درب شیشه ای راه پله 

()

دنیای ایمنی و مقررات آن با افزایش جمعیت و افزایش ساختمان های بلندتر روز به روز پیشرفته تر و پراهمیت تر می‌شود، به همین دلیل است که در قوانین ساختمان سازی موردی وضع شد که استفاده از درب شیشه ای راه پله را یک الزام به شمار می‌آورد. این مدل از درب های شیشه ای برای ایجاد حریم و جلوگیری از پخش شدن آتش سوزی و ورود هرگونه دود و غبار آتش به سایر بخش های ساختمان مورد استفاده قرار می‌گیرند. گروه صنعتی آکام دُر برای آشنایی بیشتری شما با درب های شیشه ای راه پله، ویژگی ها و قیمت آن این مطلب را گردآوری کرده است، پس با ما همراه باشید.

درب شیشه ای راه پله
درب شیشه ای راه پله

درب های شیشه ای که برای ورودی راه پله ها طراحی و تولید می‌شوند از جنس شیشه سکوریت می‌باشند تا امنیت و مقاومت لازمه برای این شیشه ها را تضمین کنند. این محصولات در انواع رنگ ها و طرح ها مورد نظر به تولید می‌رسند و امکان سفارش شخصی سازی شده نیز وجود دارد. درب شیشه ای راه پله در کنار زیبایی، امنیت را نیز برای شما به ارمغان می‌آورد.

این محصولات به عنوان شیشه دودبند نصب می‌شوند، این مسئله سبب شده که شاهد افزایش انعطاف پذیری در فضاسازی راه پله در دنیای معماری و ساختمان سازی باشیم. همچنین این امکان نیز به شما داده می‌شود تا فضای راه پله را از طریق درب شیشه سکوریت دودبند جدا کنید تا استفاده های مختلفی از جمله فضا سازی های متنوع در بنای خود انجام دهید. از ویژگی های پراهمیت دیگر این محصولات جلوگیری از منتشر شدن سر و صدای اضافی در راه پله و جلوگیری از آلودگی صوتی در کل ساختمان می‌باشد و با این کار فضایی آرامش بخش در محیط شما ایجاد می‌شود.

شیشه سکوریت راه پله

همانطور که پیش تر به آن اشاره کردیم استفاده از شیشه سکوریت سبب می‌شود که درب شیشه ای راه پله از مقاومت و استحکام بالایی برخوردار باشد. این شیشه ها می‌توانند وزن و فشار زیادی را تحمل کنند و همچنین دارای سطحی صاف و شفاف می‌باشند که زیبایی خاصی به راه پله ساختمان شما می‌افزایند. ضخامت شیشه های به کار رفته در این درب ها متنوع بوده و هم چنین این امکان وجود دارد که بسته به طراحی و رنگ بندی سطوح داخلی ساختمان از درب های شیشه ای سکوریت رنگی برای فضای راه پله خودتان استفاده کنید.

این محصولات در دو مدل فریم دار و فریم لس به تولید می‌رسند که برای افزایش زیبایی ظاهری سازه می‌توانید از انواع فریش لس آنها استفاده کنید. همچنین باتوجه به فضای شما این امکان وجود دارد که از شیشه های منحنی یا ساده در ساخت انها استفاده شود، هرچند که باید به خاطر داشته باشید که در صورت استفاده از مدل منحنی باید جنس شیشه آنها حتمی از نوع سکوریت باشد. شیشه سکوریتی که در درب های راه پله ای استفاده می‌شود، عموما ضخامتی ۸ الی ۱۰ میلی متر دارند و نیاز است برای بالاتر بودن کیفیت و مقاومت این محصولات از یراق آلات درجه یک استفاده شود.

ویژگی های درب شیشه ای راه پله

بی‌شک بتوان گفت مهمترین عامل استفاده از این محصولات افزایش ایمنی و بالا رفتن کیفیت سازه در حال ساخت شما می‌باشد. درب های شیشه ای راه پله از خطر شکستن‌هایی که شیشه‌های خام با آن روبرو هستند در امان می‌‌باشند، این مسئله به خودی خود به ایمنی و استحکام سازه شما می‌افزاید.

باید این نکته را به شما خاطر نشان کنیم که در هنگام سفارش یا خرید این محصولات لازم است که دقت بسیار بالایی به خرج دهید، و مطمئن شوید که کالا هرگونه خش و خط مبرا می‌باشد، همچنین به خاطر داشته باشید که شیشه هایی که به شیشه سکوریت تبدیل می‌شوند، دیگر قابلیت تغییر ضاهری ندارند و باید تمام نکات را در سفارش خود ذکر کرده باشید. در هنگام نصب از افراد باتجربه و خبره استفاده کنید تا درب های شیشه ای شما با دقت کامل نصب‌ شود و حتمی از بهترین یراق‌آلات موجود در بازار برای نصب آنها استفاده کنید تا بهترین نتیجه را از محصول خود داشته باشید.

از ویژگی های پراهمیت دیگر این محصولات سازگاری آنها با انواع محیط‌ها می‌باشد که سبب شده معماران از آنها استفاده گسترده ای ببرند. همچنین درب شیشه ای راه ‌پله ویژگی دکوراتیو داشته و این امکان را ایجاد می‌کند که در هر نوع سازه ای چه خانه سنتی و چه مدرن جایی برای خود داشته باشد. ساختار این محصولات تکه‌ای بوده و این امکان را ایجاد می‌کند که بعد از آسیب دیدن بخشی از آنها، بتوانید هر تکه به صورت جداگانه تعویض کنید.

ساختمان این محصول به این دلیل که از جنس شیشه می‌باشد، به شما اجازه می‌دهد تا قابلیت نورپردازی را در سازه خود داشته باشید و همچنین بتوانید در طول روز از نوع طبیعی به خوبی استفاده برده و تا در هزینه های روشنایی نیز صرفه جویی شود.

ویژگی های درب شیشه ای راه پله
ویژگی های درب شیشه ای راه پله

ضرورت استفاده از شیشه سکوریت

راه ‌پله‌ها به دلیل ارتباط با بیرون و درون واحدها، بیشتر از باقی بخش های سازه در برابر نوسانات و شوک‌های دمایی می‌باشند. همچنین عوامل فصلی مانند گرما، سرما و رطوبت نیز بر آن ها تاثیرگذار هستند. به همین دلیل استفاده از درب های شیشه ای راه پله که از جنس شیشه سکوریت هستند، محبوب می‌باشد، چرا که با تحمل بالای تغییرات و نوسانات دمایی در برابر مواردی همچون ترک و شکستگی مقاومت بالایی از خود به نمایش می‌گذارند. نکته دیگر این است که این محصولات از تحمل ضربه و استحکام بالایی برخوردار می‌باشند که فاکتور هایی مهم برای محیطی می‌باشد که رفت ‌و آمد زیادی در آن اتفاق می‌افتد و ریسک ضربه و خطر بالایی وجود دارد.

ایمنی درب شیشه سکوریت

شیشه‌های سکوریتی که در ساخت درب های شیشه ای راه پله مورد استفاده قرار می‌گیرد، ایمنی بین ۵ تا ۱۰ برابر بیشتر از شیشه های معمولی در سازه شما ایجاد می‌کنند. همچنین باید به این نکته توجه داشته باشید که درب‌های شیشه ای در طول زمان دچار زنگ‌زدگی، خوردگی و آسیب‌های اقلیمی و آب و هوایی نمی‌شوند و این مورد سبب افزایش طول عمر آنها نسبت به محصولات مشابه می‌شود.

آسانی تمیز کردن این محصولات نیز سبب شده که درب شیشه ای راه پله همواره حالت نو بودن خود را حفظ ‌کند و به همین دلیل زیبایی محیط شما در دراز مدت تضمین شود. همچنین باید به این نکته توجه کرد که درب شیشه ای راه پله قابلیت قفل شدن را دارد که به آسانی موجب افزایش ایمنی سازه می‌شود.

تاثیر فضا بر قیمت شیشه سکوریت

اولین نکته ای که باید در حساب کردن هزینه حدودی خود به آن توجه کنید، ضخامت شیشه های درب شیشه ای راه پله می‌باشد، چرا که با افزایش میل های شیشه، حجم آن نیز افزایش می‌یابد که در نتیجه هزینه پرداختی شما نیز بیشتر می‌شود. نکته دیگر ساختار و شکل درخواستی درب شما می‌باشد که باید از قبل تعیین شود و بسته به اینکه ظاهر درخواستی شما چه ویژگی هایی داشته باشد در قیمت نهایی محصول شما تاثیرگذار خواهد بود.

همچنین دوباره تکرار می‌کنیم که شیشه هایی که به شیشه سکوریت تبدیل می‌شوند، قابلیت تغییر ظاهری خود را از دست می‌دهند و به همین دلیل باید از قبل به درستی نیاز های خود را تشخیص بدهید تا دچار ضرر نشوید.

قیمت درب شیشه ای راه پله

همانطور که در ابتدا به آن اشاره کردیم درب شیشه ای راه پله یکی از اجزای مهم ساختمان است که برای دریافت فرم پایان کار ساختمان باید طبق قوانین ساختمان سازی اجرا گردد. همچنین درب های شیشه ای از نوع شیشه سکوریت بوده و برای نصب آنها باید از یراق آلات مخصوص درب شیشه ای استفاده کرد. در کنار هزینه یراق آلات پارمتر های دیگری نیز در هزینه نهایی شما تاثیر گذار می‌باشند، برای مثال بنا به سلیقه ساکنین و سازندگان، شما می‌توانید از مدل تک لنگه یا دو لنگه این درب ها استفاده کنید.

قیمت درب شیشه ای راه پله
قیمت درب شیشه ای راه پله

پس نتیجه می‌گیریم که در کل، قیمت درب شیشه ای راه پله براساس مواردی همچون متراژ شیشه مورد استفاده و تعداد لنگه درب، یراق آلات مورد استفاده مشخص می گردد. با افزایش ضخامت شیشه، ویژگی های محصول همچون استحکام آن افزایش پیدا می‌کند و در نتیجه آن قیمت محصول نیز بیشتر می‌شود، همچنین کیفیت شیشه استفاده شده در پروسه ساخت نیز پارامتری مهم در هزینه تمام شده محصول به شمار می‌آید. در صورت وجود سوالات بیشتر درباره محصولات دیگر، می‌توانید با تیم کارشناسی آکام دُر با شماره های ۰۹۱۲۹۶۷۷۹۵۰ و ۰۹۱۲۴۰۲۷۵۷۰ در ارتباط باشید

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟

برای امتیاز به مطلب روی ستاره ها بزنید

میانگین رضایت کاربران / ۵. تعداد رای ها

اولین نفری باشید که به این مطلب امتیاز می دهید

اگر مطالب ما برای شما مفید بوده است ...

مطالب ما در اینستاگرام را هم دنبال کنید

از اینکه این مطلب نظر شما را جلب نکرده است، پوزش می‌طلبیم.

فرصت دهید مطلب را بهتر خواهیم کرد.

جهت ارتقا این مطلب پیشنهاد خود را در بخش نظرات ارسال کنید.

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
شبکه های اجتماعی
درب شیشه ای راه پله
نکات مدیریتی
پر بازدیدترین مقالات
مقالات اخیر
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x