دستگاه‌های کنترل تردد در درب های اتوماتیک شیشه ای 

()

دستگاه های کنترل تردد به همان دستگاه‌هایی می‌گویند که چند رله دارد و بعد از تشخیص مجاز بودن عابران از درب اتوماتیک شیشه‌ای، قفل برقی درب باز می‌شود و از درب موردنظر استفاده می‌کنند. این نوع دستگاه کاربردهای زیادی دارد که در درب اتوماتیک می‌توان از آن بکار برد. لازم به ذکر است که خیلی از افراد این نوع دستگاه را با نام اکسس کنترل می شناسند و ورود و خروج افراد به داخل یک مکان را شناسایی کرده و در صورت امکان، اجازه ورود یا خروج را به آن‌ها می‌دهد. همانطور که می‌دانید عملکرد هر یک از گونه و انواع دستگاه‌های کنترل تردد یا همان اکسس تردد با یکدیگر فرق دارد و به صورت رمز از آن استفاده می‌کنند. گروه صنعتی آکام جزو بزرگ ترین و معتبرترین شرکت برای خرید و فروش دستگاه کنترل تردد است که به صورت مستقیم و غیر مستقیم موادخام این نوع محصول را به کشورهای اروپایی صادر می‌کند.

درب اتوماتیک شیشه ای
دستگاه کنترل تردد

ما در این مقاله قصد داریم تمام اطلاعات موجود درباره دستگاه‌های کنترل تردد که جزو محصولات گروه صنعتی آکام است را برای شما بازگو کنیم و به انواع و کاربرد هر یک بپردازیم.

انواع دستگاه‌های کنترل تردد

اکسس کنترل یا دستگاه کنترل تردد با توجه به نوع عملکرد، انواع زیادی را تشکیل می‌دهند که در ادامه این بحث به آن‌ها می‌پردازیم :

  • دستگاه اکسس کنترل کدخوان

این نوع مدل از دستگاه کنترل دستگاه قابلیت عوض کردن رمز، امکان نشان دادن کارت، دارای دکمه‌های پلاستیکی، دارای دکمه زنگ، از ولتاژ ورودی بالای ۱۲ ولت تشکیل می‌شود، تجهیزات داخل آن بسیار ساده و قوی طراحی شده است و از یک رله با ولتاژ خروجی ۱۳ ولتی به وجود آمده‌اند که قیمت این نوع دستگاه نسبت به اکسس‌های دیگر گران قیمت و پروفروش است.

  • دستگاه اکسس کنترل کارتخوان

از امکانات ضد آب، ولتاژ کاری ۱۲ولتی، تنظیم کارت، عوض کردن رمز روی دستگاه، کاتر خوان، قابلیت ذخیره و حافظه داخلی، دارای یک رله با نوع NO، مناسب درب آسانسورها، دارای دکمه‌های فلزی و دو عدد ال ای دی برای تنظیم و کنترل وضعیت در روی این دستگاه وجود دارد. لازم به ذکر است که قیمت این نوع دستگاه از همه‌ی اکسس‌های دیگر گران قیمت بوده و بسیار ظاهری زیبا و دلنشینی دارد.

  • دستگاه اکسس کنترل ساده

این نوع دسنگاه جزو ارزان‌ترین و باکیفیت ترین اکسس بوده که بدنه و دکمه‌های آن پلاستیکی است و امکانات و قابلیت‌های ذخیره و داشتن حافظه داخلی، ولتاژ خروجی ۱۲ ولتی، بدون داشتن رله، ولتاژ داخلی ۱۲ ولتی، مناسب برای قفل‌های برقی و به رله‌های برقی نیاز دارد. دقت کنید که این دستگاه از ساده‌ترین قطعات تشکیل شده است.

  • دستگاه اکسس کنترل گوشی‌های هوشمند

این مدل از اکسس قابلیت‌هایی از قبیل داشتن سیمکارت، مناسب درب آسانسور و پارکینگ، کنترل از راه دور، هماهنگی با نرم افزار مدیریت، اتصال به تلفن همراه، تنوع در تگ، امکان فرستادن رمز پویا به دستگاه‌های دیگر یا گوشی‌های هوشمند، ولتاژ ورودی ۱۲ ولتی، قابلیت کارت و تگ مایفر و قابلیت شناسایی ۲۰۰ شماره و تگ را دارد که علاوه‌بر این‌ها ابعاد ۱۱۵ میلی‌متری و ۱۷۵ میلی‌متری را شامل می شود.

  • دستگاه اکسس کنترل دکمه ای

همانطور که می‌دانید این نوع از دستگاه اکسس کنترل از امکانات رله با پایه‌های ثابت، دکمه‌های پلاستیک، ایجاد کارت، عوض کردن رمز، تنظیم تجهیزات داخلی آن، دارای دو رله خارجی، ولتاژ ۱۲ ولتی و برجسته بودن دکمه‌های روی صفحه مانیتور دستگاه کنترل را دارد. دقت داشته باشید که این نوع دستگاه قسمتی بسیار عالی و کیفیت بالا را شامل می‌شود.

  • دستگاه اکسس کنترل اثرانگشت و کارت

از اثر انگشت برای شناسایی افراد، دارای ID CARD کاملا استاندارد، داشتن ظرفیت بالای ۵۰۰، طراحی و ساخت بسیار زیبا و جذاب، امکان استفاده از کارت خوان، درصد خطای صفر، قطعات بسیار پیشرفته، سنسور اثر انگشت، حضور و غیاب افراد، استفاده از پین را دارد که این نوع دستگاه اکسس نیز نسبتا قیمتی بسیار بالا را دارد که خیلی از افراد به دلیل داشتن قیمتی گران آن را انتخاب نمی‌کنند.

  • دستگاه اکسس کنترل اثرانگشت و ضدآب

دستگاه کنترل تردد با این مدل از قابلیت‌های طراحی زیبا، سنسور قوی با اثر انگشت، ضد آب، دشاتن ظرفیت بالای ۳۰۰۰ نفر، امکان شناسایی افراد با کف دست،امکان بکارگیری از کارت بدون تماس با مانیتور دستگاه، داشتن ظرفیت کنترل تردد بالای ۱۰۰۰۰ و اتصالات وای فای و یو اس بی را دارد. در نظر داشته باشید که این امکانات را تنها این نوع مدل از اکسس کنترل دارد.

  • دستگاه اکسس کنترل اثرانگشت با قابلیت گزارش‌گیری

دستگاه اکسس کنترل zk61 از امکاناتی از قبیل داشتن کارت خوان، قابلیت استفاده از اثر انگشت، اتصالات یو اس بی و شبکه، قابلیت گزارش گیری و تعیین وقت، داشتن ظرفیت بالای ۱۰۰۰نفری، امکان تشخیص افراد با چهره، عملکرد بسیار سریع و راحت، سنسور قوی و پیشرفته، امکان حضور و غیاب کردن افراد، مانع از ثبت تکراری چهره‌ی افراد و عابران، دارای صفحه نمایش رنگی با تعداد معین و همچنین قادر به تراکنش بالای ۱۰۰۰۰۰ را دارا می‌باشد. لازم به ذکر است که این نوع مدل از دستگاه اکسس بسیار پیشرفته است.

  • دستگاه اکسس کنترل با قابلیت تشخیص چهره

سنسور تشخیص افراد با چهره، اتصال با وای فای و tcp به دستگاه، دارای ظرفیت بالای ۵۰۰ کاربر و عابر، امکان تعویض رمز، استفاده از کارت خوان، ضد آب و ضد خش را دارد. ضروری است که بدانید این دستگاه از سرعت بالایی برخوردار بوده و قابلیت‌های زیادی دارد.

  • دستگاه اکسس کنترل با قابلیت اسکن عابران

این دستگاه از قابلیت‌هایی از قبیل داشتن امکان اثر انگشت، گزارش گیری با زمان و وقت معین، ضد تقلب و ضد خش، اسکن عابران با زاویه استاندارد، اتصال با شبکه و یو اس بی به دستگاه‌های دیگر، داشتن سیستم داخلی لینوکس، قابلیت عوض کردن کارت بدون تماس با مانیتور دستگاه اکسس و بالا بودن از قابلیت شناسایی چهره را دارا می‌باشد. در نظر داشته باشید که این نوع دستگاه قیمت بالایی دارد.

  • دستگاه اکسس کنترل اثرانگشت ویژه درب های اتوماتیک

لازم به ذکر است که این نوع دستگاه امنیت بالایی را برای درب‌های اتوماتیک شیشه‌ای به ارمغان می‌آورد که قادر است اطلاعات کارت را به راحتی به دستگاه‌های دیگر ارسال کند، تغذیه ورودی آن‌ها از نوع VDC 16_9، از فاصله کارت ۱۲ سانتی‌متری برخوردار بوده و قابلیت خواندن کارت‌های EM را دارد.

  • دستگاه اکسس کنترل با صفحه نمایش ویژه

این نوع مدل از اکسس کنترل از یک رله بدون ولتاژ، بدون نیاز به کامپیوتر، خروج و ورود با پین به صفحه اصلی، کنترل دستگاه با شبکه و LAN، داشتن ظرفیت بالای ۳۰۰۰ نفری، داشتن صفحه نمایش رنگی دو اینچی، امکان حضور و غیاب افراد، امکان اتصال به تنظیمات دستگاه‌های دیگر کنترل تردد و همچنین قابلیت بکار بردن از کارت rfid را دارد. دقت کنید که قیمت این نوع دستگاه نسبتا بالاست.

درب های اتوماتیک شیشه ای
Access Control

جمع‌بندی :

همانطور که می‌دانید دستگاه‌های کنترل تردد، امنیت درب‌های اتوماتیک شیشه‌ای را بالا می‌برد و از انواع زیادی تشکیل شده است که در این مقاله ما سعی کردیم تمام انواع و عملکرد هریک از این نوع دستگاه‌ها را برای شما بازگو کنیم. در نظر داشته باشید که امروزه برای جلوگیری از شیوع کرونا، می‌توانید از پوش باتن‌ها با کلیدهای غیر لمسی برای امنیت درب‌های خود استفاده کنید. در آخر اینکه در نظر داشته باشید برای کسب اطلاعات بیش‌تر درباره این نوع دستگاه اکسس می‌توانید به سایت گروه صنعتی آکام مراجعه کرده و از کارشناسان و کارمندان باتجربه و باحرفه این شرکت مشاوره رایگان بگیرید و یک دستگاه باکیفیت را از آن‌ها خریداری کنید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟

برای امتیاز به مطلب روی ستاره ها بزنید

میانگین رضایت کاربران / ۵. تعداد رای ها

اولین نفری باشید که به این مطلب امتیاز می دهید

اگر مطالب ما برای شما مفید بوده است ...

مطالب ما در اینستاگرام را هم دنبال کنید

از اینکه این مطلب نظر شما را جلب نکرده است، پوزش می‌طلبیم.

فرصت دهید مطلب را بهتر خواهیم کرد.

جهت ارتقا این مطلب پیشنهاد خود را در بخش نظرات ارسال کنید.

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
شبکه های اجتماعی
نکات مدیریتی
پر بازدیدترین مقالات
مقالات اخیر
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x