درب اتوماتیک زاویه ای 

()

امروزه درب اتوماتیک زاویه ای یکی از کاربردی ترین و رایج ترین انواع درب به شمار می‌آید که با توجه به ویژگی های آنها امری دور از ذهن نمی‌باشد. این نوع درب به صورت اتوماتیک و با استفاده از حسگرهای حرکتی، عملیات باز و بسته شدن را انجام می‌دهند. گروه صنعتی آکام دُر در طی این مطلب قصد دارد شما را با یکی از انواع درب های اتوماتیک به نام درب اتوماتیک شیشه ای مثلثی یا زاویه ای آشنا کند، پس با ما همراه باشید.

درب اتوماتیک زاویه ای
درب اتوماتیک زاویه ای

انواع درب اتوماتیک

پیش از اینکه به توصیف درب اتوماتیک زاویه ای بپردازیم باید با انواع این درب ها و دسته بندی های مختلف آنها بیشتر آشنا شویم.

درب اتوماتیک شیشه ای:

این مدل از درب های اتوماتیک شیشه ای، با استفاده از یک اپراتور فرایند باز و بسته کردن لت ها را انجام می‌دهند. همچنین در ساختار این محصولات آکام، یک ست فریم و شیشه نیز وجود دارد که هدف جداسازی فضاهای مورد نظر را ایفا می‌کند. این مدل از درب ها، علاوه بر زیبایی ظاهری، در مصرف انرژی نیز صرفه جویی می‌کنند، به همین دلیل بسیار مناسب برای اماکن پرتردد به شمار می‌آیند.

درب اتوماتیک پارکینگی:

این نوع از درب های اتوماتیک برای تردد خودروها و وسائل نقلیه طراحی شده اند. درب های اتوماتیک پارکینگی با استفاده از ریموت و بدون دخالت دست، باز و بسته می‌شوند که باعث راحتی مراجعه کنندگان می‌شود. عموما از این درب ها در فضاهایی استفاده می‌شود که امکان حرکت دادن دربهای سنگین پارکینگی وجود ندارد.

کرکره برقی:

این مدل از کرکره ها جایگزین کرکره های دستی و قدیمی شده اند که امری دور از ذهن نمی‌باشد. کرکره های برقی بر اساس تیغه و موتوری که در ساخت آنها استفاده می‌شود، در دسته بندی های مختلفی، طبقه بندی می‌شوند. به صورت کلی می‌توان گفت که از کرکره هایی با جنس تیغه گالوانیزه، در پارکینگ اماکن مسکونی استفاده می‌شود و از کرکره هایی که جنس تیغه آن ها از پلی کربنات باشد، در محیط هایی بهره برده می‌شود که به مقاومت و استحکام بیشتری نیاز است.

مزایای درب اتوماتیک زاویه ای چیست؟

  • کار کردن با آنها آسان بوده، چرا که از طریق سنسورها و ریموت کنترل، باز و بسته می‌شوند.
  • درب اتوماتیک زاویه ای در صورتی که به صورت صحیح نصب شوند، باعث افزایش امنیت سازه شما می‌شوند.
  • درب های اتوماتیک شیشه ای زاویه ای یا مثلثی دارای مدل ها و انواع گوناگونی هستند که شما می توانید بر حسب نیاز و با توجه به ویژگی های مکانتان، اقدام به خریداری درب اتوماتیک مناسب خود کنید.
  • این درب ها عایق گرما و سرما به شمار می‌آیند و از هدر رفت انرژی گرمایشی و سرمایشی جلوگیری می‌کنند.
  • فرآیند نصب درب اتوماتیک زاویه ای سریع و آسانی می‌باشد.

معایب درب اتوماتیک زاویه ای چیست؟

درب اتوماتیک زاویه ای یا همان مثلثی مانند تجهیزات دیگر، با وجود مزایایی که دارد، از معایبی نیز برخوردار می‌باشد. هرچند که این معایب باعث کاهش کاربردهای این محصولات نمی‌شود چرا که در مقایسه با مزیت هایی که دارند این معایب، اهمیت چندانی ندارد.

  • هزینه بالای نصب و نگهداری: نصب درب اتوماتیک زاویه ای امری تخصصی بوده و برای انجام آن باید از متخصصین گروه صنعتی آکام استفاده کرد که هزینه خود را دارد. همچنین به خاطر داشته باشید که در صورت خرابی یا ایراد در هریک از قطعات آن، باید از یک تعمیرکار کمک بگیرید. مشکل اصلی تهیه قطعات درب اتوماتیک شیشه ای است که از هزینه های بالایی برخوردار می‌باشند.
  • قیمت بالا: درب اتوماتیک شیشه ای زاویه ای در مقایسه با سایر درب ها، از قیمت بالایی برخوردار است. هرچند که این تفاوت قیمت دلیلی داشته و آن چیزی جز کارایی های فراوان این مدل از درب های اتوماتیک نمی‌باشد. به این مسئله توجه داشته باشید که شما با یک بار هزینه، می توانید تا سالیان متمادی از این محصول استفاده کنید و استحکام و مقاومت بالای این مدل از درب ها برخوردار باشید.

اجزا و قطعات تشکیل دهنده درب اتوماتیک زاویه ای یا مثلثی

  • موتور: وظیفه این بخش از درب اتوماتیک، به حرکت درآوردن آن و باز و بسته کردن آن به صورت راست گرد و چپ گرد است.
  • کنترل باکس: این بخش از این محصولات سیستم الکترونیکی هوشمندی است که وظیفه آن، کنترل و فرمان موتور می‌باشد. برد این درب ها درون کنترل باکس قرار می‌گیرد و کنترل باکس نیز در محلی قرار می‌گیرد که امکان نفوذ آب به آن وجود نداشته باشد.
  • ریل: این قطعه در درب های اتوماتیک شیشه ای زاویه ای، به حرکت روان و بی سر و صدای این محصولات کمک می‌کند.
  • هنگرها: هنگر ها بر روی ریل قرار می‌گیرند که دارای دو غلتک می‌باشند. این غلتک ها به لت و تسمه ها متصل می‌باشند و بدین شکل با حرکت کردن هنگرها، لت ها نیز حرکت می‌کنند.
  • سنسور: محل قرارگیری سنسور در بالای درب اتوماتیک شیشه ای زاویه ای می‌باشد. این بخش به تردد افراد حساس می‌باشد و به هنگام ورود و خروج افراد، درب را به صورت اتوماتیک برای آن ها باز و بسته می‌کند.
اجزا و قطعات تشکیل دهنده درب اتوماتیک زاویه ای یا مثلثی
اجزا و قطعات تشکیل دهنده درب اتوماتیک زاویه ای یا مثلثی

ویژگی های درب اتوماتیک مثلثی چیست؟

  • برای اماکن و محیط های باکنج و زاویه دار مناسب است
  • مجهز به مقطع ریل قابل تعویض می باشد
  • قابلیت اتصال به سیستم های کنترل تردد و مدیریت ساختمان را دارد
  • از ورود ریزگردها به داخل محیط جلوگیری می کند و آلودگی صوتی را تا حداکثر میزان، کاهش می دهد
  • در زمان قطع اتصال الکتریکی می تواند از باتری های مخصوص خود استفاده کند
  • دارای قفل سریعی بوده و مشکلی با تردد زیاد ندارد

قیمت درب اتوماتیک شیشه ای زاویه ای

قیمت این محصولات به پارامتر های مختلفی بستگی دارد. درب های اتوماتیک شیشه ای زاویه ای در طرح ها و مدل های متفاوتی به بازار عرضه می‌شوند که هر کدام به خودی خود دارای ویژگی های منحصر به فرد می‌باشند که بسته به نیاز های شما باید بهترین گزینه را انتخاب کنید. همچنین مواردی همچون نوع موتور، جنس تیغه، ابعاد درب اتوماتیک، برند و… نیز در قیمت نهایی درب اتوماتیک شیشه ای زاویه ای تاثیر گذارند و به همین دلیل نمی توان قیمت واحد و نهایی را برای این محصولات در نظر گرفت.

به همین دلیل ما به شما توصیه می‌کنیم تا به هنگام خرید، حتمی به محیط مورد نظر خود، توجه داشته باشید و دربی را خریداری کنید که برای فضای شما بیشترین کاربرد را داشته باشد.

نتیجه گیری

درب های اتوماتیک شیشه ای نمونه مدرن درب های ساده و قدیمی به شمار می‌آیند که به صورت روز افزون جایگزین درب های قدیمی می‌شوند. درب اتوماتیک زاویه ای نیز با توجه به کاربردها و مزایای زیادی که به محیط مشتریان ارائه می‌کنند، از استقبال عموم افراد برخوردار شده اند. این مدل از درب ها همانند انواع درب های اتوماتیک از مزایای پایه مشترکی برخوردار می‌باشند و علاوه بر آن کاربرد های خاصی نیز به شما ارائه می‌کنند.

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟

برای امتیاز به مطلب روی ستاره ها بزنید

میانگین رضایت کاربران / ۵. تعداد رای ها

اولین نفری باشید که به این مطلب امتیاز می دهید

اگر مطالب ما برای شما مفید بوده است ...

مطالب ما در اینستاگرام را هم دنبال کنید

از اینکه این مطلب نظر شما را جلب نکرده است، پوزش می‌طلبیم.

فرصت دهید مطلب را بهتر خواهیم کرد.

جهت ارتقا این مطلب پیشنهاد خود را در بخش نظرات ارسال کنید.

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
شبکه های اجتماعی
درب اتوماتیک زاویه ای
نکات مدیریتی
پر بازدیدترین مقالات
مقالات اخیر
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x