درب های اتوماتیک شیشه ای تلسکوپی 

()

درب اتوماتیک شیشه ای تلسکوپی نوع ویژه ی درب های اتوماتیک اسلایدینگ می باشد که با دارا بودن از یک ریل اضافه امکان حرکت لت ها به صورت همزمان و تلسکوپی برروی هم مهیا می باشد.

درب های تلسکوپی علاوه بر اینکه می توان به شکل ۶ لت که دارای ۴ لت متحرک می باشند اجرا نمود می توانند به صورت نیم تلسکوپی یعنی ۳ لت با ۲ لت متحرک و تک لت ثابت نصب گردد.

در درب شیشه ای کشویی یک لت متحرک در هر طرف از درب شیشه ای وجود دارد یعنی عابر در جلوی خود یک یا دو لت درب می بیند که به طرفین می رود ، ولی درب شیشه ای تلسکوپی ، عابر در هر سمت دو لت درب می بیند که به دو طرف متحرک هستند ، بنابراین درب اتوماتیک شیشه ای تلسکوپی در حالت معمول حداقل از شش قسمت یا لت درب تشکیل می شود.

معمولا یکی از لت ها در سمت راست و لت دیگر در سمت چپ ورودی به طور ثابت قرار می گیرد و دو لت در سمت راست روی لت ثابت راست و دو لت در سمت چپ روی لت ثابت چپ متحرک هستند.

روال باز شدن درب های اتوماتیک شیشه ای تلسکوپی نیز بدین صورت است که درب بعد از تشخیص حرکت یا وزن توسط سنسور درب شیشه ای، لت متحرک اول که در مرکز ورودی قرار گرفته است حرکت کرده و روی لت دوم قرار گرفته و سپس هر دو به روی لت ثابت حرکت کرده و جمع می شوند و طبق این روال ، ورودی برای رفت و آمد افراد باز می شود.

توجه داشته باشید که تفاوت عمده درب شیشه ای تلسکوپی با درب اتوماتیک شیشه ای کشویی در این است که دو سوم از عرض ورودی می تواند مورد استفاده برای عبور و مرور قرار گیرد که این خود مزیتی است که باعث می شود این نوع درب برای ساختمانهایی که نیاز به ورودی بیشتر برای عبور افراد و بار دارند مناسب تر باشد.

این درب ها، ظاهری بسیار ساده ای دارند، اما باید بگوییم که عملکرد آن ها در مقابل سادگی شان، فوق العاده کاربردی می باشد.

درب اتوماتیک تلسکوپی حین باز شدن، نسبت به سایر درب ها، از سیستم متفاوتی پیروی می کند، بدین صورت که اسلاید های درب، برای باز و بسته شدن به صورت کشویی روی یکدیگر قرار می گیرند.

با این عملکرد می توان حدس زد که درب اتوماتیک تلسکوپی برای مکان هایی با پهنای کم که نیاز به درب های عریض دارند، بسیار کارآمد خواهد بود.

درب اتوماتیک شیشه ای تلسکوپی قابلیت کار در حالت های مختلفی را دارد که عبارتند از:

  • حالت تمام باز( تمام عرض دهنه برای مسیر عبور و مرور استفاده میشود)
  • حالت تمام بسته یا قفل( عبور و مرور از ورودی تا زمان خاصی نیاز نبوده و با تنظیم درب میتوان تا استفاده مجدد درب را به حالت قفل نگه داشت )
  • حالت نیمه باز( برای جلوگیری از هدر رفت انرژی میتوان با تنظیم سنسور فقط نیمی از ورودی درب قابل استفاده باشد )
  • حالت اتوماتیک ( حرکت معمول و عادی درب )
  • حالت حرکت یکطرفه ( با فعال کردن سنسور بخش خروج و یا ورود عملا عبور از یک سمت درب شیشه ای انجام خواهد شد)

مزایای استفاده از درب اتوماتیک تلسکوپی:

پیش از هر چیزی می توان به زیبایی و شکیل بودن درب های اسلایدی تلسکوپی اشاره کرد.

از آن جایی که این درب ها اتوماتیک هستند، بدون دخالت دست به راحتی باز می شوند و برای عبور و مرور هیچ گونه سختی برای افراد وجود نخواهد داشت. به علاوه مانند تمام درب های اسلایدی، به فضایی برای جلو و عقب رفتن درب هنگام باز و بسته شدن نیاز نداریم.

از سوی دیگر کشویی بودن آنها، از این درب ها، درب هایی کاملا بدون صدا ساخته است. یعنی حین استفاده از این درب ها، از بابت صدای کوبیده شدن در روی چهارچوب، جیرجیرهای احتمالی و صدای سایش نگرانی وجود نخواهد داشت.

درب های اتوماتیک اسلایدی تلسکوپی در مدل ها و عرض های متفاوت عرضه می شوند. این درب ها می توانند در بسیاری از پروژه ها مورد استفاده قرار گیرند و بسته به نوع کاربرد و حجم افرادی که از آن عبور می کنند، تغییر سایز دهند.

به عنوان مثال یک درب اتوماتیک تلسکوپی، می تواند از ۴ لت یا ۶ لت ساخته شود، این یعنی امکان تغییر سایز در این درب ها وجود دارد. بسته به انتظارات مشتری بهترین مدل آن همسو با فضا و نیازها توصیه خواهد شد.

پس به طور خلاصه انعطاف پذیری این درب ها، دسترسی آسان بدون تماس مستقیم دست، هزینه مناسب نصب و عایق انرژی بودن آن، درب اتوماتیک تلسکوپی را به یکی از ایده آل ترین درب های ساختمانی تبدیل کرده است.

نصب درب های تلسکوپی اسلایدی بسیار ساده بوده و نگهداری آن نیز زحمتی در پی نخواهد داشت. این مدل از درب های مدرن طول عمر بالایی دارند و می توان به اندازه ی عمر کل پروژه ی ساختمانی روی آن ها حساب کرد.
یک درب اتوماتیک شیشه ای عموما دارای فریم و قاب های بلند و باریک است که سطح اسلایدها و لت های آن از شیشه ساخته می شود. این یعنی درب های مذکور به راحتی نور را عبور می دهند و فضایی تاریک را در ورودی ساختمان ایجاد نمی کنند. از سویی استفاده از شیشه های نشکن و عایق، همان طور که گفته شد، توقع عمری طولانی و مصرف انرژی کمتری را از آن ها ایجاد می کند.
این درب ها، از استانداردهای جدیدی پیروی کرده و در عملکرد نسبت به سایر درب ها، با قدرت بیشتری کار می کنند.
وزن این درب ها روی بخش های رولی و ساختار حاشیه ای و چرخ های پلیمری قرار می گیرد، لذا روان و آسان حرکت می کنند.

گروه صنعتی آکام در خصوص ارائه ی هرگونه درب با بهترین بهره وری در خدمت شما می باشد.

با ما تماس بگیرید: ۰۹۱۲۹۶۷۷۹۵۰ –۰۹۱۲۴۰۲۷۵۷۰

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟

برای امتیاز به مطلب روی ستاره ها بزنید

میانگین رضایت کاربران / ۵. تعداد رای ها

اولین نفری باشید که به این مطلب امتیاز می دهید

اگر مطالب ما برای شما مفید بوده است ...

مطالب ما در اینستاگرام را هم دنبال کنید

از اینکه این مطلب نظر شما را جلب نکرده است، پوزش می‌طلبیم.

فرصت دهید مطلب را بهتر خواهیم کرد.

جهت ارتقا این مطلب پیشنهاد خود را در بخش نظرات ارسال کنید.

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
شبکه های اجتماعی
نکات مدیریتی
پر بازدیدترین مقالات
مقالات اخیر
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x