درب اتوماتیک تهران 

()

درب اتوماتیک تهران یکی از بهترین درب های ورود برای اماکن شلوغ از جمله ورودی مجتمع های تجاری، اداری و حتی مسکونی به خصوص در شهرهای پرجمعیتی همچون تهران به شمار می‌آید. این مدل از درب ها بدون وارد کردن هیچ نیروی مکانیکی و بدون دخالت دست باز و بسته شده، که سبب می‌شود از هدر رفت انرژی در اماکن پر تردد و انتقال بیماری هایی همچون کرونا جلوگیری می‌کند.

صنعت ساختمان سازی در دنیای امروز دستخوش تغییرات فراوانی شده و هر روزه امکانات رفاهی بیشتری به ساختمان ها اضافه می‌شود که یکی از مهم ترین آنها در سال های گذشته همین درب های اتوماتیک می‌باشند. گروه صنعتی آکام دُر برای آشنایی بیشتری شما با درب اتوماتیک این مطلب را گردآوری کرده است، پس با ما همراه باشید.

درب اتوماتیک تهران و انواع آن

همانطور که در ابتدا توضیح دادیم، درب های اتوماتیک به دسته از درب ها گفته می‌شود که بدون دخالت دست و بدون نیاز به اعمال فشار، باز و بسته می‌شوند. این درب ها با کمک نیروی جنبشی موتورهای الکتریکی و برد الکتریکی که همان مدار فرمان این درب ها می‌باشد، باز و بسته می‌شوند.

این مدل از درب ها به دو صورت افقی و عمودی حرکت کرده و معمولا درب های اتوماتیک شیشه ای به شکل افقی و درب های پارکینگی به شکل عمودی حرکت می‌کنند. می‌توان گفت که در میان انواع درب های اتوماتیک در تهران و بقیه نقاط جهان، فقط درب های پارکینگی می‌باشند که به صورت عمودی حرکت می‌کنند، هرچند که برخی از درب های شیشه ای نیز وجود دارند که به صورت عمودی باز و بسته می‌شوند، هرچند که این درب ها عموما جنبه دکور و نمایشی در ساختمان ها دارند.

درب اتوماتیک تهران
درب اتوماتیک تهران

انواع درب های اتوماتیک موجود در بازار به چه شکل هستند؟

شما می‌توانید انواع زیادی از درب های اتوماتیک را در تهران پیدا کنید، اما به صورت کلی این محصولات در دو دسته اصلی طبقه بندی می‌شوند.

درب اتوماتیک شیشه ای

ساختار اصلی این درب ها متشکل از یک اپراتور جهت باز و بسته کردن لت ها و یک ست فریم و شیشه به اشکال و فرم های متنوع جهت جداسازی فضاهای مورد نظر کارفرمایان می‌باشد. این مدل از اپراتورها دارای انواع و اشکال مختلفی بوده و تقریبا محدودیت خاصی در ابعاد و اندازه اجرایی ندارند. باید خاطر نشان کرد که با توجه به فضاهای موجود در اماکن مختلف باید از مدل های کاربردی و خاصی از این محصولات استفاده کرد تا بهترین بهره را برای سازه شما داشته باشد.

درب اتوماتیک پارکینگی یا حفاظتی

از این مدل از درب های اتوماتیک در اماکن پرتردد تهران همچون اماکن عمومی و مخصوص به عبور خودرو ها و وسایل نقلیه استفاده می‌شود. همچنین این درب ها، جهت حفاظت از فضا یا اماکن شخصی کاربرد دارند و به راحتی و به صورت هوشمند قابل کنترل می‌باشند. یکی از مزیت های این محصول انواع بسیار زیاد آنها می‌باشد که سبب می‌شود هر گونه نیاز و فضایی را پوشش دهند.

انواع درب اتوماتیک پارکینگی

درب اتوماتیک کرکره ای (Roll Up)

رول آپ یا تیغه آلومینیومی: از نام کرکره برقی مشخص است که این نوع درب اتوماتیک در واقع سیستم مدرن شده همان کرکره های معمولی می‌باشند که در سطح شهرهایی همچون تهران مشاهده می‌گردید. در حال حاضر نوع این سیستم‌ها کاملا متفاوت می‌باشند و این امر سبب شده که انواع مختلفی از آنها وجود داشته باشند.

شکل عمومی پوشش این نوع از درب ها از جنس آلومینیوم بوده و تیغه های آن در سایز های مختلفی از ۴ سانتی متر تا ۱۲ سانتی متر موجود می‌باشد اما پر مصرف ترین سایز این تیغه ها ۸ سانتی متر می‌باشد. نسبت کیفیت، بسته به وزن و نوع آلومینیوم استفاده شده، عموما حداکثر تا ابعاد ۳۰ متر مربع پیشنهاد داده می‌شود و بیش از این ابعاد را باید با استفاده از سایز های بزرگتر تولید کرد.

رول آپ با تیغه گالوانیزه و پلی کربنات: پوشش های دیگری برای این نوع از درب های اتوماتیک در تهران و شهر های دیگر وجود دارد که جنس تیغه های آن از گالوانیزه با فوم داخل آنها می‌باشد. عموما از این مدل محصولات، جهت کنترل سر و صدا یا مبحث حفظ انرژی استفاده می‌شود. نوع پلی کربنات که مانند شیشه شفاف بوده و البته نسبت به کیفیت و مواد استفاده شده در تولید آن، عموما از مقاومت بالا تری در برابر ضربه نسبت به مدل آلومینیومی آن برخوردار می‌باشد.

همچنین این محصولات ضد حریق بوده و یکی از دلایل استفاده فراوان آنها نیز همین مسئله می‌باشد. این مدل از درب های اتوماتیک جزو گران ترین درب های اتوماتیک در تهران به شمار می‌آیند.

کرکره برقی رول گیتور: مدل دیگری از کرکره های برقی وجود دارد که مانند حفاظ بوده و صرفا پوششی مربعی و مستطیلی برای محافظت دارند، همچنین دارای پوششی یکپارچه بوده که از عبور هوا جلوگیری نمی‌کند. این محصولات با نام رول گیتور (Roll Gator) شناخته می‌شوند که عموما از جنس آلومینیوم یا استیل بوده و از زیبا ترین و گران قیمت ترین مدل های درب اتوماتیک رول آپ محسوب می‌شوند.

درب اتوماتیک تهران
درب اتوماتیک کرکره ای

انواع موتور های درب پارکینگی در تهران

درب اتوماتیک دارای موتور های متنوعی می‌باشند که یک مدل از آنها عمومی تر و پر استفاده تر می‌‌باشد که تحت عنوان ساید از آن استفاده می‌شود. این مدل از موتورها غالبا از سرع پایین و قدرت بالایی برخوردار می‌باشند و به دلیل این که خارج از شفت می‌باشند، در معرض دید قرار دارند و توسط یک زنجیر به شفت اصلی که محل قرار گیری تیغه ها می‌باشد، متصل می‌شود.

این نوع موتور ها برای انواع درب های اتوماتیک در پارکینگ های تهران مورد استفاده قرار می‌گیرند و با ابعاد بزرگ و صنعتی نیز سازگار می‌باشند. مدل دیگر موتور های کرکره برقی یا رول آپ با نام مستعار تیبولار شناخته می‌شوند که برای مدل های پارکینگی با ابعاد کوچک تر کارایی داشته و از سرعت بالاتری نیز برخوردار می‌باشند اما قدرت آنها از موتور های ساید کمتر می‌باشد. لازم به ذکر است که بگوییم این مدل مقداری نسبت به مدل ساید ارزان تر می‌باشد.

درب اتوماتیک سکشنال یا همان درب اتوماتیک زیر سقفی

درب اتوماتیک سکشنال نیز یکی از انواع درب های اتوماتیکی پارکینگی در تهران به شمار می‌آیند که این سیستم به شکل پنل های بزرگ و برخی اوقات یک تکه می‌باشد. در زمان باز شدن، تمام صفحات با پنل یک تکه به زیر سقف رفته و مانند یک سقف متحرک در آنجا می‌ماند، سپس مجددا به پایین برگشته و فضای عبور را مسدود می‌کند.

این مدل از درب های برقی بسیار گرانتر از رول آپ می‌باشند و بیشتر جنبه ظاهری و زیبایی دارند و از نظر فنی هیچ گونه برتری نسبت به دیگر مدل های درب های پارکینگی ندارند.

درب ریلی برقی پارکینگی

درب های ورودی کارخانه‌ها، گاراژها و برخی خانه‌ها از این مدل از درب های اتوماتیک می‌باشد. این درب ها همانطور که از نامش پیداست تشکیل شده از یک ریل بوده و بسیار سنگین می‌باشند. درب های اتوماتیک ریلی در تهران عموما دارای یک چرخ دنده بسیار قدرتمند می‌باشند که در زمان گردش با یک صفحه آهنی یا استیل به نام دنده شانه ای درگیر می‌شود.

درب اتوماتیک پارکینگی ریلی فضای کمتری را نسبت به درب های لولایی اشغال می‌کند ولی حتمی باید یک فضای خالی برای قرار گرفتن قسمت متحرک آن در فضای کناری آن وجود داشته باشد. در درب های ریلی اتومات می‌توان از فضای پشن درب ها نیز استفاده کرد، در صورتی که این امکان برای درب های لولایی وجود نداشته و برگ برنده این محصولات محسوب می‌شود.

درب اتوماتیک پارکینگی لولایی در تهران

این محصول یکی از پر مصرف ترین انواع درب های اتوماتیک پارکینگی در حواشی تهران و باغ ها به شمار می‌آید. این مدل از درب ها به صورت تک لنگه و دو لنگه موجود بوده و موقع باز و بسته شدن فضای زیادی از محوطه را اشغال می‌کنند و به همین دلیل فقط مناسب پارکینگ هایی می‌باشند که فضای زیادی داشته باشند. در درب های لولایی ما نیاز به یک فضای ۹۰ درجه ای برای باز و بسته شدن درب پارکینگ داریم که معمولا در فضاهایی که عمق بیشتر اما عرض کمتری داریم از آنها استفاده می‌کنیم.

انواع درب اتوماتیک شیشه ای در تهران

درب اتوماتیک کشویی یا اسلایدینگ (Sliding)

درب اتوماتیک کشویی در انواع مختلفی به بازار عرضه می‌شود که یکی از آنها مدل تک لنگه می‌باشد و در این حالت درب آن به صورت تک لت متحرک به یک سمت حرکت می‌کند. حالت دیگر آن به صورت دو لنگه بوده که دولت متحرک به یک طرف حرکت می‌کنند. به خاطر داشته باشید که حداکثر باز شدنی که درب های اتوماتیک ریلی می‌توانند در اختیار شما قرار دهند ۵۰ درصد کورس حرکت آنها می‌باشد.

این نوع درب اتوماتیک شیشه ای در تهران، برای حرکت خود به فضای ثابتی در امتداد حرکت خود نیاز دارند که این فضای ثابت می‌تواند دیواره های جانبی باشد یا توسط فریم و شیشه دیگری تحت عنوان لت ثابت ایجاد شود.

درب اتوماتیک کشویی
درب اتوماتیک کشویی

درب اتوماتیک تلسکوپی (Telescopic)

این مدل از دری های اتوماتیک شیشه ای در واقع همانند درب های کشویی عمل می‌کنند. با این تفاوت که در کورس حرکت خود با دو لت متحرکت به هر سمت می‌ورند. این مدل از درب های اتوماتیک در تهران می‌توانند حداکثر تا ۶۶ درصد کل فضای حرکت خود باز شوند و به همین دلیل می‌توانند فضای بیشتری را نبست به همتای کشویی خود در اختیار مشتریان بگذارند.

درب اتوماتیک شیشه ای تلسکوپی نیز به صورت دو لت متحرک به یک سمت یا ۴ لت متحرک به دو طرف اجرا شود. این مدل از در برقی مستلزم فضای ثابت در پشت کورس حرکتی لت های متحرک خود می‌باشد، هرچند که می‌توان این فضا سازی را با استفاده از فریم و شیشه های ثابت ایجاد کرد.

درب اتوماتیک تهران
درب اتوماتیک تلسکوپی

درب اتوماتیک ریولودینگ یا چرخان (Revolving)

درب اتوماتیک شیشه ای گردان از خاص ترین و شیک ترین درب های اتوماتیک به شمار می‌آیند و به دلیل زیبایی آن یکی از گران قیمت ترین درب ها در تهران و بقیه نقاط دنیا محسوب می‌شوند. این نوع از سیستم ها همانطور که از نامش پیداست دارای یک سیلندر عموما شیشه ای بوده که در مرکز این دایره شیشه ای یک لوله و شفت اصلی قرار گرفته است و از این شفت ها باله هایی متصاعد می‌شوند.

ممکن است در یک درب گردان دو یا سه یا حتی چهار باله وجود داشته باشد. قطر سیلندر های این مدل از در ها نیز از  ۱۶۰ سانتی متر تا ۴۲۰ سانتی متر در حالت استاندارد متفاوت بوده و در حالت های غیر استاندارد و سفارشی نیز تقریبا هم عرض و ارتفاع توسط اندک شرکت های تولید کننده این مدل از درب ها قابل تولید می‌باشد.

درب اتوماتیک چرخان
درب اتوماتیک چرخان

درب اتوماتیک نیم گردان یا قوسی در تهران (Curve)

مکانیزم درب های قوسی نیز همانند درب های کشویی بوده و تنها تفاوت آن در قوس دار بودن این محصول می‌باشد. میزان عرض باز شدن این دو مدل از درب نیز متفاوت می‌باشد، چرا که میزان قوس درب های کرو در محیط باز شدن آن تاثیر گذار می‌باشد. در واقع تمامی درب های قوس دار باز شوندگی بیشتری نسبت به همتای اسلایدینگ خود ارائه می‌کنند و در زمانی که شما یک نیم دایره کامل در اختیار داشته باشید، بالاترین حد باز شدن را در اختیار شما قرار خواهد داد.

نکته مهم در رابطه با این مدل از درب های برقی این است که بدانید همیشه میزان قوس ایجاد شده در آن باید برشی از یک کمان دایره باشد و حداکثر می‌تواند به میزان یک نیم دایره باشد. در صورت نیاز به سیلندر کامل (دایره کامل) از دو درب نیم دایره پشت به پشت یکدیگر استفاده می‌شود.

درب اتوماتیک تهران
درب اتوماتیک قوسی

درب اتوماتیک لولایی (Swing)

درب های لولایی قدیمی و ساده شما می‌توانند به راحتی مجهز به یک اوپراتور درب اتوماتیک شود. با این روش کمتری تغییرات و تخریب ممکن بر روی درب لولایی دستی شما اعمال خواهد شد. در مورد درب اتوماتیک لولایی باید که دارای محدودیت ویژه ای نبوده و تقریبا در هر حالتی قابل اجرا می‌باشند.

درب اتوماتیک تهران
درب اتوماتیک لولایی

درب اتوماتیک مثلثی (درب با زاویه شکسته)

درب های اتوماتیک اسلایدینگ عادی را اگر از وسط نود درجه خم کنیم تبدیل به درب های اتوماتیک مثلثی می‌شوند. این نوع درب های اتوماتیک در ساختمان هایی با نمای مدرن و زاویه دار مورد استفاده قرار گرفته و کاربرد های فراوانی در انواع ساختمان های تهران و شهر های دیگر دارند.

درب اتوماتیک تهران
درب اتوماتیک مثلثی

درب اتوماتیک تاشو یا فولدینگ یا همان آکاردئونی

این نوع از در های اتوماتیک برای فضاهایی که تحت هیچ شرایطی قابلیت اجرای درب کشویی یا در برقی لولایی وجود ندارد یا حتی فضاهایی که فضای لازمه برای حرکت لت های متحرک لولایی و کشویی نباشد یا در شرایطی که عرض دهنه ورودی کم باشد، این مدل از درب های اتوماتیک بهترین گزینه شما می‌باشد. این درب های اتوماتیک در تهران با نام درب های اتوماتیک اتوبوسی نیز به فروش می‌رسند و با مکانیزم ساده خود تا بیش از ۹۰ درصد عرض ورودی را در اختیار مراجعه کنندکان قرار می‌دهند. این درب ها دقیقا به حالت آکاردئونی عمل کرده و به طرفین تا می‌شوند و در نهایت کل عرض ورودی را در اختیار عابرین قرار می‌دهند.

درب اتوماتیک تهران
درب اتوماتیک فولدینگ

قیمت درب اتوماتیک در تهران

قیمت این درب ها به صورت ثابت نبوده و با توجه به پارامتر های زیادی قیمت تمام شده آنها متفاوت می‌باشد. از این پارمتر های تاثیرگذار می‌توانیم به ضخامت شیشه، ابعاد شیشه، نوع فریم مصرفی، تعداد سنسور ها، برند موتور و موارد بی‌شمار دیگری اشاره کنیم. شما برای یک خرید مناسب باید در ابتدا نیاز ها و محیط خود را بررسی کرده و با مشاوره با همکاران ما در گروه صنعتی آکام دُر بهترین گزینه را برای سازه خود خریداری کنید. در صورت وجود سوالات بیشتر درباره انواع درب اتوماتیک و محصولات دیگر شما می‌توانید با تیم کارشناسی صنعتی آکام دُر با شماره های ۰۹۱۲۹۶۷۷۹۵۰ و ۰۹۱۲۴۰۲۷۵۷۰ در ارتباط باشید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟

برای امتیاز به مطلب روی ستاره ها بزنید

میانگین رضایت کاربران / ۵. تعداد رای ها

اولین نفری باشید که به این مطلب امتیاز می دهید

اگر مطالب ما برای شما مفید بوده است ...

مطالب ما در اینستاگرام را هم دنبال کنید

از اینکه این مطلب نظر شما را جلب نکرده است، پوزش می‌طلبیم.

فرصت دهید مطلب را بهتر خواهیم کرد.

جهت ارتقا این مطلب پیشنهاد خود را در بخش نظرات ارسال کنید.

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
شبکه های اجتماعی
نکات مدیریتی
پر بازدیدترین مقالات
مقالات اخیر
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x