باز و بسته کردن درب اتوماتیک بدون برق 

()

درب اتوماتیک پارکینگ در زمان و تلاش زیادی صرفه جویی می کند و در عین حال امنیت وسایل نقلیه، ابزار و سایر اشیاء قیمتی پارکینگ شما را تضمین می کند. سازندگان درب بازکن پارکینگ خطی را در نظر گرفته اند و یک دستگاه اضطراری برای جدا کردن درب بازکن رول آپ تعبیه کرده اند که به شما امکان می دهد درب پارکینگ را به صورت دستی باز کنید. برای کشف نحوه باز کردن درب اتوماتیک بدون برق و نحوه تنظیم مجدد درب بازکن پارکینگ تا انتهای مطلب همراه ما باشید.

 ۱) سیم رهاسازی اضطراری را بکشید

در مسیر درب اتوماتیک بدون برق، یک سیم آزاد کننده اضطراری وجود دارد. این سیم رهاسازی اضطراری را مستقیما به سمت پایین بکشید تا زمانی که صدای کلیک بشنوید. این نشان می دهد که درب پارکینگ اکنون از درب بازکن اتوماتیک پارکینگ جدا شده است. مطمئن شوید که سیم رهاسازی اضطراری خم نکنید، زیرا ممکن است طناب را بشکنید. اگر سیم را می کشید و درب پارکینگ باز نمی شود، ممکن است درب پارکینگ کاملا بسته نباشد. درب پارکینگ را فشار دهید تا بسته شود، سپس دوباره دستگیره را بکشید.

درب اتوماتیک بدون برق
درب اتوماتیک بدون برق

۲) درب پارکینگ را پایین بکشید تا بسته شود

پس از خروج از پارکینگ، در صورت نیاز به پارک خودرو در داخل پارکینگ، می توانید درب پارکینگ را باز نگه دارید. اما توصیه می شود پس از استفاده از پارکینگ، درب را ببندید. به این دلیل است که درب دیگر به درب بازکن پارکینگ متصل نیست، بنابراین باد شدید می تواند در را پایین بکشد و آن را به زمین بکوبد. این نه تنها افراد نزدیک و حیوانات خانگی را در معرض خطر قرار می دهد، بلکه می تواند به درب پارکینگ نیز آسیب برساند.

۳) درب بازکن پارکینگ را از برق بکشید

وقتی برق قطع می شود، ممکن است به نظر غیر ضروری باشد، اما می توانید درب باز کن خودکار پارکینگ را جدا کنید. قبل از اینکه درب پارکینگ از مسیر جدا شود، درب پارکینگ اتوماتیک را از برق بکشید و تا زمانی که درب پارکینگ را دوباره به مسیر وصل کنید، آن را از برق جدا کنید.

درب اتوماتیک بدون برق
درب اتوماتیک بدون برق

۴) بستن درب اتوماتیک به صورت دستی

می توانید با گرفتن و پایین آوردن آهسته، درب پارکینگ را به صورت دستی ببندید. در صورت هر گونه لغزش، وزن دربی که در دست دارید افزایش میابد. پس آن را به طور محکم در دست بگیرید تا هیچگونه آسیبی ایجاد نشود.

۵) با برقراری جریان برق، درب باز کن پارکینگ را وصل کنید

وقتی برق دوباره وصل شد، می توانید درب پارکینگ را دوباره به درب بازکن خودکار پارکینگ وصل کنید. برای این کار باید درب داخل پارکینگ کاملا بسته باشد. زمانی که در موقعیت خود قرار می گیرد، سیم رهاسازی اضطراری را به سمت پایین و به سمت یک سمت درب بازکن بکشید. همچنین می توانید به سمت بالا دراز کنید و اهرم را در بالا سیم بازکن اضطراری بکشید تا بازکن دوباره وصل شود.

این فرآیند نسبتا ساده است، اما درب پارکینگ جدا شده با فنرهای فرسوده می تواند خطر ایجاد کند. در طول روند، توصیه می‌شود درب را تا حد امکان بسته نگه دارید.

باز کردن درب اتوماتیک از داخل، به صورت دستی

  • قفل درب را باز کنید.
  • درب بازکن را از برق بکشید؛ برای این کار سیم برق را از درب بازکن اتوماتیک جدا کنید.
  • سیم رهاسازی اضطراری را پیدا کنید: سیم رهاسازی اضطراری را که دارای دسته قرمز بوده و از ریل مرکزی مسیر درب پارکینگ آویزان است، پیدا کنید. این طناب قرمز رنگ به چرخ دستی متصل می شود که بازو درب پارکینگ شما را به این مسیر مرکزی متصل می کند. فقط وقتی درب اتوماتیک بدون برق بسته است از دستگیره رهاسازی اضطراری استفاده کنید.
  • سیم را بکشید: دسته اضطراری را به سمت پایین بکشید. این سیم باید درب پارکینگ را از چرخ دستی جدا کرده و این امکان را می دهد که درب پارکینگ را به صورت دستی جابجا کنید.
  • درب اتوماتیک بدون برق را بلند کنید: باید مستقیما از پایین بکشید تا درب متوقف شود، قبل از رها کردن و بیرون آوردن ماشین از پارکینگ مطمئن شوید که در جای خود باقی بماند.
  • در را ببندید: هنگامی که آن را بیرون آوردید، در را با دست به سمت پایین بکشید تا دوباره ببندید. اگر درب شما دارای میله قفل است، آن را به صورت دستی بلغزانید تا قفل شود.

باز کردن درب اتوماتیک از بیرون به صورت دستی

  • کیت آزادسازی اضطراری را پیدا کنید: در مرکز بالای درب اتوماتیک بدون برق خود، باید یک قفل کوچک پیدا کنید. این قفل یک کابل آزادسازی اضطراری را ذخیره می کند. همچنین باید کلید مربوطه را داشته باشید.
  • قفل سیم اضطراری را باز کنید: کلید را بچرخانید و لیوان قفل را بیرون بکشید تا یک کابل نمایان شود. این سیم، مکانیسم رها کردن را فعال می کند که درب شما را به حالت دستی قرار می دهد.
  • قفل درب پارکینگ را باز کنید: از کیت رهاسازی اضطراری پایین بیایید، قفل دیگری در کنار یک دستگیره است که خود درب را، بسته نگه می دارد. با کلید خود قفل در را باز کنید و دستگیره را بچرخانید تا عمودی باشد.
  • در را بلند کنید: در پارکینگ را با دستان خود مستقیما به سمت بالا بکشید و مطمئن شوید که قبل از رانندگی ماشین خود به داخل پارکینگ باز بماند.
  • در را ببندید: وقتی داخل هستید، درب اتوماتیک بدون برق را به سمت پایین بکشید تا در حالت بسته قرار گیرد.

قطع شدن برق همیشه ناخوشایند است و عدم امکان باز کردن خودکار درب اتوماتیک بدون برق یکی از آن ها است. با این حال، سازندگان درب همیشه چنین روندی را پیش بینی می کنند و عناصر لازم را برای باز کردن درب به صورت دستی آماده می کنند. شما فقط باید دستورالعمل های ساده ای را که برای شما آماده کرده ایم دنبال کنید و به راحتی می توانید از پس آن ها برآیید. البته تمامی این مراحل با رعایت نکات لازم باید انجام شود.

ما، در گروه صنعتی آکام با بهره گیری از بهترین تکنسین ها در بخش تعمیرات و نصب درب های اتوماتیک شیشه ای آماده ارائه خدمات در زمینه باز و بسته کردن درب اتوماتیک بدون برق هستیم. برای این کار می توانید با ما در ارتباط باشید.


منبع :bobvila ، kitsapgaragedoor

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟

برای امتیاز به مطلب روی ستاره ها بزنید

میانگین رضایت کاربران / ۵. تعداد رای ها

اولین نفری باشید که به این مطلب امتیاز می دهید

اگر مطالب ما برای شما مفید بوده است ...

مطالب ما در اینستاگرام را هم دنبال کنید

از اینکه این مطلب نظر شما را جلب نکرده است، پوزش می‌طلبیم.

فرصت دهید مطلب را بهتر خواهیم کرد.

جهت ارتقا این مطلب پیشنهاد خود را در بخش نظرات ارسال کنید.

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
شبکه های اجتماعی
درب اتوماتیک بدون برق
نکات مدیریتی
پر بازدیدترین مقالات
مقالات اخیر
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x