سیستم‌های درب‌های اتوماتیک شیشه‌ای خروج اضطراری 

()

 درب‌های اتوماتیک شیشه‌ای خروج اضطراری یکی از پرکاربردترین انواع درب‌های اتوماتیک شیشه‌ای می‌باشد. این درب را با نام درب‌های اتوماتیک شیشه‌ای برک اوت نیز می‌شناسند. درب‌های اتوماتیک شیشه‌ای خروج اضطراری از درب اتوماتیک شیشه‌ای و درب‌ اتوماتیک کشویی ترکیب شده است. این نوع از درب‌های اتوماتیک شیشه‌ای در حالت عادی شبیه درب‌های اتوماتیک شیشه‌ای کشویی باز و بسته می‌شود و فقط در زمان اضطراری و حساس این درب‌ها از همه طرف به طور کامل باز می‌شود و به صورت موازی در کنار یکدیگر قرار می‌گیرند و محیط زیادی را برای رفت و آمد افراد فراهم می‌کنند. برای مثال در بیمارستان‌ها برای ورود و خروج برانکاردها یا در مجتمع و ساختمان های عظیم در هنگام وقوع حوادثی مثل: زلزله، آتش سوزی و… می‌‌توانند با استفاده از درب‌های اتوماتیک شیشه‌ای BreakOut فضای بیشتری را برای خروج افراد تهیه کرد. این نوع از درب‌های اتوماتیک شیشه‌ای با یک سیستم امنیتی بالا و آلومینیوم سخت ساخته شده و بسیار محکم و سخت هستند. درب‌های اتوماتیک شیشه‌ای برک اوت با داشتن شیشه‌های عایق دار و فریم بریک به رنگ پادرکوتینگ، آنادایز و یا با روکش استیل تولید شده و همه لت‌های آن دارای یک لاستیک مقاوم بوده که در برابر سرما و گرما مقاومت می‌کند و باعث آسایش و رفاه افراد می‌شود.

عملکرد درب‌های اتوماتیک شیشه‌ای خروج اضطراری چگونه است؟

درب‌های اتوماتیک شیشه‌ای در حالت عادی به شکل درب‌ اتوماتیک شیشه‌ای کشویی باز و بسته می‌شود. یعنی ۲ لت آن ثابت بوده و ۲ لت دیگر آن متحرک است، اما در موقعیت‌های اضطراری این نوع از درب‌های اتوماتیک شیشه‌ای به صورت لولایی باز شده و به صورت موازی کنار همدیگر قرار می‌گیرند. حتی می‌توانید آن را به صورت دستی و ضربه زدن به لنگه‌های آن باز کنید. درب‌های اتوماتیک شیشه‌ای به دلیل عایق محکم و ضد حریق در برابر آتش نیز مقاومت می‌کنند و دارای امنیت بالایی هستند. همچنین درب‌های اتوماتیک شیشه‌ای برک اوت دارای یک پنل بوده که می‌توان آن را ریست کرد و باعث افزایش عملکرد مطلوب این نوع از درب‌های اتوماتیک شیشه‌ای شد.

درب‌های اتوماتیک شیشه‌ای خروج اضطراری از چه اجزا و قطعاتی تشکیل شده است؟

درب‌های اتوماتیک شیشه‌ای خروج اضطراری از اجزای مختلفی تشکیل شده است که به شرح زیر می‌باشد:

  • این نوع از درب‌های اتوماتیک شیشه‌ای دارای موتور ۱۰۰ وات و قوی می‌باشد.
  • دارای کنترل باکس که نرم افرار آن هوشمند و سه لایه است.
  • یک منبع تغذیه یا استابلایزر با یک ترانس حلقوی تیروئیدی دارد.
  • دارای سنسورهای دوکاره پرده‌ای است.
  • سطحی مقطع اکسترود شده دارد.
  • لاستیک‌هایی دارد که ضد لرزه و صدا است.
  • غلتک‌های آن از جنس فولاد می‌باشد.
  • دارای باتری الکترومکانیکال بوده و یک باتری بک آپ دارد.
  • جنس شیشه درب‌های اتوماتیک شیشه‌ای خروج اضطراری با عایق و فریم مقاوم در برابر سرما و گرما و آتش سوزی مقاوم است.

درب‌های اتوماتیک شیشه‌ای خروج اضطراری دارای چه رنج قیمتی هستند؟

درب‌های اتوماتیک شیشه‌ای گردان مانند سایر درب‌های اتوماتیک قیمت ثابتی ندارد. چون قیمت این درب‌ها با توجه به اندازه محل ورود و مقدار لازم جانبی از جمله: کاور‌ها، موتور، باتری، سنسورها، نوع و رنگ شیشه‌ها، ابعاد و… متفاوت هستند. از آن‌جایی و که این نوع از درب‌های اتوماتیک شیشه‌ای دارای عایق و فریم مقاومی در برابر حریق هستند قیمت آن کمی از سایر درب‌ها بالاتر است.

بهترین برند درب‌های اتوماتیک شیشه‌ای خروج اضطراری چیست؟

هر نوع دربی که دارای قیمت و ظاهر مناسب باشد و کیفیت بالایی داشته باشد مورد توجه افراد قرار می‌گیرد. گروه صنعتی آکام با ۲۰ سال تجربه از بزرگ‌ترین کمپانی‌های تولید کننده و نصب کننده انواع درب‌های اتوماتیک شیشه‌ای می‌باشد و این نوع درب‌ها به صورت  گسترده در مراکز تجاری، مسکونی و دولتی مختلف استفاده شده و با کمک سنسور به طور خودکار باز می‌شود. گروه صنعتی آکام برای ثابت کردن و جلب اطمینان شما جهت نشان دادن کیفیت این نوع از درب‌های اتوماتیک شیشه‌ای یک سری آزمایش بر روی پارامترهای مختلف انجام می‌دهند تا شما مشتریان عزیز از کیفیت این محصولات مطمئن شده و با خیال آسوده خریدی آسان و مقرون به صرفه داشته باشید. همچنین این گروه بسیاری از در‌ب‌‌های اتوماتیک خود را برای نمونه به کشورهای دیگر گسترش داده تا مشتریان عزیز در سراسر جهان از بهترین و باکیفیت‌ترین محصولات برخوردار شوند.

تفاوت درب‌های اتوماتیک شیشه‌ای خروج اضطراری با درب‌های اتوماتیک شیشه‌ای کشویی یا اسلایدینگ چیست؟

همان‌طور که بالاتر گفته شده درب‌های اتوماتیک شیشه‌ای خروج اضطراری در حالت عادی کارکردی شبیه درب‌های اتوماتیک شیشه‌ای کشویی دارد اما درب‌های اتوماتیک شیشه‌ای خروج اضطراری در شرایط اضطراری مانند جا به جایی بیماران، زلزله، آتش سوزی و… به صورت دستی یا با ضربه زدن به لنگه‌های درب آن را به صورت لولایی باز کرد و فضایی بیشتر برای ورود و خروج افراد ایجاد کرد.

در چه مکان‌هایی از درب‌های اتوماتیک شیشه‌ای خروج اضطراری استفاده می‌شود؟

از این نوع درب‌های اتوماتیک شیشه‌ای در مکان‌های مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرد که تعدادی از آن‌ها شرح زیر می‌باشد:

  • بیمارستان‌ها: درب‌های اتوماتیک شیشه‌ای خروج اضطراری در بیمارستان هنگام ورود و خروج سریع‌تر برانکارد‌ها استفاده می‌شود.
  • ساختمان‌های مسکونی، تجاری و…: با نصب این درب در این مکان‌ها علاوه بر امنیت، از ورود آلودگی‌ها و هدر رفتن انرژی جلوگیری کرده و در هنگام زلزله، آتش سوزی به صورت لولایی باز شده و فضای بیشتری برای خروج اضطراری و سریع افراد ایجاد می‌کند.
  • این نوع از درب‌های اتوماتیک شیشه‌ای در مکان‌های عمومی و پر تردد مثل سینماها، تئاتر‌ها، ورزشگاه‌ها، هتل‌ها و رستوران‌ها، نمایشگاه‌ها و… نصب می‌شود و برای خروج آسان تر افراد به صورت لولایی باز می‌شود و فضای زیادی برای خروج افراد فراهم می‌کند.
  • درب‌های اتوماتیک شیشه‌ای خروج اضطراری خاطر کنترل ورود و خروج افراد، قفل حفاظتی و امنیتی و جلوگیری از افرادی که صلاحیت ورود ندارند گزینه مناسبی برای طلا فروشی‌ها می‌باشد.

درب‌های اتوماتیک شیشه‌ای خروج اضطراری چه مزایایی دارند؟

  1. این نوع از درب‌های اتوماتیک شیشه‌ای از امنیت بالایی برخوردار است.
  2. در برابر آتش سوزی مقاوم است و مورد تأیید سازمان آتش نشانی می‌باشد.
  3. از هدر رفتن انرژی و ورود گرد و غبار هنگام باز و بسته شدن درب جلوگیری می‌کند.
  4. در مکان‌های پر تردد با باز شدن به صورت لولایی فضای زیادی را برای تردد ایجاد می‌‌کند.
  5. در بیمارستان‌ها امکان رفت و آمد سریع و آسان را فراهم می‌کند.

جمع بندی:

درب‌های اتوماتیک شیشه‌ای خروج اضطراری از انواع درب‌های پر کاربرد و با امنیت بالا بوده و گروه صنعتی آکام با ایجاد روشی توانسته شرایطی ایجاد کند که مشتریان و متقاضیان این نوع درب‌های اتوماتیک شیشه‌ای بتوانند همیشه و همه جا به جواب سوال‌های خود برسند و محصول مورد نظر خود را تهیه کنند.

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟

برای امتیاز به مطلب روی ستاره ها بزنید

میانگین رضایت کاربران / ۵. تعداد رای ها

اولین نفری باشید که به این مطلب امتیاز می دهید

اگر مطالب ما برای شما مفید بوده است ...

مطالب ما در اینستاگرام را هم دنبال کنید

از اینکه این مطلب نظر شما را جلب نکرده است، پوزش می‌طلبیم.

فرصت دهید مطلب را بهتر خواهیم کرد.

جهت ارتقا این مطلب پیشنهاد خود را در بخش نظرات ارسال کنید.

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
شبکه های اجتماعی
نکات مدیریتی
پر بازدیدترین مقالات
مقالات اخیر
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x