تایمر درب اتوماتیک شیشه ای 

()

درب های اتوماتیک شیشه ای یکی از قسمت های اصلی سازه هایی همچون خانه ها و انواع فروشگاه ها و مغازه ها به شمار می‌آیند و اطمینان داشتن از عملکرد درست آنها مسئله مهمی می‌باشد. به همین دلیل لازم است که تایمر درب اتوماتیک شیشه ای خود را به درستی تنظیم کنید تا بتوانید به راحتی وارد و خارج شوید و از ورود اشخاص بیگانه جلوگیری کنید.

یکی از دلایل اهمیت بالای تنظیم تایمر درب اتوماتیک این است که از وقوع حوادثی همچون بسته شدن درب و آسیب وارد شدن به ماشین یا افراد دیگر جلوگیری کنید. گروه صنعتی آکام دُر برای آشنایی بیشتری شما با نحوه تنظیم تایمر درب اتوماتیک این مطلب را گردآوری کرده است، پس با ما همراه باشید.

تایمر درب اتوماتیک
تایمر درب اتوماتیک

معرفی اجزای درب های اتوماتیک شیشه ای

  • غلتک ها: زمانی که درب ها باز و بسته می‌شوند، غلتک های آن موجب روان بودن درب روی ریل می‌شود. زمانی که مشاهده کردید که درب اتوماتیک شیشه ای شما با سر و صدا باز و بسته می‌شود، احتیاج به تنظیم دوباره آن نیست، در واقع به راحتی می‌توانید با روغن کاری کردن این غلتک ها صدای حرکت درب ها را کاهش داده و روانی لازمه را در آنها ایجاد کنید.
  • ریل ها: درب های اتوماتیک به خصوص درب های پارکینگی دارای سه ریل می‌باشند. در ریل در دو طرف درب و یک ریل در وسط، ریل وسطی مکانی می‌باشد که درایو در آن قرار گرفته است.
  • تسمه، زنجیر یا پیچ: سیستم های مختلف از نظر داشتن این اجزا با یکدیگر متفاوت می‌باشند، برخی از آنها از سیستم های زنجیر، برخی از سیستم های تسمه و بعضی دیگر از پیچ ها برای باز و بسته کردن در استفاده می‌کنند. این اجزا به همراه درایو، موتور و فنر ها برای باز و بسته کردن درب و تنظیم تایمر درب اتوماتیک فعالیت می‌کنند.درب های اتوماتیک که دارای زنجیر می‌باشند از قدیمی ترین و ارزان ترین نوع درب های اتوماتیک به شمار می‌آیند و این در حالی است که درب های تسمه ای یا پیچی کمی روان تر اما گران تر می‌باشند.
  • بازوی خمیده: زمانی که زنجیر، تسممه یا پیچ ها روی ریل حرکت می‌کنند، بازوی خمیده نیز همراه با آنها حرکت می‌کند. وظیفه این بازو این است که درب اتوماتیک را به درایو متصل کند.
  • فنر پیچشی: فنر پیچشی یکی از مهم ترین احزای اساسی درب اتوماتیک به شمار می‌آید. این فنر یک فنر مرکزی بوده که در بالای در قرار می‌گیرد و به درام ها و کابل ها متصل می‌شود و با باز و بسته شدن در فشرده می‌شود.
  • درام ها و کابل ها: این قطعات در بالای درب در دو طرف آن نصب شده اند. زمانی که فنر پیچشی منقبض یا باز می‌شود، هر دو درام می‌چرخند و کابل ها به دور درام پیچیده می‌شوند. بنابر این هم زمان با باز و بسته شدن فنر پیچشی آن ها نیز باز و بسته می‌شوند تا به حرکت روان درب کمک می‌کنند. در ادامه این مطلب درباره تایمر درب اتوماتیک، نحوه تنظیم آن و نقش قطعات این درب ها در این کار بیشتر صحبت خواهیم کرد.
  • سنسور حرکت معکوس: این سنسور یک سنسور ایمنی بوده که وظیفه آن تشخیص دادن اجسام و اشیاء نزدیک به درب می‌باشد. اگر هنگام باز و بسته شدن درب، جسمی در مسیر حرکت آن وجود داشته باشد، این سنسور آن را تشخیص داده و فرمان حرکت معکوس را صادر می‌کند.
معرفی اجزای درب اتوماتیک شیشه ای
معرفی اجزای درب اتوماتیک شیشه ای

تنظیم تایمر درب اتوماتیک شیشه ای

درب های اتوماتیک شیشه ای این قابلیت را دارند که به گونه ای تنظیم شوند تا به صورت خودکار باز و بسته شوند. این تنظیمات بیشتر برای اماکن شلوغ و پر رفت و آمد مانند اماکن تجاری و پارکینگ های خانه ها کاربرد دارد. به طور کلی تنظیم تایمر درب اتوماتیک به دو صورت انجام می‌شود که در ادامه این مطلب هر دوی این روش ها را به صورت کامل برایتان توضیح خواهیم داد.

روش اول

در این روش باید روی مدار فرمان درب اتوامتیک خود دکمه تایم را به مدت چند ثانیه نگه دارید تا چراغ آن شروع به چشمک زدن کند. این دکمه اولین دکمه از سمت چپ و پایین مدار می‌باشد و پس از فشردن این دکمه، باید دکمه D را بفشرید. بعد از زدن دکمه D، تایمر درب اتوماتیک شروع به ثبت زمان می‌کند و شما باید اجازه دهید که زمان مورد نظرتان برای بسته شدن خودکار درب سپری شود. پس از گذشتن زمان مورد نیازتان دوباره دکمه D را فشار دهید و بدین شکل زمان بین دو بار فشرده شدن دکمه D به عنوان تایمر درب اتوماتیک شما در سیستم ثبت می‌شود.

روش دوم تایمر درب اتوماتیک

دومین روش برای تنظیم تایمر استفاده از Dip Switch می‌‌باشد. روی مدار فرمان سه عدد دیپ سوئیچ وجود دارد که از آنها برای فعال و غیر فعال کردن تایمر اتوماتیک، راست گرد و چپ گرد موتور و برقرار کردن ارتباط بین درب و ریموت استفاده می‌شود. برای اینکه تایمر را روشن کنید باید دیپ سوئیچ Auto Close را روی حالت فعال قرار دهید. برعکس این عمل نیز ممکن بوده و شما می‌توانید در صورت نیاز تایمر را با قرار دادن دیپ سوئیچ روی حالت Off خاموش کنید.

تنظیم تایمر درب اتوماتیک شیشه ای
تنظیم تایمر درب اتوماتیک شیشه ای

کلام آخر

در صورت وجود سوالات بیشتر درباره محصولات دیگر شما می‌توانید با تیم کارشناسی آکام دُر با شماره های ۰۹۱۲۹۶۷۷۹۵۰ و ۰۹۱۲۴۰۲۷۵۷۰ در ارتباط باشید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟

برای امتیاز به مطلب روی ستاره ها بزنید

میانگین رضایت کاربران / ۵. تعداد رای ها

اولین نفری باشید که به این مطلب امتیاز می دهید

اگر مطالب ما برای شما مفید بوده است ...

مطالب ما در اینستاگرام را هم دنبال کنید

از اینکه این مطلب نظر شما را جلب نکرده است، پوزش می‌طلبیم.

فرصت دهید مطلب را بهتر خواهیم کرد.

جهت ارتقا این مطلب پیشنهاد خود را در بخش نظرات ارسال کنید.

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
شبکه های اجتماعی
تنظیم تایمر درب اتوماتیک شیشه ای
نکات مدیریتی
پر بازدیدترین مقالات
مقالات اخیر
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x