سیستم‌های درب‌های اتوماتیک شیشه‌ای ریولوینگ 

()

 درب‌های اتوماتیک شیشه‌ای ریولوینگ (گردان) یکی از رایج‌ترین، پیچیده‌ترین و پرکاربردترین درب اتوماتیک بوده و با نام درب‌های اتوماتیک شیشه‌ای گردان نیز شناخته می‌شود. این نوع از درب‌های اتوماتیک شیشه‌ای از دو تا چند درب شیشه‌ای به وجود آمده که داخل یک محفظه استوانه‌ای با فشار پشت این درب‌ها، در جهت عقربه ساعت حرکت می‌کند، البته این حرکت درب‌های اتوماتیک شیشه‌ای ریولوینگ در اختیار خود مشتری می‌باشد. این درب‌ها دارای حسگری می‌باشند که با حضور افراد شروع به حرکت می‌کنند و نیازی به هل دادن آن نیست. این نوع از درب‌های اتوماتیک شیشه‌ای ظاهر زیبایی دارند و به راحتی با محیط هماهنگ می‌شوند‌. درب‌های اتوماتیک شیشه‌ای ریولوینگ برای راحتی معلولان شرایطی ایجاد کرده که آن‌ها با فشردن دکمه‌ای در هنگام خروج می‌توانند با حرکت آهسته‌ای که درب‌ ایجاد می‌کند، به راحتی خارج شوند.  این درب‌های اتوماتیک شیشه‌ای در شرایط اضطراری به درب های ثابت تبدیل می‌شوند، یعنی افراد امکان ورود و خروج سریع‌تر داشته باشند. همچنین با یک طرفه کردن درب‌های اتوماتیک شیشه‌ای ریولوینگ برای حرکت افراد مورد استفاده قرار می‌گیرد. یعنی افراد فقط می‌‌توانند از ساختمان‌ها فقط وارد یا فقط خارج شوند. در محل‌هایی مثل بازرسی فرودگاه‌ها، برای جلوگیری از حقه برخی افراد و جلوگیری از دور زدن این مکان‌ها و یا مکان‌هایی که باید هزینه پرداخت کرد مثل مترو، استادیوم‌های ورزشی و… استفاده می‌شود تا از پرداخت نکردن این هزینه‌ها جلوگیری کنند. با کنترل کردن سرعت این درب‌ها می‌‌توانید از چرخش سریع آن جلوگیری کنید تا شخصی آسیب نبیند.

درب‌های اتوماتیک شیشه‌ای ریولوینگ (گردان) چه عملکردی دارند؟

در کف این نوع از درب‌های اتوماتیک شیشه‌ای حسگر‌هایی وجود دارد که با تشخیص وزن افراد شروع به حرکت می‌کند. همچنین می‌توان برای آن یک سنسور مادون قرمز نصب کرد که با تشخیص حضور افراد باز شود. این کار باعث می‌شود که درب زمانی که بعضی از افراد قصد ورود ندارند و فقط از جلوی درب عبور می‌کنند هم باز شود و باعث هدر رفتن انرژی شود.

انواع درب‌های اتوماتیک شیشه‌ای ریولوینگ:

این نوع از درب‌های اتوماتیک شیشه‌ای، چهار لت، سه لت، دو قلو و… می‌باشند.

  • درب‌های اتوماتیک شیشه‌ای ریولوینگ چهار لت: این درب‌ها ستونی به فرم مکعب مستطیل دارند که سطح این ستون‌ها مقطع به شما مربع یا مستطیل می‌باشد.
  • درب‌های اتوماتیک شیشه‌ای ریولوینگ سه لت: این درب‌ها شبیه منشور است و سطح مقطع به شکل مثلت دارد.
  • درب‌های اتوماتیک شیشه‌ای ریولوینگ دوقلو: این نوع از درب‌های اتوماتیک شیشه‌ای، ۲ لت اصلی دارند که هرکدام دارای ۲ آن دیگر است. این دولت اصلی باهم زاویه ۹۰ درجه می‌سازند و در یک راستا می‌چرخند و زمانی که یکی از درب‌ها باز شود دیگری ثابت می‌ماند و با زمانی که افراد از درب اول عبور کردند بسته می‌شود و درب دوم باز می‌شود.
  • درب اتوماتیک شیشه‌ای ریولوینگ حرکت به صورت دست: این درب یکی از انواع درب‌های این گروه می‌باشد که همیشه ثابت است و با فشار و ضربه به آن حرکت می‌کند و به فشار زیاد نیازی ندارد.

درب اتوماتیک شیشه‌ای ریولوینگ از چه اجزا و قطعاتی تشکیل شده است؟

این نوع از درب‌های اتوماتیک شیشه‌ای از اجزای زیر ساخته شده است:

  1. یک محفظه‌ای استوانه‌ای که درب‌ها درون آن به حرکت در می‌آیند.
  2. پنل یا لت جدا که حدوداً به ۳ تا ۴ عدد می‌رسد.
  3. برای کنترل چرخش یک ترمز مکانیکی دارد.
  4. میله‌ای که پنل‌ها روی آن قرار دارند.
  5. موتور برقی که انرژی این درب‌های اتوماتیک شیشه‌ای را تأمین می‌کند.
  6. شیشه‌های درب‌های اتوماتیک شیشه‌ای ریولوینگ از جنس آلومینیوم آنودایز است که لایه‌ای محافظ داشته و استحکام بالایی دارد و در برابر ضربات مقاوم است.
  7. اپراتورهای این نوع از درب‌ها قابلیتی دارند که می‌توان سرعت حرکت آن را کنترل کرد. این روش بیشتر در بیمارستان‌ها قابل استفاده بوده و با کند کردن حرکت آن افراد کم توان و کسانی که از ویلچر استفاده می‌کنند می‌توانند به راحتی از آن عبور کنند.
  8. این درب‌ها دارای سنسورهایی هستند که از امنیت بالایی برخوردار هستند. برای مثال زمانی که شخصی بخواهد خلاف جهت حرکت درب جلو برود متوقف می‌شود و یا در شرایط حساس وضعیت اضطراری آن فعال می‌شود و افراد به سرعت می‌توانند وارد یا خارج شوند.

درب‌های اتوماتیک شیشه‌ای ریولوینگ در چه رنج قیمتی هستند؟

همان طور که قبلاً هم گفته شده درب‌های اتوماتیک قیمت ثابتی ندارند چون قیمت‌ آن‌ها به اجزا و قطعاتی که در ساختار آن‌ها به کار می‌رود و محیطی که این نوع درب‌های اتوماتیک شیشه‌ای در آن‌جا نصب می‌شود بستگی دارد.

بهترین برند درب‌های شیشه‌ای ریولوینگ مدام است؟

گروه صنعتی آکام که از بزرگ‌ترین کمپانی‌های تولید کننده انواع درب‌های اتوماتیک شیشه‌ای است با تولید این نوع از درب‌های اتوماتیک شیشه‌ای توانسته اند درب‌هایی با کیفیت بالا و مقرون به صرفه را برای مشتریان عزیز فراهم کنند. این گروه با قرار گرفتن در حوزه‌های استارتاپ‌ها شرایطی مهیا کرده و تیمی از تکنسین‌ها و متخصصان تشکیل داده و روشی راحت و آسان برای مشتریان و متقاضیان این نوع درب‌ها فراهم کرده است.

درب‌های اتوماتیک شیشه‌ای ریولوینگ در چه مکان‌هایی استفاده می‌شود؟

این نوع از درب‌های اتوماتیک شیشه‌ای در مکان‌های مختلفی مثل:

  • فروشگاه‌ها
  • سینما‌ها
  • ورزشگاه‌ها
  • هتل‌ها
  • ساختمان‌های اداری
  • نمایشگاه‌ها
  • سالن‌های همایش و کنفرانس
  • راه آهن‌ها
  • تئاتر‌ها
  • فرودگاه‌ها قابل استفاده است.

استفاده از درب‌های اتوماتیک شیشه‌ای ریولوینگ چه مزایایی دارد؟

  • این نوع از درب‌های اتوماتیک شیشه‌ای در همه مکان‌ها چه بزرگ چه کوچک نصب می‌شود.
  • اجازه مصرف انرژی هنگام باز و بسته شدن درب را نمی‌دهد.
  • به دلیل داشتن شیشه‌های محکم در برابر ضربه مقاوم است.
  • دارای ظاهری مدرن و شیک می‌باشد.
  • حرکتی سریع و آسان دارد.
  • دارای سنسورهای امنیتی بالایی است.
  • می‌توان این نوع درب‌ها را از فاصله دور هم کنترل کرد.

۲ نکته مهم در خرید درب‌های اتوماتیک شیشه‌ای ریولوینگ:

  1. این نوع از درب‌های اتوماتیک شیشه‌ای باید مقاوم باشند تا در برابر زلزله و سایر حوادث تخریب نشوند و افراد بتوانند از آن مکان خارج شوند.
  2. این درب‌ها باید لولایی داشته باشد که در زمان اضطراری مسیر جایگزینی برای خروج افراد وجود داشته باشد.
  3. البته می‌توان در کنار این نوع درب ها از درب های دستی و یا درب های اسلایدینگ جهت خروج اضطراری استفاده نمود.

جمع بندی:

درب‌های اتوماتیک شیشه‌ای ریولوینگ با ضاهری زیبا و مدرن امنیتی بالایی نیز داشته که امروزه کاربرد فراوانی دارد. شما مشتریان عزیز می‌توانید برای دریافت محصول مورد نظر خود و کسب اطلاعات بیشتر به پلتفرم‌های آنلاین گروه صنعتی آکام مراجعه کرده و به به طور کامل از تجربه متخصصان این گروه بهره مند شوید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟

برای امتیاز به مطلب روی ستاره ها بزنید

میانگین رضایت کاربران / ۵. تعداد رای ها

اولین نفری باشید که به این مطلب امتیاز می دهید

اگر مطالب ما برای شما مفید بوده است ...

مطالب ما در اینستاگرام را هم دنبال کنید

از اینکه این مطلب نظر شما را جلب نکرده است، پوزش می‌طلبیم.

فرصت دهید مطلب را بهتر خواهیم کرد.

جهت ارتقا این مطلب پیشنهاد خود را در بخش نظرات ارسال کنید.

اشتراک در
اطلاع از
guest

1 دیدگاه
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آرتام دلیری
آرتام دلیری
2 سال قبل

درب اتوماتیک همیشه باز و همیشه بسته

شبکه های اجتماعی
نکات مدیریتی
پر بازدیدترین مقالات
مقالات اخیر
1
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x