بسته نشدن درب اتوماتیک 

()

۵علت بسته نشدن درب اتوماتیک شیشه ای و نحوه برطرف کردن آن

امروزه درب های اتوماتیک یکی از مدرن ترین و رایج ترین فناوری هایی می‌باشند که در صنعت ساختمان سازی استفاده می‌شود. این درب ها با کمک برق کار کرده و تکنولوژی خاص خود را دارند. برخی اوقات به دلایل مختلف باز و بسته شدن این درب ها با مشکل رو به رو می‌شود و ما باید با عیب یابی دلیل بسته نشدن درب اتوماتیک را پیدا کرده و آن را برطرف کنیم. گروه صنعتی آکام دُر برای آشنایی بیشتری شما با انواع دلایل بسته نشدن درب اتوماتیک و چگونگی برطرف کردن آن، این مطلب را گردآوری کرده است، پس با ما همراه باشید.

۵علت بسته نشدن درب اتوماتیک شیشه ای
۵علت بسته نشدن درب اتوماتیک شیشه ای

عیب یابی بسته نشدن درب اتوماتیک و نحوه برطرف کردن آن

وقتی درب پارکینگی یا درب اتوماتیک شیشه ای شما در ابتدای کار راه اندازی می‌شود، برای جلوگیری از برخورد لنگه های آن به یکدیگر از یک اختلال زمانی میان حرکت دو لنگه آن استفاده می‌شود. هرچند که رفته رفته به خاطر عوامل متنوعی همچون بیشتر شدن سایش لولا یا شرایط آب و هوایی نامناسب ممکن است به مرور زمان این لنگه ها در زمان باز و بسته شدن به یکدیگر برخورد کنند.

اگر دلیل بسته نشدن درب اتوماتیک این مسئله باشد، باید در ابتدا لولای درب ها را روغن کاری کنید تا روان شوند، اگر این مشکل برطرف نشد، باید به دنبال رفع اشکالان آهنگری درب باشید. اگر باز هم مشکل شما برطرف نشد باید به دنبال تنظیمات نیروی جک ها رفته و دوباره به صورت دستی آنها را درست کنید.

با ادامه این مطلب همراه باشید تا دلایل دیگر بسته نشدن درب اتوماتیک را با هم بررسی کرده و راهکاری برای برطرف کردن آن به شما ارائه دهیم!

ضربه زدن درب پارکینگ حین حرکت

 ممکن است که شما با این مسئله رو به رو شوید که درب پارکینگ شما به هنگام بسته شدن ضربه بزند. مدارهای فرمانی که در درب های اتوماتیک مورد استفاده قرار می‌گیرند به صورت دو سرعته بوده و در پایان حرکت ترمز می‌کنند. پس اگر وسیله نقلیه یا جسمی به درب پارکینگ ضربه وارد کند، لولای درب دچار مشکل شده و از حالت معیار خارج می‌شود. در این حالت شما باید به تعمیر این لولا یا تعویض آن بپردازید تا مشکل بسته نشدن درب اتوماتیک خود را برطرف کنید.

روشن ماندن موتور بعد از باز شدن درب

در این حالت ممکن است، پس از اینکه درب پارکینگ را به طور کامل باز شد، موتور فرمان در حال کار کردن باشد و از طرفی برق موتور قطع نشود. دلیل این اشکال فعال نشدن مگنت انتهای ریل است، که به احتمال زیاد مگنت های روی ریل سر جای خود نمی‌باشند. برای برطرف کردن این مورد از مشکلات بسته نشدن درب اتوماتیک، شما باید بررسی کنید که اول و آخر دنده شانه بر درب مگنت متصل شده باشد. همچنین از این موضوع اطمینان حاصل کنید که مگنت روی ریل در محل صحیح خود قرار گرفته باشد.

نیمه باز ماندن درب پارکینگ

در این مورد از مشکلات بسته نشدن درب اتوماتیک، شما مجبور می‌شوید که درب را به صورت دستی ببندید. اگر در مسیر درب مانعی وجود نداشته باشد، شما باید برای پیدا کردن عیب درب، چرخ های زیرین آنها را بررسی کنید. اگر مشکل درب از این چرخ ها باشد باید از یک آهنگر کمک بگیرید تا این مشکل را برطرف کند. در اکثر مواقع دلیل بسته نشدن درب اتوماتیک وجود زنگار یا خورده شدن بلبرینگ ها می‌باشد؛ که دلیل آن عموما سرویس نامناسب درب پارکینگ می‌باشد. برای انکه این مشکل مجددا ایجاد نشود، به طور منظم سرویس کردن درب را انجام دهید و از وقوع این مشکل جلوگیری کنید.

بسته نشدن درب های اتوماتیک یا پارکینگی

علت این ایراد در فتوسل دستگاه می‌باشد. شما برای عیب یابی خرابی درب پارکینگ خود باید فتوسل های وصل شده به درب را بررسی کنید تا میدان دید آنها وضوح لازمه را داشته باشد. اگر مانعی در برابر دید فتوسل نبود اما همچنان این مشکل وجود داشت، باید با یک تکنسین متخصص در این زمینه تماس برقرار کنید تا بخش های دیگر درب شما را بررسی کند.

بسته نشدن درب های اتوماتیک یا پارکینگی
بسته نشدن درب های اتوماتیک یا پارکینگی

دکمه ریموت به درستی کار نمی کند

این امکان وجود دارد که موقع استفاده از ریموت برای باز و بسته کردن درب پارکینگ متوجه شوید که اوپراتور به خوبی کار نمی‌کند. برای برطرف کردن این مورد از مشکلات بسته نشدن درب اتوماتیک، در حالی که باتری های ریموت را چک کردید و این مشکل برطرف نشد باید بررسی کنید که آیا صدای موتور قابل شنیدن می‌باشد یا خیر.

اگر موتور صدایی نداشت، باید در مرحله اول سیم کشی مدار فرمان دستگاه بررسی شود که اتصالات آن به درستی برقرار باشد و قطعی در مسیر آن ایجاد نشده باشد. سپس باید عملکرد مگنت های ابتدایی و انتهایی را بررسی کنید تا به مدار کنترل متصل باشند. اگر مگنت و سیم کشی ها هیچ مشکلی مداشتند و اتصالات آن به خوبی برقرار باشد، باید به سراغ تعمیر گیربکس و موتور درب اتوماتیک خود بروید.

فلاشر درب خراب است

در این حالت به احتمال زیاد لامپ فلاشر درب شما سوخته است. باید در موقع تعویض لامپ فلاشر از یک لامپ با میزان وات متناسب استفاده کنید و همچنین دقت داشته باشید که آب به داخل فلاشر نفوذ نکرده باشد.

بسته نشدن درب اتوماتیک
بسته نشدن درب اتوماتیک

جمع بندی علت های بسته نشدن درب اتوماتیک

دلایل مختلفی می‌تواند سبب شود که درب های اتوماتیک و پارکینگی به خوبی باز و بسته نشوند. در حین عیب یابی، اگر مشکلات سطحی و قابل رفع بود می‌توانید خودتان وارد عمل شوید اما اگر بسته نشدن درب اتوماتیک شما مربوط به داخل موتور، سیم کشی و اتصالات آن باشد، بهتر است که برای رفع هرچه سریع تر و مطمئن تر این مشکلات با یک متخصص و تکنسین برای رفع مشکلتان تماس بگیرید. در صورت وجود سوالات بیشتر درباره محصولات دیگر شما می‌توانید با تیم کارشناسی صنعتی آکام دُر با شماره های ۰۹۱۲۹۶۷۷۹۵۰ و ۰۹۱۲۴۰۲۷۵۷۰ در ارتباط باشید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟

برای امتیاز به مطلب روی ستاره ها بزنید

میانگین رضایت کاربران / ۵. تعداد رای ها

اولین نفری باشید که به این مطلب امتیاز می دهید

اگر مطالب ما برای شما مفید بوده است ...

مطالب ما در اینستاگرام را هم دنبال کنید

از اینکه این مطلب نظر شما را جلب نکرده است، پوزش می‌طلبیم.

فرصت دهید مطلب را بهتر خواهیم کرد.

جهت ارتقا این مطلب پیشنهاد خود را در بخش نظرات ارسال کنید.

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
شبکه های اجتماعی
۵علت بسته نشدن درب اتوماتیک شیشه ای
نکات مدیریتی
پر بازدیدترین مقالات
مقالات اخیر
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x