نحوه ی تنظیم چشمی درب اتوماتیک شیشه ای 

()

امروزه در بسیاری از مراکز خرید، فروشگاه‌ها، مغازه‌ها و حتی ساختمان‌ها به‌جای استفاده از درب‌های معمولی از درب‌های اتوماتیک استفاده می‌شود.

درب‌های اتوماتیک شیشه‌ای با توجه به نوع حس‌گر خود، قادر به تشخیص اشیاء و افراد می‌باشند. این درب‌ها دارای انواع مختلفی از سنسورها هستند. بیشتر چشمی درب‌های اتوماتیک از نوع سنسورهای تشخیص حرکت یا سنسورهای نوری، جهت مکانیزم باز و بسته شدن درب استفاده می‌کنند.

علاوه بر آن، سنسورهای مادون قرمز و مایکروویو وجود دارند که به‌نوبه‌ی خود از دوتای قبلی پیشرفته‌تر محسوب می‌شوند. سنسور مادون قرمز دارای یک گیرنده و یک فرستنده است که یک موج مادون قرمز را از فرستنده به گیرنده منتق   ل می‌کند. نحوه‌ی عملکرد آن به این‌گونه است که هنگام رد شدن از درب، سنسور فعال ‌شده و با ارسال پیام به مرکز فرمان از بسته شدن درب جلوگیری می‌کند. این مدل چشمی برای بالا رفتن ایمنی درب‌های اتوماتیک در نظر گرفته شده است. استفاده از این تشعشعات بی ضرر بوده و ضریب خطای آن صفر است. سنسور مایکروویو اصولاً در چشمی درب نصب شده و عملکرد آن به این‌گونه است که از چشمی درب امواج ماکرو به اطراف ارسال خواهد شد و این امواج بعد از برخورد با محیط به سنسور بازتاب می‌شوند. اگر طول موج ارسالی و دریافتی یکسان و مشابه نباشد، سنسور به طور اتوماتیک به مرکز فرمان پیامی ارسال می‌کند و اینجاست که از مرکز کنترل به موتور، فرمان باز شدن درب صادر می‌شود. این سنسور نیز بی خطر بوده و از نظر سلامتی مورد تأیید است.

بنابراین سلامت چشمی نقش مهمی در عملکرد درب خواهد داشت و کوچک‌ترین مشکل، هزینه‌ی بسیاری به شما تحمیل خواهد کرد؛ ازاین‌رو  قبل از خرید درب اتوماتیک به نوع و کیفیت چشمی به کار رفته در آن توجه ویژه داشته باشید.

تنظیم چشمی درب اتوماتیک
تنظیم چشمی درب اتوماتیک

تنظیم چشمی درب اتوماتیک شیشه‌ای

این کار حتماً باید به دست متخصص و بلده‌کار سپرده شود در غیر این صورت ممکن است منجر به خسارت و ضرر برای شما شود. پس، قبل از اینکه دست به آچار شوید و خودتان اقدام به تنظیم چشمی درب اتوماتیک کنید، به این فکر کنید باید هزینه‌ی چند برابری پرداخت کنید تا یک درب دیگر تهیه کنید!

به یاد داشته باشید که هر نوع دست‌کاری در سیم‌کشی سنسور درب اتوماتیک شیشه‌ای می‌تواند خیلی راحت کل سیستم درب را مختل کند. پس بهتر است این کار را به کارشناس مربوطه بسپارید.

اپراتور درب های اتوماتیک آکام با بهره گیری از با کیفیت ترین قطعات الکترومکانیکال مطابق با استاندارد های روز بین المللی تامین و تجهیز گردیده و تکنسین های شرکت آرایه کاشانه مانا به منظور ارائه کارشناسی ۲۴ ساعته در خدمت شما هستند.

با ما تماس بگیرید: ۰۹۱۲۹۶۷۷۹۵۰ –۰۹۱۲۴۰۲۷۵۷۰

آکام صنعت به عنوان یکی از تأمین کننده‌ی انواع سنسورهای صنعتی اتوماسیون در این زمینه می‌تواند به شما کمک کند.

چه اقداماتی برای رفع ایرادات چشمی درب اتوماتیک شیشه‌ای لازم است؟

گاهی اوقات مشکل به وجود آمده سطحی است و نیاز به حضور نیروی متخصص نیست. در این مورد می‌توان به تنهایی با بررسی چند مورد ساده مشکل را حل کرد.

چک کردن سیستم برق

در ابتدا مطمئن شوید که عدم کارکرد درب به دلیل قطع جریان برق نیست.

بررسی چشمی‌های الکترونیک درب اتوماتیک شیشه‌ای

به غیر از نقص فنی، گاهی اوقات ممکن است گرد و غبار، کثیفی و ضایعات نشسته روی چشمی الکترونیک عملکرد آن را مختل کرده باشد.

بررسی عملکرد جک اتوماتیک

اگر هنگام باز و بسته شدن درب فشار مضاعفی بر آن وارد شود منجر به شکستن جک می‌شود. از طرفی جک‌های هیدرولیکی نیاز به روغن‌کاری دارند و کمبود روغن باعث ایجاد فشار بر روی موتور شده و عمر مفید جک کاهش پیدا می‌کند. پس اقدامات لازم برای روغن‌کاری درب‌ها را انجام دهید.

با این حال زمان‌هایی نیز هست که رفع ایراد از دست شما خارج است و باید کمک بگیرید.

چه زمانی کمک بگیرم؟

هنگام خرابی سنسور یا چشمی

مشکل در هنگر

متوقف شدن لت‌های درب

درب‌های اتوماتیک شیشه‌ای چه زمانی نیاز به سرویس دارند؟

به طور متوسط هر ۶ ماه یک‌بار درب‌های اتوماتیک باید توسط یک کارشناس بررسی شوند تا از بروز خرابی‌های احتمالی جلوگیری شود.

عوامل مؤثر در عملکرد نادرست چشمی درب اتوماتیک شیشه‌ای

عوامل بسیاری وجود دارد که در کارکرد چشمی درب اتوماتیک شیشه‌ای اختلال ایجاد می‌کند که در ادامه به بررسی مهم‌ترین آن‌ها اشاره خواهد شد.

رطوبت محیط

اگر چشمی درب اتوماتیک در محیطی مرطوب قرار داشته باشد، با گذشت زمان آسیب دیده و عملکرد صحیحی از آن توقع نمی‌رود. بنابراین به هنگام نصب باید به این نکته توجه کرد و محیط مناسبی برای آن در نظر گرفت.

نور شدید محیط

تابش شدید نور خورشید موجب اختلال در ارسال و دریافت امواج سنسور خواهد شد. همچنین وجود لامپ‌های فلورسنت که در نزدیکی چشمی قرار گرفته‌اند برای چشمی درب مشکل ایجاد می‌کنند.

لرزش محل نصب چشمی

همان‌طور که در بالا ذکر شد، چشمی درب اتوماتیک شیشه‌ای حساس به حرکت می‌باشد و هر عاملی که موجب شکسته شدن موج ارسالی یا دریافتی شود، سنسور را فعال می‌کند. یکی از این عوامل موجود، لرزش خود چشمی درب است که به دلایل مختلفی بستگی دارد مثل معیوب بودن سطح مقطع ریل.

مزایای درب شیشه‌ای اتوماتیک

قطعاً استفاده از درب‌های اتوماتیک شیشه‌ای سود و منفعت بسیاری داشته که در رده خود بالاترین میزان سفارش را به خود اختصاص داده است.

جلوگیری از اتلاف انرژی

با توجه به اختلاف دمای درون و بیرون سازه در فصول مختلف سال، حفظ انرژی از اهمیت خاصی برخوردار است چراکه در هزینه‌های موجود نیز تأثیر بسزایی خواهد گذاشت. استفاده از این درب در مصرف انرژی سرمایشی و گرمایشی تقریباً ۳۵ الی ۵۰ درصد صرفه‌جویی خواهد کرد.

رعایت بهداشت

با وجود ویروس کرونا و دیگر سویه‌های آن در دنیای امروز، کاهش حداکثری لمس اشیاء اطراف‌مان به حفظ سلامت انسان کمک خواهد کرد. استفاده از درب اتوماتیک شیشه‌ای این شرایط را فراهم می‌کند تا افراد بدون نیاز به استفاده از دستگیره در عبور و مرور ساختمان‌های دارای این درب‌ها به مشکل برنخورند. استفاده از این درب‌ها در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی و حتی کارخانه‌های مواد غذایی بسیار کاربردی بوده و آلودگی‌های محیطی را تا حد امکان کاهش می‌دهد.

سهولت در تردد

درب اتوماتیک شیشه‌ای امکان تردد نامحدود در شبانه‌روز را فراهم می‌کند که علاوه بر آن به کاهش ترافیک انسانی در مکان‌های شلوغ نیز می‌انجامد.

کاهش آلودگی صوتی

یقیناً استفاده از دربی که به طور خودکار باز و بسته می‌شود، به کاهش آلودگی صوتی کمک شایانی خواهد کرد. هنگرها یکی از عواملی هستند که در کاهش آلودگی صوتی درب‌های اتوماتیک شیشه‌ای نقش بسزایی ایفا می کنند.


منبع :homerepairtutor

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟

برای امتیاز به مطلب روی ستاره ها بزنید

میانگین رضایت کاربران / ۵. تعداد رای ها

اولین نفری باشید که به این مطلب امتیاز می دهید

اگر مطالب ما برای شما مفید بوده است ...

مطالب ما در اینستاگرام را هم دنبال کنید

از اینکه این مطلب نظر شما را جلب نکرده است، پوزش می‌طلبیم.

فرصت دهید مطلب را بهتر خواهیم کرد.

جهت ارتقا این مطلب پیشنهاد خود را در بخش نظرات ارسال کنید.

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
شبکه های اجتماعی
تنظیم چشمی درب اتوماتیک شیشه ای
نکات مدیریتی
پر بازدیدترین مقالات
مقالات اخیر
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x