مزایای درب شیشه ای در دکوراسیون داخلی 

()

شیشه ماده جالبی است که پتانسیل عملی و زیبایی شناسی بی انتهایی دارد. پیشرفت های اخیر در این فناوری، امکانات و مزایای آن را بیش تر کرده است. در حالی که اغلب ممکن است به عنوان یک جنبه کاملا کاربردی در معماری و ساخت و ساز در نظر گرفته شود، اما نقش مهمی در طراحی داخلی نیز دارد. استفاده از شیشه برای درب‌ ها داخلی ساختمان، طراحی داخلی جسورانه و منحصر به ‌فردی را به وجود می آورد.

 درب شیشه ای در دکوراسیون داخلی
درب شیشه ای در دکوراسیون داخلی

استفاده از این درب ها تازگی و طراوتی را به ارمغان می آورند که درب ها با متریال های دیگر این ویژگی مثبت را در مقایسه با درب شیشه ای ندارند. عناصر شیشه ای در بین معماران و طراحان داخلی بسیار محبوب شده اند و متخصصانی که می دانند چگونه از شکل فضای داخلی بر ذهن افراد تاثیر بگذارند. در ادامه به بررسی مزایای درب شیشه ای می پردازیم.

تقسیم فضا با استفاده از   شیشه برای درب های داخلی و ورود نور طبیعی

برای سال‌ های زیادی، از متریال های دیگری مثل چوب، آهن و آلومینیوم برای درب ها استفاده می شد. در فضا هایی که نور طبیعی کمی وجود داشت، استفاده از این درب ها باعث می شد که نور به همه اتاق ها و بخش های یک ساختمان نرسد و فضای تاریکی را به وجود می آورد. در این فضاها برای کاهش تاریکی، از نور های مصنوعی استفاده می کردند که باعث افزایش مصرف انرژی می شوند.

امروزه با استفاده از انواع درب اتوماتیک شیشه ای به عنوان نسل جدیدی از درب های شیشه ای، فضا از نور طبیعی بیش تری بهره مند شده است. استفاده از درب اتوماتیک شیشه ای فریملس زیبایی محیط را دو چندان کرده و باعث ورود هر چه بیش تر نور طبیعی می شود که مصرف انرژی را به شدت کاهش می دهند.

درب اتوماتیک شیشه ای کشویی و افزایش بهینه از فضای موجود

برخلاف درب های لولایی، درب های شیشه ای کشویی داخلی که در پارتیشن های شیشه ای قرار می گیرند، علاوه بر ایجاد تفکیک فضا؛ باعث استفاده بهینه از محیط می شود. زمانی که فضا کوچک است؛ استفاده از درب اتوماتیک شیشه ای کشویی علاوه بر زیبایی چشم نواز، حداقل فضا ممکن را اشغال می کند.

این ویژگی درب های کشویی اتوماتیک که پانل های آن نیازی به فضای اضافی برای باز شدن ندارند، دسترسی را افزایش می دهد. متناسب با هر فضا می توان درب اتوماتیک شیشه ای مختلفی به کار برد. انواع درب اتوماتیک شیشه ای مثل درب تلسکوپی، کشویی، تاشو و … وجود دارد که وابسته به محیط قابل استفاده است.

درب های شیشه ای، دسترسی آسان تر و شفافیت کامل

استفاده از شیشه در محیط داخلی، به خصوص در ادارات، با حفظ حریم خصوصی باعث افزایش تعامل کارکنان با یکدیگر و افزایش روحیه در مشتری ها می شود. استفاده از درب شیشه ای اتوماتیک در محل کار، با افزایش اعتماد مشتریان همراه است.

ویژگی های ایده آل درب های اتوماتیک موجب سهولت در دسترسی ها شده است. استفاده از درب های دستی محدودیت هایی را برای برخی افراد ایجاد می کند، برای مثال باز و بسته کردن درب های دستی برای افراد کم توان سخت است، اما عملکرد درب اتوماتیک شیشه ای در باز و بسته شدن؛ این مشکل را برطرف نموده است.

 درب شیشه ای در دکوراسیون داخلی
درب شیشه ای در دکوراسیون داخلی

 طراحی مدرن و زیبا درب های شیشه ای

درب‌ اتوماتیک شیشه‌ ای داخلی و دیوارهای شیشه ‌ای بدون فریم، فضا را مدرن نشان می‌دهند. این نوع درب ها در محیط؛ حس راحتی و زیبایی ایجاد می کنند. سادگی این درب ها باعث شده که برای انواع فضا های داخلی با سبک های دکوراسیونی متفاوت مناسب باشد و جلوه چشم نوازی به آن ببخشد.

مواد با دوام و مقرون به صرفه  در درب های شیشه ای

در تولید درب اتوماتیک شیشه ای از بهترین شیشه ها با مقاومت بالا در برابر ضربه استفاده شده که علاوه بر ظاهر خوبی که ارائه می کنند بسیار با دوام بوده و برای محیط های شلوغ بسیار کارا هستند. یکی دیگر از مزایایی که این نوع درب ها دارند، تمیز کردن راحت آن ها به نسبت سایر درب ها با متریال دیگر است. درب اتوماتیک شیشه ای در مقایسه با درب های دیگر مقرون به صرفه تر است.

انواع درب اتوماتیک شیشه ای

درب های شیشه ای انتخابی عالی برای بزرگ نشان دادن محیط، ایجاد فضای بصری بیش تر و روشن کردن هر اتاق است. ورود نور طبیعی نه تنها زیبا به نظر می رسد، بلکه به صرفه جویی در مصرف برق نیز کمک می کند. انواع درب شیشه ای اتوماتیک وجود دارد که به بررسی آن ها می پردازیم.

گروه صنعتی آکام ارائه دهنده انواع درب های اتوماتیک شیشه ای دارای استاندارد های EN16005  و EN60335  است که بیش از نیمی از اجزای به کار برده شده در درب های اتوماتیک را از قطعات ساخت اروپا استفاده می کند. همچنین دارای گواهی های ISO9001، ISO14001 و ISO45001 بوده که در حفظ هرچه بیش تر محیط زیست می کوشد. برای سفارش انواع درب اتوماتیک، می توانید با ما در ارتباط باشید.

 درب شیشه ای در دکوراسیون داخلی
درب شیشه ای در دکوراسیون داخلی

الف) درب اتوماتیک تک لولایی

درب اتوماتیک شیشه ای تک لولایی یک سبک بسیار مدرن از درب های اتوماتیک است که می تواند در طرح کلی متفاوت باشد. درب های لولایی را می توان برای استفاده خارجی یا داخلی استفاده کرد و بسته به انتخاب شما می تواند به سمت داخل، خارج یا هر دو چرخش داشته باشد.

ب) درب اتوماتیک شیشه ای تاشو

این نوع از درب های اتوماتیک از صفحات شیشه ای تشکیل شده اند که می توانند قاب دار یا بدون قاب باشند. معمولا از دو یا چند پانل ساخته شده‌اند که به هنگام باز شدن در امتداد یک مسیر قرار داد و می‌ تواند به ایجاد فضای داخلی بزرگ‌ تر کمک کند.

ج) درب های شیشه ای محوری

درب های اتوماتیک محوری می توانند فراتر از عملکرد یک درب معمولی باشند. درب اتوماتیک شیشه ای محوری به جای لولا های کناری درب سنتی، روی یک جعبه محوری در کف و قسمت بالای آن می چرخد. این درب ها فضای مدرن و معماری های منحصر به فردی را ایجاد می کنند.

د) درب های شیشه ای کشویی

یکی از محبوب ‌ترین انواع درب اتوماتیک‌ شیشه‌ ای، درب ‌های کشویی هستند. این نوع از درب ها شامل یک صفحه شیشه‌ ای است که در امتداد مسیری موازی با ساختار دیوار محیط قرار دارد. درب های کشویی باعث صرفه جویی در فضا می شوند و برای کسانی که می خواهند اتاق یک خانه یا آپارتمان کوچک را باز کنند، گزینه بسیار خوبی است. آنها همچنین یکی از مقرون به صرفه ترین گزینه ها برای نصب و نگهداری هستند.


منبع : klein ، eliteglassservices

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟

برای امتیاز به مطلب روی ستاره ها بزنید

میانگین رضایت کاربران / ۵. تعداد رای ها

اولین نفری باشید که به این مطلب امتیاز می دهید

اگر مطالب ما برای شما مفید بوده است ...

مطالب ما در اینستاگرام را هم دنبال کنید

از اینکه این مطلب نظر شما را جلب نکرده است، پوزش می‌طلبیم.

فرصت دهید مطلب را بهتر خواهیم کرد.

جهت ارتقا این مطلب پیشنهاد خود را در بخش نظرات ارسال کنید.

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
شبکه های اجتماعی
نکات مدیریتی
پر بازدیدترین مقالات
مقالات اخیر
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x