مزایا و معایب کرکره های برقی 

()

امروزه، شاهد این هستیم که عموما فروشگاه ها و مکان های مسکونی، برای حفظ امنیت و زیبایی ظاهری مکان خود از کرکره های برقی در ساخت سازه خود استفاده می کنند. گروه صنعتی آکام دُر برای آشنایی بیشتری شما با مزایا و معایب کرکره های برقی این مطلب را گردآوری کرده است، پس با ما همراه باشید.

همانطور که می خواهیم برای نیاز های روزمره خود و در کل هر نوع خرید دیگری انجام دهیم باید مزایا و معایب و همه جوانب یک محصول را به صورت کامل بررسی کنیم تا خرید ما مقرون به صرفه باشد. این مسئله درباره وسایلی همچون کرکره برقی نیز صدق می‌کند.

اگر قصد دارید برای خانه و فروشگاه ساخته شده خود یا مکانی که در حال ساخت آن هستید کرکره های برقی تهیه کنید، باید با مزایا و معایب محصول مورد نظر خود آشنایی کافی را داشته باشید. در طی این مطلب به همین موضوع پرداخته ایم، هرچند در صورت وجود سوالات بیشتر می توانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

مزایا و معایب کرکره های برقی
مزایا و معایب کرکره های برقی

مزایای کرکره های برقی

یکی از اصلی ترین مزایای کرکره های برقی نسبت به کرکره های آهنی و قدیمی، نگهداری آسان تر و کم هزینه تر آنها می‌باشد. همچنین سادگی کار با آنها سبب شده که هر فردی در هر سنی بتواند به راحتی از کرکره های برقی استفاده کنند، چرا که این کرکره ها به آسانی و با یک ریموت باز و بسته می‌شوند.

از مزایای دیگر کرکره برقی می‌توان به طیف رنگی گسترده آنها اشاره کرد، برای مثال اگر نمای ساختمان شما قهوه ای می‌باشد، بهتر است که از کرکره ای با رنگ عسلی رنگ استفاده کنید تا با نمای ساختمان شما سازگار باشد.

کرکره های آهنی و قدیمی زمان زیادی برای نصب لازم دارند، این  در صورتی است که نصب کرکره برقی بسیار سریع انجام شده و امری آسان تر می‌باشد. شما می‌توانید، مرحله نصب کرکره برقی به عهده کارشناسان باتجربه آکام دُر بگذارید. به خاطر داتشه باشید که اگر می خواهید برای سازه مورد نظر خود کرکره برقی خریداری کنید و نگران کارهای فنی و خرابی آن هستید، می‌توانید از متخصصین ما مشاوره بگیرید.

از دیگر مزایای کرکره برقی می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • قیمت کمتر نسبت به جک اتوماتیک پارکینگی و درب اتوماتیک شیشه ای
  • فضای کمتری را نسبت به گزینه های مشابه اشغال می‌کند
  • امنیت سازه شما را تضمین می‌کند
  • راه حلی مناسب برای آلودگی صوتی به شمار می‌آیند

به عنوان مثال اگر نوع شغل شما این نیاز را ایجاد می‌کند که محیط ساکت و آرامی داشته باشید، با نصب این کرکره ها می‌توانید آلودگی صوتی محیط را تا حدودی کاهش دهید.

کرکره های برقی و کاهش مصرف انرژی

یکی از ویژگی های پراهمیت دیگر این کرکره ها، تنظیم سرمایش و گرمایش مکان می‌باشد. شما با این کار هم در مصرف انرژی محل مورد نظر خود صرفه جویی می‌کنید و هم به محیط زیست کمک می‌رسانید.

کرکره های برقی و کاهش مصرف انرژی
کرکره های برقی و کاهش مصرف انرژی

امنیت این کرکره ها

کرکره های برقی جزو محصولاتی به شمار می‌آیند که استفاده از آنها می‌تواند امنیت سازه شما را افزایش دهد. این مسئله سبب شده که حتی انواعی از آنها به تولید برسند که مقاوم تر می‌باشند. همچنین کرکره های برقی ضد سرقت و ضد گلوله نیز در بازار وجود دارند که عموما در سازه هایی همچون طلا فروشی ها از آنها استفاده می‌شود.

باید به این نکته توجه داشت که هر کدام از انواع کرکره برقی مزایای به خصوصی دارند. به عنوان مثال، اگر قصد دارید که محصولات شما از پشت کرکره سازه مشخص باشند، می توانید از مدل پای کربنات شفاف این کرکره برقی ها استفاده کنید.

از مزایای پر اهمیت دیگر این محصولات، آسانی تمیز کردن و راحتی شست و شو آنها می‌باشد. این محصولات نیازی به قفل و داربست نداشته و با بهره مندی از یک سنسور عملیات قفل شدن را انجام می‌دهند. این مسئله سب شده که نصب کرکره های برقی نیز امری آسانی و بدون دشواری باشد.

معایب کرکره های برقی

ابتدایی ترین نکته ای که برای خرید این محصولات باید به خاطر داشته باشید این است که در صورتی که در سازه شما رفت و آمد زیاد می‌باشد نباید از کرکره های برقی برای ساخت آن استفاده کنید. مجتمع تجاری بزرگ و پر رفت و آمد، باعث استفاده مکرر از کرکره ها می‌شوند که به موتور آن فشار آورده و سبب می‌شود که به شدت داغ کند. داغ شدن بیش از اندازه موتور، کرکره برقی را از کار انداخته و در مکان های پر رفت و آمد ایجاد مشکل می‌کند.

در نتیجه داغ کردن موتور های این محصولات یکی از معایب آنها به شمار می‌آید. گروه صنعتی آکام در چنین شرایطی به شما پیشنهاد می‌کند از درب پارکینگ استفاده کنید. این محصولات دارای جک های پارکینگی می‌باشند که برای چنین شرایطی طراحی شده اند و مشکلات داغ شدن را ندارند. به خاطر داشته باشید که قیمت جک های پارکینگ با توجه پارامتر هایی مختلفی، متفاوت می‌باشد. پس سعی کنید با توجه به نیازتان بهترین درب پارکینگی را برای مکان های پر رفت و آمد خود انتخاب کنید.

انواع کرکره از لحاظ نوع کاربرد

کرکره برقی خانگی: این مدل از کرکره ها عموما از جنس آلومینیوم می‌باشند که با فوم پر می‌شوند. این کرکره ها از استحکام کمتری نسبت به کرکره های پارکینگی برخوردار می‌باشند اما گزینه تعادل ایمنی، عایق بودن و تنظیم نور را به سازه شما اضافه می‌کنند.

کرکره برقی پارکینگی: ایمنی و استحکام بالا تر این محصولات از ویژگی های اصلی آنها به شمار می‌آید. همچنین استفاده از آنها باعث می‌شود که در پارکینگ و فضای مورد نظر شما، فضای قابل استفاده بیشتری وجود داشته باشد.

کرکره برقی تجاری: ایمنی در این مدل از کرکره برقی ها حرف اول را می‌زند. در صورتی که برای فروشگاه یا مجتمع های بزرگ قصد سفارش این محصلات را دارید، می توانید از کرکره برقی های یکپارچه یا سوراخ دار نیز استفاده کنید.

انواع تیغه ها و مزایای آن

تیغه های آلومینیومی

این دسته از تیغه ها، جزو یکی از محبوب ترین انواع تیغه های کرکره برقی به شمار می‌آیند. ویژگی اصلی این نوع تیغه ها، سبکی، استحکام بالا و زیبایی می‌باشد و به خاطر استاندارد بالایی که در ساخت آنها صورت می‌گیرد، از کیفیت بالایی برخودار می‌باشند.

تیغه شفاف کرکره برقی

همانطور که پیش تر به آن اشاره کردیم، اگر از کنار طلا فروشی ها و بسیاری از مغازه های دیگر عبور کرده باشید، احتمالا متوجه این شفاف بودن که کرکره های برقی آنها شده اید. در ساخت تیغه های این نوع کرکره ها پلی کربنات استفاده می‌شود. این مسئله باعث می‌شود که محصولات شما در هنگام تعطیلی نیز در دید بینندگان و عابران باشد. فقط این نکته را به خاطر داشته باشید که تیغه های شفاف با توجه به ویژگی بیشتری که ارائه می‌کنند از قیمت بالاتری برخوردار می‌باشند و جزو کرکره برقی های لوکس به شمار می‌آیند.

انواع موتورها و مزایای آن

انتخاب یک موتور مناسب برای کرکره برقی خود که کارایی لازمه را هم برای مکان و هم کرکره مورد استفاده ایفا کند نقش بسیار مهمی در عملکرد کرکره شما خواهد داشت. به هنگام خرید کرکره برقی و موتور آن باید برخی نکات را به خاطر داتشه باشید، ما این نکات و انواع موتور ها را برای شما آورده ایم:

موتورهای ساید

این موتور ها پرقدرت ترین موتورهای کرکره برقی موجود در بازار می‌باشند که در دهنه های بالای ده متر مورد استفاده قرار می‌گیرند. هرچند که این موتور ها از سرعت پایین و اندازه بزرگی برخوردار می‌باشند که از نقاط ضعف آنها به شمار می‌آید.

هرچند مدلی از موتور های ساید وجود دارد که مناسب مکان های پرتردد و درب های سنگین می‌باشد که با نام موتور راست شناخته شده می‌باشند. علت این نامگذاری نصب شدن انها در بخش کناری کرکره می‌باشد. همانطور که گفتیم مهمترین مزیت موتور های ساید، قدرت بالای آن ها می‌باشد که آنها را برای مکان های صنعتی ، مجتمع های تفریحی و تجاری مناسب می‌کند. دلیل دیگر استفاده از این نوع موتورهای صنعتی، بدون صدا بودن آنها می‌باشد. نصب این مدل از موتور ها برای کرکره های برقی باعث می‌شود تا کرکره شما بدون کوچک ترین سر و صدایی باز و بسته شود.

تنظیم ریموت های موتور کرکره برقی که از مدل ساید می‌باشند به روش دیپ سوئیچ صورت می‌گیرد. این موتورها در چند مدل که با عنوانSDC ، بارزانته و اتومات شناخته می‌شوند به تولید رسیده و به بازار عرضه می‌شوند. یکی دیگر از انواع موتورهای ساید با نام لیفت توربو شتاخته می‌شوند که از پرطرفدارترین مدل های این موتور ها برای کرکره های برقی به شمار می‌آیند. اگر قصد خرید این موتور ها را برای کرکره برقی خود دارید به خاطر داشته باشید که قیمت آنها بالا و هزینه تعمیرات آن نیز زیاد می‌باشد.

موتور سانترال

این مدل از موتور ها در وسط رول کرکره قرار می‌گیرند و با توجه به ساختار خود از طول عمر بالایی نسبت به باقی موتور ها برخوردار می‌باشند و عموما کمتر خراب می‌شوند.

مزایای کرکره های برقی
مزایای کرکره های برقی

موتور توبلار

موتور های توبولار مناسب اماکن مسکونی و پارکینگ خانه ها می‌باشد. استفاده از این موتور ها برای ابعاد کوچک درب ها و تردد محدود می‌باشد. موتورهای توبولار در میان انواع موتور های کرکره های برقی دارای قدرت کمتری بوده و برخلاف موتور های ساید گزینه مناسبی برای مکان های پر تردد محسوب نمی‌شوند.

این دسته از موتورها به خودی خود دارای دو طبقه بندی سبک و سنگین می‌باشند. وزن های ۳۰ الی ۱۴۰ کیلوگرم به عنوان موتور های سبک توبولار و وزن های ۱۴۰ الی ۳۰۰ کیلوگرم در دسته موتور های سنگین قرار می‌گیرند. هرچه موتورها سنگین تر می‌شوند تیغه های آنهها نیز ضخیم تر می‌شود که نشان دهنده افزایش قدرت آنها و استفاده از آنها برای کرکره های برقی با ابعاد بزرگ می‌باشد.

این دسته از موتورها به فضای زیادی برای نصب و قرار گیری احتیاجی ندارند و محیط شما را اشغال نمی‌کنند. در نتیجه اگر سازه شما از فضای کمی برای نصب موتور درب کرکره برقی برخوردار می‌باشد، بهتر است که به جای استفاده از موتور های ساید از موتور های توبولار به عنوان جایگزین استفاده کنید.

قیمت مناسب این محصول با توجه به کاربردی بودن آن یکی از مزایای پراهمیت دیگر آن به شمار می‌آید که سبب شده این موتور ها از محبوب ترین موتورها برای کرکره های برقی محسوب شوند. همچنین باید به این موضوع اشاره کرد که سرعت باز و بسته کردن این موتورها نیز بالا بوده و به همین دلیل مناسب مکان های مسکونی و عمومی برای حفظ امنیت می‌باشد. هرچند که هر محصول دیگری این موتور ها نیز معایبی دارند.

از معایبی که در رابطه با موتورهای توبولار برای کرکره های برقی وجود دارد محدودیت وزنی آن ها می‌باشد، به شکلی که این موتور ها توانایی باز و بسته کردن درب و کرکره های سنگین تر از ۳۰۰ کیلوگرم را نخواهند داشت.

در صورت وجود سوالات بیشتر درباره محصولات دیگر شما می‌توانید با تیم کارشناسی آکام دُر با شماره های ۰۹۱۲۹۶۷۷۹۵۰ و ۰۹۱۲۴۰۲۷۵۷۰ در ارتباط باشید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟

برای امتیاز به مطلب روی ستاره ها بزنید

میانگین رضایت کاربران / ۵. تعداد رای ها

اولین نفری باشید که به این مطلب امتیاز می دهید

اگر مطالب ما برای شما مفید بوده است ...

مطالب ما در اینستاگرام را هم دنبال کنید

از اینکه این مطلب نظر شما را جلب نکرده است، پوزش می‌طلبیم.

فرصت دهید مطلب را بهتر خواهیم کرد.

جهت ارتقا این مطلب پیشنهاد خود را در بخش نظرات ارسال کنید.

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
شبکه های اجتماعی
کرکره های برقی
نکات مدیریتی
پر بازدیدترین مقالات
مقالات اخیر
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x