متعلقات درب‌های اتوماتیک شیشه‌ای 

()

درب‌های اتوماتیک شیشه‌ای از درب‌های پرکاربرد در جهان بوده، و باعث آسانی رفت و آمد در مکان‌های مختلف شده است. این نوع از درب‌های اتوماتیک در بیش‌تر مناطق، در پاساژها، فروشگاه‌ها و سایر اماکن عمومی به کار می‌رود و زیبایی و امنیت خاصی را به محیط می‌دهد و از خارج شدن انرژی، ورود گرد و غبار و… جلوگیری می‌کند. درب‌های اتوماتیک شیشه‌ای مانند هر درب دیگری از اجزا و قطعات خاصی تشکیل شده است که برای کار کردن به این اجزا نیازمند هستند و باید از کیفیت بالایی برخوردار باشد تا درب‌های اتوماتیک شیشه‌ای دچار مشکل نشود. این قطعه‌ها مخصوص سیستم‌های درب‌های اتوماتیک شیشه‌ای می‌باشد و اگر این درب‌های اتوماتیک از این امکانات برخوردار نباشد ممکن است دچار مشکل شود.

۱۷ نمونه از متعلقات درب‌های اتوماتیک شیشه‌ای:

  • کلید خروج فشاری: این کلید هنگام خروج یا خروج اضطراری مورد استفاده قرار می‌گیرد. این کلید بدون نیاز به ریموت می‌توانید هنگام خروج با فشار دادن کلید، خارج شوید.
  • کنترل برد: این بخش وضعیت باز و بسته شدن درب‌های اتوماتیک شیشه‌ای و جهت‌های آن را کنترل می‌کند. این برد در انواع درب‌های اتوماتیک در مکان‌های مختلفی قرار دارد.
  • کاور پشت و وسط دهنه‌ای: این کاور در پشت یا وسط دهنه قرار می‌گیرد و برد، سنسور و… را پوشش می‌دهد. و بیشتر برای درب‌های اتوماتیک شیشه‌ای مورد استفاده قرار می‌گیرد.
  • موتور: در این موتورها، تسمه‌هایی وجود دارد که رابط بین موتور و هنگر‌ها می‌باشد و با حرکت باعث باز و بسته شدن درب‌های اتوماتیک شیشه‌ای می‌شود.
  • جعبه دنده (گیر بکس): گیربکس نیرو موتور را به تسمه منتقل می‌کند. این کار به آرامی در ۲۰ تا ۲۵ ثانیه انجام می‌شود و این نیروها به مهره‌ای انتقال پیدا کرده که در نهایت باعث باز و بسته شدن درب‌های اتوماتیک می‌شود.
  • هرزگرد: زمانی که فاصله دو محور از تسمه زیاد می‌شود یا قدرت انتقال کم می‌شود، هرزگرد‌ها با برقراری ارتباط بین محور پولی هرزگرد با تسمه، از پاره شدن یا شل شدن تسمه جلوگیری می‌کند و در این مرحله تسمه سفت کن با استفاده از این نیرو، تسمه را به سمت پایین فشار می‌دهد که به مرور زمان شل نشود.
  • فتوسل: فتوسل‌های درب اتوماتیک، یک جفت بوده و در کنار یا بالای درب وجود دارد که نوعی حسگر شناخته می‌شود و با حضور افراد یا اشیاء پیام را ارسال کرده و باعث باز شدن درب و یا به صورت مخالف نیز می‌شود.
  • شیشه: این بخش شیشه‌ای بوده و انتخاب نوع این شیشه‌ها به سلیقه شما دارد. برای مثال: شیشه رفلاکس (مانع عبور نور)، رنگی، شیشه لمینیت (این نوع سیستم از چسباندن دو شیشه سکوریت و پر کردن فضای بین آن‌ها بوده و از ورود صدا جلوگیری می‌کند.) و شیشه ساده از انواع شیشه‌های درب‌های اتوماتیک شیشه‌ای می‌باشد.
  • فریم: این فریم‌ها فاصله‌ای که بین درزها موجود است را می‌پوشاند و از ورود گرد وغبار، هدر رفتن انرژی و… جلوگیری می‌کند و همچنین باعث امنیت می‌شود.
  • باطری: در هنگام قطع برق این باطری‌ها کمک می‌کنند که درب‌ها بسته نمانند و به فعالیت خود ادامه دهند.
  • منبع تغذیه یا استابلایزر: این منبع یک ترانس برای تقویت و یک برد دارد که برق را هر ثانیه چک می‌کند و هنگام افزایش یا کاهش میزان ولتاژ برق به صورت خودکار یک ولتاژ ثابت را ارائه می‌دهد.
  • قفل برقی: این نوع قفل نوعی قفل درب‌های اتوماتیک بوده الکترونیکی می باشد و با کمک گرفتن از ریموت می‌شود باز و بسته شدن آن را کنترل کرد. حتی این قفل قابلیت قفل شدن خودکار بعد از هر باز و بسته شدن را دارد که از امنیت بالایی برخوردار است.
  • ریل شیشه سکوریت: این قسمت، مکانی برای حرکت درب‌های اتوماتیک شیشه‌ای می‌باشد.
  • کاور: کاورها از مهم‌ترین بخش زیبایی درب‌ها به شمار می‌رود. زیرا تمامی تجهیزات در زیر این کاور‌ها قرار دارند و باید به گونه‌ای پوشیده شده باشند که هم به آن‌ها آسیبی نرسد و ظاهری زیبا داشته باشد.
  • ریموت رسیور: این ریموت نوعی کلید بوده که از امنیت بالایی برخوردار است. این قفل به کمک کد مخصوصی که در آن‌ها ذخیره می‌شود از ورود و خروج افراد غریبه جلوگیری می‌کند.
  • حسگر‌ها: در بالای درب‌های اتوماتیک شیشه‌ای این حسگرها قرار دارند که به همراه مادون قرمز، حضور افراد و اشیا را تشخیص داده و در نهایت درب باز و بسته می‌شود.
  • اپراتور: این بخش مادر تمام قسمت‌ها می‌باشد و وظیفه مدیریت تمامی تجهیزات و قطعات را به عهده دارد‌ و همه این قطعات پیرو اپراتور می‌باشند. یکی از قابلیت‌های مهم این اپراتور، قفل الکترونیکی آن است که به افراد این امکان را می‌دهد که از فاصله دور باز و بسته شدن درب‌‌ها را کنترل کنند.

 قطعات و متعلقات درب‌های اتوماتیک شیشه‌ای چه ویژگی‌هایی دارند:

قطعات درب‌های اتوماتیک شیشه‌ای باید در آلیاژهای خوب و مناسبی تولید شود که با گذشت زمان، درب‌ها دچار مشکل نشوند. اگر این قطعات مرغوب نباشند، پیچ دستگیره ضعیف گمی‌شود و بعد از نصب کردن می‌شکنند.

قیمت متعلقات درب‌های اتوماتیک شیشه‌ای:

قیمت این متعلقات برای هر نوع از درب‌های اتوماتیک شیشه‌ای طبق اندازه، نوع، شکل ظاهری، برند و میزان کیفیت وسایل متفاوت است.

بهترین گزینه و برند برای تهیه درب‌های اتوماتیک شیشه‌ای:

گروه صنعتی آکام از بزرگ‌ترین گروه‌های تولید کننده درب‌های اتوماتیک می‌باشند. این گروه با فراهم کردن امکاناتی توانسته اند بهترین متعلقات و قطعات این درب‌ها را تهیه کرده و از آن‌ها استفاده کنند تا بهترین و با کیفیت‌ترین محصول را به شما ارائه دهند. کنترل کننده گروه صنعتی آکام برای بررسی کیفیت. این نوع از درب‌های اتوماتیک و قطعات به کار رفته در آن‌ها، روی پارامترهای مختلف آزمایش‌هایی انجام داده اند تا از کیفیت آن‌ها اطمینان حاصل کنند.

جمع بندی:

این درب‌ها با این قطعات و ابزارها مورد استفاده قرار می‌گیرند و اگر این قطعات با مشکل روبه شوند، عملکرد آن‌ها نیز با مشکل مواجه می‌شود. گروه صنعتی آکام که بسیاری از درب‌های اتوماتیک را به سایر نقاط کشور صادر کرده، با تهیه نوعی پلتفرم آنلاین این امکان را به شما می‌دهد که در هر ساعت از شبانه روز با متخصصان این گروه در ارتباط باشید و تا حد نیاز به سوالات خود در مورد نوع درب‌ها، کیفیت قطعات، نوع کارکرد آن‌ها و… پاسخ مناسب دهید. این گروه به کمک تکنسین‌های ماهر و کارشناس شرایطی را فراهم کرده تند که شما بتوانید به محصول با کیفیت و مورد نیاز خود دسترسی پیدا کنید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟

برای امتیاز به مطلب روی ستاره ها بزنید

میانگین رضایت کاربران / ۵. تعداد رای ها

اولین نفری باشید که به این مطلب امتیاز می دهید

اگر مطالب ما برای شما مفید بوده است ...

مطالب ما در اینستاگرام را هم دنبال کنید

از اینکه این مطلب نظر شما را جلب نکرده است، پوزش می‌طلبیم.

فرصت دهید مطلب را بهتر خواهیم کرد.

جهت ارتقا این مطلب پیشنهاد خود را در بخش نظرات ارسال کنید.

اشتراک در
اطلاع از
guest

2 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
iranpack.net
iranpack.net
2 سال قبل

خیلی عالی بود ❤️❤️❤️

آرتام دلیری
آرتام دلیری
2 سال قبل

درب اتوماتیک خیلی خوبه

شبکه های اجتماعی
نکات مدیریتی
پر بازدیدترین مقالات
مقالات اخیر
2
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x