نحوه ست کردن ریموت با درب پارکینگ 

()

ریموت وسیله ای است که ما می‌توانیم با استفاده از آن فرمان به مرکز کنترل ابلاغ کنیم، که در نتیجه این فرمان که به صورت سیگنال های مایکروویو به رسیور می‌رسد، درب را باز و بسته کنیم. بدین صورت که پس از دریافت فرمان توسط رسیور، رمزگشایی صورت گرفته و آن را به مرکز کنترل ابلاغ می کند و عملیات متناسب با فرمان انجام می‌شود. گروه صنعتی آکام دُر برای آشنایی بیشتر شما با نحوه ست کردن ریموت با درب پارکینگ این مطلب را گردآوری کرده است، پس با ما همراه باشید.

برای این که ریموت و رسیور بتوانند با یکدیگر ارتباط برقرار کنند لازم است که فرکانس هر دو آن ها یکسان باشد. پرکاربردترین فرکانس های ریموت کنترل ها عبارتند از ۴۳۳ MHz, 315MHz, 868 MHz. . ریموت ها را می توان از نظر نوع معرفی آن ها به رسیور به سه دسته تقسیم کنیم که شامل ریموت های کد فیکس، ریموت های کد لرنینگ و ریموت های هاپینگ می‌شود.

در شرایطی که ریموت درب پارکینگ شما خراب شود یا بخواهید یک ریموت دیگری هم داشته باشید، لازم است که یک ریموت بلوتوثی مشابه تهیه کنید و آن را کددهی کنید تا مانند ریموت اصلی برایتان کار کند.

به دلیل تنوع زیاد جک های پارکینگی و کرکره های برقی، هر کدام ریموت مخصوص به خود را دارند که برخی ممکن است نحوه ست کردن ریموت با درب پارکینگ متفاوت تری داشته باشند و آموزشی که ما در این مقاله تعبیه کرده ایم، مختص به روش مچ کردن ریموت های غیر فابریک می‌باشد که می تواند برای بسیاری از ریموت های بلوتوثی کارآمد باشد.

نحوه ست کردن ریموت با درب پارکینگ
ست کردن ریموت با درب پارکینگ روشی است که ما می‌توانیم با استفاده از آن فرمان به مرکز کنترل ابلاغ کنیم

چگونه تشخیص دهیم که ریموت غیر فابریک روی سیستم ماست می شود یا خیر؟

جک های پارکینگی عموما از ریموت های فابریک خود استفاده می‌کنند و امکان ست کردن ریموت با درب پارکینگ غیر فابریک برای آنها وجود ندارد. در چنین شرایطی، نصاب ها روی مدار کنترل این درب ها یک رسیور نصب می‌کنند تا شما بتوانید ریموت های غیر فابریک را نیز روی رسیور ست کنید. دو راه برای این وجود دارد که متوجه شوید که آیا ریموت غیر فابریک روی کرکره برقی یا جک پارکینگی شما هم ست می شود یا خیر.

  • راه اول این است که به ظاهر ریموت های قبلی نگاه کرده و ببینید که آیا دارای چهار دکمه است یا خیر. با توجه به ظاهر این ریومت ها می‌توان فهمید که آیا ریموت غیر فابریک هم روی سیستم شما ست می‌شود یا خیر.
  • دومین راه این است که جعبه مدار کنترل را باز کنید سپس اگر روی برد یک قطعه مستطیل یا مربعی شکل نصب شده بود این همان رسیور است که روی مدار کنترل شما نصب شده است. در این صورت این امکان برای شما وجود دارد که ریموت های غیر فابریک را روی آن ست کنید.

نحوه ست کردن ریموت با درب پارکینگ برای جک و کرکره برقی

اولین لازمه برای این که بتوانید یک ریموت غیر اصلی را روی سیستم درب باز کن خود ست کنید این است که فرکانسی که ریموت اصلی روی آن فعال است را متوجه شوید. فرکانس بیشتر ریموت هایی که امروزه مورد استفاده قرار می‌گیرند ۴۳۳ MHz است اما برای فهمیدن فرکانس دقیق باید از یک دستگاه فرکانس یاب استفاده کنید. برای انجام این کار ریموت اصلی را روی محل مخصوصی که در فرکانس یاب مشخص شده است قرار دهید و سپس یکی از دکمه های آن را فشار دهید تا فرکانس ریموت روی صفحه دستگاه فرکانس یاب نشان داده شود.

در صورتی که امکان دسترسی به فرکانس یاب وجود ندارد، می توانید ریموت کنترل را باز کرده و با خواندن عدد کریستال ریموت فرکانسی که روی آن کار می کند را متوجه شوید. حال که متوجه فرکانس ریموت خود شده اید، یک ریموت بلوتوثی با همان طول موج تهیه کنید و سپس فرآیند ست کردن ریموت با درب پارکینگ بلوتوثی را روی آن انجام  دهید.

نحوه ست کردن ریموت با درب پارکینگ برای جک و کرکره برقی
نحوه ست کردن ریموت با درب پارکینگ برای جک و کرکره برقی

آماده سازی ریموت بلوتوثی

به آماده کردن ریموت بلوتوثی برای مراحل بعدی اصطلاحاً خام کردن گفته می‌شود. معمولاً فرآیند خام کردن ریموت های بلوتوثی به این صورت است که باید دکمه های A و B یا دکمه های قفل و باز کردن را همزمان فشار دهید و نگه دارید تا زمانی که چراغ بالای ریموت چشمک زن بشود.

سپس در حالی که هنوز دکمه B (باز کردن) را نگه داشته اید دکمه A (دکمه قفل) را رها کرده و سپس سه بار پشت سر هم دکمه A را فشار دهید تا دوباره چراغ بالای ریموت چشمک بزند، به همین سادگی ریموت بلوتوثی شما خام شده است. نشانه خام شدن ریموت این است که دیگر با فشردن دکمه های آن چراغ ریموت روشن نمی‌شود.

مرحله تعریف و کددهی ریموت

پس از اینکه عملیات خام کردن ریموت غیر فابریک را انجام دادید باید ریموت اصلی و غیر اصلی را رو به روی هم قرار دهید، سپس دکمه های مشابه آن ها را فشار می دهیم و پنج الی ده ثانیه نگه می داریم تا ریموت ها با یکدیگر مچ شوند. برای مثال دکمه های B هر دو ریموت را در حالی که رو به روی هم هستند همزمان فشار می دهیم تا چراغ روی ریموت چند بار آهسته و چند بار سریع چشمک بزند. این کار را برای همه دکمه ها انجام دهید تا همگی با هم ست شوند.

به این موضوع توجه داتشه باشید که در بعضی از ریموت ها آنتن گیرنده در پشت ریموت تعبیه شده است بنابراین اگر ریموت ها را در مقابل همدیگر گرفتید و دکمه ها را فشار دادید و واکنشی مشاهده نکردید باید پشت ریموت ها را به همدیگر بچسبانید و سپس دکمه های مشابه را دو به دو همزمان فشار دهید تا فرآیند کددهی تکمیل شود.

بازگرداندن کد پاک شده از ریموت

برخی اوقات ممکن است که به صورت اتفاقی خام شود، در این شرایط لازم است از روشی استفاده کنید تا کد اولیه ریموت اصلی را باز گردانید. برای انجام این کار یک دکمه اصلی مثل A یا B و یک دکمه فرعی مانند C یا D را همزمان نگه دارید تا کد دکمه ها بازگردانی شود، به همین راحتی!

ست کردن ریموت با درب پارکینگ کد لرنینگ

برای ست کردن این مدل از ریموت ها باید از خود ریسیور استفاده کنید. معمولاً روی رسیور یک دکمه learn یا code وجود دارد که در کنار آن یک چراغ چشمک زن هم تعبیه شده است و به خوبی آن را مشخص می‌کند. برای ست کردن ریموت با درب پارکینگ باید دکمه learn رسیور را فشار دهید تا چراغ چشمک زن شود و رسیور در وضعیت شناسایی قرار گیرد. سپس، یکی از دکمه های ریموت را هم فشار داده تا چراغ روی ریموت هم چشمک زن شود و کد آن در حافظه رسیور ذخیره شود.

برای ست کردن ریموت با درب پارکینگ هاپینگ هم لازم است از خود رسیور استفاده کنید، چرا که در روش هاپینگ ارتباط بین رسیور و ریموت بر اساس یک کد ارتباطی برقرار می‌شود اما این کد برخلاف ریموت های کد لرنینگ ثابت نمی‌باشد و همین مسئله باعث شده است که امنیت ریموت های هاپینگ بالا باشد، چرا که امکان کپی برداری سریع از آن ها وجود ندارد.

ست کردن ریموت با درب پارکینگ کد لرنینگ
ست کردن ریموت با درب پارکینگ کد لرنینگ

پاک کردن ریموت درب پارکینگ

برای انجام این امر و پاک کردن یک ریموت از حافظه سیستم باید به سراغ رسیور بروید. دکمه learn روی رسیور را فشار دهید و به مدت ۱۰ ثانیه نگه دارید. اکنون تمام ریموت هایی که روی این رسیور ست شده بودند از حافظه آن پاک شده اند و می توانید ریموت های جدید را بر روی آن ست کنید.

در صورت وجود سوالات بیشتر درباره محصولات دیگر، می‌توانید با تیم کارشناسی آکام دُر با شماره های ۰۹۱۲۹۶۷۷۹۵۰ و ۰۹۱۲۴۰۲۷۵۷۰ در ارتباط باشید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟

برای امتیاز به مطلب روی ستاره ها بزنید

میانگین رضایت کاربران / ۵. تعداد رای ها

اولین نفری باشید که به این مطلب امتیاز می دهید

اگر مطالب ما برای شما مفید بوده است ...

مطالب ما در اینستاگرام را هم دنبال کنید

از اینکه این مطلب نظر شما را جلب نکرده است، پوزش می‌طلبیم.

فرصت دهید مطلب را بهتر خواهیم کرد.

جهت ارتقا این مطلب پیشنهاد خود را در بخش نظرات ارسال کنید.

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
شبکه های اجتماعی
برای ست کردن ریموت با درب پارکینگ باید دکمه learn رسیور را فشار دهید
نکات مدیریتی
پر بازدیدترین مقالات
مقالات اخیر
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x