شیشه حمام 

()

در طراحی های ایرانی عموما بخش هایی از خانه همچون پذیرایی، آشپزخانه، اتاق نشیمن و اتاق خواب بیشتر مورد توجه طراحان و معماران قرار می‌گیرند. این در حالی است که حمام نیز می‌تواند تأثیر زیادی در طراحی داخلی شما داشته باشد. این امکان وجود دارد که طراحی و زیباسازی این بخش از خانه را با روش‌های متنوعی انجام داد که یکی از گزینه ها طراحی یک حمام شیشه ای می‌باشد.

در بیشتر سازه های ایرانی، حمام ها با استفاده از کاشی‌های سرامیکی یا سنگی ساخته می‌شوند اما دنیای مدرن معماری خواستار ظریفی شیشه می‌باشد. گروه صنعتی آکام دُر برای آشنایی بیشتری شما با حمام های شیشه ای، ویژگی ها، انواع و قیمت آن این مطلب را گردآوری کرده است، پس با ما همراه باشید.

امروزه شیشه یکی از کاربردی ترین و زیباترین مواد در فضاسازی به شمار می‌آید و دلیل آن پیشرفت صنعت این محصولات با تولید مواردی همچون شیشه های سکوریت و لمینت با استحکام بالا می‌باشد. یکی از مواردی که برای فضاسازی داخلی خانه مورد استفاده قرار می‌گیرد، همین حمام شیشه‌ ای یا شیشه حمام می‌باشد. این محصولات به ما این امکان را می‌دهند تا با استفاده از کابین دوش های شیشه ای، با هزینه ای اقتصادی، یک فضای مدرن را در طراحی داخلی سازه خود ایجاد کنیم.

حمام شیشه ای از دید معماران یکی از روش‌های اصلی برای ایجاد تغییری بزرگ در دکوراسیون داخلی سنتی به شمار می‌آید. دلیل این امر جذابیت، زیبایی و کارآمد بودن آن و همچنین امکان قرار دادن آن در بخشی از اتاق می‌باشد. امروزه استفاده از حمام های شیشه ای چه در طراحی اولیه دکوراسیون داخلی و چه در تغییر دیزاین سازه های سنتی به امری رایج تبدیل شده است. همچنین قابلیت اجرا کردن این سازه ها در طرح‌ها و ابعاد گوناگون سبب شده که سازگاری بالایی با محیط داشته باشند به شکلی که ابعاد آن معمولاً از حدود ۱ تا ۱۰ متر مربع متغیر می‌باشد.

ایده پشت این سازه ها ایجاد یک حس جدید از زیبایی و مدرنیته در سازه شما می‌باشد. با توجه به تنوع بالای طرح‌ها و قیمت‌های شیشه های حمامی این امکان نیز وجود دارد که در هر فضای یا سازه ای از آنها با هر ساختار و مقیاسی استفاده نمود و در نهایت هزینه‌ای معقولانه پرداخت کرد. جنس شیشه های حمامی از انواع شیشه های نشکن همچون سکوریت می‌باشد که امنیت شما را تضمین می‌کند.

اگر نگران دیده شدن محوطه داخلی این سازه ها می‌باشید، باید به شما بگوییم که هیچ جای نگرانی وجود ندارد، چرا که می‌توان طرحی را با سندبلاست بر روی شیشه ها ایجاد کرد یا از شیشه‌های ساتینا (مات کامل کارخانه‌ای) یا رنگی (دودی، برنزی، مشکی و …) استفاده کرد در ساخت انها استفاده کرد.

یکی از دلایل افزایش روزمره استفاده از این سازه کاهش متراژ خانه‌ها نسبت به گذشته می‌باشد که سبب شده در برخی از ساختمان ها حمام و سرویس بهداشتی با یکدیگر تلفیق شوند. حمام شیشه ای، سرویس بهداشتی و حمام را از یکدیگر جدا کرده و قابلیت شستشو آسان را در اختیار شما می‌گذارد. این محصولات در فضاهای کوچک نه تنها زیبایی محیط را بیشتر می‌کنند؛ بلکه باعث افزایش کیفیت بهداشتی محیط نیز می‌شوند، چرا که همچون یک پارتیشن شیشه ای عمل کرده و در فضاهایی همچون سرویس بهداشتی حمام و این محیط را از یکدیگر جدا می‌کنند.

باید به این نکته اشاره کرد که شیشه های حمامی از بهترین موارد برای برطرف کردن فضاهای پرتی در داخل خانه به شمار می‌آید. شما می‌توانید با استفاده از این محصولات در اتاق خواب یا همان مستر و در اتاق کار خود یک حمام شخصی سازی شده ایجاد کنید.

همچنین خارج از محیط مسکونی در فضاهایی همچون سالن‌های آرایشی و پیرایشی مجلل، استخرها و باشگاه‌های ورزشی از حمام شیشه ای برای شاخت حمام های کوچک و کاربردی استفاده می‌شود. با پیشرفت روز به روز این صنعت این مدل از شیشه ها در طی سال‌های گذشته انواع مختلف و کارآمدتری از این محصولات طراحی و تولید شده است که سبب می‌شود تا بتوان طیف گسترده و متنوعی از حمام های دلخواه مشتریان را طراحی کنیم.

استفاده روزافزون از این محصولات در حمام‌های کوچکی که در سرویس های بهداشتی می‌باشند به این دلیل است که جداسازی حمام‌ و سرویس بهداشتی را به خوبی ایفا می‌کنند و از نفوذ آب و رطوبت به سایر بخش‌های فضا جلوگیری می‌کنند.

شیشه حمام
شیشه حمام

کاربرد حمام شیشه‌ ای

در کل برای ساخت یک حمام شیشه ای از این محصولات شیشه ای به دو شکل استفاده برده می‌شود:

۱ ـ نصب شدن در حمام برای جداسازی دوش را از سایر قسمت‌ها و جلوگیری از خیس شدن بخش های دیگر سازه

۲ ـ اجرا و نصب این محصولات برای ایجاد فضایی برای دوش گرفتن

این شرایط موجب شده که بتوان از حمام شیشه ای به عنوان کابین دوش (دور دوشی و اتاق دوش)، حمام مستر شیشه ای، درب شیشه ای حمام، پارتیشن شیشه ای حمام و موارد دیگری استفاده نمود. این کاربرد گسترده سبب شده که امروزه حمام شیشه ای مورد توجه بسیاری از معماران و طراحان داخلی قرار بگیرد.

کاربرد شیشه حمام
کاربرد شیشه حمام

جنس حمام شیشه ای چیست؟

پیش تر به این مسئله اشاره کردیم که، حمام شیشه ای از شیشه های سکوریت مقاوم ساخته می‌شود، چرا که این شیشه ها در مقایسه با شیشه‌های دیگر مقومت بالاتری در برابر ضربه و تغییرات دمایی محیط ارائه می‌کنند. این ویژگی های ساختاری محصول سبب شده که شیشه حمامی از ایمنی بالایی برخوردار باشد و مناسب برای ساخت چنین سازه ای باشد.

باید به این نکته اشاره کرد که شیشه سکوریت در صورت شکسته شدن، به تکه های کوچک با لبه های صیقلی تبدیل می‌شود که قدرت برش ندرند. همچنین تمیز کردن این محصولات باتوجه به گزینه های مشابه آسان تر بوده و فقط احتیاج به یک پارچه نم‌دار وجود دارد، هرچند که باید به خخاطر داتشه باشید که این کار لازم است در فاصله‌های زمانی کوتاه یک الی دو هفته ای تکرار شود.

مزایای این سازه

حمام های شیشه ای یکی از کالاهای لوکس و مدرن به شمار می‌آید که قیمت نسبتاً بالایی دارد؛ اما این مسئله بدون دلیل نبوده، چرا که مزایای فراوانی با خود به دنبال دارد. در اینجا برخی از مزایای مهم این محصولات را برای شما آورده ایم:

  1. شستشوی راحت و آسان
  2. ایمنی بالا به دلیل استفاده از شیشه سکوریت در ساخت آن
  3. جداسازی فضای استحمام از سرویس بهداشتی و امکان استفاده همزمان از حمام و سرویس بهداشتی
  4. جلوگیری از خیس شدن سایر قسمت‌های حمام
  5. تحمل درجه حرارت بالا و جلوگیری از انتشار گازهای سمی در هنگام آتش‌سوزی
  6. طراحی منحصر به فرد و مدرن
  7. گرم شدن سریع محیط جمام و جلوگیری از اتلاف انرژی

مدل‌های حمام شیشه ای

این محصولات در دو مدل به تولید رسیده و به بازار عرضه می‌شوند که بسته به سلیقه و شرایط فضای خود می‌توانید یکی از آنها را انتخاب کنید:

  • مدل فریم دار
  • مدل فریم لس

باید خاطر نشان کرد که در هر یک از این دو مدل امکان استفاده از درب‌ها و یراق آلات مختلف وجود دارد.

حمام شیشه ای فریم دار با درب کشویی یا تاشو و فریم لس با درب کشویی یا لولایی طراحی، تولید و تولید می‌شوند. در طراحی و ساخت مدل فریم دار این محصولات از شیشه سکوریت ۶ میل به همراه قاب آلومینیومی استفاده می‌شود اما در مدل فریم لس آن از شیشه سکوریت ۱۹۰ میل بدون قاب استفاده می‌شود. قاب‌های آلومینیومی این محصولات مقاومت کافی برای تحمل وزن شیشه داشته و به گونه‌ای طراحی شده‌اند تا امکان آب‌بندی با وجود تراز نبودن دیوارها را نیز وجود داشته باشد.

به این نکته توجه داتشه باشید که اگر عرض درب حمام شیشه ای فریم دار بین ۹۰ تا ۱۲۰ سانتی متر باشد، دیگر نمی‌توان از درب کشویی در ساخت نا استفاده کرد و به جای آن باید از درب های سه لته یا همان تاشو استفاده نمود. اگر عرض درب حمام شیشه ای مورد نظر شما کمتر از ۹۰ سانتی متر باشد، فقط امکان استفاده از درب‌های لولایی وجود دارد که تنها به شکل فریم لس قابل اجرا می‌باشند.

یکی از معایب مدل فریم دار این محصولات این است که این امکان وجود دارد تا باکتری‌ها و آلودگی‌ها در گوشه یا داخل فریم جمع شوند که به همین دلیل کار تمیز کردن این کابین ها بیشتر می‌‌شود. همچنین امکان اجرای این مدل به صورت ۱۳۵ درجه یا زاویه دار وجود ندارد که طراحی آنها را تا حدودی محدود می‌کند.

حمام شیشه ای بدون فریم در کل از ظاهری زیباتر و مدرن تر برخوردار می‌باشد، هرچند که به دلیل نبود فریم، از آب‌بندی ضعیف‌تری برخوردار می‌باشند. همچنین قیمت نهایی این مدل بالاتر بوده که دلیل اصلی آن تعداد بالای لولاهایی می‌باشد که در مدل فریم لس مورد استفاده قرار می‌گیرد.

قیمت حمام شیشه ای

بسیاری از افراد نصب حمام شیشه ای را امری مقرون به صرفه نمی‌دانند، چرا که قیمت تمام شده آن ها زیاد می‌باشد، اما این تفکر اشتباه می‌باشد. باتوجه به تمامی ویژگی ها و مزیت هایی که این محصول در اختیار مشتری قرار می‌دهد، هزینه کردن یکباره برای چنین محصولی کاملا اقتصادی می‌باشد. قیمت نهایی این محصولات به پارمتر های زیادی از جمله سلیقه خود شما بستگی دارد و به همین دلیل بهتر است که برای مشخص کردن حدودی هزینه های خود با این موارد بیشتر آشنا شوید.

کیفیت، طرح و رنگ شیشه سکوریت

شیشه‌های سکوریت با توجه به کیفیت‌های متفاوت، قیمت‌های بسیار متنوعی دارند. استفاده از شیشه با کیفیت موجب می‌شود که طول عمر حمام شیشه ای نیز افزایش پیدا کند. طرح مات کننده شیشه سکوریت نیز در قیمت حمام شیشه‌ای مؤثر است. البته شرکت آبشار کابین در محصولات خود از شیشه سکوریت سوپر کلیر کارخانه جام ایمن قزوین استفاده می‌کند که یکی از باکیفیت‌ترین شیشه‌های نشکن تولید شده در ایران است.

کیفیت و رنگ فریم

فریم های مور استفاده در حمام های شیشه ای انواع زیادی دارند که بر اساس کیفیت آنها دارای هزینه های مختلفی می‌باشند. همچنین رنگ فریم مورد نظر شما نقش بسزایی در قیمت نهایی آنها دارد.

ابعاد حمام شیشه ای

این سازه بسته به فضای تحت اختیار شما در ابعاد مختلفی ساخته می‌شود. با افزایش ابعاد در فضاهای بزرگتر، متراژ شیشه و وزن فریم آلومینیومی مصرفی نیز بیشتر می‌شود که در نهایت سبب افزایش هزینه نهایی می‌شود.

حمل و نصب حمام شیشه‌ای

مسئله دیگری که باید در نظر داتشه باشید هزینه حمل و نقل این محصولات می‌باشد که امری حساس می‌باشد. هزینه نصب این شیشه ها و یراق آلات آنها وابسته به حجم و مدل حمام شیشه‌ای شما می‌باشد، به شکلی که هرچه حمام شما بزرگ تر باشد، هزینه نصب آن نیز افزایش می‌یابد.

نظافت حمام شیشه ای

نظافت حمام شیشه ای امری آسان محصوب می‌شود، هرچند که باید چند مورد را به خاطر داشته باشید. شما باید با استفاده از یک دستمال نم‌دار، هفته ای یکبار این محصولات را تمیز کنید تا شیشه و فریم های آنها تمیز شوند. همچنین می‌توانید برای آسان تر کردن این کار از اسپری‌های نانو استفاده کنید. با اسپزی کردن این محتویات بر روی شیشه می‌توانید حدود ۶ ماه از نشستن بخار آب بر روی سطوح شیشه جلوگیری کنید.

توجه داشته باشید، همانطور که پیش تر به آن اشاره داشتیم، در حمام های شیشه ای فریم دار باید در فاصله‌های زمانی کوتاه‌مدت، این فریم ها را تمیز کنید، چرا که در طی چند روز جرم‌ها و کثیفی‌ها در لابه‌لای این درزها نفوذ کرده که می‌توانند مشکلات بهداشتی ایجاد کنند. تمیز کردن این درز ها کمی دشوار بوده و به همین دلیل حمام های شیشه ای فریم لس هرچند که هزینه ای بیشتری دارند اما محبوبیت بالاتری در بین مشترایان دارند.

به این نکته نیز توجه داتشه باشید که استفاده از فریم های سفید به جای فریم‌ها با رنگ های دیگر در حمام های شیشه ای به دلیل لک‌شدگی کمتر آنها کار شما را آسان تر خواهد کرد. همچنین در صورتی که قصد استفاده از سندبلاست بر روی شیشه های سازه خود دارید، باید بدانید که تمیز کردن لکه های چربی، عرق یا سیاهی دست از روی بخش‌های سندبلاست شده شیشه امری بسیار سخت و تا حدودی غیر ممکن می‌باشد.

نظافت شیشه حمام
نظافت شیشه حمام

انتخاب محصول مناسب

برای اینکه بتوانید محصولی به صرفه و اقتصادی داتشه باشید باید به چند نکته حتمی توجه داشته باشید. کیفیت فریم‌ها، یراق آلات و شیشه سکوریت استفاده شده در ساخت این محصول در مرحله اول از بیشترین اهمیت برخوردار می‌باشند. این امری طبیعی است که فریم ها و یراق آلات استفاده شده در سازه باید ضد آب و ضد زنگ باشند، چرا که به صورت پی در پی در معرض رطوبت قرار می‌گیرند.

از موارد پراهمیت دیگر انتخاب درب های اتوماتیک شیشه ای مناسب با توجه به فضا و مدل حمام شیشه ای شما می‌باشد. پیش تر در بخش انواع این محصولات این موضوع را به صورت کامل توضیح دادیم اما در کل عموما مشتریان از درب های کشویی یا لولایی استفاده می‌کنند. دلیل این انتخاب این است که درب‌های کشویی به آسانی باز و بسته شده و دارای آب‌بندی ۱۰۰% هستند، همچنین فضای اضافی برای باز و بسته شدن اشغال نمی‌کنند که سبب شده از آنها به صورت متداول در متراژ های کوچک تر استفاده شود.

هماهنگی لازمه که باید بین حمام شیشه ای از لحاظ رنگ، طرح سندبلاست و … با دکوراسیون داخلی محیط شما وجود داشته باشد نیز از عوامل تاثیرگذار در انتخاب شما به شمار می‌آید. در صورت وجود سوالات بیشتر درباره محصولات دیگر، می‌توانید با تیم کارشناسی آکام دُر با شماره های ۰۹۱۲۹۶۷۷۹۵۰ و ۰۹۱۲۴۰۲۷۵۷۰ در ارتباط باشید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟

برای امتیاز به مطلب روی ستاره ها بزنید

میانگین رضایت کاربران / ۵. تعداد رای ها

اولین نفری باشید که به این مطلب امتیاز می دهید

اگر مطالب ما برای شما مفید بوده است ...

مطالب ما در اینستاگرام را هم دنبال کنید

از اینکه این مطلب نظر شما را جلب نکرده است، پوزش می‌طلبیم.

فرصت دهید مطلب را بهتر خواهیم کرد.

جهت ارتقا این مطلب پیشنهاد خود را در بخش نظرات ارسال کنید.

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
شبکه های اجتماعی
شیشه حمام
نکات مدیریتی
پر بازدیدترین مقالات
مقالات اخیر
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x