استاندارد های قطعات درب های اتوماتیک شیشه ای 

()

برای تولید درب های اتوماتیک شیشه ای از قطعات و ابزار مختلفی استفاده کرده اند که همه این قطعات در یک اپراتور در قسمت بالای درب قرار گرفته اند. این اپراتور ها هرچه با کیفیت تر باشند کارکرد و فعالیت درب های اتوماتیک شیشه ای نیز بهتر و با کیفیت تر خواهد بود. برای ایجاد کیفیت و کارکرد عالی و خوب در درب ها باید از قطعاتی در روند تولید درب مورد استفاده قرار گیرد که مورد تایید استاندارد های جهانی باشد. قطعات مورد نیاز برای تولید اپراتور درب های اتوماتیک شیشه ای را باید از کمپانی های معتبر خریداری کرد. متأسفانه امروزه به خاطر تحریماتی که وجود دارد نمی توان اپراتور درب های اتوماتیک شیشه ای را به طور کامل خریداری کرد و باید این قطعات را به صورت جدا خریداری و جمع آوری شود. برای مثال این قطعات را از کمپانی ها و برند های معتبری مانند: موتور دانکر موتورن این درب ها که بسیار با کیفیت است را از آلمان، سنسورهای چشمی را از BEA بلژیک، بردها را از DBK یا EMIs آلمان و…. تهیه می کنند و اپراتوری با کیفیت برای درب های اتوماتیک شیشه ای فراهم می کنند. البته این قطعات خود نیز مورد آزمایش قرار گرفته و دارای استانداردهایی می باشند که نشان دهنده مقاومت، توان سیستم و… می باشد. سر انجام با جمع آوری این قطعات کنار هم نیز این اپراتور مورد آزمایش قرار می گیرد، یعنی این محصول تولید شده به یک دسته از شرکت های صادر کننده استاندارد منتقل شده تا کلا مورد بررسی قرار بگیرد. یکی از این استانداردهای معروف دنیا CE و یا EN اروپا و مخصوصاً DIN می باشد.

 DIN چه نوع استانداردی می باشد؟

موسسه استاندارد آلمان یا DIN کلمه اختصاری Deutsches Institut für Normung می باشد و نام سازمان ملی استاندارد آلمان است. این کمپانی با داشتن قواعد و قوانین خاص خود انواع محصولات مختلف در انواع حوزه ها مورد بررسی قرار می دهد. برا مثال برای آزمایش  درب های اتوماتیک شیشه ای در این کمپانی ها از ۱۲ جهت: ابعاد، سرعت، مقاومت در برابر سرما و گرما، تعداد باز و بسته شدن و… بررسی می شود و در نهایت یک استاندارد را ارائه می دهد و با گواهی TÜV که در ایران با نام TÜV NORD  شناخت شده است، معتبر می شود که بعد از مورد آزمایش قرار گرفتن در کمپانی DIN گواهی TÜV NORD را دریافت می کند. یک دسته از استاندارد های دیگری در این راستا نیز وجود دارد که در زیر به اشاره کرده ایم.

چند نمونه از استانداردهای مورد توجه در راستای تولید و درب های اتوماتیک شیشه ای با کیفیت:

برای بررسی میزان صلاحیت کمپانی ها و شرکت های تولید کننده درب های اتوماتیک شیشه ای استانداردهایی وجود دارد که اگر این شرکت ها و کمپانی ها از آن ها برخوردار باشند صلاحیتشان مورد تایید قرار می گیرد و می تواند که محصولاتی با کیفیت و مورد اطمینان تولید کند. این استانداردها و گواهینامه IMS یا HSE شامل:

  • استاندارد ISO 9001: سازمان های دارنده این استاندارد ها نشان دهنده این بوده که محصولات تولید شده آن ها کیفیت و خدمات مورد نظر را در روند تولید رعایت کرده اند. بدین ترتیب این سازمان ها مورد توجه و اطمینان افراد قرار خواهند گرفت. (سیستم مدیریت کیفیت).
  • استاندارد ISO 14001: سازمان ها و شرکت های دارنده این استاندارد بیان گر این بوده که این سازمان ها سازگار با محیط زیست می باشند و آسیبی به آن ها نمی رساند. (سیستم مدیریت محیط زیست).
  • استاندارد ISO 45001: این گواهی نشان دهنده سلامت و ایمنی کارکنان می باشد و به دنبال این می باشد که خطر ها و ریسک ها را به حداقل به رساند. (سیستم مدیریت ایمنی و سلامت).

وجود این ISO ها بسیار مهم می باشد و بدون وجود این استانداردها کاربران محصولات به هیچ عنوان از آن ها استفاده نمی کنند. اکثر کمپانی های مختلف در ایران نمایندگی یک برند را می گرفتند که در حال حاضر نیز وجود دارد. متأسفانه در ایران هیچ کمپانی استاندارد درب های اتوماتیک شیشه ای موجود نمی باشد و TÜV به دلیل وجود تحریم ها دیگر در دفتر ایران اکتیو قرار ندارد و باید از کمپانی دیگر با ارائه مدارک از کمپانی EIQM استانداردی را اخذ کند. حالا این سوال وجود دارد که EIQM چیست؟ EIQM یک کمپانی در کانادا بوده که که وظیفه صدور گواهینامه بین‌المللی ISO شرکت ها و کمپانی ها را به عهده دارد و محصولات را از نظر کیفیت، ایمنی، نوع محصول و… اخذ می شود که همانطور که گفته شده شامل استاندارد های ISO می باشد که دارای تاییدیه گواهی HSE و IMS می باشد که برای شرکت ها و گروه های تولید کننده درب های اتوماتیک شیشه ای بسیار مهم می باشد.

اهمیت وجود استانداردها برای محصولات سازمان ها چیست؟

وجود هر یک از گواهی و استاندارد ها بیان گر کیفیت محصولات می باشد که سازمان ها و کمپانی ها با داشتن این استاندارد ها و گواهی ها این اطمینان را به مشتریان و کاربران خود می دهند که محصولات و درب های اتوماتیک شیشه ای تولید شده توسط آن ها از کیفیت بالایی برخوردار است و رضایت بخش می باشد. گروه صنعتی آکام (آرایه کاشانه مانا) نیز جز گروه هایی می باشد که دارای این گواهینامه ها و استاندارد ها بوده که از سوی کمپانی EIQM کانادا اخذ کرده است و با استفاده از قطعاتی با کیفیت بالا و رعایت تمامی نکات محصولی با کیفیت را به کاربران خود ارائه می دهد.

جمع بندی:

همان طور که قبلاً گفته شده برای اینکه درب های اتوماتیک شیشه ای از قابلیت خوبی برخوردار باشد، نیازمند اپراتورهایی با کیفیت بالا هستیم. متاسفانه به دلیل تحریماتی که وجود دارد نمی توان اینداپراتپاعا را به طور کامل تهیه کرد به همین دلیل با گردآوری قطعات درب های اتوماتیک شیشه ای برای تهیه این اپرتورها اقدام می کنند. البته باید توجه داشته باشید که برای تهیه این قطعات و تجهیزات نیز باید از جاهای مطمئن خریداری کنید. این قطعات نیز خود دارای استانداردهای لازم را می باشند و بعد از آماده سازی اپراتورها برای گرفتن تاییدیه و گواهی های لازم به کمپانی هایی برای انجام آزمایش های لازم فرستاده می شود و بعد از اخذ گواهی به کاربران ارائه داده می‌شود.

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟

برای امتیاز به مطلب روی ستاره ها بزنید

میانگین رضایت کاربران / ۵. تعداد رای ها

اولین نفری باشید که به این مطلب امتیاز می دهید

اگر مطالب ما برای شما مفید بوده است ...

مطالب ما در اینستاگرام را هم دنبال کنید

از اینکه این مطلب نظر شما را جلب نکرده است، پوزش می‌طلبیم.

فرصت دهید مطلب را بهتر خواهیم کرد.

جهت ارتقا این مطلب پیشنهاد خود را در بخش نظرات ارسال کنید.

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
شبکه های اجتماعی
نکات مدیریتی
پر بازدیدترین مقالات
مقالات اخیر
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x