دیوارپوش شیشه ای 

()

دیوارپوش شیشه ای جزو مدرن ترین روش های استفاده از شیشه در صنعت ساختمان می باشند. شیشه از گذشته تا به حال عنصری مهم در معماری بوده و کاربرد های متنوعی داشته است.  با گذشت زمان، استفاده از این عنصر به مرور در معماری افزایش یافته و دیوارپوش های شیشه ای نیز به همین شکل تولید شدند. یکی از اهداف این محصولات، قابلیت اجرای آنها در فضاهای مختلف می‌باشد و تنوع بالای آنها سبب شده که امروزه طرفداران زیادی در صنعت ساختمان سازی پیدا کند.

دیوارپوش های شیشه ای علاوه بر جلوه ی بصری زیبایی که دارند از مقاومت بالایی نیز برخوردار بوده همچنین قابلیت ضدخش و ضد زنگ بودن را به شما ارائه می‌دهد. گروه صنعتی آکام دُر برای آشنایی بیشتر شما با دیوارپوش های شیشه ای، ویژگی ها و انواع آن این مطلب را گردآوری کرده است، پس با ما همراه باشید.

دیوارپوش شیشه ای
دیوارپوش شیشه ای جزو مدرن ترین روش های استفاده از شیشه در صنعت ساختمان می باشند

کاربرد دیوارپوش شیشه ای

طراحی دیوارهای داخلی یکی از عناصر مهم در دکوراسیون محسوب می شود و استفاده از این دیوارپوش های شیشه ای میتواند حال و هوای مدرنی در محیط شما ایجاد کند. همچنین این دیوارپوش های شیشه ای در طرح ها و رنگ های مختلفی اجرا می‌شوند که تنوع بالای آنها را سبب می‌شود، در نتیجه می‌توان از دیوارپوش های شیشه ای در محیط خانه و محل کار و بسیاری از فضاهای دیگر استفاده کرد.

شیشه های رنگی که در ساخت دیوارپوش ها مورد استفاده قرار می‌گیرند از سه نوع شیشه کریستال، سوپرکلییر و فلوت ساخته می‌شوند. شیشه های کریستال از کیفیت بالایی برخودار می‌باشند اما به دلیل قیمت بسیار بالا از فروش کمتری برخودارند. شیشه سوپر کلییر کیفیت کمتری نسبت به مدل کریستال داشته اما به دلیل تولید داخل از قیمت مطلوب تری برخودار می‌باشند.

شیشه های فلوت کیفیت پایینی دارند و در مغز شیشه رنگ سبزی دیده می‌شود و به همین دلیل مناسب شیشه های رنگی روشن نمی‌باشند. همچنین به هنگام شکسته شدن به قطعات درشت و برنده تبدیل می‌شود که ایمنی سازه را کاهش می‌دهند. از جمله محیط هایی که می‌توان از این نوع دیوار پوش استفاده کرد می‌توان به فضاهایی همچون آشپزخانه، ادارات، کلینیک های پزشکی، مهدهای کودک، سرویس های بهداشتی و حمام ها اشاره داشت.

با اینکه دیوارپوش های شیشه ای رنگی بسیار باکیفیت بوده و زیبایی خاصی را در محیط ایجاد می‌کنند اما خش دار بودن جزئی از خاصیت رنگ می باشد، به همین دلیل برای برطرف کردن این مشکل با لمینت کردن شیشه ها، یک لایه ی محافظ روی رنگ ایجاد می‌شود که خاصیت ضدخش بودن را بر روی آن ایجاد می‌کند. هرچند که شیشه های رنگی به دلیل تنوع بالای رنگی که دارند برای طیف وسیعی از مکان ها مناسب می‌باشند و به همین دلیل از آنجاییکه اکثر سازمان ها و شرکت ها از یک رنگ سازمانی خاصی برخوردار می‌باشند از این مدل دیوار پوش ها متناسب با رنگ تجاری خود استفاده می‌کنند.

مزایای دیوارپوش شیشه ای

  • تنوع در رنگ بندی
  • شستشوی راحت
  • مقاوم در برابر خط و خش
  • مقاوم در برابر حرارت
  • وزن کمی دارد
  • نصب راحت و آسان
  • نور را به خوبی منعکس می کنند
  • عایق خوبی در برابر صوت است
  • امکان طرح دار کردن دیوار پوش های شیشه ای وجود دارد
  • در برابر رطوبت مقاوم هستند
  • نیاز به تعمیر و نگهداری ندارند

انواع دیوارپوش شیشه ای

دیوارپوش شیشه ای چاپی: یکی از ویژگی های اصلی دیوارپوش های شیشه که باعث محبوبیت آنها شده است، این است که این امکان را دارند که با هر طرحی که مد نظر کارفرما می‌باشد چاپ شوند و امکان سفارشی سازی بالایی به این محصولات می‌دهد. با چاپ تصاویر سه بعدی روی دیوارپوش ها ی از جنس شیشه می توان یک نمای سه بعدی در دکوراسیون ایجاد کرد که باعث می‌شود فضایی خاص و مدرن خلق شود.

دیوارپوش شیشه ای رنگی سکوریت: دیوارپوش های شیشه ای که لازم است از مقاومت بالایی برخودار باشند از جنس شیشه سکوریت طراحی می‌شوند. این شیشه ها از آنجایی که دیوارپوش ها یک تکه و بزرگی را تشکیل می‌دهند باید استحکام خوبی داشته باشند تا به راحتی شکسته نشوند. همچنین شیشه سکوریت در صورت شکسته شدن به قطعات ریز و غیر برنده ای تبدیل می‌شود که آسیبی به کسی وارد نمی‌کند. این مدل از شیشه ها جهت افزایش مقاومت درون کوره قرار داده می‌شوند و با گرفته شدن آب شیشه مقاومت شیشه افزایش می‌یابد.

دیوارپوش شیشه ای رنگی لمینت: در برخی موارد هنگام نصب دیوارپوش برای بالابردن مقاومت و ایمنی بیشتر از شیشه های لمینت استفاده می‌شود که حتی از شیشه سکوریت نیز مقاومت بیشتری دارند. دو لایه از شیشه سکوریت توسط یک لایه pvb به هم چسبیده اند تا اگر شکسته شود ذرات آن از هم جدا نشوند و به همین دلیل خطرآفرین نخواهند بود.

شیشه دیوارپوش مات: دیوارپوش های مات خود به دو دسته ی ساتینا و سندبلاست تقسیم می‌شوند که بسیار به هم شباهت دارند و تفاوت آن ها در امکان طرح دار شدن شیشه های سندبلاست می‌باشد.

انواع دیوارپوش شیشه ای
انواع دیوارپوش شیشه ای

نصب دیوارپوش شیشه ای

همانطور که گفتیم نصب و استفاده از دیوارپوش های شیشه ای ایده‌ی نو و مدرن می‌باشد که برای پوشاندن دیوارها در منازل، ادارات، سرویس های بهداشتی و … مورد استفاده قرار می‌گیرد. استفاده از دیوارپوش شیشه ای به خصوص از مدل رنگی آنها، فضا را از یکنواختی در آورده و جذابیت خاصی به آن می‌بخشد. به هنگام نصب دیوارپوش باید یک سری نکات را رعایت کرد که آنها را برای شما شرح داده ایم:

  • در نصب دیوارپوش حتما باید از تراز لیزری استفاده شود
  • برای چسباندن شیشه از چسب های سیلیکون و پلی اورتان استفاده می شود
  • هنگام نصب دیوارپوش ها باید از زیرسازی اصولی و تمیز استفاده شود
  • از شیشه های سکوریت و لمینت جهت دیوارپوش استفاده شود
  • نصب دیوارپوش شیشه ای به صورت مترمربع محاسبه می شود

قیمت دیوارپوش شیشه ای

قیمت این محصولات به مراتب از سرامیک بالاتر می‌باشد، اما با توجه به ویژگی های بیشتری که نسبت به سرامیک ارائه می‌کنند، این رقم منطقی می‌باشد. در این بخش برخی از پارامتر هایی که در تعیین قیمت این محصولات دخیل می‌باشند را بررسی می‌کنیم.

دیوارپوش شیشه ای
دیوارپوش شیشه ای – مزایا و کاربردهای آن

رنگ شیشه های درخواستی شما در دیوارپوش ها می تواند در تعیین قیمت موثر باشد به خصوص اگر این رنگ ها نقره ای، طلایی و مسی باشد. همچنین عواملی همچون جنس شیشه، ضخامت شیشه و ابعاد آن همگی در تعیین قیمت نهایی این محصول تاثیر گذار هستند. هزینه حمل و تعداد سوراخکاری روی شیشه و همچنین ایرانی یا خارجی بودن جنس شیشه نیز در قیمت گذاری موثر می‌باشند. در صورت وجود سوالات بیشتر درباره محصولات دیگر نظری درب های اتوماتیک شیشه ای، کرکره های اتوماتیک برقی، می‌توانید با تیم کارشناسی آکام دُر با شماره های ۰۹۱۲۹۶۷۷۹۵۰ و ۰۹۱۲۴۰۲۷۵۷۰ در ارتباط باشید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟

برای امتیاز به مطلب روی ستاره ها بزنید

میانگین رضایت کاربران / ۵. تعداد رای ها

اولین نفری باشید که به این مطلب امتیاز می دهید

اگر مطالب ما برای شما مفید بوده است ...

مطالب ما در اینستاگرام را هم دنبال کنید

از اینکه این مطلب نظر شما را جلب نکرده است، پوزش می‌طلبیم.

فرصت دهید مطلب را بهتر خواهیم کرد.

جهت ارتقا این مطلب پیشنهاد خود را در بخش نظرات ارسال کنید.

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
شبکه های اجتماعی
نصب و استفاده از دیوارپوش های شیشه ای ایده‌ی نو و مدرن می‌باشد
نکات مدیریتی
پر بازدیدترین مقالات
مقالات اخیر
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x