مزایای استفاده از درب اتوماتیک در اماکن عمومی 

()

درب های اتوماتیک، راه حلی مناسب برای دسترسی به محیط های مختلف است و فضای بیش تری در اختیار استفاده کنندگان قرار می دهد. تنوع در درب های اتوماتیک و شکل ظاهری منحصر به فرد آن ها، موجب شده که برای انواع ساختمان ها با کاربرد و سبک مختلف مناسب باشد.

مزایای درب اتوماتیک، آن ها را تبدیل به گزینه ای محبوب کرده است. امروزه در مکان های عمومی، از درب های اتوماتیک استفاده بیش تری می شود. به دلیل رفت و آمد زیادی که روزانه در مکان های عمومی صورت می گیرد، انتخاب درب اتوماتیک می تواند برای آن ها بسیار مناسب باشد.

 درب اتوماتیک در چه مکان هایی مورد استفاده قرار می گیرد؟

درب های اتوماتیک برای مکان های تجاری، مسکونی و صنعتی قابل استفاده است. این درب ها در ساختمان ها برای دسترسی و آسایش بیش تر افراد، به خصوص افراد ناتوان و سالمند کاربرد دارد. مزایای درب اتوماتیک؛ آن ها را به گزینه ای ایده آل برای اماکن عمومی تبدیل کرده است.

۱) مراکز بهداشتی و درمانی

یکی از موارد استفاده درب اتوماتیک، در مراکز بهداشتی و درمانی است. به گونه ای که از اتاق جراحی تا بخش مراقبت های ویژه، از مزایای درب اتوماتیک بهره مند می شوند. در این مراکز به این دلیل که بیش تر استفاده کنندگان، افراد سالمند و ناتوان هستند؛ کاربرد ویژه ای دارد.

درب اتوماتیک در مراکز بهداشتی و درمانی
درب اتوماتیک در مراکز بهداشتی و درمانی

مزایای درب اتوماتیک در نحوه عملکرد این درب ها، موجب تسهیل ورود همه افراد، به خصوص معلولان به بیمارستان ها شده است. همچنین وجود مزایای درب اتوماتیک از جمله عملکرد سریع و وجود سنسور، آن ها را در موقعیت های اورژانسی بسیار کاربردی کرده است.

درب های اتوماتیک بیمارستانی یا هرماتیک که از انواع درب های اتوماتیک بوده، برای محیط های بهداشتی و درمانی بسیار مناسب هستند؛ این درب ها هوای محیط ها را حفظ کرده و از ورود هوای آلوده به محیط جلوگیری می کنند. درب های هرماتیک برای مکان هایی مثل اتاق عمل که نسبت به آلودگی حساس است، بسیار مناسب می باشد.

یکی دیگر از مزایای درب اتوماتیک، عایق بودن آن ها است که گزینه خوبی برای اتاق رادیولوژی بوده و از عبور ذرات رادیواکتیو جلوگیری می کند. همچنین برای محیط های داروسازی به عنوان مانعی در برابر ذرات معلق در هوا و آلودگی ها از درب اتوماتیک هرماتیک استفاده می شود.

درب اتوماتیک شیشه ای در مراکز بهداشتی و درمانی از گسترش میکروب ها و ویروس ها جلوگیری می کند؛ این درب ها برای باز و بسته شدن نیاز به لمس ندارند و به این دلیل از گسترش آلودگی در محیط های بهداشتی و درمانی جلوگیری می کنند.

 ۲) مراکز ورزشی

در استادیوم ها، باشگاه های ورزشی و مراکز تفریحی، از درب های اتوماتیک استفاده می شود. مزایای درب اتوماتیک باعث شده که انتخاب خوبی برای این محیط ها باشد، زیرا حجم زیادی از افراد، از این مراکز ورزشی به صورت روزانه استفاده می کنند و وجود درب اتوماتیک استفاده از این محیط ها را بهبود می بخشد.

طبق قانون معلولیت، همه افراد حق دارند که از محیط های عمومی استفاده کنند. استفاده از درب اتوماتیک در اماکن ورزشی موجب شده که معلولان بتوانند از این محیط استفاده کنند که از مهم ترین مزایای درب اتوماتیک محسوب می شود.

درب اتوماتیک در مراکز ورزشی
درب اتوماتیک در مراکز ورزشی

استفاده از درب اتوماتیک برای پارکینگ مکان های تفریحی و ورزشی نیز مزایای خود را دارد. با توجه به حجم زیاد جمعیت که از محیط های ورزشی استفاده می کنند، درب اتوماتیک در پارکینگ، موجب تسهیل ورود و خروج شده و در مدت زمان کوتاهی تعداد زیادی جمعیت می توانند از پارکینگ ها استفاده کنند.

۳) هتل ها

باز کردن دستگیره درب ها برای مهمان هایی که چمدان و وسایل زیادی به همراه دارند، ناخوشایند است. حتی در برخی موارد، باز کردن درب ها با داشتن وسایل زیاد منجر به بروز حوادثی برای مهمان ها شده و ممکن است خاطره بدی از هتل در ذهن مهمان ها بماند. مزایای درب اتوماتیک در باز شدن بدون لمس، ورود مهمان ها به هتل را بدون هیچ زحمت و نگرانی امکان پذیر ساخته است.

مزایای درب اتوماتیک محدود به استفاده مهمان ها نمی باشد؛ بلکه استفاده از این درب ها در آشپزخانه هتل و بخش اداری موجب شده که کارکنان به راحتی و بدون دردسر وظایف خود را انجام دهند. تنوع در درب های اتوماتیک، شکل ظاهری زیبایی به محیط ها با انواع نمای ساختمانی بخشیده است.

درب اتوماتیک در هتل ها
درب اتوماتیک در هتل ها

درب های کشویی اتوماتیک بدون فریم، ورودی خارق العاده ای در هتل به ارمغان آورده است و همچنین این درب ها برای پارتیشن های شیشه ای که در ساختمان هتل مورد استفاده قرار می گیرند، انتخاب خوبی است و فضای مدرنی را ایجاد می کند. درب های کروی با شکل منحصر به فرد خود برای هتل ها با نمای دایره ای از دیگر مزایای درب اتوماتیک است.

۴) مراکز آموزشی و دانشگاه ها

مسئله مهمی که در محیط های آموزشی به خصوص مدارس و دانشگاه ها وجود دارد، حفظ امنیت دانش آموزان به هنگام استفاده از درب های ورودی این ساختمان ها است. درب اتوماتیک می تواند یک راه حل ایده آل برای کنترل امنیت باشد.

مواد استفاده شده در درب های اتوماتیک؛ مقاومت و دوام آن را افزایش داده است و نیاز به تعمیر مداوم این درب ها نیست. عایق صدا بودن یکی دیگر از مزایای درب اتوماتیک مراکز آموزشی است که کیفیت آموزش را با حفظ آرامش محیط افزایش می دهد.

درب های اتوماتیک کشویی انتخاب مناسبی برای مراکز آموزشی است؛ استفاده از این درب ها برای دانش آموزان آسان است. همچنین جمع شدن درب به هنگام باز شدن، از مزایای درب اتوماتیک کشویی بوده که برای محیط هایی با عرض کم مناسب است.

۵) مراکز تجاری و فروشگاه ها

درب های مراکز تجاری و فروشگاه ها اولین موردی است که مشتریان با آن روبرو می شوند، بنابراین باید از درب های مناسبی برای جذب بیش تر مشتری ها استفاده شود. مزایای درب اتوماتیک، آن را به گزینه ای هوشمندانه برای ورودی این نوع از ساختمان ها تبدیل کرده است.

علاوه بر اینکه وجود درب اتوماتیک در ظاهر فروشگاه ها تاثیر گذار است، هنگام خروج مشتری ها و پس از خرید، این امکان را فراهم می کند که با دستان پر از وسایل بدون نیاز به لمس درب از فروشگاه خارج شوند که از مزایای درب اتوماتیک می باشد.

اگر شما هم به دنبال سفارش انواع درب های اتوماتیک هستید، می توانید از طریق گروه صنعتی آکام اقدام نمایید. با انتخاب مدل مورد نظر خود، محصولی تولید شده مطابق با انواع استاندارد های ISO9001، ISO14001، ISO45001 و استاندارد های EN16005 و EN60335 را از آکام دریافت کنید.

 


منابع :automaticaccess ، nabtesco ، recorduk

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟

برای امتیاز به مطلب روی ستاره ها بزنید

میانگین رضایت کاربران / ۵. تعداد رای ها

اولین نفری باشید که به این مطلب امتیاز می دهید

اگر مطالب ما برای شما مفید بوده است ...

مطالب ما در اینستاگرام را هم دنبال کنید

از اینکه این مطلب نظر شما را جلب نکرده است، پوزش می‌طلبیم.

فرصت دهید مطلب را بهتر خواهیم کرد.

جهت ارتقا این مطلب پیشنهاد خود را در بخش نظرات ارسال کنید.

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
شبکه های اجتماعی
درب اتوماتیک در اماکن عمومی
نکات مدیریتی
پر بازدیدترین مقالات
مقالات اخیر
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x