زمان سرویس درب اتوماتیک 

()

درب های اتوماتیک تقریبا برای هر کسب و کاری استفاده می شوند. آن ‌ها دسترسی آسان‌ تر و محیطی دلپذیر تر را فراهم می‌ کنند و می ‌توانند یک انتخاب مناسب برای کسانی باشند که مشکلات حرکتی دارند.

در ادامه در مورد تعمیر و نگهداری درب اتوماتیک توضیح داده خواهد شد. همچنین گفته می شود که درب های اتوماتیک چند وقت یک بار به خدمات تعمیر و نگهداری منظم نیاز دارند و برای جلوگیری از مشکلات آینده چه کار هایی باید انجام دهید.

سرویس درب اتوماتیک
سرویس درب اتوماتیک

هر چند وقت یک بار باید درب های اتوماتیک سرویس شوند؟

بررسی برای سرویس درب اتوماتیک بهتر است که ​​هر ۶ ماه یک بار توسط یک متخصص انجام شود. این بررسی ها باعث می شود که مشکلات درب فوری شناسایی شده و در صورت نیاز اقدام به تعمیر آن شود.

بعضی از درب های اتوماتیک که بیش تر مورد استفاده قرار می گیرند، لازم است طی دوره های کوتاهی سرویس شوند. به همین دلیل بسیاری از شرکت های سرویس درب اتوماتیک؛ خدمات ارزیابی ریسکی را انجام می دهند. این ارزیابی باعث می شود که متخصصان سرویس درب های اتوماتیک نیاز به تعمیر درب ها را تشخیص دهند.

ارزیابی ها طی دوره کوتاه ممکن است گران به نظر برسد، اما نکته حائز اهمیت این است که ارزیابی مداوم قطعا مقرون به صرفه تر از یک تعمیر اساسی است.

درب اتوماتیک چیست؟

درب های اتوماتیک از انواع درب ها است که مکانیسم آن به صورت اتوماتیک و با فعال سازی سنسور ها صورت می گیرد. انواع درب های اتوماتیک در ادامه معرفی شده اند.

سرویس درب اتوماتیک
سرویس درب اتوماتیک

۱) درب کشویی

یکی از محبوب ترین و پرطرفدار ترین نوع درب اتوماتیک؛ درب های کشویی است که عموما در مکان های تجاری از آن استفاده می شود. درب های کشویی اتوماتیک برای مکان های پر رفت و آمد بسیار مناسب است. این نوع درب ها فضای کمی اشغال می کنند و با سنسور های تشخیص حرکت یا تشک کنترلی فعال می شوند.

۲) درب های چرخشی

هر درب اتوماتیک چرخشی در جهت مخالف باهم حرکت می کند. سنسور های این نوع درب روی آن یا بالای قاب قرار می گیرد. هنگامی که این درب ها به سمت بیرون حرکت می کنند؛ ممکن است باعث بروز مشکل شوند، بنابراین بهتر است که این نوع درب در مناطق شلوغ نصب نشود.

۳) درب تاشو

درب ‌های تاشو اتوماتیک حاوی پانل های جداگانه ‌ای است که روی یکدیگر قرار می گیرند. این درب ها نیز مانند درب های اتوماتیک چرخان در قسمت باز شدن باید علامت گذاری شود تا کاربران بدانند که درب از چه قسمتی باز می شود.

اقدامات لازم در سرویس درب اتوماتیک

برای سرویس درب اتوماتیک اقداماتی انجام می شود که از خراب شدن و صدمه دیدن افراد جلوگیری کند. در ادامه به بررسی این اقدامات می پردازیم:

  • دسته درب: در شرایط اضطراری درب ها به کمک دسته آن باز می شوند. در سرویس درب اتوماتیک، دسته ها را بررسی کرده تا درست کار کنند و در شرایط اضطراری مشکلی برای کاربران به وجود نیاورد.
  • محیط: گاهی اوقات کار های ساختمانی در اطراف درب انجام می شود که باید از علائم هشدار استفاده کرد.
  • حرکت درب اتوماتیک: زمانی که کاربران از درب استفاده نمی کنند؛ سرویس درب اتوماتیک برای حرکت آن انجام می شود. درب ها باید بدون صدا و با سرعت متناسب با اندازه آن باز و بسته شوند.
  • سنسور ها: سرویس درب اتوماتیک شیشه ای عملکرد سنسور ها را بررسی می کند. سنسور ها باید در فاصله مشخص حرکات اجسام را تشخیص داده و فعال شوند. همچنین آن ها نباید قبل از خروج کامل افراد اقدام به بسته شدن درب ها کنند. در مواقع اضطراری نیز سنسور باید ضربه را در فاصله مناسب تشخیص دهد.

چگونه از درب های اتوماتیک نگهداری کنیم؟

تعمیر و سرویس درب های اتوماتیک مانند هر وسیله دیگری از بسیاری مشکلات جلوگیری می کند. سرویس درب اتوماتیک و مراقبت صحیح از آن ها باعث می شود که در بسیاری از هزینه های تعمیرات درب اتوماتیک صرفه جویی شود.

سرویس درب اتوماتیک
سرویس درب اتوماتیک

الف) خرید درب مناسب

خرید درب مناسب باعث می شود که آن ها دیرتر خراب شده و تعمیرات درب اتوماتیک کم تر انجام شود. شما باید مطمئن باشید که درب خریداری شده مناسب با نیاز محیط است. مثلا در محیط های شلوغ که استفاده بیش تری از درب ها شده ممکن است پس از مدتی دچار پارگی تسمه ها یا شکستگی شیشه شود که در این صورت استفاده از درب با جنس خوب از این مشکلات تا حد زیادی جلوگیری می کند.

ب) بررسی عملکرد

متخصصان درب اتوماتیک توصیه می کنند که بررسی های ایمنی درب روزانه باید انجام شود. این بررسی ها باعث تشخیص عملکرد و در صورت لزوم اقدام برای سرویس درب اتوماتیک شیشه ای می شود.

ج) بررسی آب و هوا

بررسی و سرویس درب اتوماتیک در ماه های سرد سال یا پس از رویداد های آب و هوایی مثل باران های شدید یا طوفان باید انجام شود. مثلا در طول زمستان ممکن است یخ ها روی اجزای درب قرار گیرند و مانع حرکت آن ها شوند.

د) علائم ایمنی

علائم ایمنی درب اتوماتیک باید به درستی مشخص شده باشند تا منجر به مشکل نشوند. برای رفت و آمد و استفاده از درب، باید از تابلو هایی استفاده شود که جهت حرکت را نشان دهند. همچنین با نصب فلش باید نشان داده شود که درب از چه قسمتی باز می شود.

چرا درب های اتوماتیک نیاز به سرویس دارند؟

سرویس درب اتوماتیک باعث می شود که اطمینان حاصل کنید درب ها مطابق با قوانین ایمنی کار می کنند و برای مشتریان، کارمندان و سایر کاربران؛ مشکلاتی به وجود نمی آورد. در صورت آسیب دیدن افرادی که از درب اتوماتیک محل کار یا منزل شما استفاده می کنند؛ می توانند بابت این آسیب از شما شکایت کنند. بنابراین بهتر است قبل از هر گونه اتفاقی سرویس درب اتوماتیک انجام شود.

هزینه سرویس درب اتوماتیک چقدر است؟

هزینه سرویس درب اتوماتیک به عوامل زیادی بستگی دارد. در صورتی که سرویس درب شما طی مدت کوتاهی انجام شود مشکلات زیادی در آن به وجود نمی آید؛ بنابراین هزینه سرویس آن کم تر است. اگر سرویس درب ها طی مدت زمان طولانی تری انجام شود، هزینه های بیش تری برای تعمیرات درب اتوماتیک شیشه ای به شما تحمیل می کند.

همچنین شما می توانید علاوه بر خرید انواع درب اتوماتیک از گروه صنعتی آکام که از استاندارد های مختلف EN و ISO برخوردار است؛ با مراجعه به بخش آکام سرویس از خدمات ارائه شده برای سرویس درب های اتوماتیک بهره مند شوید.


منبع :doorsincontrol

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟

برای امتیاز به مطلب روی ستاره ها بزنید

میانگین رضایت کاربران / ۵. تعداد رای ها

اولین نفری باشید که به این مطلب امتیاز می دهید

اگر مطالب ما برای شما مفید بوده است ...

مطالب ما در اینستاگرام را هم دنبال کنید

از اینکه این مطلب نظر شما را جلب نکرده است، پوزش می‌طلبیم.

فرصت دهید مطلب را بهتر خواهیم کرد.

جهت ارتقا این مطلب پیشنهاد خود را در بخش نظرات ارسال کنید.

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
شبکه های اجتماعی
سرویس درب اتوماتیک
نکات مدیریتی
پر بازدیدترین مقالات
مقالات اخیر
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x