سیستم‌های درب‌های اتوماتیک شیشه‌ای فولدینگ 

()

درب‌های اتوماتیک شیشه‌ای فولدینگ از انواع رایج درب‌های اتوماتیک شیشه‌ای بوده و با نام‌های دیگری مثل اتوبوسی، آکاردئونی و تاشو شناخته می‌شود. این نوع درب در مکان‌هایی که عرض ورودی آن کم است به کار می‌رود و نسبت به دیگر درب‌های اتوماتیک سریع‌تر باز و بسته می‌شود و حدوداً طی ۲ تا ۴ ثانیه باز می‌شوند و افراد می‌‌توانند از آن عبور کنند.  گروه صنعتی آکام که از بزرگ‌ترین تولید کنندگان و صادر کنندگان درب‌های اتوماتیک شیشه‌ای در جهان هستند با ارائه خدماتی توانسته نیاز بسیاری از متقاضیان این نوع درب‌ها را رفع کنند. درب‌های اتوماتیک شیشه ای فولدینگ گروه صنعتی آکام مطابق با تکنولوژی‌ها و استانداردهای جهانی ساخته شده‌اند و در شرایط ضروری می‌توان آن‌ها را با کم‌ترین فشار باز کرد و یکی دیگر از ویژگی‌هایی که گروه صنعتی آکام به نمایش گذاشته تنوع در رنگ بندی فریم‌ها و کاور آن‌ها می‌باشد.

اجزای تشکیل دهنده درب‌های اتوماتیک شیشه‌ای فولدینگ چیست؟

این نوع از درب‌های اتوماتیک شیشه‌ای از اجزا و قطعات مختلفی تشکیل شده اند که اصلی‌ترین اجزای آن شامل: سنسور یا چشمی، شیشه سکوریت، منبع تغذیه یا استابلایزر، کاور استیل یا آلومینیوم، اپراتور، مرکز کنترل، باتری پشتیبان، قفل برقی، موتور و … می‌باشد که بعضی از آن‌ها را در زیر تشریح خواهم کرد:

  1. سنسور الکترونیکی: برای تشخیص اشیا متحرک است که شعاع ۰ تا ۳ متری را تشخیص می‌دهد و به راحتی رفت و آمد را کنترل می‌کند. این چشمی‌ها در زمان کوتاه سیگنال حضور افراد را به موتور منتقل می‌کنند و آن‌ها دستور به باز شدن در می‌دهند.       
  1. بخش‌های شیشه‌ای‌ درب‌ها: این بخش همان‌طور که مشخص است شیشه‌ای بوده و محل ورود و خروج افراد است. انتخاب نوع این شیشه‌ها بستگی به سلیقه شما دارد. برای مثال می‌توانید از شیشه رفلاکس ( مانع عبور نور)، رنگی، شیشه لمینیت (این نوع سیستم از چسباندن دو شیشه سکوریت و پر کردن فضای بین آن‌ها بوده و از ورود صدا جلوگیری می‌کند.) و شیشه ساده استفاده کنید.
  1. موتور درب‌های اتوماتیک شیشه‌ای فولدینگ: تسمه‌های موجود در موتور که رابط بین آن و هنگر‌ها هستند با حرکت کردن باعث چرخیدن هنگرها شده و در نتیجه درب‌ها باز و بسته می‌شوند.
  1. ترانس حلقوی تروئیدی بدون نیاز به استابلایزر: این بخش با داشتن یک ترانس تقویت و یک برد، برق ورودی را در هر ثانیه چک کرده و در صورت افزایش یا کاهش ولتاژ به صورت خودکار یک ولتاژ ثابت را به مصرف کننده ارائه می‌دهد.
  2. باتری پشتیبان: در هنگام قطع برق این باتری‌ها با میزان قدرت خود به ادامه فعالیت درب‌ها کمک کرده و از بسته ماندن آن‌ها جلوگیری می‌کند.
  1. کاور استیل یا آلومینیوم: این کاور‌ها سبک و با کیفیت بوده و برای فاصله بین درز‌ها به کار می‌رود و از ورد گرد و غبار و هدر رفتن انرژی جلوگیری می‌کند.
  1. قفل برقی: برای قفل کردن سیستم اپراتور درب‌های اتوماتیک شیشه‌ای مورد استفاده قرار می‌گیرد.
  1. اپراتور: این اپراتور به دلیل داشتن قابلیت تنظیم برای تعداد رفت و آمد، به شما در کاهش هزینه‌ها کمک می‌کند. برای مثال: این درب‌ها و قطعاتشان در روزهای بسیار گرم و بسیار سرد از هدر رفت بیهوده انرژی سرمایی و گرمایی جلوگیری می‌کنند و به دلیل مجهز بودن به کلید کنترل پنج وضعیت شامل: حالت کاملا باز، اتوماتیک، کاملا بسته، تردد یک ‌طرفه، حالت عادی، نیمه باز را دارد.

درب‌های اتوماتیک شیشه‌ای فولدینگ چه رنج قیمتی دارند؟

درب‌های اتوماتیک شیشه‌ای فولدینگ قیمت ثابتی ندارند و به میزان فریم مورد استفاده، یراق آلات، نوع شیشه، مدل، متراژ پروژه و … بستگی دارد که بهتر است برای تعیین دقیق قیمت این نوع درب‌های اتوماتیک شیشه‌ای از کارشناسان متخصص و سرشناس کمک گرفت که بعد از نقشه کشی  قیمت نهایی را اعلام کند.

بهترین برند درب‌های اتوماتیک شیشه‌ای فولدینگ چیست؟

بهترین محصول از این نوع درب‌های اتوماتیک شیشه‌ای برای هر مشتری با توجه به میزان خدمات و رفع نیاز مشتری توسط شرکت یا گروه‌های متخصص مشخص می‌شود.

گروه صنعتی آکام که بزرگ‌ترین تولید کننده انواع درب‌های اتوماتیک است با ۲۰ سال تجربه و تخصص و با داشتن پنج سال گارانتی محصولات، بهترین انتخاب برای کارفرمایان در این حوزه می‌باشد.

 درب‌های اتوماتیک شیشه‌ای فولدینگ چه ویژگی‌هایی دارند؟

  • این نوع درب‌های اتوماتیک شیشه‌ای به موتور دانکر مجهز است.
  • پر قدرت، سریع و بدون سر و صدا می‌باشد.
  • داشتن بیشترین میزان بازشدن برای تردد در مکان‌های کم جا با عرض کم.
  • هیچ محدودیتی برای تردد ندارد.

در چه مکان‌هایی از درب‌های اتوماتیک شیشه‌ای فولدینگ استفاده می‌شود؟

  • بانک‌ها
  • مراکز تجاری
  • اتوبوس‌ها
  • مراکز درمانی
  • راهروها
  • مکان‌هایی که دارای ورودی با عرض کم هستند.

 درب‌های اتوماتیک شیشه‌ای فولدینگ چه مزایایی دارند؟

  1. این نوع درب‌های اتوماتیک شیشه‌ای مخصوص مکان‌هایی با تردد زیاد می‌باشد که دارای عرض کم اما نیاز به حداکثر بازشو برای تردد مطلوب هستند.
  2. زمان باز و بسته شدن این درب نسبت به درب‌های دیگر سریع‌تر می‌باشد و طی ۲ تا ۴ ثانیه باز و بسته می‌شود.
  3. درب‌های اتوماتیک شیشه‌ای فولدینگ از دستگاه محرک و منحصر به فرد بسیار نرم و بدون آلودگی صوتی برخوردار است.
  4. درب‌های اتوماتیک شیشه‌ای فولدینگ قابل تنظیم برای استفاده از راه دور بوده و مشتریان این نوع درب‌ها می‌توانند بدون حضور در محل وضعیت درب‌های اتوماتیک شیشه‌ای خود مثل: بازشدن درب زمان نزدیک شدن افراد و مدت زمان بسته یا باز بودن درب را کنترل کنند.
  5. این درب‌ها درصد بازشویی بالایی دارند و می‌توانند تا ۹۰% از پهنای درب را برای فضای ورود و خروج اختصاص دهند.
  6. این نوع درب‌ها در برابر باد و بسیاری از آسیب‌های مکانیکی دیگر مقاوم هستند.
  7. درب‌های اتوماتیک شیشه‌ای فولدینگ در شرایط حساس با کمی فشار باز می‌شوند.

هشدارهای مربوط هنگام استفاده از درب‌های اتوماتیک شیشه‌ای فولدینگ:

 این نوع درب و انواع درب‌های اتوماتیک شیشه‌ای دیگر را به صورت فیزیکی نمی‌توانید کنترل کنید و هیچوقت نباید تلاش کنید که با دست آن‌ها را باز نگه دارید چون ممکن است سنسور آن از کار بیفتد و به شما آسیب بزند. برای جلوگیری از این اتفاق از چندین سنسور مختلف استفاده می‌شود تا در صورت وجود هرگونه جسم فیزیکی در بین درب‌ها، از بسته شدن آن‌ها جلوگیری کنند.

جمع بندی:

با وجود درب‌های اتوماتیک شیشه‌ای فولدینگ مشکل رفت و آمد در مکان‌هایی با ورودی کم رفع شده است. گروه صنعتی آکام به عنوان اولین کمپانی با ارائه دادن پلتفرم‌های آنلاین درب‌های اتوماتیک در هر ساعت از شبانه روز پاسخگوی نیاز شما مشتریان عزیز هستند تا سریع‌تر امکان تهیه انواع محصولات باکیفیت درب‌های اتوماتیک شیشه‌ای را داشته باشید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟

برای امتیاز به مطلب روی ستاره ها بزنید

میانگین رضایت کاربران / ۵. تعداد رای ها

اولین نفری باشید که به این مطلب امتیاز می دهید

اگر مطالب ما برای شما مفید بوده است ...

مطالب ما در اینستاگرام را هم دنبال کنید

از اینکه این مطلب نظر شما را جلب نکرده است، پوزش می‌طلبیم.

فرصت دهید مطلب را بهتر خواهیم کرد.

جهت ارتقا این مطلب پیشنهاد خود را در بخش نظرات ارسال کنید.

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
شبکه های اجتماعی
نکات مدیریتی
پر بازدیدترین مقالات
مقالات اخیر
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x