آموزش محاسبه ابعاد درب اتوماتیک شیشه ای 

()
ابعاد درب اتوماتیک شیشه ای
ابعاد درب اتوماتیک شیشه ای

در صورتی که قصد دارید خانه ای جدید بسازید یا آن را بازسازی کنید، استفاده از درب اتوماتیک شیشه ای در ساختمان باعث ایجاد فضایی یکپارچه می شود و اجازه می دهد هوای تازه و نور خورشید، وارد فضای ساختمان شده و روشنایی و زیبایی را افزایش دهد.

هنگامی که در محیط های تجاری، درب های اتوماتیک به درستی انتخاب، نصب و نگهداری شوند؛ دسترسی راحت و ایمن را فراهم می کنند و این حس را به مشتریان می دهد که برای آن ها اهمیت قائل هستید. درب ها اولین موردی هستند که در ورودی مکان های مختلف دیده می شوند و درب اتوماتیک شیشه ای به شما کمک می کند تاثیر مثبتی بر جای بگذارید.

اهمیت استاندارد درب اتوماتیک شیشه ای

قبل از انتخاب کردن درب های اتوماتیک برای یک هتل، رستوران یا سایر ساختمان های اداری یا منزل، باید درک درستی از انواع درب های اتوماتیک موجود و قوانین و استاندارد هایی که برای شما و درب شما اعمال می شود داشته باشید.

اطلاع از استانداردهای موجود در ابعاد درب اتوماتیک شیشه ای باعث می شود که برای محیط های مختلف درب مناسبی انتخاب کرد. بعضی از شرکت ­ها اقدام به نصب درب اتوماتیک شیشه ای می کنند بدون اینکه ابعاد درب را متناسب با محیط در نظر بگیرند.

ابعاد درب اتوماتیک شیشه ای چه تاثیری بر مکانیسم درب دارد؟

مکانیسم درب اتوماتیک شیشه ای به این صورت است که با نزدیک شدن یک جسم متحرک باز می شود. درب اتوماتیک شیشه ای دارای وزن های متفاوتی هستند. برای مثال وزن آن می تواند ۱۲۵ کیلوگرم، ۱۵۵ کیلوگرم، ۱۹۵ کیلوگرم و ۲۰۰ کیلوگرم باشد.

به طور معمول هر چه لنگه درب سنگین تر باشد، سرعت حرکت درب اتوماتیک شیشه ای کندتر شده و طول عمر اپراتور درب های اتوماتیک شیشه ای کوتاه تر می شود. در بعضی از موارد برای زیبایی بیش تر محیط، از درب های اتوماتیک با ابعاد بزرگ استفاده می شود.

باز شدن درب های اتوماتیک شیشه ای با ابعاد بزرگ در زمستان و تابستان، باعث می شود که هوای بیش تری از محیط خارج شده و دما تغییر خواهد کرد. خروج هوا باعث اتلاف زیاد انرژی شده و هزینه برق را افزایش می دهد.

ابعاد درب اتوماتیک شیشه ای
ابعاد درب اتوماتیک شیشه ای

ابعاد استاندارد انواع درب های اتوماتیک شیشه ای

درب های اتوماتیک کشویی در بیش تر مکان ها مورد استفاده قرار می گیرد. این درب ها همانطور که از نامشان مشخص است به صورت کشو باز و بسته می شوند. درب های اتوماتیک کشویی دو یا چهار لنگه هستند. درب اتوماتیک کشویی دو لنگه برای محیط هایی با فضای کم که در آن ها رفت و آمد زیادی انجام نمی شود، مناسب تر است و درب های کشویی چهار لنگه ای بیش تر برای محیط ها با فضا بزرگ و پرتردد مورد استفاده قرار می گیرد.

انواع مختلفی از درب های اتوماتیک از جمله تلسکوپی، کروی، منشوری و … موجود است که هر کدام ابعاد استاندارد مختص خود را دارند. برای نصب درب های اتوماتیک شیشه ای از هر نوعی که باشند باید استاندارد های آن ها رعایت گردد. در ادامه به بررسی استاندارد های درب اتوماتیک کشویی می پردازیم.

۱) درب های اتوماتیک شیشه ای کشویی

این نوع درب اتوماتیک شیشه ای برای محیط با عبور و مرور زیاد استفاده می شود. ویژگی های فنی برای این نوع درب اتوماتیک؛ اگر یک لنگه باشد، عرض دهانه ورودی ۸۰ تا ۲۰۰ سانتی متر و برای درب اتوماتیک کشویی دو لنگه، عرض دهانه ورودی ۸۰ تا ۳۰۰ سانتی متر استاندارد می باشد. ارتفاع استاندارد این نوع درب حداکثر ۳۰۰ سانتی متر است.

۲) درب اتوماتیک تلسکوپی

درب اتوماتیک تلسکوپی یک راه حل عالی برای محیط هایی با فضای محدود است. اندازه استاندارد درب اتوماتیک تلسکوپی اگر به صورت یک طرفه باشد، با عرض دهانه ۹۰ تا ۳۰۰ سانتی متر و برای درب دو طرفه، عرض دهانه ۱۶۰ تا ۳۵۰ سانتی متر استفاده می شود. حداکثر ارتفاع استاندار در این درب اتوماتیک شیشه ای ۳۰۰ سانتی متر می باشد.

۳) درب اتوماتیک break-out sliding doors

درب های کشویی خروج اضطراری را می توان مانند درب های کشویی استاندارد استفاده کرد. در مواقع اضطراری، این نوع از درب های اتوماتیک یک دهانه وسیع را برای تخلیه ایمن فراهم می کنند. برای درب های یک لنگه ای عرض دهانه استاندارد ۹۰ تا ۱۲۵ سانتی متر و برای درب دو لنگه عرض دهانه ۹۰ تا ۲۲۰ سانتی متر می باشد. حداکثر ارتفاع این مدل از درب های کشویی ۳۰۰ سانتی متر است.

۴) درب های کشویی منشوری شکل یا مثلثی

درب های کشویی منشوری می توانند برای ورودی هایی که دارای زاویه هستند، استفاده شوند. این نوع درب ها دارای دو لنگه ثابت و دو لنگه متحرک هستند. عرض دهانه ورودی استاندارد برای این درب اتوماتیک بین ۸۰ تا ۳۰۰ سانتی متر است و ارتفاع آن نیز ۳۰۰ سانتی متر می باشد.

۵) درب های اتوماتیک منحنی یا کروی

این نوع از درب اتوماتیک شیشه ای شکل منحصر به فردی دارد و برای ورودی هایی که به شکل برجسته هستند، مناسب است. استفاده از این نوع درب اتوماتیک در ساختمان هایی با معماری منحنی شکل ایجاد فضایی کلاسیک و زیبا می کند.

شکل کروی این درب های اتوماتیک باعث شده که در حفظ دمای محیط تاثیر زیادی داشته باشد. حداقل شعاع استاندارد این نوع درب ها ۱۰۰ سانتی متر بوده و حداکثر عرض دهانه ورودی برای این درب ها متناسب با اندازه محیط بوده است. همچنین ارتفاع استاندارد این نوع درب ۲۵۰ سانتی متر است.

ابعاد درب اتوماتیک شیشه ای
ابعاد درب اتوماتیک شیشه ای

۶) درب های اتوماتیک نیم کرو

درب اتوماتیک نیم کرو شکل خاصی را به ساختمان می بخشد. استفاده از این مدل درب های اتوماتیک شیشه ای در مراکز تجاری بسیار رایج است. میزان انحنا این درب ها با سلیقه و نظر مشتری قابل سفارش است. حداکثر عرض استاندارد برای این درب اتوماتیک شیشه ای، ۴۰۰ سانتی متر و ارتفاع استاندارد آن ۲۵۰ سانتی متر می باشد.

۷) درب های کشویی اتوماتیک مقاوم در برابر آتش

درب های ضد حریق اتوماتیک را می توان به عنوان درب کشویی استاندارد استفاده کرد. در صورت آتش سوزی، این درب های اتوماتیک امکان فرار را برای افراد فراهم و از جان آن ها در برابر آتش سوزی محافظت می کند.

عرض ورودی استاندارد درب اتوماتیک ضد حریق با یک لنگه، ۹۰ تا ۱۲۵ سانتی و برای درب های دو لنگه ای، ۹۰ تا ۲۳۰ سانتی متر می باشد. ارتفاع استاندارد این نوع درب ۲۲۰ سانتی متر تعیین شده است.


منبع : dashdoor ، autodoorleader

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟

برای امتیاز به مطلب روی ستاره ها بزنید

میانگین رضایت کاربران / ۵. تعداد رای ها

اولین نفری باشید که به این مطلب امتیاز می دهید

اگر مطالب ما برای شما مفید بوده است ...

مطالب ما در اینستاگرام را هم دنبال کنید

از اینکه این مطلب نظر شما را جلب نکرده است، پوزش می‌طلبیم.

فرصت دهید مطلب را بهتر خواهیم کرد.

جهت ارتقا این مطلب پیشنهاد خود را در بخش نظرات ارسال کنید.

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
شبکه های اجتماعی
ابعاد درب اتوماتیک شیشه ای
نکات مدیریتی
پر بازدیدترین مقالات
مقالات اخیر
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x