درب پیوت 

()

شاید تا به حال از نزدیک درب پیوت (Pivot) یا لولای محوری را ندیده باشید اما باید به شما بگوییم که امروزه این مدل از درب ها به یکی از آیتم های منحصر به فرد در خانه های مدرن تبدیل شده است. اگر می‌خواهید خانه ای جذاب و متمایز از سایرین داشته باشید انتخاب درب های لولا محصور یا درب های ریلی برای اتاق خواب می‌تواند گزینه مطلوبی برای شما باشد.

این درب ها بازشویی متفاوتی نسبت به سایر درب های اتوماتیک شیشه ای موجود در بازار داشته و شکل و شمایل خاصی در محیط شما ایحاد می‌کنند. گروه صنعتی آکام دُر برای آشنایی بیشتری شما با درب های پیوت، انواع و مزیت های آنها این مطلب را گردآوری کرده است، پس با ما همراه باشید.

درب پیوت چیست؟

این مدل از درب ها به بجای لولاهای معمولی در طراحی خود از لولا های محوری استفاده می‌کنند. این امر سبب می‌شود که در طراحی آن از بالا و پایین با استفاده از لولا های پاشنه ای به زمین و قسمت بالای چهارچوب متصل شوند و به صورت چرخشی باز شوند.

درب پیوت چیست؟
درب پیوت چیست؟

این مدل درب ها چه مزیتی نسبت به درب های معمولی دارد؟

همانطور که می‌دانید درب های شیشه ای لولایی ساده معمولا از کنار با دو یا سه لولا به چهارچوب متصل می‌شوند و تمام وزن خود را به این لولا ها منتقل می‌کنند. همین مسئله باعث می‌شود که برای درب هایی با ابعاد بزرگتر، همچون درب های لابی ساختمان از لولای پاشنه ای و درب های پیوت استفاده شود.

درب پیوت به درب هایی گفته می‌شود که حول محور وسط و با استفاده از یک لولای پاشنه ای به زمین متصل می‌‌شوند که دلیل تمایز آنها از درب های معمولی لولایی می‌باشد. این مدل از درب ها با نام های درب های پروانه ای، درب لولا پاشنه ای و درب لولا محور نیز تولید و به بازار عرضه می‌شوند. با توجه به ابعاد و اندازه و نحوه نصب درب های پیوت، باور این مسئله که این درب ها در تعادل قرار دارند سخت به نظر می‌رسد. این موضوع نشان دهنده این است که ظرافت و دقت بالایی در ساخت این مدل از درب ها به کار گرفته شده است.

درب های لولا محور به شکلی طراحی شده اند که می‌توان آنها را در ابعاد بزرگتر از درب های معمولی تولید کرد. اینگونه شما می‌توانید یک درب با اندازه دلخواه سفارش داده و همچنین از استحکام و ایمنی لازمه نیز برخوردار باشید. یکی از ویژگی های منحصر به فرد درب پیوت این است که در طراحی داخلی خانه های مینیمال بسیار کاربردی می‌باشند و می‌توان آن را به گونه ای طراحی کرد که با دیوار خانه یکی باشد و اصلا متوجه نشوید که یک درب وجود دارد.

مزایای درب پیوت
مزایای درب پیوت

درب لولا پاشنه ای چه مزایایی دارد؟

ساختار منحصر به فرد و خاص این مدل از محصولات سبب شده که در فضای خالی شما صرفه جویی شود. با وجود اینکه این مدل از درب ها عموما در ابعاد بزرگ تولید و نصب می‌شوند اما به خانه ظرافت و زیبایی خاصی می‌بخشند. درب های پیوت قابلیت محوری از ۰ تا ۲۷۰ را دارند. این نوع درب ها نیازی به نصب چهارچوب نادرند و همین قابلیت باعث شده که زیبایی خاصی به فضای مورد استفاده شما بدهند.

درب لوله پروانه ای قابلیت باز شدن از هر دو طرف را داشته و تمامی اجزای آن مثل لولا، جای قفل، سوراخ دستگیره و قسمت های دیگر آن با دستگاه های تمام اتوماتیک ساخته می‌شوند و به همین دلیل هیچ جای خطایی در این مدل از درب ها وجود ندارد.

متریال مورد استفاده در تولید درب های لوله پروانه ای

چهار ماده اصلی که ر درب های پیوت یا محوری مورد استفاده قرار می‌گیرند، چوب، فلز، شیشه و سنگ می‌باشند. هیبرید هایی نیز وجود دارند که در دو یا چند مورد از موارد گفته شده بالا مانند فلز و چوب را در خود دارند. درب های لولا پاشنه ای را می‌توان با روکشی از شیشه، چوب یا طرح سنگ ایجاد کرد و این مسئله اجازه می‌دهد که شما محصولی با توجه به سلیقه خود خریداری کید.

کاربرد درب های محوری

فضای داخلی: استفاده از این درب ها در دکوراسیون داخلی خانه ها امری متداول است. فرقی ندارد فضای خانه شما بزرگ می‌باشد یا سبک مینیمال دارد، استفاده از درب های پیوت بهترین گزینه برای شما می‌باشد. ویژگی اصلی طراحی مینیمال اسن است که همه چیز باید ساده باشد، بنابراین درب پیوت را به شکلی سفارش دهید که ظاهر آن با دیوار های اطراف خوانایی داشته باشد.

درب ورودی خانه: این مدل از درب ها فقط در شرایط آب و هوایی مناسب استفاده شده و اگر باران، گرد و خاک یا باد شدید در محل زندگی شما اتفاق می‌افتد، به شما توصیه می‌کنیم که از مدل درب ها برای ورودی ساختمان های خود استفاده نکنید.

درب حمام: یکی دیگر از قسمت های خانه که در آن از درب های پیوت استفاده می‌شود، درب حمام است. حمام ها سال به سال بزرگ تر شده و فضای بیشتری را برای درب های بزرگتر به معماران ارائه می‌دهند. درب های لولا پاشنه ای با متریال شیشه ای مات، گزینه ای فول العاده برای درب های حمام محسوب می‌شوند.

درب اتاق لباس: امروزه در اتاق ها به جای کمد دیواری، اتاق مخصوصی برای آن تعبیه می‌شود. گذاشتن یک درب لولایی در اتاق، جلوه و زیبایی را از ظاهر فشای اتاق می‌گیرد. به همین دلیل انتخاب درب های پیوت برای ساخت یک اتاق لباس گزینه ای مناسب به شمار می‌آید.

درب پیوت چه معایبی دارد؟

بزرگ ترین عیبی که می‌توان از درب های لولا پاشنه ای گرفت، این است که به دلیل نداشتن چهارچوب، آب و هوا و گرد و خاک از لای درب به داخل راه پیدا می‌کند. به همین دلیل، برای کاهش ورود ذرات به داخل، بهتر است که از درب های لولا محوری استفاده کنید.

یکی دیگر از مشکلات این مدل درب ها احتمال قرار گرفتن انگشتان لای درب می‌باشد. پس اگر می‌دانید کودکان شما، رفت و آمد زیادی از این درب ها خواهند داشت از این نکته غافل نشوید. برخی از شرکت های تولید کننده درب های پیوت برای افزایش ایمنی کودک، شیار های انگشتی را به درب اضافه می‌کنند تا این مشکل را برطرف کنند.

درب های لولا پروانه ای برای فضا های تنگ و کوچک مناسب نبوده، که دلیل آن احتیاج به فضای کافی برای حرکت و چرخش در فضای باز می‌باشد. درب های لولا محور به دلیل طراحی مدرن خود برای ظاهر خانه های سنتی و کهنه ساز مناسب نمی‌باشند. یکی از مشکلات دیگر این درب ها که به هنگام خرید باید به آن توجه داشته باشید این است که درب های پیوت ممکن است در طی زمان پیچ و تاب بردارند.

درب پیوت چه معایبی دارد؟
درب پیوت چه معایبی دارد؟

قبل از خرید درب پیوت به این نکات توجه کنید

نکته مهمی که در مورد نصب این درب های لولا محوری باید به آن توجه داشته باشید، داشتن فضای کافی برای حرکت آزادانه درب آنها می‌باشد. هنگام خرید درب محوری، باید طرح درب، اندازه، جنس، دستگیره، سیستم محوری، گزینه های نور جانبی و سیستم قفل را با دقت انتخاب کنید. گزینه های بی‌شماری از انواع درب های پیوت وجود دارند که به هنگام خرید باید با دوام ترین و مناسب ترین آنها را با توجه به فضای خود خریداری کنید. همچنین به خاطر داشته باشید که از نصب حرفه ای این درب ها مطمئن شوید و این کار را خودتان انجام ندهید.

قیمت درب پیوت یا لولا پاشنه ای

قیمت درب های لولا پاشنه ای به پارامتر های مختلفی همچون نوع متریال، ابعاد و طرحی که در نظر دارید بستگی دارد. به دلیل داشتن ساختار متفاوت با درب های معمولی و همچنین بالا بودن هزینه لولا های آن، این مدل درب ها از قیمت بالاتری در بازار برخوردار می‌باشند. در صورت وجود سوالات بیشتر درباره انواع درب های پیوت و محصولات دیگر شما می‌توانید با تیم کارشناسی آکام دُر با شماره های ۰۹۱۲۹۶۷۷۹۵۰ و ۰۹۱۲۴۰۲۷۵۷۰ در ارتباط باشید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟

برای امتیاز به مطلب روی ستاره ها بزنید

میانگین رضایت کاربران / ۵. تعداد رای ها

اولین نفری باشید که به این مطلب امتیاز می دهید

اگر مطالب ما برای شما مفید بوده است ...

مطالب ما در اینستاگرام را هم دنبال کنید

از اینکه این مطلب نظر شما را جلب نکرده است، پوزش می‌طلبیم.

فرصت دهید مطلب را بهتر خواهیم کرد.

جهت ارتقا این مطلب پیشنهاد خود را در بخش نظرات ارسال کنید.

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
شبکه های اجتماعی
درب پیوت
نکات مدیریتی
پر بازدیدترین مقالات
مقالات اخیر
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x