بررسی درب‌های اتوماتیک شیشه‌ای سویینگ 

()

گروه صنعتی آکام از بزرگ‌ترین کمپانی‌های ارائه دهنده خدمات اتوماسیون درب‌های اتوماتیک ایران است‌ که درب‌های اتوماتیک شیشه‌ای سویینگ را نیز جزو زیر مجموعه فعالیت‌های خود در بهترین کیفیت و قیمتی منصفانه تولید و در اختیار کاربران قرار می‌دهد. با توجه به تلاش بی‌وقفه پشتیبان‌ها و کارکنان این کمپانی و همچنین داشتن تنوع کافی برای تولید و نصب انواع درب‌های اتوماتیک شیشه‌ای از جمله درب‌های اتوماتیک شیشه‌ای لولایی در هر زمان از شبانه روز پاسخگوی نیاز و سوالات مشتریان هستند.

 برای پرداختن به مختصری درباره‌ی درب‌های اتوماتیک شیشه‌ای سویینگ لازم است ابتدا چند خطی را درباره‌ی درب‌های اتوماتیک شیشه‌ای توضیح دهیم و سپس موضوع تخصصی این مقاله را بیان کنیم. آیا ویژگی‌های درب‌های اتوماتیک شیشه‌ای می‌دانید؟ در صورتی که جوابتان خیر است تا انتها با ما همراه باشید زیرا در ادامه به این موضوع پرداخته می‌شود.

درب‌های اتوماتیک شیشه‌ای از چه اجزایی ساخته می‌شوند؟

در ساخت این درب‌ها از انواع مختلف شیشه استفاده می‌شود. برای مثال در برخی از شیشه سکوریت استفاده می‌شود و بر اساس نیاز در برخی نیز شیشه نشکن به کار برده می‌شود. اکثر مواقع از شیشه‌هایی با ضخامت ۱۰ الی ۱۲ میلی‌متر در ساخت این توع در‌ب‌ها استفاده می‌کنند. این شیشه‌ها شفاف هستند و دور آن‌ها را با فریم‌هایی با رنگ‌های مختلف می‌سازند که البته رنگ سفید و یا بی‌رنگ بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرد و طرفداران بیشتری دارد. پس از انتخاب نوع شیشه و انجام اندازه‌گیری‌های لازم و همینطور تعیین نوع درب با توجه به مکان نصب درب‌های اتوماتیک شیشه‌ای توسط تکنسین‌‌های کار بلد گروه صنعتی آکام، مراحل تولید و برش آن‌ها با دقت انجام می‌شود.

انواع درب‌های اتوماتیک شیشه‌ای

انواع مختلفی درب اتوماتیک شیشه‌ای وجود دارد که برخی از آن‌ها عبارت اند از: درب‌های اتوماتیک تلسکوپی، سویینگ، منحنی یا قوسی، کشویی و درب‌های اتوماتیک دوار. این درب‌ها اجزایی یکسان دارند و گاها در برخی جزییات و نحوه باز شدن و استفاده متفاوت هستند.

پس از آشنایی با انواع درب‌های اتوماتیک شیشه‌ای در ادامه به توضیحی درباره درب‌های اتوماتیک شیشه‌ای سویینگ یا همان درب‌های اتوماتیک شیشه‌ای لولایی می‌پردازیم.

اجزای تشکیل دهنده درب‌های اتوماتیک شیشه‌ای سویینگ کدامند؟

این درب‌ها از اجزای مختلفی همچون؛ چشمی، مدار فرمان، بازوی متحرک درب، قفل الکترومکانیکال و همچنین شیشه سکوریت ساخته می‌شوند.

درب اتوماتیک شیشه‌ای سویینگ چیست؟

درب‌های اتوماتیک شیشه‌ای سویینگ یا در‌ب‌های لولایی شبیه انواع دیگر درب‌های اتوماتیک شیشه‌ای هستند. و تنها تفاوت آن مربوط به سیستم مکانیکی مختص درب برقی می‌باشد، به این معنا که در این نوع درب از ریل برای حرکت دادن لت‌ها استفاده نمی‌شود، بلکه مانند درب بازویی ساده باز و بسته می‌شود. این نوع درب‌ها نصب ساده‌ای دارند و هم به صورت تک لنگه و هم به صورت دو لنگه ساخته می‌شود. مدل تک لنگه آن شبیه دو لنگه است و تنها تفاوت در این است. که از یک لنگه استفاده شده است که بر روی یکی از لنگه‌ها در سمت چپ یا راست باز می‌شود. درب‌های اتوماتیک شیشه‌ای سویینگ بیشتر در ورودی فروشگاه‌ها، ساختمان‌های اداری و تجاری نصب می‌شوند و مورد استفاده قرار می‌گیرند. درب‌های شیشه‌ای دو لنگه پرکاربردتر از تک لنگه هستند، در ساخت آن‌ها با توجه به نامشان دو لنگه به کار رفته که با کمک جک باز و بسته می‌شود‌. در مکان‌هایی با عبور و مرور بالا همچون ورودی اتاق عمل، آزمایشگاه‌ها و… استفاده می‌شود و فضای نصب آن‌ها باید برای هر دو لنگه کافی باشد و جای مناسب داشته باشد. این درب‌ها قابلیت فراوانی در تنظیمات دارند و به راحتی می توان با توجه به نظر کارفرما آن‌ها را تنظیم کرد و مشخص کرد که آیا هر دو لت این درب‌ها به یک باره با هم باز شوند و یا برای مثال یک لت در زمان ورود و یک لت در زمان خروج باز شود. همین‌طور مدل‌های متفاوتی مانند اتوماتیک، نیمه اتوماتیک و پاور اسیست در این مدل در‌ب‌ها قابل مشاهده است‌. مدل تمام اتوماتیک آن برای مکان‌هایی بدون محدودیت تردد استفاده می‌شود که با نیروی برق کار می‌کند.

از انواع دیگر آن می‌توان به درب DTR / DTR B اشاره کرد که حساس به نویز و صدا می‌باشد و در زمان آتش سوزی از قابلیت فنری بودن آن برای باز و بسته شدن استفاده می‌شود.

درب‌های اتوماتیک شیشه‌ای سویینگ چه ویژگی‌هایی دارند؟

  • از ویژگی‌های منحصر به فرد این درب‌ها می‌توان به امنیت بالا و مناسب بودن برای هر مکانی اشاره کرد، همچنین با استفاده از این نوع درب در مصرف انرژی نیز صرفه‌جویی می‌شود.
  • اگر قصد تعمیر یا بازسازی درب مورد استفاده‌ی خود را دارید می‌توانید از این درب‌ها استفاده کنید زیرا بدون درآوردن و جابه جایی آن‌ها این کار صورت گیرد که در هزینه نیز صرفه‌جویی می‌شود.
  • چنانچه می‌خواهید برای مکانی از درب‌های اضطراری استفاده کنید، پیشنهاد ما همین مدل است، استفاده راحتی دارد با نیروی برق کار می‌کند و با فشار اندک دست باز می‌شود.
  • در مکان‌هایی که جایی برای مانور ندارد و استفاده از سایر درب‌ها ضرورتی ندارد و تنها می‌خواهید از یک درب شیشه‌ای ساده استفاده کنید این درب یکی از بهترین گزینه‌ها برای انتخاب شما خواهد بود.
  • بدون استفاده از دست در مکان‌هایی با عبور و مرور بالا کاملا مناسب است.
  • در ابعاد مختلف و برای مکان‌هایی با جای کم نیز ساخته می‌شود.
  • به فضا و ساختمان زیبایی و جلوی خاصی می‌بخشد.

 

قیمت درب‌های اتوماتیک شیشه‌ای سویینگ

در تعیین قیمت انواع درب‌های شیشه‌ای عوامل مختلفی دخیل هستند که تعیین قیمت درب‌های اتوماتیک لولایی نیز از این قاعده مستثنی نیست. این عوامل به صورت مختصر عبارت اند از:

  • نوع فریم شیشه درب اتوماتیک و پهنای درب اتوماتیک، که هر چه عرض آن کمتر باشد ارزان‌تر است.
  • تغییر در اندازه درب اتوماتیک که بر نوع موتور و میزان قدرت آن موثر است.
  • طراحی و سفارش حک کردن طرح بر روی شیشه مانند طرح لوگو، بر روی قیمت آن تاثیرگذار است و قیمتش را بالاتر می‌برد.
  • با توجه به تنوع رنگی شیشه‌های سکوریت، رنگ مورد استفاده در شیشه سکوریت در قیمت تاثیر می‌گذارد.
  • شکل مورد استفاده در این شیشه‌ها، منحنی یا ساده بودن آن‌ها، بهره‌مندی از چشمی، تمام اتوماتیک بودن یا نیمه اتوماتیک بودن و نصب هر گونه اجزا برای آن‌ها بر روی قیمت تاثیرگذار است.

توضیح کلی درباره‌ی قیمت این محصولات این است که با توجه به کاربرد وسیع و امکانات آن قیمت درب‌ها انواع مختلفی دارد و با توجه به مکان مورد استفاده و سایر خدمات آن‌ها قیمت‌ها متغییر است.

جمع بندی

با توجه به توضیحات مقاله می‌توان فهمید درب‌های اتوماتیک شیشه‌ای سویینگ بهترین مورد برای استفاده در ساختمان‌های مسکونی، تجاری و بیمارستان‌ها با عبور و مرور زیاد است و امروزه طرفداران بسیاری را به خود جذب کرده است. گروه صنعتی آکام در جهت تولید و حفظ رضایت مشتریان در تلاش است با ارائه بهترین محصولات از پس اعتماد مشتریان برآید. لذا در خصوص تولید این نوع درب‌ها از متریال باکیفیت استفاده شده و قیمتی به صرفه برای آن در نظر گرفته شده است. چیزی که اعتماد مشتریان را می‌سازد سابقه و دیدن نمونه کار است که ما محصولات گروه صنعتی آکام را پیشنهاد می‌کنیم.

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟

برای امتیاز به مطلب روی ستاره ها بزنید

میانگین رضایت کاربران / ۵. تعداد رای ها

اولین نفری باشید که به این مطلب امتیاز می دهید

اگر مطالب ما برای شما مفید بوده است ...

مطالب ما در اینستاگرام را هم دنبال کنید

از اینکه این مطلب نظر شما را جلب نکرده است، پوزش می‌طلبیم.

فرصت دهید مطلب را بهتر خواهیم کرد.

جهت ارتقا این مطلب پیشنهاد خود را در بخش نظرات ارسال کنید.

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
شبکه های اجتماعی
نکات مدیریتی
پر بازدیدترین مقالات
مقالات اخیر
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x