کلید خلاص کن درب های اتوماتیک شیشه ای 

()

کلید خلاص کن، همانطور که از نام درب های اتوماتیک شیشه ای مشخص می‌باشد، این دسته از درب ها به صورت برقی کار کرده و در صورت نبود یا قطعی برق کارکرد خود را از دست می‌دهند. همین نکته باعث می‌شود که بسیاری از مشتریان این نگرانی را داشته باشند که در صورت قطعی برق نتوانند درب های مجتمع یا سازه خود را باز و بسته کنند.

برای برطرف کردن چنین نقصی که برای درب های اتوماتیک پیش می‌آید، طراحان و سازندگان آن راه حلی پیدا کرده اند و آن چیزی جز کلید خلاص کن درب های اتوماتیک نمی‌باشد. گروه صنعتی آکام دُر برای آشنایی بیشتری شما با انواع روش های باز کردن درب اتوماتیک در هنگام نبود برق و نحوه استفاده از کلید خلاص کن درب اتوماتیک این مطلب را گردآوری کرده است، پس با ما همراه باشید.

این کلید ها که در برخی اوقات به صورت آچار نیز می‌باشند به شما کمک می‌کنند که چنین مشکلی را برطرف کنید. فرض کنید که برق ها به هر دلیلی قطع شده و فقط یک درب اتوماتیک در سازه برای عبور و مرور افراد وجود دارد، در چنین شرایطی عبور و مرور افراد با مشکل جدی مواجه خواهد شد. به همین دلیل است که متخصصان و طراحان درب های اتوماتیک، کلید خلاص کن درب اتوماتیک را تولید کرده اند تا بتوان با استفاده از آن به صورت دستی این درب ها را باز کرد. اگر چنین تدبیری اندیشه نمی‌شد به قطع کارایی چنین محصولاتی بسیار کاهش پیدا می‌کرد.

کلید خلاص کن
کلید خلاص کن

روش های باز کردن درب های اتوماتیک به هنگام قطعی برق

به جز استفاده از کلید خلاص کن درب اتوماتیک، روش و راه حل های دیگری نیز برای برطرف کردن این مشکل وجود دارد که در این بخش به آنها خواهیم پرداخت.

استفاده از برق اضطراری UPS

برخی اوقات در جریان قطع شدن برق شهری، درب های اتومات به صورت نیمه باز باقی خواهند ماند که در این حالت سیستم برق اضطراری آن را تشخیص داده و وارد عمل می‌شود. این سیستم های UPS به شکلی طراحی شده اند که بعد از قطع شدن برق به صورت اتومات شروع به کار کرده و با تامین نیروی لازم جهت کارکرد موتور باعث چرخش سایر قطعات باعث می‌شود که درب باز و بسته شود. اگر درب شما هم دارای برق اضطراری باشد دیگر شما نیازی به استفاده از کلید خلاص کن درب اتوماتیک نخواهید داشت.

استفاده از اپراتور های دارای باتری و شارژر

اگر شما قابلیت این را ندارید که از سیستم UPS یا کلید خلاص کن درب اتوماتیک استفاده کنید آخرین راه پیش پای شما استفاده از اوپراتور های دارای باتری و شارژر می‌باشد. در مکان های تجاری بزرگ همچون ادرات و بانک ها معمولا از سیستم های UPS مرکزی استفاده می‌کنند. شما می‌توانید با اتصال این سیستم به درب اتوماتیک خود بدون استفاده از کلید برق این در ها را تامین کنید. در مکان های خصوصی و موچک تر همچون مغازه ها و پاساژ ها از برق اضطراری استفاده نمی‌شود و به جای آن از UPS های کوچکتر رایج می‌باشد که به صورت تخصصی برای درب های اتوماتیک ساخته شده اند.

نحوه استفاده از کلید خلاص کن درب اتوماتیک

ابتدا کابل اصلی ورودی برق را از درب اتوماتیک خود جدا کرده و سپس با استفاده از آچار آلن کلید خلاص کن، درب اتوماتیک را چرخانده و در حالت مورد نظر قرار می‌دهید. ماهیت عملکرد این کلید یا آچار به این گونه است که با قرار گرفتن در قسمتی از موتور گیربکس و چرخاندن آن امکان باز و بسته کردن درب به صورت دستی به وجود می‌آید.

قابل ذکر است که تمامی درب های اتومات دارای چنین کلیدی بوده که همراه با درب اتوماتیک روی آن نصب می‌شوند. شما باید در هنگام خلاص کردن دستی، کلید را در محور گیربکس قرار بدهید و آن را بچرخانید. استفاده مداوم از کلید خلاص کن باعث فشار آمدن به موتور درب اتوماتیک شده و در طولانی مدت می‌تواند منجر به خرابی موتور آن شود. در نتیجه بهتر است که تا جای ممکنه از این روش استفاده نکنید و حتمی حین انجام آن احتیاط بیشتری به عمل بیاورید.

نحوه استفاده از کلید خلاص کن درب اتوماتیک 
نحوه استفاده از کلید خلاص کن درب اتوماتیک

در صورت وجود سوالات بیشتر درباره انواع درب های اتوماتیک و محصولات دیگر شما می‌توانید با تیم کارشناسی صنعتی آکام دُر با شماره های ۰۹۱۲۹۶۷۷۹۵۰ و ۰۹۱۲۴۰۲۷۵۷۰ در ارتباط باشید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟

برای امتیاز به مطلب روی ستاره ها بزنید

میانگین رضایت کاربران / ۵. تعداد رای ها

اولین نفری باشید که به این مطلب امتیاز می دهید

اگر مطالب ما برای شما مفید بوده است ...

مطالب ما در اینستاگرام را هم دنبال کنید

از اینکه این مطلب نظر شما را جلب نکرده است، پوزش می‌طلبیم.

فرصت دهید مطلب را بهتر خواهیم کرد.

جهت ارتقا این مطلب پیشنهاد خود را در بخش نظرات ارسال کنید.

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
شبکه های اجتماعی
کلید خلاص کن
نکات مدیریتی
پر بازدیدترین مقالات
مقالات اخیر
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x