طراحی دکوراسیون فضای داخلی ادارات به چه صورت است؟ 

()

طراحی دکوراسیون فضای داخلی اداره و فضای کاری از آن جهت اهمیت دارد که محل کار شما، به نوعی خانه دوم شما محسوب می‌شود. به همین دلیل طراحی زیبا و جذاب می‌تواند روحیه و نشاط شما را افزایش دهد. شما باید همانطور که به طراحی دکوراسیون خانه خود اهمیت می‌دهید، طراحی دکوراسیون محیط کار خود را نیز در نظر داشته باشید تا در نتیجه آن حین کار احساس راحتی و آرامش بیشتری داشته باشید. هرچند که فراموش نکنید، طراحی دکوراسیون داخلی محیط کار باید علاوه بر احساس آرامش و راحتی، دارای استاندارد های لازمه برای یک محیط کار نیز باشد. این طراحی دکوراسیون باید با توجه به موضوع کار شما صورت بگیرد تا بهترین نتیجه را از آن دریافت کنید.

گروه صنعتی آکام دُر برای آشنایی بیشتری شما با طراحی دکوراسیون داخلی ادارات آن این مطلب را گردآوری کرده است، پس با ما همراه باشید.

طراحی دکوراسیون فضای داخلی اداره و فضای کاری
طراحی دکوراسیون فضای داخلی اداره و فضای کاری

مراحل طراحی دکوراسیون فضای داخلی اداری

گام اول

در گام اول در طراحی دکوراسیون اداری باید به بررسی امکانات، فضای موجود، نیاز ها و خواسته های خود بپردازید تا بتوانید طراحی جذاب و کارآمدی را در محیط کاری خود پیدا سازی کنید. حال که به نیاز های خود توجه کرده اید، باید به ارائه پیشنهاد راه حل های ممکن و کارآمد با هدف خلق فضایی با معیار های زیبا بپردازید.

گام دوم

در این مرحله، شما باید خواسته ها و نیاز های خود را ترسیم کنید و با نقشه های دو بعدی، جا نمایی بهینه فضاها و سیرکولاسیون (لکه گذاری) را بهتر را نمایش دهید.

گام سوم

در گام سوم یا نهایی باید به عملی کردن نقشه های ترسیم شده بپردازیم. برای انجام اینکار باید با استفاده از تیم اجرایی متخصص، مجرب و متعهد برای تشابه حداکثری پروژه با نقشه های سه بعدی استفاده کنید.

رنگ و نورپردازی دکوراسیون اداری

یکی از مهمترین عوامل تاثیر گذار در طراحی دکوراسیون فضای داخلی اداری رنگ ها می‌باشند. اینکه در دیوار شیشه ای، مبلمان و لوازم کاربردی و تزیینی مورد استفاده خود چه ساختار و هماهنگی وجود داشته باشد از اهمیت بالایی برخوردار است. با توجه به اهمیت رنگ در طراحی دکوراسیون اداری از رنگ های مناسب و شاد تری استفاده کنید، چرا که تاثیر مثبت تری در روحیه کارکنان خواهند داشت.

همچنین نورپردازی و استفاده بهینه از نور طبیعی خورشید یکی از عواملی است که باید حتمی در طراحی خود مد نظر داشته باشید. همانطور که می دانید چنانچه نور کافی در محیط وجود نداشته باشد خستگی و خواب آلودگی کارکنان را به همراه خواهد داشت که تاثیر منفی در فضای شما خواهد داشت.

رنگ بندی درست در طراحی دکوراسیون فضای داخلی اداری

همانطور که کمی توضیح دادیم، در دکوراسیون اداری باید از رنگ هایی استفاده شود که معمولا اقبال عمومی با آنها همراه می‌باشد و موجب نارضایتی عمومی نباشد. برای طراحی دکوراسیون اداری باید از رنگ بندی درستی استفاده شود به شکلی که رنگ ها مرتبط با فعالیت اداری در آن اداره باشند و بتوانند در القا حس رسمی و اداری بودن به شما کمک نمایند، هرچند که بالا رفتن حس اعتماد به نفس کارکنان را نباید در این میان فراموش کرد.

رنگ بندی درست در طراحی دکوراسیون فضای داخلی اداری
رنگ بندی درست در طراحی دکوراسیون فضای داخلی اداری

متریال در طراحی دکوراسیون اداری

انتخاب متریال مناسب یکی از مهم ترین اصول در طراحی دکوراسیون فضای داخلی به شمار می‌آید و از تاثیر بالایی در زیبایی فضای شما برخودار خواهد بود. هرچند که این اصل بیشتر به سلیقه شما و همینطور به نوع کار و خدماتی که ارائه می دهید بستگی دارد. بر فرض مثال شما می توانید در طراحی دکوراسیون اداری از متریال چوب و یا فلزات استفاده کنید یا از میز های چوبی استفاده کنید تا حال و هوای کلاسیک به فضای شما بدهند. دکوراسیون چوبی یکی از محبوب ترین و پر طرفدار ترین طراحی های اداری تا به امروز به شمار می‌آید.

شیوه طراحی دکوراسیون داخلی ادارات دولتی و ادارات خصوصی

طراحی دکوراسیون فضای داخلی اداری یک سری اصول و قوائد مشخصی دارد که همه طراحان و در هر شرایطی باید از آنها پیروی کنند. هرچند که باید به این نکته توجه داتشه باشید که میان طراحی دکوراسیون داخلی ادارات دولتی و ادارات خصوصی اندکی تفاوت وجود دارد. برای مثال، برای طراحی اتاق مدیریت یک اداره دولتی بیشتر باید به طیف ارباب رجوعان و مشتریان و سلایق آنها توجه داشت، این در صورتی است که در طراحی اتاق مدیریت یک اداره شخصی نظر و سلیقه شخص مدیر مورد توجه قرار می‌گیرد.

شیوه طراحی دکوراسیون داخلی ادارات دولتی و ادارات خصوصی
شیوه طراحی دکوراسیون داخلی ادارات دولتی و ادارات خصوصی

کلام آخر…

از قدیم الایام، طراحی دکوراسیون فضای داخلی اداری، یکی از مهم‌ترین موضوعاتی است که ذهنیت مخاطبانِ سازمان‌ها، ادارات و شرکت‌ها را به خود درگیر کرده است. مهم ترین نکاتی که باید در طراحی داخلی چنین ساختمان‌هایی در نظر داشته باشید، علاوه بر زیبایی فضا، این می‌باشد که آیا دفتر یا اداره مورد نظر، به خوبی از پس نیاز کارکنان و مراجعان برآمده و اصل کارایی در آن رعایت شده است یا خیر.

در صورت وجود سوالات بیشتر درباره محصولات دیگر، می‌توانید با تیم کارشناسی آکام دُر با شماره های ۰۹۱۲۹۶۷۷۹۵۰ و ۰۹۱۲۴۰۲۷۵۷۰ در ارتباط باشید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟

برای امتیاز به مطلب روی ستاره ها بزنید

میانگین رضایت کاربران / ۵. تعداد رای ها

اولین نفری باشید که به این مطلب امتیاز می دهید

اگر مطالب ما برای شما مفید بوده است ...

مطالب ما در اینستاگرام را هم دنبال کنید

از اینکه این مطلب نظر شما را جلب نکرده است، پوزش می‌طلبیم.

فرصت دهید مطلب را بهتر خواهیم کرد.

جهت ارتقا این مطلب پیشنهاد خود را در بخش نظرات ارسال کنید.

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
شبکه های اجتماعی
میان طراحی دکوراسیون داخلی ادارات دولتی و ادارات خصوصی اندکی تفاوت وجود دارد.
نکات مدیریتی
پر بازدیدترین مقالات
مقالات اخیر
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x