درب ریلی پارکینگی، راه حل ورودی‌‌های عریض 

()

درب ریلی پارکینگی، راه حل ورودی‌‌های عریض

وزن بالای لنگه‌‌های درب پارکینگ، تاب خوردن دربها هنگام باز و بسته شدن، برخورد درب با اشیای موجود در پارکینگ و اتومبیلها، همه می‌‌توانند دلایلی برای انتخاب و نصب درب ریلی پارکینگی باشند. دربهای ریلی در طی دهه‌‌های گذشته کاربرد بسیاری داشته‌‌اند. اما اتوماتیک شدن این دربها به کمک تکنولوژی جکهای دربهای ریلی، تحولی بزرگ در سیستم ورودی با دهانه‌‌های عریض ایجاد نموده است. کاربرد این دربها در فضاهایی علاوه بر پارکینگها هر روز بیشتر می‌‌شود. اگر به انتخاب یک درب ریلی اتوماتیک می‌‌اندیشید مقاله‌‌ی زیر به شما کمک خواهد کرد.

مزیت‌‌های درب ریلی

چرا از سیستم ریلی برای دربهای پارکینگی استفاده می‌‌کنیم؟

سیستم‌‌های ریلی برای باز و بسته شدن دربها، ویژگیها و امکانات بسیاری را در اختیار ما می‌‌گذارند. این دربها به موازات دیواره‌‌ها نصب شده و با حرکت به جلو و عقب، باز و بسته می‌‌شوند. بنابراین مهم‌‌ترین ویژگی دربهای ریلی، عدم اشغال فضای ورودی است. با درب ریلی پارکینگی، می‌‌توان بدون اشغال فضای داخلی یا خارجی ساختمان، درب را باز و بسته نمود و این به معنی استفاده‌‌ی حداکثری از فضای پارکینگ است. علاوه بر این، به دلیل باز نشدن لنگه‌‌های درب در پیاده رو یا به سمت داخل پارکینگ، احتمال برخورد با عابران پیاده، اتومبیلها و اشیای داخل پارکینگ به صفر می‌‌رسد.  

دلایلی برای تبدیل درب لولایی به درب ریلی 

باز نگه داشتن دربهای پارکینگی لولایی، در ساعات طولانی روز بسیار دشوار است و مزاحمت‌‌هایی را برای عابران ایجاد می‌‌کند. علاوه بر آن، فضای اشغال شده‌‌ با لنگه‌‌های درب قابل چشم پوشی نیست. برای دربهایی با وزن بالا یا ابعاد بزرگ، مدل لولایی پیشنهاد نمی‌‌شود. سیستم لولایی قابلیت تحمل وزنهای بالا و ابعاد بزرگ را ندارد. بنابراین درب ریلی بسیار مناسب دهانه‌‌های عریض می‌‌باشند. در مورد دهانه‌‌های بسیار عریض، از درب ریلی چند تکه و تلسکوپی استفاده می‌‌‌‌کنیم. تلسکوپی نمودن درب ریلی به مدیریت باز شدن درب با اندازه‌‌ی دهانه‌‌های دلخواه کمک می‌‌کند.

درب ریلی پارکینگی برای چه فضاهایی مناسب است؟

شرایط زندگی شهری و تراکم جمعیتی، مدیریت و جای دهی حداکثری اتومبیلها در پارکینگها را دشوار نموده و ارزش هر مترمربع فضا را صد چندان می‌‌نماید. درب ریلی بهترین گزینه برای سیستم ورودی فضاهایی با دهانه‌‌ی عریض مانند پارکینگها، بیمارستانها، کارخانه‌‌ها، فروشگاه‌‌ها و منازل مسکونی است. این نوع درب، معمولاً در ورودی‌‌های اصلی نصب می‌‌شود. اما گاهی برای تقسیم‌‌بندی مناطق داخل یک محوطه‌‌ی بزرگ مانند کارخانه‌‌ها، پارکینگهای عمومی ‌‌و شهرکهای مسکونی نیز استفاده می‌‌شود. برخی از این دربها به صورت تلسکوپی طراحی شده و لنگه‌‌های مختلف درب روی هم قرار می‌‌گیرند.

 

 

 

اتوماسیون درب ریلی پارکینگی

انواع درب ریلی پارکینگی

درب ریلی پارکینگی را می‌‌توان به صورت تک لنگه، دو لنگه و چند لنگه طراحی کرد. این دربها سیستمی ‌‌مشابه دربهای کشویی، اما با قدرت و دوام بسیار بیشتر دارند. دربهای چند لنگه به صورت تلسکوپی روی یکدیگر جمع می‌‌شوند. اپراتور این دربها برای سرعتهای مختلف قابل تنظیم می‌‌باشد. سرعت باز و بسته شدن را می‌‌توانید متناسب کاربری محیط و تعداد تردد روزانه تنظیم نمایید.

سیستم عملکرد درب ریلی پارکینگی چگونه است؟

درب ریلی به خودی خود اتوماتیک نیست. در صورتی که آن را با جکهای ویژه تجهیز کنیم تبدیل به درب اتوماتیک می‌‌شود. لنگه‌‌های درب به کمک قرقره روی یک ریل حرکت می‌‌کنند. این قرقره را اپراتور جک اتوماتیک حرکت می‌‌دهد. سیستم این اپراتورها ممکن است هیدرولیک یا الکترومکانیک باشد. نوع اپراتور را با توجه به وزن و ابعاد درب، دفعات تردد روزانه و شرایط آب و هوایی محل انتخاب می‌‌کنند. در مدلهای هیدرولیک، استهلاک پایین و طول عمر بالا بوده و معمولاً در سرما و گرما به خوبی کار می‌‌کند. مدلهای الکترومکانیکی برای پارکینگهایی که تردد کمتری دارند مناسب است. جکهای الکترومکانیکی، قیمت پایین‌‌تری داشته و هزینه‌‌های نگهداری کمتری دارند. اما در تعداد تردد محدودیت‌‌‌‌هایی برای این جکها وجود دارد. بنابراین جک ریلی الکترومکانیک برای ورودی های کم رفت و آمد مانند ساختمانهای مسکونی و اداری که تعداد اتومبیل مشخصی دارند پیشنهاد می‌‌شود.

 چه ویژگی‌‌هایی درب ریلی را از سایر دربها متمایز می‌‌کند؟

ویژگی‌‌های خاص درب ریلی آن را برای نصب و کاربری در فضاهای مختلف داخل و خارج ساختمان مفید و مناسب نموده است. سیستم‌‌های ریلی اتوماتیک در فضاهای داخلی علاوه بر ایجاد ایمنی بالا، قابلیت زیباسازی محیط شما را دارند. طراحی این دربها بسیار انعطاف‌‌پذیر بوده و با تهیه‌‌ی آنها می‌‌توانید از مزایای زیر بهره‌‌مند گردید.

  • سرعت بالای باز و بسته شدن بدون خطر برخورد با مانع
  • حرکت نرم و کم صدا
  • ابعاد متنوع
  • اتوماتیک و هوشمند
  • تنوع جنس و رنگ

 

 

نکات قابل توجه در سفارش جک و درب ریلی

برای تصمیم‌‌گیری جهت سفارش جکهای درب ریلی به چه مواردی توجه کنم؟

برای سفارش جک مناسب درب ریلی پارکینگی، حتماً مواردی را با کارشناس فروش در میان بگذارید. عرض دهانه‌‌ی ورودی، ارتفاع دهانه‌‌ی ورودی، طول درب، وزن درب و میزان تردد روزانه. اطلاعات صحیح در این موارد می‌‌تواند به بهترین پیشنهاد برای شما منجر شود. شرایط آب و هوایی نیز در نوع پیشنهاد سیستم اتوماسیون اهمیت دارد. این موضوع به دلیل تفاوت کارکرد سیستم هیدرولیک و الکترومکانیک مورد توجه واقع می‌‌شود. این دربها عموماً وزن بالایی دارند. بنابراین سیستم ریلی آنها ممکن است با مسیری فلزی طراحی شود. در صورت سبک بودن دربها، ممکن است صرفاً از غلتکها و چرخها استفاده گردد.

ویژگی‌‌های جکهای درب ریلی اتوماتیک:

مزیتهای جکهای ریلی امروزی، همانطور که پیش از این توضیح داده شد، آنها را به انتخابهایی بی‌‌رقیب تبدیل نموده است. ویژگی‌‌های زیر قطعاً دلایل مهمی ‌‌برای انتخاب این جکها می‌‌باشد.  

  • دارای کلاچ‌‌های هیدرولیکی و کلاچ‌‌های مکانیکی
  • امکان تنظیم قدرت و سرعت
  • قابلیت تنظیم تک سرعته و دو سرعته
  • سیستم حسگر مانع و توقف و حرکت معکوس هنگام برخورد با مانع
  • امکان تجهیز به باتری و پشتیبان برق
  • دارای سیستم خلاص کن دستی برای زمانهای قطعی برق
  • قابلیت برنامه ریزی برای ساعتها یا دفعات تردد
  • تردد نامحدود
  • امکان وصل شدن به سیستم‌‌های امنیتی جانبی

آیا درب ریلی برای ساختمان من مناسب است؟

درب ریلی کاربردهای بسیاری دارد. دربهای ریلی بزرگ و پر صدا را از یاد ببرید و از دربهای ریلی نرم و روان و کم صدا لذت ببرید. دربهای ریلی پارکینگی امروزی از مواد مختلفی ساخته می‌‌شوند. تقریباً از تمام موادی که دربهای معمولی تهیه می‌‌شوند، امکان ساخت درب ریلی وجود دارد. متناسب نمای ساختمان خود درب مناسبی را سفارش دهید. دربهایی از جنس فولاد، انواع ورقهای فلزی، آلومینیومی، استنلس استیل، پانلهای پلی‌‌یورتان، چوب، شیشه و… . دربهای ریلی اتوماتیک در فرمهای بسیار زیبا و مدرن قابل تهیه هستند. این دربها در هر شکل و اندازه‌‌ای که تمایل داشته باشید قابل سفارش است. علاوه بر اینها، ریموت کنترل سیستم جک ریلی اتوماتیک، به جز نسخه‌‌ی فیزیکی، قابل انتقال به تلفن همراه نیز هست. بنابراین نگران فراموش کردن ریموت کنترل و یا خرابی آن نباشید. «گروه صنعتی آکام» ارائه دهنده‌‌ی جکهای درب ریلی با تجربه‌‌ی فراوان در زمینه تولید سیستم‌‌های اتوماتیک این جکها، مفتخر است بهترین پییشنهادات را با توجه به موقعیت ساختمانتان در اختیار شما بگذارد. با ما تماس بگیرید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟

برای امتیاز به مطلب روی ستاره ها بزنید

میانگین رضایت کاربران / ۵. تعداد رای ها

اولین نفری باشید که به این مطلب امتیاز می دهید

اگر مطالب ما برای شما مفید بوده است ...

مطالب ما در اینستاگرام را هم دنبال کنید

از اینکه این مطلب نظر شما را جلب نکرده است، پوزش می‌طلبیم.

فرصت دهید مطلب را بهتر خواهیم کرد.

جهت ارتقا این مطلب پیشنهاد خود را در بخش نظرات ارسال کنید.

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
شبکه های اجتماعی
akam
نکات مدیریتی
پر بازدیدترین مقالات
مقالات اخیر
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x