علل استفاده از باتری در درب های اتوماتیک شیشه ای 

()

مقدمه

درب های اتوماتیک شیشه ای، از بهترین نوع درب ها هستند. درب هایی هستند که بدون نیاز به صرف انرژی توسط فرد، کارکرد عادی شان را که همان باز و بسته شدن هستند، انجام می دهند. قطعاتی که به کار رفته شده در این درب ها، قطعات کاملا تخصصی و با کیفیت هستند. کنار هم قرار گرفتن این قطعات سبب شده دربی با کیفیت و کارایی بالا ایجاد شود که باز و بسته شدن آن به صورت اتوماتیک و خودکار باشد‌. در این راستا هر کدام از قطعات عملکردی مختص به خود را دارند که در نهایت پروژه ای عالی ارائه می دهند. از جمله قطعات، باتری ها، سیم ها، جعبه کنترل باکس، سنسور ها و … هستند. در این مقاله قصد داریم راجع به باتری درب های اتوماتیک شیشه ای صحبتی داشته باشیم.

باتری، منبع ذخیره انرژی

این درب ها کاملا مناسب مکان هایی چون فروشگاه های بزرگ، بیمارستان ها و بانک ها هستند. همانطور که مطلع هستید تمام وسایل های برقی، به برق متصل اند و در صورتی که برق ها رفتند، آنها از کار می افتند. از بزرگترین بدی های وسایل برقی، می تواند همین باشد. اما این مشکل به کمک مخترعان خلاق و باهوش از بین رفت. بدین صورت که اقدام به ساخت باتری کردند. کار باتری در درب های اتوماتیک شیشه ای، این است که برق را ذخیره می کنند و در مواقعی که برق نیست، آنها شروع به کار می کنند.

اوایل باتری ها به صورت کاملا ابتدایی تولید می شدند، در حالی که امروزه طول عمر بالا تری دارند و در انواع مختلف تولید می شوند. باتریی که در درب های اتوماتیک به کار گرفته می شود، در هنگام نوسان یا قطع و وصل برق شروع به کار می کند و انرژی مورد نیاز برای کارکرد صحیح درب را ایجاد می کند. بهترین باتریی که برای درب ها می تواند مورد استفاده قرار بگیرد، باتری یک کیلو ولت است. این باتری های یک کیلو ولتی تا اندازه سیصد بار می تواند درب را در زمان قطعی برق باز و بسته کند.

چک کردن باتری درب های اتوماتیک شیشه ای

برای اطمینان از کارکرد درست باتری ها باید هر چند ماه یک بار برق اصلی درب ها را خاموش کنید و چک‌ کنید که آیا درب ها با باتری باز و بسته می شوند یا نه؟ با استفاده از این روش و پیاده سازی آن می توانید بفهمید که آیا باتری درست است یا خیر؟ همچنین با  این کار عمر باتری ها افزایش می یابد و هزینه های اضافی مصرف برق کاهش می یابند.

نحوه عملکرد درب های اتوماتیک شیشه ای

روی باتری مشخصات آن به طور کامل درج گردیده است.  در صورتی که عدد بر حسب هرتز باشد، نشان دهنده فرکانس است‌. اگر عدد نوشته شده روی باتری بر حسب ولت بود توان الکتریکی را نشان داده اند. در مورد ولتاژ کار، این نکته قابل توجه است که موتور های الکتریکی از هفتاد و پنج تا هشتصد نیوتون متر با ولتاژ کار دویست و بیست ولت متناوب و موتور هایی برای ولتاژ کار سیصد و هشتاد ولت متناوب با گشتار صد و پنجاه تا دو هزار و پانصد نیوتون متر ساخته می شود. موتور های جریان مستقیم با ولتاژ کار بیست و چهار ولت برای انواع گشتار های خروجی ساخته می شوند. سامانه موتور جریان مستقیم دو بخش دارد.

  1. مبدل
  2. یو پی اس( ذخیره انرژی)

درب هایی که به موتور مرکزی وصل هستند و با جریان مستقیم کار می کنند، در صورت قطع برق به کمک یو پی اس فعال می شوند. یو پی اس در واقع ولتاژ دویست و بیست شهری را به بیست و چهار ولت جریان مستقیم تبدیل می کند. همچنین اینکه بخشی از یو پی اس برای چند بار باز و بسته کردن انرژی در خود ذخیره می کند تا همیشه فعال باشند.

نحوه اتصال باتری به سیستم اپراتور درب های اتوماتیک شیشه ای

اتصال باتری به درب های اتوماتیک شیشه ای باید توسط یک فرد متخصص انجام شود تا همیشه فعال و سالم باشد. وسایل مورد نیاز دو باتری دوازده ولتی، شارژر و پایه باتری است. باتری ها هر کدام با ۱۲ ولت کار می کنند. سیستم درب ها به ۲۴ ولت نیاز دارد. بنابراین باتری ها باید از طریق بستن سری به یکدیگر طوری وصل شوند که بیست و چهار ولت را فراهم کنند. در بستن سری حالت جریان باتری ثابت است و ولتاژ ها جمع می شوند. بدین صورت ولتاژ خروجی بیست و چهار ولت می شود. سر مثبت بالا به سر شارژر مثبت وصل می شود‌. خروجی شارژر به ترمینال مثبت باطری داخل کنترل باکس نشان داده می شود. ترمینال مثبت با +، UPS+، یو پی اس در واقع ولتاژ دویست و بیست شهری را به بیست و چهار ولت جریان مستقیم تبدیل می کند. همچنین اینکه بخشی از یو پی اس برای چند بار باز و بسته کردن انرژی در خود ذخیره می کند تا همیشه فعال باشند.

باتری درب های اتوماتیک شیشه ای آکام

موسسه آکام اقدام به تولید قطعات دربی از جمله باتری کرده است. این قطعات با مواد اولیه بسیار با کیفیت تولید شده و عرضه می گردد. طول عمر قطعات و درب های تولیدی موسسه آکام به ندرت بیشتر از سایر محصولات مشابه است. برای دریافت اطلاعات بیشتر با کارشناسان فروش تماس حاصل فرمایید.

نتیجه گیری

گروه صنعتی آکام بزرگترین تولید کننده ، نصب کننده و ارائه دهنده خدمات اتوماسیون درب در ایران است. در طول دهه ها، نمونه کارهای درب اتوماتیک ما برای ارائه خدمات به مشتریان در سراسر جهان گسترش یافته است.

ما خود را به عنوان پیشروترین تولید کننده ، صادر کننده و تأمین کننده مجموعه کلاس جهانی درب های اتوماتیک شیشه ای قرار داده ایم. این درب که به طور گسترده در مراکز تجاری ، مسکونی و دولتی مختلف مورد استفاده قرار می گیرد ، با کمک سنسور به طور خودکار باز می شود. به منظور اطمینان از کیفیت این درب ، کنترل کننده های کیفیت ما یک سری آزمایش را بر روی پارامترهای مختلف انجام می دهند. علاوه بر این ، ما همچنین بر اساس نیازهای مشتریان محترم ، کل محدوده را در گزینه های سفارشی ارائه می دهیم.

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟

برای امتیاز به مطلب روی ستاره ها بزنید

میانگین رضایت کاربران / ۵. تعداد رای ها

اولین نفری باشید که به این مطلب امتیاز می دهید

اگر مطالب ما برای شما مفید بوده است ...

مطالب ما در اینستاگرام را هم دنبال کنید

از اینکه این مطلب نظر شما را جلب نکرده است، پوزش می‌طلبیم.

فرصت دهید مطلب را بهتر خواهیم کرد.

جهت ارتقا این مطلب پیشنهاد خود را در بخش نظرات ارسال کنید.

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
شبکه های اجتماعی
نکات مدیریتی
پر بازدیدترین مقالات
مقالات اخیر
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x