انواع درب های اتوماتیک شیشه ای تلسکوپی 

()

درب‌های شیشه‌ای تلسکوپی اسلایدینگ نوعی از انواع گوناگون درب‌‌هاست که به دلیل ایجاد راحتی برای مصرف ‌کنندگان طرفداران بسیاری دارند. امروزه با تکیه‌ بر دانش و پیشرفت علم توقعات مردم برای رسیدن به یک زندگی مدرن و آرام افزایش پیدا کرده  است. در گذشته به دلیل در دسترس نبودن امکانات رفاهی سطح توقعات مردم نیز کمتر بوده است. ­اما اکنون با گسترش فضای مجازی و آگاهی یافتن از سطح امکانت رفاهی انتظار مردم نیز بالاتر رفته است. گروه صنعتی آکام یکی از شرکت­ هایی است که در زمینه ­ی رفاهی و خدماتی انواع درب‌ها پیشتاز است. این کمپانی با تکیه بر تجربه ۲۰ ساله خود بسیاری از نیازهای مشتریانش را به خوبی رفع کرده است. گروه ما در زمینه تولید و طراحی انواع درب­های شیشه­ ای همچون درب­های اسلایدینگ، درب­های شیشه ­ای تلسکوپی و… فعالیت دارد. گروه صنعتی آکام با توجه به نیاز روز افزون مدرنیته سعی کرده طرح­های خود را مدرن و طبق استانداردهای بین­ المللی قراردهد.در این مقاله قصد داریم مختصر شرحی از شرکت­ صنعتی آکام و توضیحاتی راجع به درب­های شیشه ­ای تلسکوپی اسلایدینگ ارائه دهیم. به منظور شناخت بهتر این نوع درب‌ها تا پایان همراه ما باشید.

ویژگی درب­های شیشه­ ای تلسکوپی اسلایدینگ چیست؟

درب­های شیشه ­ای تلسکوپی اسلایدینگ به درب­های اتوماتیک می‌گویند که لنگه­ های آن در هنگام باز شدن به یک سمت حرکت می­کند. درب­ها برخلاف درب­های کشویی که لنگه ­های آن به سمت مخالف یکدیگر باز می­شوند عمل می­کنند. در درب­ های شیشه ­ای تلسکوپی حرکت لت­های (لنگه) متحرک به گونه ­ای است که هنگام باز شدن بر روی یکدیگر حرکت می­کنند. سرعت حرکت لت­ها نسبت به هم متفاوت است، مثلا سرعت لت عقبی نسبت به اولی یک دوم است. هنگام باز شدن درب به‌ صورت اتوماتیک لت عقبی با سرعت کمتری  نسبت به لت اولی به سمت عقب کشیده می­شود. همین نکته سبب همزمانی رسیدن ۲ لت به دیوار می­شود و از برخورد لت عقبی به دیوار جلوگیری می­کند. درب­های شیشه­ ای تلسکوپی اسلایدینگ از ۲ یا ۴ لت تشکیل شده‌اند که هنگام باز شدن لت­ها به یک سمت حرکت می­کنند. این درب­ها بیشترین فضای ممکن را درهنگام باز شدن در اختیار مشتریان قرار می­دهند که سبب کاربرد بیشتر آن­ها می­شود. حرکت­ جمع شدن لت­ها به گونه ای است که در امتداد یکدیگر می ­لغزند و در نهایت پشت لنگه­ ی اصلی ثابت می­شوند .

انواع درب­های شیشه­ ای تلسکوپی اسلایدینگ :

درب­های شیشه ­ای تلسکوپی مانند دیگر درب­های اتوماتیک دارای انواع مختلفی هستند. این درب­ها دارای انواع درب­های ۲ لتی تلسکوپی، ۴ لتی تلسکوپی، ۳لتی تلسکوپی و ۶ لتی تلسکوپی می­باشد. این لت‌ها با توجه به میزان فضای مد نظر در درب قرار می‌گیرند و به کار می­رود .

  • درب­های شیشه ­ای تلسکوپی ۲ لنگه: این نوع درب­ها از ۲لت تشکیل شده‌اند که نسبت به بقیه انواع درب­های تلسکوپی در فضاهای کوچک‌تری به کار می­روند. در این مدل درب شیشه ­ای تلسکوپی لت­ها یا به سمت چپ و یا به سمت راست حرکت می­کنند .
  • درب­ شیشه ­ای تلسکوپی ۴ لنگه: همان طور که از نام این نوع درب مشخص است از ۴ لت تشکیل شده است. در این مدل هر کدام از ۲ لنگه به یک سمت حرکت می­کنند. مثلا ۲ لنگه به سمت چپ و ۲ لنگه­ ی دیگر به سمت راست حرکت می­کنند. در این گونه درب­ها محل ورودی برای مراجعه کنندگان در وسط قرار دارد .
  • درب شیشه­ ای تلسکوپی ۳ لنگه : این مدل از درب­­های تلسکوپی از ۳ لت تشکیل شده است. به این صورت که یک لت به صورت ثابت و ۲ لت دیگر به صورت محترک است. در هنگام باز شدن ۲لت متحرک با سرعت مشخصی به سمت لت ثابت حرکت می­کنند و کنار هم قرار می‌گیرند.
  • درب شیشه ­ای تلسکوپی ۶ لنگه: در این نوع درب­های شیشه ­ای تلسکوپی ۶لتی، ۲ لت به صورت ثابت و ۴ لت دیگر به صورت متحرک هستند. حرکت در مدل ۶لتی به این صورت است که ۲لت متحرک راستی با سرعت مشخصی به سمت لت ثابت حرکت می­کنند. همچنین ۲ لت متحرک سمت چپی نیز به سمت لت ثابت سمت چپ حرکت می­کند.

کاربرد درب­های شیشه ­ای تلسکوپی اسلایدینگ :

درب­های شیشه ­ای تلسکوپی اسلایدینگ مناسب برای مکان­هایی مانند بیمارستان­ها، مراکز رفاهی، فروشگاها و… است. این درب­ها بیشترین میزان بازشدگی را نسبت به سایر درب­های اتوماتیک شیشه‌ای کشویی دارند. در درب­های کشویی ۵۰ درصد عرض درب باز می­­شود. اما در درب­های شیشه ­ای تلسکوپی به علت حرکت ریلی که دارند کاملا به انداره عرض درب باز می­شوند. برای مکان‌هایی مانند بیمارستان­ها بهتر است از درب­های ۲ لتی و ۴ لتی تلسکوپی استفاده شود. زیرا فضای باز شدن درب به اندازه کل عرض دهانه است. اما در مدل ۳ یا ۶ لتی درب­های تلسکوپی ۳/۲ عرض دهانه باز می­شوند. همچنین سیستم چهره نگاری یا اثر انگشتی پیشرفته می­توان در این درب­ها به کار گرفته شود. این نوع از درب­های اتوماتیک شیشه‌ای مناسب برای مکان‌­های امنیتی مانند بانک­ها و مراکز درمانی و… هستند.

نحوه کارکرد درب شیشه ­ای تلسکوپی چگونه است ؟

درب­های شیشه­ ای تلسکوپی اسلایدینگ می­توانند به چند صورت کارایی داشته باشند. مثلا می‌توانند به صورت نیمه باز، تمام قفل، کاملا باز و در حالت اتوماتیک معمولی قرار بگیرند. این درب­ها در صورتی به حالت نیمه باز قرار می­گیرند که تنظیمات آن­ها بر روی حالت نیمه باز شدن باشند. برای مثال در فصول سرد سال که تردد کمتر است به حالت نیمه باز قرار می­گیرند. حالت تمام باز برای مکان­ های پرتردد است. دراین حالت لت­ها تا درجه آخر باز می­شوند و تا زمانی که دستور دیگری به آن­ها ندهند همین حالت می‌مانند. در حالت معمولی درب­های تلسکوپی طبق روال عادی  باز و بسته می­شوند. نوع دیگر بازشدن درب­های شیشه ­ای تلسکوپی اسلایدینگ به صورت یک طرف است. در حالت باز شدن یک طرفه فقط یک سمت (راست یا چپ) باز و بسته می­شود و سمت دیگر ثابت می ماند‌.

درب شیشه­ ای تلسکوپی دستی چیست؟

یک نوع از درب­ های شیشه ­ای تلسکوپی در واقع درب شیشه ­ای تلسکوپی دستی است. در این مدل از درب­ بیشتر برای آپارتمان­­ها، هتل­ها و رستوران­ها استفاده می­شود. حرکت ریل­ها دراین نوع به صورت دستی است و لت­ها به یک سمت یا دو سمت جمع می­شوند. از این نوع درب­های تلسکوپی برای بالکن­ های منازل نیز به خوبی استفاده می­کنند. زیبایی خاص این درب­ها و قیمت مناسب ­آن­ها نسبت به نوع برقی سبب شده است که طرفداران زیادی پیدا کنند.

جمع بندی:

در این مقاله سعی شد درب‌های شیشه‌ای تلسکوپی اسلایدینگ به درستی به شما همراهان عزیز معرفی شود. گروه صنعتی آکام با تکیه بر مهندسین مجرب، کارآزموده و توان بالای طراحان خود در این زمینه‌ فعال است. این گروه با طراحی ­های زیبا سعی کرده بهترین نوع از درب­های شیشه ­ای نیمه تلسکوپی و تلسکوپی کامل را ارائه دهد. خوشبختانه گروه صنعتی آکام علاوه برتخصص در زمینه ­ی ساخت و طراحی این گونه درب­ها دارای فروش آنلاین از طریق سایت و اپلیکیشن و همچنین خدمات پس از فروش نیز می‌باشد. به این صورت که مشاورین با پاسخگویی مناسب به سوالات مشتریان در هنگام خرید به نحوه احسن خدمات رسانی انجام می­دهند. همچنین در صورت نقص فنی این درب­ها خریداران می‌توانند با سامانه­ های پیگیری ۲۴ ساعت با کارشناسان ما تماس بگیرند.

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟

برای امتیاز به مطلب روی ستاره ها بزنید

میانگین رضایت کاربران / ۵. تعداد رای ها

اولین نفری باشید که به این مطلب امتیاز می دهید

اگر مطالب ما برای شما مفید بوده است ...

مطالب ما در اینستاگرام را هم دنبال کنید

از اینکه این مطلب نظر شما را جلب نکرده است، پوزش می‌طلبیم.

فرصت دهید مطلب را بهتر خواهیم کرد.

جهت ارتقا این مطلب پیشنهاد خود را در بخش نظرات ارسال کنید.

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
شبکه های اجتماعی
نکات مدیریتی
پر بازدیدترین مقالات
مقالات اخیر
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x