موتور توبولار در کرکره برقی 

()

موتور توبولار یکی از انواع موتورهای پرکاربرد در ساخت کرکره برقی، سایبان و پرده برقی به شمار می‌آید. این دسته از موتورها برای کرکره های سبک وزن و با ابعاد متوسط و کوچک استفاده می‌شوند. گروه صنعتی آکام دُر برای آشنایی بیشتری شما با انواع، مزایا و معایب موتور های توبولار کرکره برقی این مطلب را گردآوری کرده است، پس با ما همراه باشید.

معرفی موتور توبولار در کرکره برقی

وقتی صحبت موتورهای الکتریکی برای باز و بست کردن انواع کرکره های برقی باز می‌شود، دست مشتریان در این زمینه بسیار باز می‌باشد. یکی از پرکاربرد ترین و رایج ترین انواع این مدل ها، موتور توبولار کرکره برقی می‌باشد که عموما برای مکان های کم تردد و با درب هایی با ابعاد عرض و طولی کوچک مورد استفاده قرار می‌گیرند.

در ابن موتورها از سنسورهای حرارتی بهره برده شده است که در نتیجه آن در پی ترددهای مداوم، این سنسورها داغ شده و موتور خاموش می‌شود. این خاموشی تا زمانی ادامه می‌یابد که سنسور ها به دمای مطلوب رسیده و موتور به صورت کامل خنک شود. بدین شکل تا زمانی معین، امکان استارت زدن و استفاده مجدد از این موتورها وجود نخواهد داشت. هرچند که این از معایب این محصولات نبوده و نحوه طراحی آنها همین می‌باشد، چرا که موتور توبولار کرکره برقی برای ساختمان هایی طراحی شده اند که تردد زیادی نداشته و ورودی های آن ها بزرگ نمی‌باشد.

محل قرار گیری موتور توبولار عموما درون یک لوله آهنی در بخش بالایی کرکره می‌باشد و به هنگام جمع شدن کرکره، رول کرکره به دور این لوله پیچیده می‌شود. به همین دلیل پیشنهاد می‌شود که برای محافظت بیشتر از موتور در برابر عواملی همچون بارش باران و رطوبت زیاد از کاورهای مخصوص استفاده کنید. با انجام این کار شما به صورت کامل میکروسوئیچ، موتور و خلاص کن آن را پوشانده و طول عمر موتور توبولار کرکره برقی خود را افزایش می‌دهید.

موتور توبولار
موتور توبولار

انواع موتور توبولار در کرکره برقی

این دسته از موتور ها با توجه به نوع ساختار و کاربری که ارائه می‌کنند، در دو گروه دسته بندی می شود. ما در این بخش این گروه ها را برای شما آورده ایم.

توبولار سنگین یا صنعتی

موتور توبولار کرکره برقی سنگین از قدرت بالایی برخوردار بوده و این قابلیت را دارد که کرکره هایی با وزن ۱۴۰ تا ۳۰۰ کیلوگرم را پشتیبانی کند. همین امر سبب شده که این موتورها مناسب درب های کرکره ای با ابعاد بیشتر و نسبتا عریض تر باشند.

توبولار سبک

قدرت موتور توبولار سبک کمتر از مدل صنعتی آن بوده و حمل وزنی در محدوده ۳۰ تا ۱۴۰ کیلوگرم را دارا می‌باشد. به همین دلیل بیشتر برای نصب در کرکره هایی هایی با تیغه های کوچک تر و کم وزن مناسب می‌باشند.

مزایای استفاده از موتور توبلار چیست؟

استفاده از موتور توبولار در کرکره برقی شما، می‌تواند مزایای متعددی را برای شما به ارمغان بیاورد. در ادامه این مطلب این مزیت ها را برای آشناییت بیشتر شما با این محصول گردآوری کرده ایم.

  1. اشغال فضای کمتر نسبت به موتورهای ساید به دلیل قرار گرفتن موتور درون لوله آهنی کرکره
  2. صرفه اقتصادی و قیمت کمتر آنها در مقایسه با محصولات مشابه
  3. ظاهری زیبا برای محیط هایی که زیبایی اهمیت بالایی دارد
  4. مناسب برای فضاهای کوچک
  5. کم صدا بودن این موتورها به هنگام باز و بست شدن کرکره
  6. قابلیت استفاده در زمان قطع شدن برق به کمک قطع کن دستی

معایب استفاده از موتور توبولار چیست؟

همه محصولات در کنار مزیت هایی که به شما ارائه می‌کنند، معایبی نیز دارند. در ادامه معایبی که در موتور های توبولار کرکره برقی وجود دارد را برای شما لیست کرده ایم.

  1. وجود محدودیت در وزن کرکره هایی که با این موتورها کار می‌کنند
  2. دسترسی سخت به موتور در زمان تعمیر و رفع ایرادات فنی (این امر به دلیل قرار گرفتن موتور درون لوله آهنی می‌باشد که برای انجام تعمیرات باید تمام کرکره را باز نمود)
  3. فاقد سیستم پاراشوت و ضد سقوط (در صورت بروز ایرادات فنی این امکان وجود دارد که کرکره شما سقوط کند)
  4. قطع کن دستی (UPS) در تمامی مدل های این موتور ها وجود ندارد

مکانیزم عملکرد در موتور توبلار کرکره برقی چگونه می‌باشد؟

همانطور که پیشتر به ان اشاره کردیم، موتور توبلار درون یک لوله آهنی نصب می‌شود و به هنگام باز یا بسته نمودن کرکره، با ارسال فرمان مورد نظر از طریق ریموت، موتور اقدام به باز کردن یا پیچیدن لول کرکره به دور لوله آهنی می‌کند. این دسته از موتورها را موتورهای خوش ساخت نیز می‌نامند، چرا که مدارات به کار رفته در ساخت موتور توبولار کرکره برقی کاملا مهندسی شده و اصولی می‌باشد.

باز و بسته شدن کرکره توسط این موتور ها کاملا کم صدا بوده که دلیل آن وجود درایورهای الکتریکی با ترمز نرم و مدارات اصولی می‌باشد. این سرعت یکنواخت عملکرد موتور توبولار کرکره برقی و توقف ملایم نیز از قابلیت های کاربردی این محصولات به شمار می‌آید، چرا که م‌یتوان از آنها برای عبور افراد کم توان جسمی و کودکان استفاده کرد.

نحوه عملکرد موتور توبلار کرکره برقی به هنگام قطعی برق چگونه است؟

اگر در شرایطی قرار گرفتید که ساختمان دچار قطع برق شد، می‌توانید برای باز و بسته کردن کرکره برقی مجهز به موتور توبلار از مرحل زیر پیروی کنید:

  1. در مرحله اول دستگیره خلاص کن را بچرخانید تا بتوانید کرکره را به صورت دستی باز یا بسته کنید.
  2. در مرحله دوم از UPS کمک بگیرید. این سیستم این امکان را به شما می‌دهد تا ۳۰ مرتبه امکان باز و بسته کردن پشت سرهم کرکره را تا زمان وصل مجدد برق داشته باشید.

به این نکته توجه داشته باشید که ساختار کرکره برقی به گونه ای طراحی شده که در مقابل فشار به سمت مخالف مقاومت می‌کند. به همین دلیل نمی‌توان با هل دادن یا کشیدن کرکره به صورت دستی آن را جا به جا کرد و فقطا این امکان وجود دارد که از دو راهی که برای شما توضیح دادیم استفاده کنید.

نحوه عملکرد موتور توبلار کرکره برقی
نحوه عملکرد موتور توبلار کرکره برقی

مکان های مناسب برای استفاده از موتور توبولار کدام اند؟

ساختار و نحوه عملکرد موتور توبولار کرکره برقی به گونه ای است که آن را به گزینه ای مناسب برای ساختمان های مسکونی، اداری و تجاری با رفت و آمد کم تبدیل می‌کند. فرقی نمی‌کند که سازه شما چه می‌باشد، فروشگاه یا یک ساختمان مسکونی، در صورتی که رفت و آمد شما کم باشد شما می‌توانید از این محصول برای کرکره برقی سازه خود استفاده کنید. همچنین همانطور که اشاره داشتیم، باید از این مدل موتورها در کرکره های سبک وزن و با ابعاد کوچک استفاده کنید تا بهترین کاربرد و ماندگاری را برای شما داشته باشند.

پکیج موتور توبلار باید شامل چه مواردی باشد؟

اگر قصد خرید موتور توبلار برای کرکره برقی سازه خود دارید، این امر ضروری است که از پکیج این محصولات اطلاع داشته باشید. یک پکیج کامل توبولار از مواردی همچون موتور، تاج و آداپتور، آچار تنظیم میکروسوئیچ، آچار خلاص کن، خار و بست ها و در نهایت پایه ستاره ای خورشیدی یا کتابی تشکیل شده است.

در صورت وجود سوالات بیشتر درباره محصولات دیگر شما می‌توانید با تیم کارشناسی آکام دُر با شماره های ۰۹۱۲۹۶۷۷۹۵۰ و ۰۹۱۲۴۰۲۷۵۷۰ در ارتباط باشید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟

برای امتیاز به مطلب روی ستاره ها بزنید

میانگین رضایت کاربران / ۵. تعداد رای ها

اولین نفری باشید که به این مطلب امتیاز می دهید

اگر مطالب ما برای شما مفید بوده است ...

مطالب ما در اینستاگرام را هم دنبال کنید

از اینکه این مطلب نظر شما را جلب نکرده است، پوزش می‌طلبیم.

فرصت دهید مطلب را بهتر خواهیم کرد.

جهت ارتقا این مطلب پیشنهاد خود را در بخش نظرات ارسال کنید.

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
شبکه های اجتماعی
موتور توبولار در کرکره برقی
نکات مدیریتی
پر بازدیدترین مقالات
مقالات اخیر
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x