درب صنعتی سکشنال (زیرسقفی) 

()

دربهای صنعتی به دلیل کاربری خاص خود در محیطهای صنعتی، ویژگی­های منحصر به فردی دارند. اگر فضای کاری و یا تعداد ورودی­‌های ساختمانتان محدود است، اگر به عایق‌­بندی دهانه‌­ی ورودی نیاز دارید و در عین حال درب زیبا و کارآمدی می­‌خواهید، بهتر است مقاله را تا انتها مطالعه فرمائید.

 

تفاوت درب صنعتی سکشنال با سایر دربهای اتوماتیک

مقایسه‌­ی سیستم انواع درب صنعتی

درب صنعتی را در انواع رول‌‌آپ، سکشنال (چند تکه)، کشویی (ریلی) و پر سرعت تقسیم‌‌بندی می‌‌کنند. هر یک از این دربها برای محیط‌‌هایی خاص و برای ارائه‌‌ی خدماتی ویژه طراحی شده‌‌اند. ما با توجه به نوع کاربری که از این دربها انتظار داریم و بر اساس اولویت‌‌بندی نیازهای خود، انواعی از درب را برای ساختمان انتخاب می‌‌کنیم. تفاوت این دربها در سیستم‌‌های باز شو آنهاست. به طور کلی سیستم‌‌های بازشو یا افقی هستند یا عمودی. درب صنعتی سکشنال جزو دربهایی است که به صورت عمودی باز می‌‌شوند.

درب صنعتی سکشنال (زیرسقفی) چیست؟

درب صنعتی سکشنال را با نام درب زیرسقفی یا درب چند تکه‌‌ی بالارونده نیز می‌‌شناسند. سیستم بازشو عمودی این دربها مزایایی را برای دهانه‌‌ی ورودی ایجاد می‌‌کند. از جمله سرعت بالای باز و بسته شدن، استفاده از جاذبه‌‌ی زمین در هنگام بسته شدن، عدم اشغال عرض دهانه، استفاده‌‌ی حداکثری از عرض دهانه و فضای کف محیط. از سویی به واسطه‌‌ی تماس کمتر درب با محیط و دیواره‌‌ها، استهلاک آن کاهش می‌‌یابد. این دربها شبیه به درب رول‌‌آپ بالا می‌‌روند اما برای جمع شدن از سیستم رول‌‌آپ استفاده نمی‌‌کنند. مقاومت این دربها بسیار بالاست و با تقویت ویژگیهایی به عنوان درب اصلی ورودی‌‌ها قابل استفاده شده‌‌اند.

درب صنعتی سکشنال به وسیله‌‌ی کمک فنرها و ریلها در زیر سقف جمع می‌‌شود. اتوماسیون این دربها به گونه‌‌ای است که با به کار افتادن موتور، پنل‌‌ها به کمک فنرها داخل ریل به حرکت درمی‌‌آیند. برای نصب دربهای زیرسقفی، در حدود ۲۵ سانتی‌‌متر از ارتفاع سقف  اشغال می‌‌شود. این دربها را می‌‌توان به صورت دستی یا اتوماتیک به کار گرفت. از مهم‌‌ترین امکاناتی که این دربها در اختیار ما می‌‌گذارند، امکان تعبیه‌‌ی درب نفر رو و پنجره است. این مزیتی فوق‌‌العاده برای درب سکشنال است. از یک دهانه‌‌، به عنوان ورودی نفر رو و ماشین‌‌رو استفاده می‌‌شود. این نوع طراحی برای ورودی‌‌ پارکینگهای شخصی و یا کارگاه‌‌های کوچک ایده‌‌آل است.

 

انواع درب صنعتی سکشنال و اتوماسیون آنها

درب صنعتی سکشنال، سیستم هیدرولیک یا الکترومکانیک

این دربها را در دو نوع اتوماسیون هیدرولیکی و الکترومکانیکی می‌‌توانید سفارش دهید. ویژگی‌‌های این دو سیستم از نظر خدمات دهی کاملاً مشابه یکدیگر است و هر دو ایمنی بالایی دارند. تفاوت‌‌های آنها در میزان قدرت، دفعات تردد روزانه و شرایط دمایی محیط است. در شرایطی که آب و هوای منطقه‌‌ی شما معتدل بوده و سرمای زیادی را تحمل نمی‌‌کنید، یا تردد روزانه اندک است، سیستم الکترومکانیک برای شما پاسخگوست. سیستم الکترومکانیک قیمت پایین‌‌تری دارد و هزینه‌‌های نگهداری آن نیز کمتر است.

اگر این دربها را برای واحدهایی صنعتی استفاده می‌‌کنید که دفعات تردد زیادی دارند و یا شرایط آب و هوایی سختی بر محیط حاکم است، سیستم هیدرولیک را انتخاب نمایید. این سیستم‌‌ها بسیار پرقدرت هستند. هزینه‌‌ی اولیه‌‌ی آنها کمی ‌‌بیش از سیستم الکترومکانیک است و تردد نامحدود را به شما ارائه می‌‌نمایند. برخی از محیط‌‌های کاری اختلاف دمای زیادی با دمای طبیعی محیط دارند. بنابراین به دمای محیط کارگاه خود دقت کنید.

انواع زاویه‌‌ی بازشو درب صنعتی سکشنال

انوع درب صنعتی سکشنال در مدلهای بازشو  90 درجه، زاویه‌‌دار و گیوتینی (عمودی) دسته‌‌بندی می‌‌شود. بر مبنای شرایط سقف محیط، این دسته‌‌بندی انجام شده است. زیرا متناسب شرایط دهانه‌‌ی ورودی و ارتفاع سقف، انواع مختلفی از حالتهای بازشو قابل طراحی و نصب است. کاربری نوع بازشو ۹۰ درجه بسیار بیشتر است. اما در مواردی که سقف شیبدار باشد، انواع زاویه‌‌دار در محل نصب می‌‌شود. برای مواقعی که سقف محیط بسیار بلند باشد می‌‌توان از مدل گیوتینی استفاده نمود.

سیستم‌‌های ایمنی و عایق بندی درب صنعتی سکشنال

سیستم ایمنی و ترمز درب صنعتی سکشنال

درب صنعتی سکشنال به دلیل ساختار خاص خود می‌‌بایست از میزان ایمنی بالایی برخوردار باشد. ساختار بازشو عمودی آن ضرورت تعبیه‌‌ی سیستم‌‌های ایمنی را چند برابر می‌‌کند. سیستم فنری این درب، مانع از برخورد با وسیله‌‌ی نقلیه می‌‌شود. سنسورهای حرکتی این درب، برخوردهای اتفاقی را کنترل می‌‌کند و به کمک سیستم آنتی‌‌کراش (Anti Crash) مانع از برخوردهای ناخواسته می‌‌شود. به این ترتیب، هنگام تشخیص مانع توسط سنسور، حالت بازشو درب متوقف شده، درب به سمت بالا بازگشته و بسته می‌‌شود. علاوه بر آن، برای افزودن ویژگی ضد سقوط، ترمز دیگری نیز تعبیه شده است.

دو نوع ترمز اضطراری در این دربها مشاهده می‌‌کنید. در صورتی که فنرها آسیب دیده و بریده شده باشند، ترمز مکانیکی به کار می‌‌افتد. ترمز دیگری نیز در زمان  بریده شدن سیم بکسل‌‌ها به کار می‌‌افتد. این ترمزها مانع از سقوط پنلها می‌‌شوند. از سوی دیگر فاصله‌‌ی میان قطعات به گونه‌‌ای طراحی شده تا انگشت کاربر در میان قطعات گیر نکند. به این ترتیب به راحتی به سیستم ایمنی این دربها می‌‌توانیم اعتماد نماییم.

 عایق کاری و آب بندی درب صنعتی سکشنال

درب صنعتی سکشنال، آب بندی و عایق کاری بالایی دارد. فاصله‌‌ی بین تکه‌‌های درب، با لاستیکی پوشانیده شده و آن را غیر قابل نفوذ نموده است. با نصب یک درب سکشنال صنعتی، چند ویژگی را با هم خواهید داشت. از آنجا که سیستم عایق این دربها بسیار عالی عمل می‌‌کند، این دربها را به عنوان درب اصلی ورودی ساختمان نیز در نظر می‌‌گیرند. عایق کاری فوق‌‌العاده‌‌ی این درب، در مقابل سرما و گرما، ورود حشرات و گرد و غبار، در کنار امکانات نامحدودی که برای طراحی و متریال گوناگون برای ساخت ایجاد می‌‌کند، آن را به شاهکاری کم‌‌نظیر تبدیل نموده است. تلفیقی از هنر و مهندسی، ظاهری زیبا به ساختمان داده و با امکان ایجاد درب نفر رو و پنجره، انتخابی بی‌‌رقیب می‌‌سازد. یک درب زیبا و کاربردی که می‌‌تواند مستقیم به اتاق کار شما در پارکینگ باز شود.

چرا باید از درب صنعتی سکشنال استفاده کنم؟

برای چه فضاهایی مناسب است؟

هر جایی که سرعت بازشوی بالا، امنیت، استحکام و راحتی را یکجا بخواهیم، از درب صنعتی سکشنال استفاده می‌‌نماییم. این دربها مناسب فضاهای صنعتی، پارکینگ ساختمان‌‌های مسکونی، سوله‌‌های صنعتی، انبارها، ایستگاه‌‌های آتش نشانی، آشیانه‌‌ی هواپیما، بنادر و … هستند. طراحی این دربها به‌‌ گونه‌‌ای است که قابلیت تطبیق با نماهای مختلف ساختمانی دارد. استفاده‌‌ی حداکثری از فضا، آنرا برای کارخانجات، آزمایشگاه‌‌ها، سالنهای تولید و انبارها بسیار مناسب نموده است. شاید پارکینگ منزلتان، کارگاه شخصی‌‌تان نیز باشد. بر این اساس، این نوع درب، برای ورودی آن بسیار مناسب خواهد بود.

ویژگیهای درب صنعتی سکشنال

تا اینجا دریافتیم درب صنعتی سکشنال انتخابی عالی برای محیطهای صنعتی و غیرصنعتی است. برای تصمیم‌‌گیری بهتر شما جهت سفارش این درب، به طور خلاصه ویژگیهای آن را لیست می‌‌کنیم.

  • پوشش دهی به کمک لاستیک، برای پوشاندن فاصله‌‌ی آخرین پنل درب تا کف زمین
  • امکان باز شدن درب نفر رو بر روی لنگه‌‌ی اصلی یا ریلی
  • امکان تقسیم‌‌بندی سالنهای بزرگ به بخش‌‌های کوچکتر
  • مناسب برای جلوگیری از اتلاف انرژی در محیط صنعتی
  • سرعت باز شدن درب، بین ۱ تا ۳ ثانیه در هنگام بازشو
  • نصب لاستیک‌‌هایی بین پنل‌‌ها جهت عایق‌‌بندی
  • استفاده‌‌ی حداکثری از فضای کف و دیواره‌‌ها
  • دمای کارکرد دربها بین منفی ۳۰ و مثبت ۱۰۰
  • لاستیک درزگیر جهت عایق‌‌بندی گرد و غبار  
  • مقاومت بالا در مقابل وزش باد و ضربه
  • قابل اتصال به سیستم‌‌های کنترلی
  • قابلیت ساخت با مواد مختلف
  • داری سیستم خلاص کن
  • کارکرد با ترددد نامحدود
  • عایق حرارتی و صوتی
  • سیستم پشتیبان برق
  • قابلیت نصب پنجره
  • ضد آب و ضد زنگ
  • استهلاک اندک
  • کم صدا

برای دریافت مشاوره و استفاه از تجربه‌‌ی بیست ساله‌‌ی «گروه صنعتی آکام»، با ما تماس بگیرید. 

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟

برای امتیاز به مطلب روی ستاره ها بزنید

میانگین رضایت کاربران / ۵. تعداد رای ها

اولین نفری باشید که به این مطلب امتیاز می دهید

اگر مطالب ما برای شما مفید بوده است ...

مطالب ما در اینستاگرام را هم دنبال کنید

از اینکه این مطلب نظر شما را جلب نکرده است، پوزش می‌طلبیم.

فرصت دهید مطلب را بهتر خواهیم کرد.

جهت ارتقا این مطلب پیشنهاد خود را در بخش نظرات ارسال کنید.

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
شبکه های اجتماعی
akam
نکات مدیریتی
پر بازدیدترین مقالات
مقالات اخیر
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x