این نوع درب ها به خوبی برای گاراژها مناسب هستند ، اما در مقیاس بزرگتر نیز برای ساختمان های تجاری و صنعتی نیز استفاده می شوند.

درب رول آپ سکشنال متشکل از تعداد زیادی تخته باریک افقی است. این نوع درب فضای بیشتری نسبت به سایر درب ها به گاراژ می دهد.

درب رول آپ سکشنال از امنیت بالایی برخوردار هستند و اگر به درستی نصب شود، در صورت تلاش اجباری برای ورود اجباری ، حداکثر میزان حفاظت را فراهم می کند.

با استفاده از درب رول آپ سکشنال مصرف انرژی را می توانید کاهش دهید.

یکی دیگر از مزایای بزرگ درب رول آپ سکشنال قابلیت آنها در جلوگیری از نویز خارجی به سمت داخل است. این امر می تواند در صورتی که تجارت شما در یک خیابان شلوغ یا یک منطقه صنعتی پر سر و صدا باشد ، از این مزیت برخوردار باشید.

امکان پارک وسایل نقلیه جلو و پشت این گونه درب ها وجود دارد.

درب رول آپ سکشنال معمولاً از سه تا هشت صفحه ساخته می شوند. درب رول آپ سکشنال دقیقاً همان مقدار فضای داخلی گاراژ را به عنوان یک درب یکپارچه اشغال می کنند. هر پنل ارتباط خاص خود را با درب رول آپ سکشنال دارد.

درب اتوماتیک کرکره ای:

کرکره اتوماتیک (درب اتوماتیک کرکره ای) نوعی از کرکره می باشد که به وسیله موتور و با استفاده از قدرت برق عمل کرده و در محور عمودی ریلی بالا و پایین می رود.

کرکره اتوماتیک را با استفاده از کنترل از راه دور(ریموت) به راحتی می توان باز و بسته کرد و دیگر مثل قدیم نیاز به قدرت دست و استفاده از نیروی انسانی ندارد. مزیت اصلی کرکره اتوماتیک فراهم کردن آسایش و راحتی کاربران است.

 

 

مزیت های کرکره های برقی نسبت به نوع سنتی و قدیمی :

– باعث زیبایی و آراستگی پارکینگ منازل و یا فروشگاه می شود.

– به راحتی قابل شستشو می باشد.

– تنوع رنگی آن زیاد است تا آنجایی که می توان در دکوراسیون فروشگاه یک هارمونی چشم نواز ایجاد کرد.

– از امنیت بیشتری نسبت به کرکره های سنتی برخوردار است و به آسانی نمی توان آن را خراب کرد.

– کار با آن راحت تر است زیرا نیازی به قفل کردن ندارد.

– مناسب برای شرایط آب و هوایی مختلف می باشد.

– قابلیت باز و بسته شدن دستی در صورت قطع برق را دارد.

– استفاده نکردن از نیروی انسانی و باز و بسته شدن با ریموت

از پر کاربردترین سیستم های درب اتوماتیک، کرکره اتوماتیک می باشد و موتور این درب ها به صورت کلی به دو دسته تقسیم می شوند:

۱-موتور توبولار

۲-موتور ساید یا زنجیری

موتور های توبولار برای درب های با تردد پایین و ابعاد کوچک استفاده می شود.

موتور های ساید یا زنجیری برای درب های با تردد بالا و ابعاد بزرگ استفاده می شود.

درب های کرکره ای دارای مصرف های مختلفی است که شامل درب های اتوماتیک پارکینگی،مغازه ای،پنجره ای و صنعتی می باشد. هرکدام از این نوع درب ها نسبت به کاربرد خود از تیغه،موتور و متعلقات مخصوص به خود بر خوردار می باشد.

انواع درب های کرکره ای:

۱-درب کرکره پارکینگی:

در ورودی پارکینگ یا ورودی رمپ های که دارای محدودیت فضا می باشند استفاده می شود.

۲-درب کرکره مغازه ای:

امروزه درب های مغازه های قدیمی که به صورت دستی حرکت می کردند منسوخ شده و درب های اتوماتیک کرکره ای جایگزین این نوع درب ها شده است.

۳-درب کرکره صنعتی:

موارد استفاده این نوع درب ها برای انبارها،سوله ها و پارکینگ هایی با ابعاد بزرگ می باشد.

۴-کرکره پنجره ای:

کرکره پنجره ای برای پنجره ها و جلوی درب های منازل مسکونی و ویلایی یا هر مکانی که امنیت آن مکان دارای اهمیت می باشد استفاده می شود.

مزایای درب کرکره ای:

درب کرکره ای نسبت به انواع دیگر درب هاب پارگینگی(ریلی،دولنگه و تک لنگه) از لحاظ قیمت مقرون به صرفه می باشد(با در نظر گرفتن ساخت درب های فلزی) و فضای اشغالی آن تقریبا صفر است.

از دیگر مزایای درب کرکره ای می توان به تنوع در رنگ و نوع تیغه ها اشاره کرد که نسبت به نما و نوع کاربری ساختمان می توان تیغه ی مورد نظر را انتخاب نمود.

 

 

گروه صنعتی آکام در خصوص ارائه ی هرگونه درب با بهترین بهره وری در خدمت شما می باشد.

با ما تماس بگیرید: ۰۹۱۲۹۶۷۷۹۵۰ –۰۹۱۲۴۰۲۷۵۷۰

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟

برای امتیاز به مطلب روی ستاره ها بزنید

میانگین رضایت کاربران / ۵. تعداد رای ها

اولین نفری باشید که به این مطلب امتیاز می دهید

اگر مطالب ما برای شما مفید بوده است ...

مطالب ما در اینستاگرام را هم دنبال کنید

از اینکه این مطلب نظر شما را جلب نکرده است، پوزش می‌طلبیم.

فرصت دهید مطلب را بهتر خواهیم کرد.

جهت ارتقا این مطلب پیشنهاد خود را در بخش نظرات ارسال کنید.

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
شبکه های اجتماعی
نکات مدیریتی
پر بازدیدترین مقالات
مقالات اخیر
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x