قطعات مورد نیاز برای نصب کرکره برقی 

()

با گذر زمان، مزایای کرکره اتوماتیک باعث شده تا از این محصولات در طیف وسیعی از مکان ها استفاده شود. در این بین هرکسی از کرکره برقی مختص به نیازهای خود استفاده می کند. دلیل این امر، تنوع بالای محصولات کرکره برقی می‌باشد که هر کدام با کاربردهای خاص خود باعث استفاده روز افزون از کرکره برقی اتوماتیک می‌شوند. گروه صنعتی آکام دُر برای آشنایی بیشتری شما با قطعات مورد نیاز برای نصب کرکره های برقی این مطلب را گردآوری کرده است، پس با ما همراه باشید.

پس از خرید یک کرکره برقی مناسب نیاز های خود، نوبت به نصب کرکره برقی اتوماتیک خواهد رسید. نصب کرکره برقی به اندازه خرید گزینه مناسب اهمیت دارد. همین مسئله سبب شده که ما به شما پیشنهاد کنیم تا برای نصب کرکره برقی اتوماتیک خود از نصاب کرکره برقی افراد خبره بهره ببرید.

برای راه اندازی و نصب هر مدلی از کرکره های برقی اتوماتیک به ابزار و قطعاتی نیاز دارید که در ادامه این مطلب، تمامی ابزار و تجهیزات را بصورت لیست وار برای شما شرح داده ایم. به این موضوع توجه داشته باشید که قبل از خرید کرکره برقی جهت اندازه گیری و انتخاب کرکره برقی مناسب حتما باید با نصاب کرکره برقی تماس بگیرید.

قطعات مورد نیاز برای نصب کرکره برقی
قطعات مورد نیاز برای نصب کرکره برقی

ابزارآلات مورد نیاز برای نصب کرکره برقی اتوماتیک

  • دستگاه جوش (۲۰۰ آمپر) ترانس یا اینورتر
  • دستگاه برشکاری (فرز) آهنبری و سنگبری
  • دریل قوی و مناسب بهمراه انواع مته ها جهت سوراخکاری آهن ، دیوار و چوب
  • دریل تخریب گر ( هیلتی – بتون کن) بهمراه انواع مته ها
  • فنر سیم کشی
  • متر و خط کش
  • تراز
  • کابل و سیم به متراژ مورد نیاز
  • پلیت یا همان ورق آهنی به ارتفاع ۱۰ سانتی متر و به طول مورد نیاز و میله گرد جهت شاخک زدن

شما علاوه بر ابزار بالا حتما به موارد زیر هم نیاز خواهید داشت.

  • آچار فرانسه
  • انواع آچار تخت
  • انبر قفلی
  • گیره
  • گونیا
  • فازمتر
  • سیم چین
  • انبردست
  • شاقول
  • آچار آلن
  • نردبان
  • پیچ و رول پلاک در شماره های مختلف
  • ریسمان مخصوص کار به اصطلاح نخ و ریسمان
  • انواع پیچ های خودکار آهن و چوب (پیچ MDF)
  • دستگاه پرچ کن و میخ پرچ ۴ به ۱۰ به تعداد مورد نیاز
  • پیچ گوشتی های دوسو و چهارسو در اندازه های مختلف
  • شلنگ مخصوص کار شلنگ تراز به طول بیشتر از ۵ متر
  • چکش و قلم
  • مداد ، خودکار و ماژیک
  • جعبه کمک های اولیه

حالا شما می‌توانید با کمک این ابزارآلات بالا مراحل نصب کرکره اتوماتیک را شروع کنید. پیش از اینکه وارد نصب این محصولات شویم باید با یک سری قطعات مورد استفاده در نصب کرکره برقی اتوماتیک بیشتر آشنا شویم.

نصب کرکره برقی به اندازه خرید گزینه مناسب اهمیت دارد
نصب کرکره برقی به اندازه خرید گزینه مناسب اهمیت دارد.

معرفی قطعات کرکره برقی اتوماتیک برای نصب آن

در این بخش شما را با تمامی قطعات مورد نیاز یک کرکره برقی آشنا خواهیم کرد. همانطور که می دانید کرکره برقی از دو بخش اصلی تیغه و موتور تشکیل شده است اما جدا از این بخش ها برای نصب کرکره برقی به قطعات دیگری هم نیاز هست که در زیر برای شما شرح داده ایم.

تیغه کرکره برقی

تیغه کرکره برقی در انواع مختلفی بسته به مدل کرکره به تولید رسیده و در بازار عرضه می‌شود. در این میان می‌توانیم به تیغه فولادی، تیغه آلومینیومی، تیغه پلی کربنات و… اشاره داشته باشیم که بعضی از این  تیغه ها می توانند پانچ دار و یا در رنگ های متنوع باشند.

موتور کرکره برقی

در بازار ایران، دو مدل موتور کرکره برقی محبوبیت زیادی دارند. موتور توبولار و موتور ساید، موتور با به چرخش در آوردن شفت باعث حرکت رول تیغه ها به سمت بالا و پایین می‌شود و امکان باز و بسته شدن درب را به وجود میاورد. موتورهای ساید در بیرون از شفت مستقر می‌شوند و دارای انواع  ۱۵۰،  ۳۰۰ Kg ، ۵۰۰  Kg، ۶۰۰  Kg، ۸۰۰ Kg و… می‌باشند.

عددهای ذکر شده نشان از توان موتور در بالا و پایین کشیده تیغه کرکره برقی است و شما باید حتمی بسته به وزن درب خود یک موتور مناسب را انتخاب کنید. موتورهای توبلار برخلاف ساید در داخل شفت قرار می گیرند و در مدل های Nm60، Nm100،Nm  ۱۲۰ ،Nm  ۱۴۰ و… در بازار عرضه می‌شوند.

به این نکته نیز توجه داشته باشید که کلیه موتورهای موجود در بازار نیازی به روغن کاری و نظافت نداشته و همچنین کلیه موتورهای کرکره برقی موجود در بازار قابل اتصال به UPS  منبع برق بدون وقفه، برای برق اضطراری هستند.

هرچند که موتور های کرکره برقی نیازی به روغن کاری ندارد اما لازم است که برای افزایش کارایی و طول عمر کرکره برقی هر ۶ ماه یکبار با شروع فصل زمستان و تابستان این موتور ها را روغن کاری کنید.

همچنین این نکته را در هنگام خرید به خاطر داتشه باشید که  درموتورهای ساید برای استفاده در مواقع قطع برق شبکه شهری یک زنجیر بالابر و پایین بر، بطور فابریک تعبیه شده است و امکان باز و بسته کردن آنها به صورت دستی وجود دارد. موتورهای توبلار نیز از این مسئله متمایز نبوده و برای این منظور بصورت فابریک یک آچار خلاص کن در آنها تعبیه شده است.

شفت (لوله- محور)

رول تیغه کرکره برقی بر روی شفت یا همان لوله قرار می گیرد که با چرخش شفت به کمک توان موتور، رول کرکره بالا و پایین کشیده می‌شود. معمولا دو نوع شفت در انواع مختلف کرکره  بکار می رود. این شفت ها از نظر قطر لوله با هم اختلاف دارند به شکلی که شفت ۸ سانتی برای موتور توبولار و شفت ۱۱ سانتی برای موتور ساید می‌باشد. همچنین این شفت ها می توانند به شکل دایره ای یا هشت ضلعی باشند.

UPS

 UPS در نصب کرکره برقی دستگاهی است که با استفاده از دو باطری داخلی، در زمان قعطی برق، برق موتورکرکره برقی را تامین می‌کند. نصب UPS اختیاری بوده و دلیل آن وجود ابزاری برای بالا و پایین بردن کرکره برقی به صورت دستی در مواقع قطعی برق می‌باشد.

صفحه پلیت کرکره برقی

صفحه پلیت یک قطعه ای فلزی می‌باشد که هدف آن نگه داشتن شفت هنگام نصب کرکره برقی اتوماتیک است و بالای دو طرف چپ و راست کرکره نصب می‌شود.

نصب کرکره برقی
نصب کرکره برقی

یاتاقان

یاتاقان در طرف مقابل محل قرارگیری موتور و بر روی صفحه پلیت نصب می‌شود. وظیفه این قطعه آسان تر کردن چرخش شفت می‌باشد.

اندی کپ

اتصال شفت به یاتاقان بر عهده این قطعه می‌باشد و به همین دلیل بین این دو قرار می‌گیرد.

ریسور

هدف از این دستگاه ارتباط بین ریموت و کرکره برقی می‌باشد. در اصل می‌توان گفت ریسور برق و فرمان موتور را تامین میکند. این قطعه  معمولا بر روی دیوار و داخل محل نصب کرکره برقی اتوماتیک، مستقر می‌شود تا قابل دسترسی از بیرون برای آن وجود نداشته باشد.

ریموت کرکره برقی

ریموت وسیله ای است که می توان با استفاده از آن از فاصله چندین متری به موتور کرکره برقی فرمان داد. ریموت در لیست سفارش مشتری قرار نگرفته و جزو متعلقات رسیور محسوب می شودٰ، به شکلی که در هر پک رسیور دو ریموت فابریک تعبیه می‌شود.

ریل کرکره برقی

ریل، پروفیلی U شکل است که بصورت عمودی در دو طرف چپ و راست دهنه کرکره برقی نصب می شود. سپس رول تیغه ها در داخل آنها بالا و پایین می‌رود و عملیات باز و بسته شدن درب را ممکن می‌سازد. برای جلوگیری از ایجاد سروصدا به هنگام باز و بسته شدن درب، لبه های ریل با مویی یا پلاستیک پوشیده شده است. ریل ها کرکره برقی با دو جنس فولاد و آلومینیوم، متناسب با نوع کار آنها تولید می‌شوند. به این نکته توجه داشته باشید که بهتر است به هنگام نصب کرکره برقی اتوماتیک از ریل های فولادی استفاده شود زیرا از استحکام و دوام بالاتری نسبت به ریل های آلومینیومی برخوردار می‌باشند.

مویی

مویی، نواری افشان است که داخل ریل تعبیه شده و اصطکاک تیغه ها را به حداقل می‌رساند.

کپس

کپس قطعه ای از جنس پلاستیک است و در انتهای دو طرف تیغه ها قرار می‌گیرد. وظیفه کپس نگهداری و هدایت تیغه ها در داخل ریل ها می‌باشد، به عبارتی کپس از بهم خوردن تراز بعد از نصب کرکره برقی اتوماتیک جلوگیری می‌کند.

قوطی ۴۰ در ۴۰

این قوطی آهنی که زیر ریل کرکره برقی به زیر ساخت متصل می‌شود، به ریل های کرکره برقی اتوماتیک مقاومت دوچندانی می‌دهد.

جاقفلی

هدف استفاده از این قطعه، محافظت هرچه بیشتر کرکره استفاده می‌باشد. با استفاده از این قطعه مانند کرکره های آهنی قدیمی می‌توان از پایین به کرکره برقی قفل زد.

در صورت وجود سوالات بیشتر درباره محصولات دیگر، می‌توانید با تیم کارشناسی آکام دُر با شماره های ۰۹۱۲۹۶۷۷۹۵۰ و ۰۹۱۲۴۰۲۷۵۷۰ در ارتباط باشید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟

برای امتیاز به مطلب روی ستاره ها بزنید

میانگین رضایت کاربران / ۵. تعداد رای ها

اولین نفری باشید که به این مطلب امتیاز می دهید

اگر مطالب ما برای شما مفید بوده است ...

مطالب ما در اینستاگرام را هم دنبال کنید

از اینکه این مطلب نظر شما را جلب نکرده است، پوزش می‌طلبیم.

فرصت دهید مطلب را بهتر خواهیم کرد.

جهت ارتقا این مطلب پیشنهاد خود را در بخش نظرات ارسال کنید.

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
شبکه های اجتماعی
به هنگام نصب کرکره برقی اتوماتیک از ریل های فولادی استفاده میشود
نکات مدیریتی
پر بازدیدترین مقالات
مقالات اخیر
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x